ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

מדריך האכלה לצ'יוואווה כמה ומתי להאכיל צ'יוואווה

צ'יוואווה מדריך ההאכלה האולטימטיבי – מתי וכמה אוכל לתת לצ'יוואווה בכל שלב של חייו

אוכל ממלא תפקיד חשוב מאוד בחייו של צ'יוואווה. צ'יוואווה הם אחד מגזעי הכלבים הקטנים ביותר ונוטים להיות שבריריים ורגישים יותר למחלות בהשוואה לגזעי כלבים אחרים. שמירה על הצ'יוואווה שלכם חזקה ובריאה תלויה במידה רבה בתזונה שתבחרו, אבל לא רק! חשובה באותה מידה הקפדה על הכמויות הנכונות ולוח זמנים הולם להאכלה.

המשיכו לקרוא וגלו איך ומתי להאכיל את הצ'יוואווה שלכם כך שהוא ישאר בריא ומאושר ותהנו ממנו עוד שנים רבות.

מאמר זה נועד להיות מדריך כללי כדי לעזור לכם לקבוע כמה הצ'יוואווה שלכם צריך לאכול כל יום. עם זאת, אנחנו לא וטרינרים. לפיכך, אנו ממליצים להתייעץ עם הווטרינר שלכם לפני ביצוע שינויים דרמטיים בתזונה של כלבכם.

חשיבות תכנון והקפדה על האכלה נכונה של הצ'יוואווה שלכם

יותר מדי מזון יכול להוביל להשמנה, שיכולה לגרום להרבה בעיות בריאותיות. מצד שני, חוסר במזון עלול לגרום לחסרים תזונתיים חמורים (שגורמים לבעיות בריאותיות אחרות).

חלק מהסיבה שקשה לשמור על משקל תקין לכלב קטן כמו הצ'יוואווה היא בגלל שזה מאתגר לדעת כמה אוכל צריך להאכיל את הצ'יוואווה שלכם בכל יום.

נפוץ יותר שצ'יוואווה יסבול מעודף משקל מאשר תת משקל. הסיבה הגדולה ביותר לכך היא האכלת יתר.

בד"כ (תמיד יש יוצאי דופן), הצ'יוואווה לא בררנים בכל מה שקשור לאוכל ויבלעו כמעט כל דבר שנותנים להם. זה יכול ליצור בעיות בריאותיות חמורות מכיוון שהצ'יוואווה רגישים מאוד למזון שהם אוכלים. יתר על כן, חשוב להקפיד על זמני האכלה קבועים ומנות מזון קצובות ומדודות.

כמות האוכל והחלוקה שלו במהלך היום, שלובים זה בזה וישפיעו ישירות על הבריאות של הצ'יוואווה שלכם בהווה ובעתיד.

אז תדאגו להאכיל אותו בכמות ובתדירות הנכונה, והוא בתמורה, יהיה כלב קטן ושמח הרבה יותר. איך אפשר להגיד לזה לא?

 אז בואו נצלול לתכל'ס. במאמר זה זה נעבור על הנקודות הבאות:

  1. האכלה מגור עד לצ'יוואווה בוגר
  2. לוח זמנים להאכלה
  3. כמויות
  4. פינוקים
  5. אוכל לכל שלב בחייו, מה חשוב לדעת
ציוואווה לבן קפה מלקק שפתיים
מה יש לאכול?

 כמה אוכל לתת לצ'יוואווה בוגר

יש שלוש שאלות שצריך לדעת את התשובה עליהם כדי לדעת כמה אוכל הצ'יוואווה הבוגר שלכם צריך (לחצו כאן לצ'יוואווה גור):

1. מה המשקל האידיאלי של הצ'יוואווה שלך?

כדי לקבוע כמה אתה צריך להאכיל את הצ'יוואווה הבוגר שלך, תחילה עליכם לקבוע את המשקל האידיאלי שלהם.

צ'יוואווה סטנדרטי (לפי המועדון האמריקאי לכלבנות AKC) ישקול בין 3-6 ק"ג. אבל צ'יוואווה (במיוחד מאימוץ) יכולים להיות בעלי מבנה גוף וגודל שונה מהתקן AKC, ולכן, המשקל הרצוי שלהם יכול להיות שונה.

הדרך הטובה ביותר לקבוע את המשקל האידיאלי של הצ'יוואווה שלכם יהיה באמצעות טבלת המשקל הווטרינרית שכוללת תרשים גוף ממבט על וצד, שיש לכל וטרינר.

הדבר הטוב ביותר זה לקחת את הצ'יוואווה שלכם לוטרינר שיעזור לכם לדעת מה המשקל הרצוי לכלבם.

בגדול, המשקל האידאלי שלו לא תלוי רק במה שהמאזניים מראות, אלא גם במראה של גוף הכלב במבט מלמעלה ומהצד, ובמישוש של גוף הכלב (בעיקר באיזור הצלעות). נסביר בקצרה שהדירוג הנו מ – 1 עד 9, כאשר 1 זה מצב תת תזונה ו- 9 מצב של השמנת יתר. המשקל האידאלי יהיה באמצע במספר 5.

חשוב לדעת מה המשקל האידיאלי כי לפי זה צריך לקבוע את כמות המזון שנותנים לו.

בכל מקרה שנדרש שינוי משמעותי בכמות המזון שנותנים לו, ובמקרים של תת משקל או עודף משקל משמעותיים, ה"נוסחה" הבסיסית לא מספיקה ויש להתייעץ עם הוטרינר שלכם או מומחה בתחום כדי לבנות לכלבכם תפריט האכלה, כדי להביא אותו למשקל האידיאלי בצורה מבוקרת ובטוחה.

נדגיש שוב: לאומדן מדויק של המשקל האידיאלי לכלב שלכם, התייעצו עם הווטרינר.

חשוב להבין שמכיוון שהצ'יוואווה הם כלבים קטנים, תנודות משקל קטנות מאוד יכולות משמעותיות מאוד עבורם. זו הסיבה שהמשקל מעל/מתחת למשקל הגוף האידיאלי של הצ'יוואווה שלך עשוי להיות נמוך אפילו ב -200 גרם (0.5 פאונד) בלבד או 2.5 ק"ג (כ- 5 פאונד) ויותר (תלוי בצ'יוואווה).

אחרי שאתם יודעים פחות או יותר מה המשקל האידיאלי של הצ'יוואווה שלכם המשיכו לשלב הבא כדי לבנות לו את התפריט האידיאלי מבחינת כמות.

2. בדקו את ההמלצות לגבי כמויות האכלה על גבי האריזה באוכל של הצ'יוואווה שלכם

גורם חשוב נוסף בקביעה כמה צ'יוואווה שלך צריך לאכול בכל יום הוא לבדוק את הכמות המומלצת על גב האריזה של מזון הכלבים שלהם. כאשר הכמות מומלצת שם לפי משקל הכלב הנוכחי.

הכמויות המומלצות על האריזה הם אומנם בסיס מועיל אבל יש עוד גורמים שיש לקחת בחשבון.

המלצות אלו אינן מביאות בחשבון את המשקל הנוכחי של הצ'יוואווה שלכם (האם הם צריכים לרדת במשקל, לעלות במשקל או לשמור על המשקל), גילם, רמת הפעילות שלהם או "חטיפים" אחרים שאתה עשוי לתת להם בכל יום.

השתמשו במשקל האידיאלי של הצ'יוואווה שלך (כפי שהוערך לעיל בשלב הראשון) כאשר אתם מסתכלים על ההמלצות לכמות האכלה וקחו אותם בחשבון יחד עם מה שהיצרן ממליץ.

חשוב לזכור גם שהכמויות המומלצות בטבלת ההאכלה על אריזת המזון, הן כמה צריך להאכיל את כלבכם ביום שלם (24 שעות) ולכן את הכמות שהחלטתם עליה לבסוף יש לחלק לאורך היום.

צ'יוואווה בוגרים צריכים לאכול בין שתיים לשלוש ארוחות ביום, כך שתוכלו לחלק את כמות המזון המוצעת בשתיים או שלוש. אם הצ'יוואווה שלכם סובל מהיפוגליקמיה או בעיות בריאות אחרות הקשורות למזון, ייתכן שתצטרכו לחלק את זמני ההאכלה ליותר ארוחות.

גורי צ'יוואווה, לעומת זאת, צריכים לצרוך בין 3 ל- 6 ארוחות ביום (תלוי בגיל בחודשים) ולכן חלקו את הכמות היומית המומלצת למנות שוות לכל ארוחה.

3. חשבו על המשתנים בחייו של הצ'יוואווה שלכם:

יש גורמים נוספים שיש לקחת בחשבון לגבי כמות המזון לכלבם, כמו רמת הפעילות של הצ'יוואווה שלך, הגיל וכמה "חטיפים" אתם נותנים לו לאורך כל יום.

אם הצ'יוואווה שלכם פעיל מאוד – ואתם מוציאים אותו להליכה או ריצה לפחות שעה ברוב ימות השבוע – ייתכן שתצטרכו לתת להם מעט יותר מזון מהמומלץ לפי המשקל האידאלי שלו (אלא אם כן הם צריכים לרדת במשקל) .

אם הצ'יוואווה שלכם פחות פעילה, או שיש לה חילוף חומרים איטי יותר, ייתכן שתצטרכו להאכיל את הצ'יוואווה שלכם בפחות מזון מהמומלץ.

אם הצ'יוואווה שלכם מקבל פינוקים או שאריות שולחן במהלך היום, סביר להניח שהם יצטרכו לאכול קצת פחות במהלך ארוחת הבוקר והערב.

לסיכום

חשוב להתאים את כמות המזון של הצ'יוואווה שלכם לרמת הפעילות שלהם, משקל נוכחי, כמות החטיפים הנוספת שהם מקבלים מדי יום ומצבם הבריאותי.

חשוב לזכור שלא כל האוכל לכלבים זהה, ולכן אם החלפתם לו אוכל, חשוב להסתכל שוב על המלצות האכלה בגב האריזה ולהתאים לפי הצורך.

אפשר להתייעץ עם הוטרינר לגבי ההאכלה, ולאחר מכן פשוט להתאים את הכמויות מדי פעם אם אתם מבחינים שהצ'יוואווה שלכם הורידה או העלתה במשקל. אפשר גם לשקול אותה במשקל הביתי מדי פעם ואם עדיין לא בטוחים, לשאול שוב את הוטרינר בביקור הקרוב.

מתי וכמה פעמים ביום להאכיל צ'יוואווה בוגר?

השלב הבא אחרי שיודעים מה הכמות היומית שהצ'יוואווה שלכם זקוק לה, חשוב לא פחות לדעת לכמה מנות לחלק את הכמות הזאת.

בדיוק כמו עם בני אדם (ובמיוחד ילדים) חשוב לוח זמנים מתאים לכלבכם.

כמו הכמות, גם לכמה מנות לחלק את המנה שלו ישתנו בהתאם לגילם.

מגיל שנה: רצוי 2 ארוחות ביום. בוקר ולילה.

ככל שהצ'יוואווה שלכם מתבגר, אתם תכירו טוב יותר את הצרכים התזונתיים האידיאליים שלו. כל צ'יוואווה הוא ייחודי וחלקם עשויים להיות בררנים יותר!

קשור: עד כמה אתם מכירים את הצ'יוואווה ארוך השיער? לחצו וגלו.

כמה אני צריך להאכיל את גור הצ'יוואווה שלי?

יש להאכיל גורים בכמות גדולה יותר של מזון ובתדירות גבוהה יותר מאשר צ'יוואוות בוגרים.

לגורים יש יותר צרכים תזונתיים מאשר למבוגרים, שכן העצמות והמפרקים שלהם מתפתחים.

גור הצ'יוואווה שלכם צריך לאכול מזון באיכות גבוהה עם תכולת חלבון של לפחות 22.5%. כמו כן, לגורים יש חילוף חומרים מהיר במיוחד, ולכן יש לתת להם יותר ארוחות ביום.

עבור גורי צ'יוואווה, פעלו לפי הנחיות אלו פחות או יותר:

גיל 2-4 חודשים: 4 עד 6 ארוחות ביום

גיל 4-6 חודשים: 3 עד 5 ארוחות ביום

גיל 6-8 חודשים: 3 עד 4 ארוחות ביום

מעל גיל 8 חודשים: 2 עד 3 ארוחות ביום

כמו לצ'יוואווה בוגר, עליכם לחשב את הכמות המתאימה להאכיל על סמך גילו של הגור, משקלו, רמת הפעילות וכמה פינוקי אימון הוא מקבל בכל יום.

עם זאת, חשוב לוודא שהגור שלכם לא יגיע לעודף משקל בשלב ההתפתחותי המכריע שלו. משקל עודף במהלך היותו גור יכול להוביל לסיכון גבוה יותר להשמנה כמבוגר!

איזה אוכל לתת לצ'יוואווה?

מדובר בנושא בפני עצמו ולא כל כלב יאהב כל אוכל, אבל חשוב להתאים את האוכל לשלב ההתפתחותי של הצ'יוואווה שלכם.

כמו שיש אוכל לכלבים בוגרים, כך יש גם אוכל שמותאם לגורים ואוכל שמותאם לכלבים מבוגרים יותר.

כמה פינוקים לתת לצ'יוואווה שלך

קשה לעמוד בפני העיניים הרעבות והמתחננות הגדולות האלה של הצ'יוואווה שלך. הוא כלב קטן וחמוד אבל גם ערמומי, אבל זה באמת חשוב שלא תיכנעו להם יותר מדי.

יש לשמור את הפינוקים לתגמולים במהלך אימונים (כגון פקודות בסיסיות לגורים כמו "בוא", "שב" וכו') או כאשר הצ'יוואווה שלכם יוצאת לטיול ומקבלת סוציאליזציה למשל, או מבצעת התנהגויות אחרות שאתם רוצים לחזק.

כאשר אתם מתגמל את הצ'יוואווה שלכם על אימון או התנהגות טובה, צריך לזכור לקחת בחשבון את כמות האוכל שלו.

טיפ: אפשר להשתמש באוכל של הצ'יוואווה שלך לאימון! זה עוזר לשמור על הקלוריות בכמות הנכונה בכל יום.

חשוב שכל בני הבית יהיו מסונכרנים לגבי כמה פינוקים הצ'יוואווה שלכם מקבל ביום. גם שאריות שולחן שלא מסוכנות לו, אם שומרים חלק בשביל הצ'יוואווה שלכם צריכים להלקח בחשבון בכמות הקלוריות היומית שלו. הכי טוב שפינוקים יקרי ערך אלה ישמשו לאימון ותגמול על התנהגות רצויה.

אם מישהו בבית שלך ייתן לצ'יוואווה פינוקים נוספים מאחורי הגב של השאר, הכלב שלכם עלול לעלות במשקל מבלי שתבינו למה.

אל תשכחו, צ'יוואווה הם אלופים בתחנונים, והם ינסו לשכנע את כולם שהם מורעבים.

ככל שהצ'יוואווה שלכם מקבל יותר פינוקים במהלך היום, כך הם צריכים לקבל פחות אוכל בזמן הארוחה.

אם אתם מרגישים אשמה בגלל הפחתת כמות המזון, החליפו חלק ממנו למשהו שיש בו מעט קלוריות כמו קצת מלפפון, חסה ומאכלים אחרים שבטוחים להם (בכמות קטנה כמובן).

הבאת גור צ'יוואווה חדש לבית והרגלתו למזון חדש

ישנם מספר דברים שכדאי לקחת בחשבון כאשר אתם מביאים גור הביתה.

ראשית, תזונה מאוזנת ובריאה. אם אתם מתכננים להשיג גור ממגדל, בררו איזה סוג מזון המגדל מאכיל את הגור שלכם. חשוב לקנות את אותו האוכל כשאתה מביא את הגור הביתה.

זה יעזור לצ'יוואווה שלך לשמור על תזונה עקבית ולהפחית את הסיכון לקלקול קיבה.

שנית, חשוב לעדכן את  סוג האוכל, הכמות והתדירות ככל שהצ'יוואווה שלכם מתבגר.

אם אתם רוצים לשנות את סוג האוכל שהגור מקבל ממה שקיבל עד כה, חשוב לעשות זאת בהדרגה כדי למנוע בעיות עיכול.

הנה תוכנית של 5 שבועות כדי להעביר בעדינות את הגור שלך למזון חדש:

שבוע 1: אוכל ישן ב-3/4 עם אוכל חדש ב-1/4

שבוע 2: אוכל ישן ב-1/2 עם אוכל חדש ב-1/2

שבוע 3: אוכל ישן ב-1/4 עם אוכל חדש ב-3/4

שבוע 4: אוכל ישן ב-1/8 עם אוכל חדש ב-7/8

שבוע 5: מגישים רק את האוכל החדש

לסיכום

כמות המזון שהצ'יוואווה שלך צריך לאכול נקבעת על ידי הגורמים הבאים:

  • גיל
  • המשקל הנוכחי לעומת המשקל האידיאלי והבריא שלהם
  • חילוף חומרים טבעי (לפעמים לכלבים פעילים יותר יש חילוף חומרים איטי יותר… בדיוק כמו אנשים, הם אינדיבידואלים!)
  • כמות פינוקים יומית שהוא מקבל
  • רמת פעילות
  • מצבים בריאותיים אינדיבידואלים

האידיאל הוא להאכיל את הצ'יוואווה שלכם בכמות מזון שלא גורמת להם לעלות או לרדת במשקל.

צ'יוואווה נוטים להשמנה, אבל זה בידיים שלכם לשמור על בריאות הצ'יוואווה שלכם.

האכלת כמות המזון המתאימה לצ'יוואווה שלך כדי לשמור על משקל אידיאלי חשובה לא רק לבריאות (עודף משקל יכול להפחית את תוחלת החיים של הצ'יוואווה), אלא גם לאיכות החיים. משקל עודף עלול לגרום לבעיות גב, בעיות ברכיים ודלקת פרקים.

זכרו, צ'יוואווה הם אלופי מניפולציות כשזה מגיע לאוכל. אסור להיכנע לעיניים הגדולות והמתחננות האלה, פנקו אותו אבל תוך הקפדה על כמות הקלוריות שבריאה לו. רק כך תעזרו לו לשמור על משקל תקין, בריאות ואריכות ימים!

אולי יעניין אתכם: האם הצ'יוואווה משיר הרבה שיער?

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.