ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

11 סיבות שהג'ק ראסל טרייר הוא לא הכלב בשבילכם

הג'ק ראסל הוא כלב קטן, מתוק ומלא חיים. אבל גודל יכול להטעות. הוא יהיה כלב מושלם לאדם ולמשפחה המתאימה אבל הוא ממש לא לכל אחד.

אם אתם סקרנים לגלות למה הג'ק ראסל (אולי) הוא לא הכלב בשבילכם וכדאי לכם לשקול כלב אחר, המשיכו לקרוא ולגלות כמה דברים חשובים שכל אחד צריך לדעת לפני שחושבים לאמץ ג'ק ראסל טרייר.

בעוד שחלק מהסיבות  כאן אומרות שממש לא מומלץ לכם לאמץ ג'ק ראסל, סיבות אחרות הן כאלה שעם התאמות מסויימות והשקעה מצדכם, תוכלו לאמץ ולחיות באושר עם הג'ק ראסל טרייר.

1. אתם רוצים כלב רגוע ושקט

אתם לא רוצה כלב היפראקטיבי.

אם אתם אנשים רגועים שלא אוהבים מהומה בבית, כנראה שג'ק ראסל טרייר לא בשבילכם.

הקטנים האלה אוהבים לקפוץ, אוהבים להתרוצץ והם צריכים הרבה פעילות גופנית ואם זה לא מתאים לאורח החיים שלכם אז כדאי לשקול כלב שמעדיף לנוח קצת יותר.

ואגב מהומה בבית, עוד משהו שחשוב לדעת על הג'ק ראסל שהוא אוהב לשמוע את צליל הקול שלו. אז יש סיכוי טוב שהוא יעצבן את השכנים ואפילו את בעליו בנביחות הבלתי פוסקות שלו במיוחד כשהוא משועמם.

 אז אם אתם אוהבים את השלווה שלכם בכל עת, ג'ק ראסל טרייר יהיה בעייתי עבורכם וכדאי לחפש גזע אחר.

2. אתם רוצים כלב שאפשר ללכת איתו ללא רצועה

הג'ק ראסל נוצר כדי לצוד, וגם בימינו הדחף הזה חזק מאוד אצלו ותכונה זו נשארת איתו לאורך כל חייו.

זה אומר שאם הוא יריח חיה קטנה, יראה אותה או ישמע אותה והוא לא קשור לרצועה, אז יש סיכוי טוב שהוא ישכח ממכם במרדף אחרי הטרף ולא משנה כמה תקראו לו.

לפי מועדון כלבי הג'ק ראסל טרייר של אמריקה JRT (jack russel terrier) ללא רצועה הוא תמיד מצב מסוכן עבורו, אלא אם הוא נמצא בסביבה בטוחה ומאובטחת עבורו.

3. לא רוצים להשקיע באילוף כלבכם יותר מדי

בואו נתחיל במה שברור. כל כלב צריך אילוף ברמה מסויימת. וכלבי טרייר למרות שהם חכמים, הם דורשים אילוף וכמה שיותר מהר.

ג'ק ראסל טרייר הוא כלב חכם מאוד שיבין ויגיב טוב לאילוף חיובי, עם מזון ואפילו בלי, אבל מצד שני מדובר בכלב עם אופי חזק, מלא אנרגיה ואחד שתמיד יבחן את הסבלנות והגבולות שלך.

זה לא אומר שקשה לאלף אותו, אבל זה כן אומר שצריך בשביל זה סבלנות, לדעת איך לאלף ולהתחיל כמה שיותר מוקדם.

אם לא תאלפו אותם אז תקבלו כלב שמתרוצץ ומשתולל בבית, אבל אם תקדישו את הזמן והאנרגיה, תקבלו את הכלב הטוב ביותר שאפשר לאמץ.

בקיצור, אם אילוף זה לא ממש הקטע שלכם, או שאין לכם את הרצון להשקיע באילוף עדיף שתחפשו כלב רגוע יותר ומאתגר פחות.

4. אתם מחפשים לאמץ כלב פעם ראשונה בחיים

זה לא משהו שבהכרח אומר שלא כדיא לכם לאמץ ג'ק ראסל. זה אפשרי אם אתם באמת פשוט רוצים וחולמים על גזע זה.

אבל חשוב שתבינו למה לצפות.

אתם צריכים להבין שמדובר בכלב שמצריך הרבה השקעת זמן, סבלנות ואילוף יותר מגזעים רגועים או כאלה שמתאימים לחסרי ניסיון עם כלבים. ג'ק ראסל הולך לבחון את הגבולות שלכם ולמרות שהוא קטן שובב וחמוד, יכול להיות שיחד עם חוסר הניסיון בכלבים בכלל זה יכול להיות יותר מדי בשבילכם.

בעלות על חיית מחמד בפעם הראשונה אומרת ללמוד דברים חדשים, אחריות ליצור קטן שתלוי בכם ב- 100%, לאוכל, יציאות, חברה ואילוף, ויש כאלה שכל אלה יחד עם ג'ק ראסל זה יותר מדי עבורם.

לפחות בלי הכנה וידע מוקדם (אבל בשביל זה בדיוק אתם כאן).

5. חוסר זמן לכלב

לכל כלב צריך להקדיש זמן, אך יש כלבים שצריכים יותר. אז אם לכם או למישהו מבני המשפחה אין את הזמן להקדיש לג'ק ראסל אז כדאי לשקול לאמץ כלב אחר.

ואני אסביר:

אם לוח הזמנים שלכם תובעני מדי ואתם לא יכולים לספק לכלב שלכם מספיק פעילות גופנית אז כנראה שזה לא רעיון טוב עבורכם לאמץ את אחד מהחבר'ה האלה.

ג'ק ראסל יתאים למשפחה שלמישהו מחבריה יש לוח זמנים גמיש יותר המאפשר לו לבלות זמן עם הכלב הזה כדי להבטיח שהוא יקבל את תשומת הלב והפעילות הגופנית המתאימים.

תוסיפו לזה את האופי השובב שלהם והעובדה שהם מאבדים עניין במהירות ותקבלו כלב שצריך לבדר אותו כל הזמן, וגם כשיורד גשם בחוץ או נמצאים בבית מסיבה אחרת הם זקוקים לפעילות גופנית ומנטלית. פאזלים ומשחקי חשיבה לכלבים יעזרו בעניין זה.

לפי מומחים, צריך שעה או יותר של פעילות גופנית יומית כדי לרוקן ג'ק ראסל טרייר מרמות האנרגיה הגבוהות שלו, במיוחד אם אתם גרים בדירה ואין לכם חצר גדולה ומגודרת שבה הוא יכול להשתולל ולחפור (ג'ק ראסל אוהבים לחפור).

קשור: למה ג'ק ראסל אוהבים לחפור, ומה אפשר לעשות בעניין.

זכרו, כלב עייף הוא כלב שמח וכלב שמח הוא כלב שמתנהג יפה.

6. אתם לא רוצים כלב שיקפוץ עליכם

עובדה מעניינת: ג'ק ראסל ממוצע יכול לקפוץ פי חמש מהגובה שלו. והוא עושה זאת בשמחה, בעיקר כאשר אתם חוזרים הביתה והוא מתרגש לראות אתכם.

שוב, אני לא אומר שאי אפשר לאלף אותו לא לקפוץ עליכם, אבל זה משהו שחשוב לדעת לפני.

אז אם יש לכם חצר עם גדר נמוכה או אולי אתם מנסים להגביל אותו מלהכנס לחדרים מסויימים בבית עם שער תינוקות, אז תחשבו שוב. עם יכולת הקפיצה שלו זה אפילו לא יהיו עבורו אתגר.

7. אתם לא רוצים כלב קטן

עם כל מה שקראתם כאן ואולי שמעתם על הגזע ההיפראקטיבי הזה, אתם אולי חושבים שמדובר בכלב לפחות בגודל בינוני, אבל האמת היא שהג'ק ראסל, למרות שהוא בעל אישיות חזקה וגדולה מהחיים, הוא כלב קטן מידות.

אם אתה לא אוהב כלבים קטנים או סתם מעדיף כלב מסיבי יותר אז יש הרבה כלבים שיענו על ההגדרה וישמחו לבית חם.

כשהם יעברו את שלב הצמיחה הם יהיו בין 25 ל- 30 ס"מ גובה בכתפיים ומשקל שבין 5 ל- 8 ק"ג.

8. אתם לא רוצים כלב שיהיה צמוד אליכם כל הזמן

אם אתם לא אוהב כלב שיהיה הצל שלכם בבית אז אתם לא רוצים ג'ק ראסל.

הגזע הזה רוצה תשומת לב או לפחות להיות בקרבתכם כל הזמן. יש כלבים שישמחו לישון או להיות בפינה שלהם, גם אם זה אומר שאתם לא בטווח הראייה שלהם באותו רגע, לא ככה הג'ק ראסל.

אז אם מפריע לך כלב שיהיה צמוד לרגל שלכם כל הזמן אז כנראה שזה לא הכלב בשבילכם.

9. אתם לא רוצים שערות של כלבים בבית

יש כמה סוגי ג'ק ראסל, ביניהם יש את הג'ק ראסל ארוך שיער וקצר שיער ושניהם משירים שיער ברמה בינונית עד גבוה.

אז אם אתם מחפשים כלב שלא משיר כמעט, יש גזעים רבים אחרים שיתאימו לכם ואתם מוזמנים לקרוא על 18 סוגי כלבים קטנים שלא משירים שיער.

אם לעומת זאת אתם עדיין רוצים ג'ק ראסל ומתלבטים בעניין השרת השיער, מוזמנים לקרוא על ג'ק ראסל והשרת שיער, המדריך השלם.

10. אין לכם חצר גדולה ומגודרת או מקום בבית שהוא יכול לרוץ ולהשתולל

זוכרים שדיברנו על כמה אנרגיה יש לגזע?

אז חצר גדולה שבה הוא יכול להשתולל ולהוציא אנרגיה תעזור להרגיע אותו וידרוש ממכם קצת פחות טיולים והעסקה שלו. כמובן שעדיין צריך לקחת אותו לשני סיבובים בשכונה לפחות אך אין ספק שהוא יעריך מאוד את האפשרות להוציא אנרגיה גם במרחב גדול בבית ובחצר בין הטיולים.

חצר גדולה או בית גדול זה ממש לא תנאי הכרחי לגידול ג'ק ראסל, אבל אם אין לכם… אז צריך לקחת בחשבון את צרכי האנרגיה שלו.

גק ראסל לבן חום שחור רץ בדשא

קשור: למה ג'ק ראסל חופר ומה אפשר לעשות?

11. יש לכם או שאתם רוצים לגדל גם חיות מחמד אחרות

נניח שאתם אנשים של חיות ואתם רוצים לגדל חוץ מכלב גם חתול, אולי ארנבון או אוגר ואפילו כלבים אחרים.

אז כמו שהזכרנו, מדובר בכלב עם היסטוריית ציד ארוכה ודחף ציד חזק שקיים בגזע עד היום, ולכן, עוד חיית מחמד, בעיקר קטנה יותר יכולה להיות בסכנה.

לגבי גידול כלב נוסף, זה יכול להיות אפשרי, אבל מאתגר וחשוב להתייעץ עם מומחה לגזע לפני שמחליטים להביא עוד כלב הביתה, או לפני שמאמצים עוד כלב כאשר יש לכם ג'ק ראסל.

הג'ק ראסל אוהב להראות מי הבוס (הוא) וצריך לדעת איך להתמודד עם זה לפני.

גם כאן חשוב להקשיב למועדון ג'ק ראסל טרייר של אמריקה שממליץ לעולם לא לעזוב את ג'ק ראסל שלך לבד עם חתול או חיית מחמד קטנה אחרת.

קיימים הרבה גזעי כלבים אחרים ידידותיים לחיות מחמד שונות, קטנות וגדולות מהם שיתאימו לכם יותר מג'ק ראסל במקרה זה.

לסיכום

 הג'ק ראסל הוא כלב קטן וחמוד, אבל אסור לתת לגודל ולחמידות להטעות.

מדובר בכלב אנרגטי וחכם שיהיה מושלם לאנשים ומשפחות שיודעות למה לצפות ומחפשות כלב שיודע לעמוד על שלו, אוהב להיות צמוד אליהם ולהשתתף בכל הפעילויות המשפחתיות ולעורר חיוך וצחוק על בסיס יומי.

מצד שני, אם אתם מחפשים כלב רגוע, שמחפש את השקט שלו וצריך להקדיש לו פחות זמן אז כדאי שתחפשו כלב אחר, יש אין ספור כלבים גזעיים ומעורבים מקסימים שיתאימו לכם ומחפשים את הבית והמשפחה שלהם.

מועדון כלבי הג'ק ראסל טרייר של אמריקה: עצות חשובות

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.