ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

מאכלים מסוכנים לכלבים מאכלים שכלבים יכולים לאכול

מה כלבים יכולים לאכול ומה כלבים לא יכולים לאכול?

בטח שמעתם שיש מאכלים מסוימים של בני אדם שכלבים יכולים ואחרים שממש מסוכנים להם. היום נעבור על כמה מהמאכלים הנפוצים ביותר שאנו יכולים לחלוק עם כלבנו בכמויות מתונות , כמו גם על מאכלים שיש להימנע מהם מכיוון שהם יכולים לגרום למחלות או אפילו לסכנת מוות לכלבנו.

אז מה כלבים יכולים לאכול? כלבים יכולים לאכול מאכלים רבים שאנו אוכלים ללא כל בעיה. עם זאת, עליכם לדעת שיש גם כמה מאכלים שאנו צורכים שהם רעילים לכלבים. חלק מהמאכלים המזיקים ביותר לכלבים כוללים קסיליטול (שנמצא במסטיק ללא סוכר למשל ועוד מגוון מוצרים), ענבים ושוקולד.

כאשר יש לכם ספק לגבי מזון כלשהו פשוט אל תסכנו ואל תתנו אותו לכלבכם. לחלק מהמזונות שאנו צורכים באופן רגיל עלולות להיות השלכות חמורות מאוד על כלבנו.

חשוב להזהר עם כל כלב, ולזכור שלכלבים קטנים יותר, הסובלנות לרעלים עשויה להיות אפילו יותר נמוכה, וצריך לנקוט משנה זהירות.

אילו מאכלים כלבים לא יכולים לאכול בשום פנים ואופן

בואו נראה מהם המאכלים המסוכנים ביותר עבור הכלב. בכל המזונות שנפרט בהמשך סעיף זה ישנם מרכיבים שהם נורמליים לחלוטין לבני אדם אך רעילים לכלב. מזונות אלה עלולים לגרום נזק חמור לתאי הדם של הכלב, לכבד, למערכת העיכול ולשרירים.

אז לא משנה כמה הוא מתחנן בפניכם, אתם לא יכול לתת לכלב שלכם אף אחד מהמאכלים האלה, אלו מאכלים מסוכנים לכלבים!

קסיליטול, מה זה והאם כלב יכול לצרוך קסיסטול? – לא

קסיליטול הוא ממתיק מלאכותי המצוי במסטיק ללא סוכר, סודה ללא סוכר, סוכריות וכמעט כל דבר אחר מתוק. עם זאת, מוצר לא חייב להיות "ללא סוכר" כדי שיהיה לו קסיליטול, לפעמים מוסיפים אותו לממתקים או למשקאות שמכילים גם סוכר. זה נעשה כדי לשמור על הטעם מתוק ועדיין להפחית את כמות הסוכר למנה של המוצר.

לכן, עליכם להיזהר עם מאכלים מתוקים, גם אם הם לא מסומנים במפורש כ"נטולי סוכר ". אפילו את העטיפות של המוצרים יש להרחיק מכלבם, לא רק בגלל הרעילות אלא גם מסכנת חנק.

יתרה מכך, בגלל שההשפעות של קסיליטול על בני אדם עדיין לא ידועות לחלוטין ומה מידת הנזק שהן גורמות לנו, עצה טובה היא פשוט לא להכניס מוצרים עם קסיליטול לביתכם, אולי זה לא קטלני לנו בני האדם, אבל רוב הסיכויים שבמקרה הטוב זה לא תורם לבריאותנו.

האם כלב יכול לאכול ענבים? לא

יש להרחיק את כל הענבים, כולל צימוקים, מהכלב שלך. ענבים יכולים להיות רעילים מאוד עבורו. ענבים משפיעים על כליות הכלבים ועלולות לגרום לאי ספיקת כליות.

אם כלב אוכל ענבים, הוא עלול להתחיל לחוות את הסימפטומים הבאים: שקט יוצא דופן, תפוקת שתן נמוכה או ללא, כאבי בטן, עייפות, והוא אפילו עלול להיכנס לתרדמת.

אם אתה חושב שהכלב שלך אכל ענבים, עליך להתקשר מיד לווטרינר כדי להתחיל בטיפול. הווטרינר עשוי להורות לך לגרום להקאות. אם אינך יכול לאתר את הווטרינר שלך, מומלץ לגרום לכלב להקיא אם אתם חושדים שהוא אכל ענבים.

האם כלב יכול לאכול שוקולד? לא, שוקולד רעיל לכלבים!

שוקולד רעיל לכל הכלבים. ככל שהשוקולד כהה ומרוכז יותר, כך הוא גרוע יותר עבור הכלב שלך. אבל לא משנה כמה השוקולד כהה או חלבי, כולם מסוכנים.

הבעיה בשוקולד היא שהוא מכיל חומר כימי שנקרא תיאוברומין. תיאוברומין הוא נורמלי לבני אדם ואנחנו יכולים לעכל אותו כמו אלופים. כלבים אינם יכולים לעכל תיאוברומין מספיק מהר, ואם הוא מצטבר יותר מדי במערכת שלהם, הוא עלול להיות רעיל.

מה לעשות אם הכלב אכל שוקולד? אם אתה חושב שהכלב שלך אכל שוקולד, התקשר מיד לווטרינר שלך כדי שיוכל לקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר. באופן כללי, טוב לגרום להקאות. אל תחכו לתסמינים כלשהם. עד שהם יופיעו יכולות לעבור 9 שעות, ואז כבר מאוחר מדי והקאה לא תהיה יעילה.

האם כלב יכול לאכול עצמות עוף? לא

בשר עוף הוא אופציה טובה עבור הכלב שלנו, אך יש להסיר את העצמות ממנו לפני שנותנים לכלב שלכם. כלבים אוהבים ללעוס עצמות, אך עצמות עוף מסוכנות מכיוון שהן יכולות להתפזר ולקרוע את הוושט או מערכת העיכול של הכלב, מה שיכול לגרום לדימום פנימי, פציעות קטלניות ומוות.

לחצו כאן וגלו מתי ואיך ניתן לתת עצמות לכלבים.

האם כלב יכול לאכול שום? לא

שום רעיל לכלבים. עם שום צריך להזהר מכיוון שהוא מתווסף לכל מיני מאכלים. תבשיל בשר שקניתם בטייק-אווי ונשארו לכם שאריות, הביצים שבישלתם הבוקר או אפילו שאריות תפוחי האדמה שבישלתם אולי תובלו בשום.

שום הוא אחד הדברים הרעילים ביותר לכלב ברשימה זו, ואפילו בכמויות זעירות הוא יכול לגרום להם לחלות. שום יכול לגרום לתוצאות חמורות במהירות ולכן יש להימנע מכיוון שהוא עלול להרעיל את הכלב שלכם בטעות.

האם כלב יכול לאכול בצל? לא

בצל רעיל לכלבים! כל מה שקשור לבצל, כולל אבקת בצל, רעיל לכלבים. גם ירקות אחרים ממשפחת הבצל, כמו הכרישה, רעילים לו. הם מכילים כימיקל הנקרא N-propyl disulfide, אשר יכול להשפיע על כדוריות הדם האדומות של הכלב. חומר כימי זה מונע מכדוריות דם אדומות להשתמש ביעילות בחמצן ובכך גורם לכלבך לאבד אנרגיה.

יותר מדי בצל שיגרום לפגיעה רצינית בכדוריות הדם האדומות והכלב עלול לאבד את הכרתו.

האם כלב יכול לאכול עירית? – לא

כמו בצל, גם עירית רעילה לכלבים.

האם כלבים יכולים לאכול אבוקדו? – לא

הבעיה באבוקדו היא שהם מכילים פרסין, שהוא רעיל לכלב. כל האבוקדו מכיל חומר כימי זה, אז אל תתנו לכלב שלכם לנגוס בזרע, בקליפה וכמובן לא באבוקדו עצמו. זה גם אומר שגוואקמולה רעיל לכלב שלך.

לחצו כאן וגלו עוד על למה אבוקדו מסוכן לכלב.

האם כלב יכול לאכול בצק? – לא

בצק, במיוחד בצק שמרים, לא טוב לכלבים. הבצק נהיה קשה במעיים שלו ועלול לגרום לבעיות עיכול. בצק שמרים בעייתי עוד יותר משתי סיבות:

1. הבצק יכול להתרחב, ולגרום לנפיחות ובעיות עיכול אחרות.

2. השמרים בבצק מייצרים אלכוהול, שכאמור גם הוא רעיל לכלבים. לכלבים קטנים אפילו כמות קטנה של בצק יכולה לייצר מספיק אלכוהול כדי לגרום לתסמינים של הרעלת אתנול.

האם כלב יכול לאכול לימונים? – לא

בלימונים יש פסורלן. פסורלן עלול לגרום לסחרחורת בכלב שלך, בעיות הליכה ובעיות במערכת העיכול. עם יותר מדי פסורלן, הכלב עלול לחוות נזק לכבד או אפילו מוות, כך שהלימון אינו מתאים לכלב.

שים לב שכל מה שהוזכר לגבי לימונים חל באותה מידה על ליים. כמו כל הרשימה של מה שאסור, הדבר תקף לכל הכלבים.

האם כלבים יכולים לשתות אלכוהול? – לא

כלבים ואלכוהול, לא הולכים יחד.

אלכוהול הוא רעלן לכל בעלי החיים, אך מסוכן במיוחד לכלבים בגלל חילוף החומרים הגבוה שלהם. הרעלת אתנול יכולה להתרחש במהירות רבה ואף בכמויות קטנות של אלכוהול כאשר מדובר בכלבים מגזעים קטנים ובינוניים.

השפעות האלכוהול על כלבים יכולה להתבטא בהקאות, חוסר אנרגיה והתקפים. עם כמות מינימלית של אלכוהול, הכלב שלך יכול אפילו להיכנס לתרדמת או למות. הקפד תמיד להרחיק כל דבר שמכיל אלכוהול, כולל מסיר לקים וכו' מהכלב שלך.

האם כלב יכול לשתות קפה או תה? – לא

קפה ממש גרוע לכלב שלך. למעשה, כל קפאין ממש מזיק לכלבים. כאשר כלב מכניס קפאין למערכת שלו, זה גורם לגירוי יתר של מערכת העצבים שלו. זה יכול לגרום לכלב לדופק גבוה יותר, להתקפים, להקאות או לרעידות. זה אפילו יכול לגרום למוות.

בגלל תכולת הקפאין, אסור לתת לכלב תה, משקאות סודה, משקאות אנרגיה או שוקולד. כל אלה רעים מאוד למערכת העצבים של כלבכם.

האם כלב יכול לאכול אגוזים? – לא

סוגים מסוימים של אגוזים רעילים לכלבים, כמו לדוגמא, אגוזי מקדמיה. בעוד שסוגים אחרים של אגוזים אינם רעילים, כמו שקדים, עליכם להימנע מהם בגלל אחוזי השומן הגבוהים שלהם ובעיות העיכול שהם יכולים לגרום לכלבכם כאשר הם לא נלעסים כראוי (ובינינו, כלבים לא ידועים ככאלה שלועסים הרבה את האוכל שלהם).

היוצא מן הכלל היחיד הוא בוטנים, שאינם מסוכנים. כמה בוטנים פה ושם לא יפגעו בכלב שלך.

עליכם לזכור גם כי אגוזים מלוחים מכל סוג, אסורים עליהם לחלוטין, בגלל תכולת המלח הגבוה שמזיקה לכלבים אפילו יותר מאשר לנו.

מה יכולים כלבים לאכול?

כל כלב זקוק לבשר וחומרים מזינים אחרים כדי להיות בריאים. המזון של הכלב שלך יהיה ללא ספק מקור טוב לתזונה זו.

בנוסף לאוכל רגיל לכלבים, אם תרצו לפנק את הכלב שלכם, דעו שיש הרבה מאכלים שאנחנו אוכלים שגם כלבים יכולים לאכול. הדבר החשוב שיש לזכור הוא שחשוב להגביל עבורם את כמות המלח והשומן. יותר מדי מלח יגרום לכלבכם להתייבש, ויותר מדי שומן יכול להוביל לדלקת הלבלב.

דבר חשוב נוסף לפני שתאכילו את כלבכם בכל מאכל חדש הוא לשאול את הווטרינר כמה אפשר לתת לו בהתאם לגילו, גודלו ומשקלו.

אז בואו נגלה כמה מאכלים טובים שתוכלו לחלוק עם הכלב שלכם.

אילו סוגי בשר כלב יכול לאכול?

כל בשר שאנו אוכלים, כולל דגים, עוף בקר וכו' מתאים גם לכלב שלכם לאכילה. רק הקפידו להסיר את כל העצמות מהדגים והעוף. עצמות עוף ודגים יכולות להיות מסוכנות מאוד עבור הכלב שלכם, ואם עצם חודרת למערכת העיכול בזמן הלעיסה או לאחר בליעתה היא עלולה לגרום לקרע בבטן של הכלב.

היזהרו גם מבשר מתובל, במיוחד בשום, שכפי שכבר דנו רעיל מאוד לכלבים, או יותר מדי מלח, שעלול לגרום לבעיות אחרות.

האם כלבים יכולים לאכול ביצים? – כן

כלבים יכול לאכול ביצים מבושלות, חצי מבושלות וגם לא מבושלות כלל. דעו כי עם ביצים לא מבושלות יש סכנה של הרעלת סלמונלה.

בנוסף חשוב לא להגזים עם יותר מדי ביצים נעות! קיים סיכון שהדבר יגרום לחסר בביוטין לכלבכם שמסוכן לבריאותו.

קראו כאן כל מה שרציתם לדעת על איך, כמה והאם לתת ביצים לכלבים.

האם כלבים יכולים לאכול שיבולת שועל? – כן

תאמינו או לא, אין בעיה עם שיבולת שועל. רק וודאו שהיא ללא חלב וסוכר.

האם כלבים יכולים לאכול אורז? – כן

חשוב להיזהר מתבלינים כמו שום ומלח. אל תתנו לו אורז באופן קבוע, אבל שום דבר לא יקרה אם הוא יאכל מדי פעם קצת אורז מבושל.

האם כלבים יכולים לאכול תפוחי אדמה? – כן

שוב, היזהרו משום, מלח ותבלינים אחרים שהכלב שלך לא צריך לאכול. אם תשמרו על כללים אלו ועוד כמה אז כלבכם יוכל לאכול תפוח אדמה בהנאה.

האם כלבים יכולים לאכול לחם? – כן

זה יכול להשמין את הכלב שלכם אם הוא אוכל יותר מדי, אבל זה לא רעיל. רק היזהרו אם יש בו תבלינים, כמו שום, בצל, צימוקים ומרכיבים אחרים ששמים היום בלחמים רבים והם מסוכנים לכלבים.

לחצו כאן לגלות האם בכלל כדאי לתת לכלבכם לחם ואם כן כמה ואיך.

האם כלבים יכולים לאכול תירס? – כן

כלבים יכולים לאכול תירס. רק היזהרו עם הקלח כיוון שהוא עלול להוות סכנת חנק. פופקורן בסדר גם כל עוד הפופקורן אינו מכוסה במלח או בשמנים, דבר שעלול לגרום לבעיות לכלב שלכם.

האם כלבים יכולים לאכול חמאת בוטנים? – כן

לא בכמות גדולה. אם תתנו לכלבכם קצת חמאת בוטנים בשביל הטעם זה בסדר אבל צריך להיזהר מתכולת המלח. לחמאת הבוטנים מוסיפים הרבה מלח. כמו כן, יש לזכור כי חמאת בוטנים מכילה כמות גדולה של שומן. מסיבה זו עדיף להגביל את כמות חמאת הבוטנים שאתה נותן לכלב שלך, ולתת את זה רק כפינוק.

האם כלבים יכולים לאכול בננות? – כן

כלבים יכולים לאכול בננות. אל תשכחו לקלף ולחתוך את הבננה לגודל המתאים בהתאם לגודל כלבכם.

עם זאת, אל תשכח שבננות מכילות סוכר טבעי. יותר מדי מכל סוג של סוכר עלול לגרום לעלייה במשקל ובעיות בריאותיות אחרות. כלל אצבע טוב הוא 90/10. תשעים אחוז מהקלוריות היומיות של הכלב שלך צריכות להגיע ממזון הכלבים שלו והעשרה האחרות מפינוקים ומאכלים שונים שמותרים לו.

הבננה צריכה להיות בשלה.

לחצו כאן כדי ללמוד עוד על איך וכמה בננות כלבכם יכולים לאכול.

האם כלב יכול לאכול תפוזים? – כן

אין בעיה מלבד החומציות. אז בעוד שכמות גדולה של תפוזים או מיץ תפוזים יכול לגרות את הקיבה של כלבכם, כמות קטנה, בלי הגרעינים כמובן, זה בסדר.

לחצו כאן אם רוצים ללמוד איך ומה חשוב כשרוצים לפנק את הכלב בפלח תפוז או שניים.

האם כלבים יכולים לאכול ברוקולי וגזר? – כן

גזר לא יגרום לבעיות לכלבכם. כשמדובר בברוקולי, קצת זה בסדר. ברוקולי יכול לגרות את הבטן של כלבכם אם הוא אוכל יותר מדי. יחד עם זאת, שניהם ירקות בריאים לכלבים. רק זכרו להגביל את כמות הברוקולי שהכלב שלכם אוכל.

מאכלים להמנע מהם עם כלבים (לא מסוכנים, אבל גם לא בריאים להם)

האם כלבים יכול לשתות חלב ולאכול מוצרי חלב?

חלב ומוצרי חלב אינם טובים לכלבים. למרות שהם יכולים לצרוך מעט, שתיית חלב כל יום תגרום לבעיות בקיבה ועיכול. עדיף להימנע מכך.

האם מלח מסוכן לכלבים?

מלח לא טוב לכלבים. אמנם קצת לא אמור לגרום לבעיות לכלב שלך, אבל עדיף להימנע מכך.

צריכת מלח, אפילו מעט, יכולה לגרום לכלבך להתייבש. כדי להימנע מבעיה זו, הימנעו מלתת מלח או מאכלים מלוחים לכלב שלך וודאו שיש לו תמיד קערת מים.

האם כלבים יכולים לאכול עגבניות?

עגבניות לא מזיקות לכלבים כל עוד הן בשלות. עגבניות שעדיין ירוקות מכילות חומר כימי רעיל לכלבים.

כלבים שאוכלים עגבניות ירוקות נוטים לחוות סחרחורת, דופק מוגבר וחולשה.

כמה סימנים לכך שכלב בולע את החלקים הירוקים של עגבניה כוללים:

  • כאב בטן
  • אובדן קואורדינציה
  • חולשת שרירים
  • רעידות
  • התקפים

האם כלבים יכולים לאכול מנגו?

המנגו עמוס בוויטמינים A, B6, C ו- E, והם גם עשירים בסיבים, מה שהופך אותם לבטוחים ובריאים לכלב שלך לאכילה, כל עוד הם קלופים ומגולענים.

הגרעין של המנגו עלול להוות סכנת חנק לכלבים ועלול להיתקע במערכת העיכול וליצור סתימה. גרעיני מנגו מכילים גם כמויות קטנות של ציאניד!

חשוב לציין שגם אם שומרים על כל כללי הזהירות בקשר למנגו, אין לתת לכלבכם כמויות גדולות מהפרי.

לחצו כאן לצלילת עומק על האם ואיך ניתן לתת מנגו לכלב.

שאלות קשורות

מהפירות והירקות הבטוחים עבור הכלב שלי, כמה אפשר לתת לו?

היזהרו לא לתת לכלבכם יותר מדי. יותר מדי פירות לכלבכם או ירקות עלולים לגרום לכאבי בטן ושלשולים, עדיף להתייעץ עם הווטרינר לגבי הכמויות ולזכור שבכל מקרה הם לא יכולים להוות את מקור התזונה העיקרי שלו.

כלל טוב ללכת לפיו הוא כלל ה – 10% שאומר שלא יותר מ- 10% מהתזונה של כלבכם צריכה לבוא מפינוקים למיניהם, וזה כולל גם כל מזון של בני אדם שבטוח לכלבים.

אזהרה וסיכום

לפעמים אנחנו נהנים ממאכל טעים וכלבנו נותן לנו את המבט שלו… אתם יודעים למה אני מתכוונת, כך שממש קשה לנו לסרב לו. אבל צריך לזכור שהרבה מאכלים שלא מזיקים, או לפחות לא מסוכנים לנו בני האדם יכולים להיות קטלניים לכלבים.

עברנו כאן על רשימה חלקית של חלק מהמאכלים הנפוצים ביותר, כמובן שיש עוד הרבה מאכלים שמסוכנים לכלבים ומצד שני כאלה שהם יכולים לאכול בלי בעיה.

גם לגבי מאכלים ברשימה שמותרים לכלבים באופן כללי כדי להתייעץ עם וטרינר שמכיר את כלבכם ומצבו הרפואי לפני שנותנים לו מאחד מהם.

הכלל הכי טוב הוא שאם יש ספק אז פשוט לא לתת לכלבכם לאכול משהו שאתם לא בטוחים או לא יודעים איך הוא ישפיע עליו.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.