ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

למה יורקשייר טרייר נובח הרבה

למה יורקשייר טרייר נובח הרבה ומה אפשר לעשות

כשמביאים הביתה כלב יורקשייר טרייר יש משהו שתבחינו בו די מהר: יורקיז הם נובחים. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הנביחות של היורקי ואילוף בכדי שהוא לא ינבח ללא צורך.

האם יורקשייר נובח הרבה ולמה? כן. היורקשייר טרייר נוטה לנבוח יותר מרוב הכלבים. הסיבות לכך הן שילוב של האופי הטריטוריאלי של הגזע ואינסטינקט ההגנה שלו, שעלול להוביל לנביחות מוגזמות. זה, בשילוב עם שמיעה מצוינת של הגזע, יכול לעורר נביחות גם כאשר אתם באמת לא יכולים להבין למה הם נובחים.

החדשות הטובות הן שישנן מספר שיטות לשלוט ולמנוע מהיורקי שלכם לנבוח ללא צורך. וככל שתתחילו מוקדם יותר לאמן יורקשייר לא לנבוח, כך תהיה לכם יותר הצלחה ושליטה בנביחות שלו.

אם אתם רוצים ללמוד עוד על הסיבות להתנהגות הנבחנית של היורקי ואיך לשלוט בה המשיכו לקרוא כאן ב- alldog.

האם יורקשייר טרייר נובח הרבה?

כן, יורקים אוהבים לנבוח, אולי יותר מכל גזע אחר של כלבים. יש להם הרבה מה להגיד והם ינבחו מסיבות רבות, החל מרעש לא מוכר ועד כאשר הם רוצים לרדת למטה, לשחק אתכם או שהם מרגישים שהם לא מקבלים מספיק יחס.

כבעלים של יורקשייר טרייר יכול להיות שתגלו שהם נובחים יום ולילה, לפעמים בלי שום סיבה נראית לעין או נשמעת לאוזן (אנושית).

למה יורקשייר טרייר נובח כל כך הרבה?

הסיבה העיקרית לנביחות שלפעמים נראות בלתי פוסקות היא השמיעה המצויינת של היורקשייר טרייר. עם אוזניים עומדות ובצורת משולש היורקי שלכם קולט גם רעשים שאין סיכוי שאתם תשמעו אבל בשבילו הם חזקים וברורים, תוסיפו לזה את האופי הטריטוריאלי של הגזע ותקבלו הרבה סיבות לנבוח.

הצד החיובי הוא שמדובר בכלב שמירה ואתרעה מעולה מזרים שמנסים להכנס לבית ללא הזמנה, מצד שני יורקשייר טרייר נבחן אולי פחות מתאים עם ילדים קטנים.

איך להפחית או לעצור את הנביחות של היורקשייר טרייר?

ראשית חשוב להבין שזה שהיורקשייר שלכם נובח זה לא דבר רע אלא חלק מהאינסטינקטים הטבעיים ומשפת הגוף שלו, ולכן המטרה היא לא למנוע לחלוטין את הנביחות.

נביחות היא הדרך של יורקשייר טרייר להעביר לכם מסרים חשובים, כמו להתריע בפניכם על סכנה או לומר לכם שהם צריכים לצאת החוצה.

המטרה של המדריך הזה היא לעזור לכם ללמד את היורקי שלכם לנבוח רק כשצריך. חלק חשוב ואפילו קריטי בהצלחת האילוף היא העקביות שלכם ביישום הטכניקות הבאות. צריך לקחת בחשבון שחלק מתכונות האופי של היוקשייר הן עקשנות, ככה שאתם צריכים להיות עקביים ויותר עקשניים ממנו.

תנאי חשוב לאילוף קל ומוצלח של היורקשייר שלכם: היו כלב האלפא

כלבים הם בע"ח שרגיל היה לחיות בחבורות, ובכל חבורה כזו יש מנהיג שהוא כלב האלפא ששאר הלהקה מצייתת לו.

ולכן, גם אצל היורקי הקטנה והחמודה שלכם טבועה ההתנהגות של ציות לכלב האלפא, ואם אתם לא תבססו את מעמדכם ככאלה, היא בטוח תעשה זאת.

להיות כלב האלפא לא אומר שאתם צריכים להפחיד או לשלוט פיזית על הכלב שלכם. זה רק אומר שאתם צריכים להיות עקביים עם הפקודות שלכם – לעולם לא לסגת, כך שהיורקשייר שלכם יקבל מסר ברור מי אחראי.

המטרה של להיות "כלב האלפא" היא שהכלב יבצע את הפקודות שלך, לא להיפך. לדוגמה, אם את אומרת "שב" לפני מתן פינוק טעים, הכלב צריך לשבת. או אם את רוצה ללכת בכיוון אחד, אבל הכלב שלך רוצה ללכת למקום אחר, הוא צריך לציית. צריך לעשות את המיטב כדי לפתות את הכלב שלך לעשות מה שאת רוצה, אבל צריך להתעקש על ציות ולא לוותר שם (זוכרים, היורקי הוא כלב עם נטייה לעקשנות).

אם לא תצליחו לבסס את הסמכות הזו בשלב מוקדם, הכלב שלכם ייקח בשמחה את תפקיד כלב האלפא, ותתקשו לגרום לו לציית לכם באופן כללי. לכן, אל תיכנעו לגור ותתנו לו פרסים לפני שהוא מציית. אתם תשלחו לו מסרים מעורבים ומבלבלים ותאבדו את הסמכות שלכם.

שיטת הקולר נגד נביחות ליורקשייר טרייר

הקולר נגד נביחות פועל בדרך של אסוציאציה שלילית. היורקי נובח והוא מקבל סוג של גירוי: צליל, רטט, ריסוס או זעזוע סטטי. בגלל אי ​​הנוחות הקשורה לקולר, בעלי כלבים רבים מרגישים שמדובר באופציה לא הומנית. אנו נוטים להסכים, ומעדיפים אופציות שלא גורמות לאי נוחות רבה וזעזוע.

להלן כמה אופציות כאלה:

לחלק מהקולרים נגד נביחות יש שני מצבים: 1.) עם צפצוף או רטט בלבד; 2.) מצב הלם. קולרים אלה הם אופציה עבור אותם בעלים שרוצים להימנע מהלם את הגור שלהם, או לפחות לשמור אותה כחלופה אחרונה.

ישנן אפשרויות נוספות הנמנעות מהלם לחלוטין; חלקם עובדים עם תחושת צפצוף ורטט שפשוט מסיח את דעתו או מעצבן את הגור שלך, ואחרים משחררים תרסיס של ציטרונלה, שהוא ריח לא נעים אך לא מזיק לרוב הכלבים. ואם אתם לא אוהבים את הרעיון של קולר נגד נביחות לגור שלכם, יש גם שלט קולי ללא צווארון ששולח צליל כלפי הגור כאשר הוא עושה משהו לא בסדר או נכון.

בעוד שלבעלי כלבים רבים יש הצלחה עם קולרים נגד נביחות אלו, יתכן שלשימוש כזה עשויה להיות השפעה לא רצויה.

חלק מהאנשים דיווחו שהכלבים שלהם הפכו תוקפניים יותר לאחר אילוף קולר נגד נביחות, או שהם מקשרים אירועים מסוימים (כמו קול פתאומי חזק, רעשים מבחוץ או דפיקה בדלת הכניסה) לרגש שלילי, כגון תסכול או פחד. שימו לב להשפעות השיטה הזו והשתמשו בשכל הישר כדי לקבוע מתי יש להפסיק אותה!

טכניקת הרעש

שיטה זו מבוססת על הסחת תשומת הלב של היורקי שלכם מכל מה שגורם להם לנבוח ולהעביר את תשומת ליבו אליך. מלאו פחית או קופסת פח במטבעות או פריטים אחרים שיעשו רעש חזק בעת הטלטול.

יש סיכוי שהרעש הזה הזה יעצבן לא פחות מהנביחות של היורקי, אבל אם זה יעזור לאלף את הגור שלכם, זה שווה את זה.

חשוב שהפחית תהייה בהישג יד בזמנים שהיורקי שלך צפוי לנבוח. זמן כזה יכול להיות בשעת הטיול שבה היורקיי שלכם ירצה לנבוח על הכלבים הגדולים.

אז כאשר הגור שלכם מתחיל בקונצרט הנביחות שלו, התחילו לנער את הפחית כדי להסיט את תשומת ליבו אליכם. כשהם מפסיקים לנבוח תנו להם בשלווה פקודה כמו "שקט".

אם הם לא חודלים מהנביחות, המתינו כמה שניות ותנו להם פינוק קטן. אם הם ממשיכים לנבוח, חזרו על ניעור הפחית ונסו שוב את הפקודה.

טיפ: אם הפחית לא בהישג ידכם, נסו להקיש באצבעות ליד אוזנו, יש בעלי כלבים שמדווחים ששיטה זו מספיקה להם.

טכניקת השפרצת המים להפסקת נביחות אצל היורקשייר שלכם

ריסוס של יורקשייר טרייר במים מקשר אצלו את נביחות עם תוצאה שלילית. אפשר להשתמש בבקבוק ריסוס קטן או באקדח מים של ילדים. כשהגור מתחיל לנבוח, רססו אותו ותנו את הפקודה שבחרתם כדי להשתיק אותו.

לאחר שהפסיק לנבוח המתינו כמה שניות ותגמלו אותו בפינוק קטן לכלבים.

טכניקת הדה-סניטיזציה להפסקת הנביחות אצל היורקי

מדובר בחשיפה לגירוי שגורם לו לנבוח פעמים רבות עד שהוא יעשה יתרגל אליו כ"כ שיהיה אדיש כלפיו ולכן לא ינבח כאשר יחשף אליו שוב.

אז אם מה שגורם לו לנבוח זה פעמון הדלת, שואב האבק או כלבים אחרים, ככל שתחשפו יותר את חיית המחמד שלכם לדברים אלה, כך יקטן הסיכוי שהם יתרגשו מהם וינבחו בגללם. תוסיפו לזה תגמולים ושבחים מילוליים לאחר התנהגות חיובית, ויש סיכוי שמהר מאוד שהיורקשייר שלכם יפסיק לנבוח כאשר יחשף אליהם.

עוד דברים שניתן לעשות כדי להפחית את הנביחות של היורקשייר טרייר שלכם

נסו למצוא את הסיבה לנביחות

כאשר תבינו מה הסיבה לנביחות של היורקשייר טרייר שלכם אז תוכלו לעזור לו להמנע מכך. אולי הם משועממים או בודדים? אולי אין להם מספיק פעילות גופנית ויש להם יותר מדי אנרגיה עצורה? אולי הם עצבניים?

לאחר שתבינו מדוע הם נובחים, תוכלו לנקוט באמצעים כדי לתקן את הבעיה. בהמשך נדבר על פענוח הנביחות והבנת הסיבות.

מוזמנים לקרוא כאן על למה כלבים נובחים.

ספקו להם הרבה פעילות גופנית

יורקי עייף הוא יורקי שקט – או לפחות פחות רועש. מתן שפע של פעילות גופנית ליורקשייר טרייר שלכם יעייף אותו ויפרוק אותו מעודף האנרגיה, מה שאומר פחות אנרגיה לנביחות אינסופיות.

יורקשייר טרייר צריך לפחות הליכה אחת של 20 דקות בכל יום כדי לשחרר את האנרגיה שלו ולעורר את המוח. זה אינדיבידואלי ויש כלבי יורקשייר שיזדקקו ליותר זמן משחק כדי להתעייף. במידת הצורך, שקלו לשכור שירות הולכת כלבים כדי לתת לגור שלכם מספיק פעילות גופנית באמצע היום כשאתם לא בבית.

יורקשייר טרייר רץ בשדה

להקל על חרדת הנטישה של היורקי שלכם

יש כלבי יורקשייר שסובלים מחרדת פרידה, וטיפול בה עשוי לסייע בהפחתת כמות הנביחות מוגזמות בזמן שהכלב לבד בבית. זה חשוב אפילו יותר אם אתם גרים בבית דירות שיש להתחשב בו בשכנים כמובן.

חלק מהאפשרויות להקלת חרדת נטישה כוללות צעצועי פאזל מעוררים, מצלמות אינטראקטיביות, עוד כלב שיהיה חברה, טיול בצהריים או עיסוקים מרגיעים, כגון לעיסות לבנדר או CBD. במקרים חריגים או אם אתם שעות ארוכות מחוץ לבית ויכולים להרשות לעצמכם אולי כדאי לשקול מעון יום לכלבים או להשמתמש בשירותי הולכת כלבים.

חיזוקים חיוביים להפחתת הנביחות אצל היורקשייר שלכם

חיזוק חיובי עובד הרבה יותר טוב מחיזוק שלילי. לכן, ככלל, כשיש לכם הזדמנות לתגמל את הכלב שלכם על דברים טובים שהוא עשה או לא עשה למשל במקרה של נביחות – עשו זאת!

לעולם אל תכו או תצעקו על היורקי שלך – קול תקיף ועוצמתי אמור להספיק. חשוב לבנות מערכת יחסים שמבוססת על אמון. הטלת פחד תעשה את ההיפך ולא תעזור לאילוף בשום דרך.

הנביחות השונות והקולות של היורקשייר טרייר והמשמעות שלהם

כלבים משתמשים בנביחות כדרך לתקשר. על ידי לימוד סוגי הנביחות והקולות שהם משמיעים, תוכלו להבין טוב יותר את הצרכים שלהם ולנקוט בצעדים כדי למנוע את הבעיה.

• נביחות גבוהות: משמשות כדי למשוך את תשומת הלב שלכם וכדי לציין את הרצון שלהם למשהו – צעצוע, אוכל, לרדת למטה לצרכים או פשוט לשחק אתכם.

• נביחות בטון נמוך: כאשר הם מרגישים מאויימים; משמש כאזהרה; לעתים קרובות זה מתגבר עם שינוי מקום או צלילים לא מוכרים

• נהמה: משמשת כאזהרה לאנשים או לבעלי חיים אחרים להתרחק מהטריטוריה של הכלב, והיורקשייר כמו שציינו הוא כלב טריטוריאלי.

• יללות: תגובה לכלבים אחרים

• יבבות: עשויה לשמש כדי להראות מצוקה רגשית או פיזית כגון כאב או פציעה, אבל גם כדי למשוך תשומת לב וכדי לבקש משהו.

שאלות קשורות

באיזה גיל יורקשייר מתחיל לנבוח?

רוב גורי היורקשייר יתחילו להשמיע את קולם בסביבות שבועיים או שלושה לאחר הלידה, בערך באותו זמן שהעיניים שלהם מתחילות להיפתח. בדיוק כמו עם תינוקות אנושיים, רוב הרעשים שתשמעו מגור היורקי שלכם בזמן הזה יהיו ביטויים של אי נוחות, רעב או צרכים אחרים. יעברו עוד כמה שבועות עד שהיא תתחיל להשמיע נביחות כלב בוגרות לגמרי.

למה היורקשייר שלי נובח בלילה?

יורקים רבים נובחים בלילה, לכאורה ללא סיבה נראית לעין או נשמעת לאוזן אנוש. ייתכן שהיורקשייר שלכם ראה משהו או שמע משהו. אם הם מייללים, ייתכן שהם חשו שכלב אחר נמצא בקרבת מקום.

אם הנביחות או היללות הליליות הופכות לבעיה אמיתית, נסו לעייף אותו בערב עם פעילות גופנית שתעזור להם לישון בשקט. כמו כן, אתם יכולים לוודא שכל התריסים והווילונות סגורים, ובכך להפחית את הגישה שלהם בלילה לעולם החיצון. חושיו החדים עדיין יכולים לשמוע ולראות דברים אבל לפחות יפחית את ההזדמנויות לכך.

יכול להיות שהיורקי שלכם פשוט נובח כי הוא לא רוצה להיות בלעדיכם. נסו להכניס אותם לחדר השינה לישון אתכם ולראות האם זה עוזר להפחית את הנביחות הליליות. אם יש לכם כלוב לכלבים אז אולי השינה שם תעזור לו להרגיש רגוע ובטוח יותר, זאת במידה ואילפתם אותו לכך שמדובר במקום בטוח, חיובי ונעים. אבל זה כבר נושא למאמר אחר.

למה היורקשייר טרייר נובח בלי סיבה (לכאורה)

ליורקשייר טרייר יש חוש שמיעה חד להפליא. בניגוד לכלבים עם אוזניים ארוכות ושמוטות שחוסמות חלק מהרעשים, אוזני היורקי הן בצורת V, זקופות ומסוגלות להסתובב ולמקד את תשומת הלב אל כל הצלילים שבסביבה.צלילים שהם קולטים בצורה ברורה וחדה במיוחד, בין אם הם ערים או ישנים. ליורקי יש גם תחושת נאמנות ואינסטינקט הגנה חזק שהופך אותם לכלבי שמירה נהדרים למרות גודלם הזעיר. ולכן, כל רעש, גדול או קטן יכול להספיק כדי לגרום להם לנבוח.

בנוסף ליכולת השמיעה המופלאה שלהם, יש להם גם חוש ריח מפותח עד פי 50 מאשר לבני אדם, יחד עם החלק במוח המוקדש לעיבוד הריחות הללו שגדול פי 40. אז כפי שאתם יכולים לדמיין, הרעשים שהם קולטים יחד עם הריחות יותר גירוי חושי חזק שיכול להניע אותם לנבוח במידה והם מרגישים במשהו חשוד או צורך להתריע.

אז מה שנראה לכם כמו "סתם נביחות" יכול מאוד להיות פעולה של כלב שמירה קטן אבל יעיל שמתריע מפני סכנה או לפחות משהו חשוד.

Similar Posts