ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

גידול וטיפוח יורקשייר טרייר

יורקשייר טרייר – טיפול וטיפוח

כלב בבית זה הרבה שמחה וכיף אבל גם אחריות. הקטן הזה תלוי בכם ולכן חשוב לדעת מה נדרש ממכם. יש כמה דברים שחשוב לדעת וברגע שתכניסו את הדברים האלה לשגרת היום זה יהיה קל ומהנה.

אז אם הגעתם לכאן ואתם רוצים ללמוד כל מה שחשוב לדעת כדי לטפל ביורקשייר טרייר שלכם, כמה פעמים צריך לרדת עם גזע טוי, מה חשוב לדעת כדי לשמור עליו בריא, שלם ומטופח במינימום מאמץ, המשיכו לקרוא ותגלו.

תקציר: 7 המרכיבים הבסיסיים לטיפול בכלב יורקשייר

1. חשוב שליורקי שלכם יהיה מקום בטוח שבו הוא יכול להיות כאשר אתם לא בבית או בלילה (אלא אם כן הוא ישן אתכם כמובן).

2. תזונה בריאה ומאוזנת ומים.

3. טיפול ותחזוקה כולל פרווה, היגניית פה, גיזום ציפורניים ואמבטיות.

4. פעילות גופנית מספקת.

5. אמצעי זהירות ומניעה נגד סכנות לבריאות ואחרות לגזע קטן מאוד כמו היורקי או גזע טוי.

6. טיפולי מניעה קבועים נגד פרעושים, קרציות ועוד.

7. נקטו צעדים להבטחת בריאות גופנית ונפשית; זה כולל בדיקות בריאות שנתיות אצל הוטרינר, טיפול בחרדות כגון חרדת נטישה וכמובן בילוי זמן איכות יחד.

1. מרחב מוגדר עבור היורקשייר טרייר שלכם

אחת הטעויות הגדולות ביותר שהבעלים יכולים לעשות היא שאין להם אזור מוגדר ליורקי שלהם.

אין בעיה שהיורקשייר שלכם יסתובב חופשי בבית ויעקוב אחריכם, אבל חשוב שיהיה לו מקום משלו עם פרטיות לנוח מתי שהוא רוצה.

היתרונות לכך רבים:

• היורקי יהיה במקום שאתה יודע שהוא בטוח עבורו כאשר אינכם יכולים לפקח עליו.

• אם היורקי לא יכול להתאפק, אז הצרכים יהיו מוגבלים לאזור אחד.

• מספק מקום שקט לכלב לסגת אם הוא מוצף מרעש, מבקרים, חיות מחמד אחרות וכו '.

• אם יורקי מתקשה להיות לבד בבית, השהות באזור מסוג "מאורה" נותנת לו תחושת ביטחון.

• כל הצעצועים של היורקי (כולל אלה שיכולים לסייע בעת חרדת נטישה) יהיו בהישג פיו.

עם זאת, לא מומלץ להשתמש בכלוב שכן הימצאותו בחלל כל כך קטן עלולה לגרום ללחץ. בניגוד לכך, סגירה בחדר עשויה להתאים לחלק מכלבי היורקשייר טרייר, במיוחד למבוגרים ולבעלי היסטוריה של עשיית צרכים בבית או לעיסה הרסנית.

לגורי יורקשייר טרייר וליורקשייר בוגרים אפשר לקנות לול / גדר מתקפלת ממתכת לחיות מחמד. יש מגוון גדלים שמתאימים לגורים, יורקשייר מיני ויורקשייר גדולים יותר (מעל 4 ק"ג).

בתוך הלול אפשר לשים ליורקי שלכם צעצועים שמותאמים לו, כגון צעצועי לעיסה לבקיעת שיניים, או צעצועים אחרים ליורקי בוגרים כמו פאזלים עם אוכל, צעצועי לעיסה לכלבים בוגרים וכל דבר אחר שיעסיק אותו.

בתוך אזור זה אפשר גם לשים את המיטה של כלבכם.

2. ארוחות, חטיפים בריאים ומים ליורקשייר טרייר

תזונה

ליורקי יש מוניטין של "אכלנים בררנים" מה שאומר שיכול להיות שייקח קצת זמן וניסוי עד שתמצאו את המאכלים בשבילו.

יש שתי גישות: אחת היא שהכי טוב לתת ליורקי שלכם מזון טרי, קרוב למה שאכלו אבותיהם הזאבים (עד כמה שקשה לדמיין, גם היורקי, כמו כל הכלבים מוצאם מהזאבים).

הגישה השנייה היא לתת ליורקשייר שלכם מזון יבש.

בכל אפשרות שתבחרו, עדיף לבחור מזון איכותי ובריא. אוכל לכלבים זול יותר מכיל פחות מרכיבים תזונתיים ויותר חומרי "מילוי" כמו דגנים ותוספים מלאכותיים להוספת טעם, שניהם בלי ערכים תזונתיים, מה שאומר שהיורקי שלכם יצטרך לאכול יותר כדי לקבל את הויטמינים ומינרלים שהוא צריך ובנוסף אוכל זול ופחות מזין יפגע בבריאות ובמראה של היורקי שלכם, מה שיכול להוביל ליותר הוצאות רפואיות.

אוכל איכותי ישמור לא רק על פרוותו מבריקה ובריאה אלא גם על בריאותו הכללית של כלבכם.

מבחינת מינון, גזעים קטנים וטוי צריך להאכיל בין 3 ל- 4 פעמים ביום.

אם אתם רוצים יותר פירוט, אתם מוזמנים לקרוא הכל על כמה ומה להאכיל כלב יורקשייר טרייר בכל גיל.

חטיפים ופינוקים

בין הארוחות יש לתת כמה חטיפים לכלבים. אצל גזעים קטנים כמה שעות עם קיבה ריקה יכולים לגרום להקאות וירידת סוכר שמסוכנת להם.

המלצה למתקדמים: אל תתנו את החטיף סתם, אלא כפרס על ציות לפקודה או לחיזוק התנהגות טובה. כך היורקי שלכם לא רק יהנה מן החטיף אלא גם מתחושת הסיפוק של ריצוי בעליו שהוא כ"כ זקוק לה.

מים

כלבים צריכים 70 מיליליטר נוזלים לכל 1 ק"ג משקל גוף, וזה משתנה לפי רמת הפעילות של הכלב, מזג האוויר ואפילו הגיל, אבל אלא אם כן הוטרינר אמר לכם אחרת, אז פשוט תדאגו שליורקי שלכם תהיה אספקה טרייה של מים לאורך היום.

אם יש לכם מסנן מים בבית, אז עדיף לתת גם ליורקי שלכם מים מסוננים, זה ישמור לא רק על בריאותו אלא אפילו על שיניו יותר טוב.

גידול וטיפוח יורקשייר טרייר גזע טוי

3. ניקיון וטיפוח ליורקשייר טרייר

אמבטיות והברשה

את היורקי מומלץ לרחוץ אחת לחודש. זה הזמן שלוקח לשמנים הטבעיים שבעור להספג כך שניתן לרחוץ אותו להתחלת המעגל מחדש. חשוב להשתמש בשמפו ליורשקייר.

מבחינת הברשה, הפרווה הארוכה והיפה של היורקי זקוקה להברשה לפחות פעמיים בשבוע כדי להמנע מקשרים וגושי שיער שיהיה קשה להסיר, או אפילו יחייבו גזירה.

הפרשות מהעיניים

להרבה כלבי יורקשייר יש הפרשות מהעיניים שידבקו לפרווה שמתחת. לעולם אל תנסו להוציא את ההפרשה היבשה שנדבקה לפרווה ללא הכנה. תחילה חשוב לרכך אותה על ידי הרטבתה ולאחר מכן ניתן להסיר אותה ללא קושי.

אוזני היורקשייר טרייר

עוד דבר שקשור לפרווה השופעת של היורקי היא השיער באוזן הפנימית. אל תגזרו שיער זה, יש לשלוף אותו בעדינות. אם אתם לא עשיתם זאת אף פעם ואתם לא יודעים במה מדובר, חשוב שתבקרו אצל הוטרינר שלכם והוא יסביר לכם איך לעשות זאת בקלות ובלי להכאיב ליורקי שלכם.

צחצוח שיניים

% מהכלבים יסבלו מבעיות חניכיים ושיניים עד גיל שנתיים, וגם היורקי שלכם יסבול מכך בסבירות גבוה אם לא תדאגו להיגניית פה שלו.

אז כמו שאתם לא תחשבו לחיות את חייכם בלי לצחצח שיניים לעולם, חשוב לצחצח גם ליורקשייר שלכם את השיניים וכמה שיותר. אם אפשר כל יום זה מעולה ואם לא אז לפחות פעמיים בשבוע. התחילו להרגיל אותו לכך מגיל צעיר והכניסו את הצחצוח לשגרת הטיפול שלו.

טיפ: נתינת חטיף כפרס לאחר צחצוח שיניים יכולה להפוך את הצחצוח למשהו שכלבכם ממש יצפה לו.

השתמש רק במשחת שיניים שמיועדת לכלבים.

כשהיורקי שלך מבצע בדיקות שגרתיות אצל הוטרינר, יש לבדוק את שיניה. שגרת צחצוח מפחיתה את הצורך בניקוי מקצועי, אך עדיין תצטרכו לעשות זאת אחת לתקופה.

מוזמנים לקרוא איך וכמה לצחצח שיניים לכלבים.

גזירת ציפורניים ליורקשייר טרייר

אחת לתקופה יש לגזום את ציפורניו של היורקי שלכם. אפשר לעשות זאת בבית עם קוצץ מתאים ולאחר שעוברים הדרכה איך לעשות זאת בלי לפגוע לכלבכם, או לבקש מספר הכלבים לעשות זאת אם אתם לוקחים את כלבכם למספרה אחת לחודשיים או פחות.

4. פעילות גופנית ליורקשייר טרייר

היורקשייר טרייר הוא אומנם כלב קטן אך מאוד פעיל ואנרגטי. עד כמה שזה מפתיע ליורקי עבר עשיר ככלב עבודה.

לכן חשוב לשמור על שגרת כושר ליורקי שלכם כדי לשמור על בריאותו הגופנית והנפשית!

אז גם אם נראה שהיורקי שלך מעדיף להיות בתוך הבית, עשו כמיטב יכולתכם כדי להשאיר אותו פעיל. זה ימנע ממנו שעמום ופנייה להתנהגויות לא רצויות כגון נביחות שהיורקשייר נוטה אליה.

מתוך שלושת הפעמים שצריך לצאת איתו דאגו שלפחות פעמיים יהיו לפחות 20 דקות של הליכה בקצב מהיר יותר ואם אפשר אז לשלב גם משחקים כגון הבאת כדור, ריצה או אימון במתקנים בפארק הכלבים המקומי.

בימים סוערים וגשומים נצלו את העובדה שמדובר בכלב קטן ושחקו איתו בבית, גם שם הוא יוכל להוציא את האנרגיה שהצטברה אצלו במהלך היום והלילה.

5. אמצעי זהירות בכדי לשמור על בטיחות היורקשייר טרייר

ישנם מספר דברים חשובים כדי לשמור על הבריאות והבטיחות של היורקשייר טרייר, חלקם חשובים במיוחד כשמדובר בגזעים קטנים כמו היורקשייר:

השתמשו ברתמה ולא בקולר

גזעי טוי רגישים במיוחד להתמוטטות קנה הנשימה, מצב הרסני וכואב שבו הטבעות בצורת C המקיפות את קנה הנשימה מתמוטטות פנימה.

המצב יכול להיגרם כתוצאה מבעיה גנטית, אך לחץ שנגרם, אפילו בלי כוונה, כאשר כלבכם מושך את הרצועה ויש לו קולר במקום רתמה יוצר עוד לחץ על הצוואר ומגביר את הסיכון להתמוטטות קנה הנשימה.

הפכו את הבית בטוח ליורקשייר שלכם

זה לא משנה בן כמה הכלב שלך. כלבים יכולים לבלוע חפצים שאינם מזון כיוון שנעים להם ללעוס אותם;

חשוב שתדאגו שליורקי שלכם לא תהיה יכולת להגיע לכל חפץ שיכול להיות קטן מספיק כדי שהוא יתפתה ללעוס אותו ויכול לסכן את חייו.

אל תתנו ליורקי שלכם לקפוץ מגבהים

קפיצה שוב ושוב גורמת ללחץ עצום על מפרקי הכלב. וזה רלוונטי במיוחד לגזעים המועדים לפריקת פיקת הברך כמו היורקשייר טרייר.

יורקי לא צריך לקפוץ באופן קבוע מכל גובה שכפול מגובהו. במידת הצורך, רכשו מדרגות או רמפות לחיות מחמד כדי שיוכל לעלות ולרדת מספות ומקומות מנוחה מועדפים אחרים.

6. טיפולים וטיפולי מנע נוספים לפי צרכיו של היורקי שלכם

ישנן כמה טיפולים שחשוב לבצע מדי פעם ליורקי שלכם:

הגנה על כפות רגליו

הרגליים הן חלק מהגוף שבעלים רבים מתעלמים ממנו; אבל יש הרבה דברים שיכולים לקרות, כולל כוויות מרצפה או כביש חם בקיץ או כוויות קור אם אתם גרים באזור שיורד בו שלג או ברד.

למרות שזה לא יהפוך את הכפות לחסינות, משחת הגנה ושיקום לכף הרגל שמכילה שעווה ושמנים להגנה, יכולה למנוע הרבה מהסכנות וגם לשקם כוויות ופצעים. אפשר לשים אותה אחת לשבועיים והיא תעזור גם בריפוי בעיות בכפות הרגליים כמו התייבשות וסדקים.

הגנה לאף

אומנם הפרווה של היורקי מגנה על גופו מקרני השמש אך לא כך האף. אז אם אתם מתכננים בילוי בשמש עם היורקי שלכם מומלץ לשים על אפו קרם הגנה לכלבים.

הגנה מפני פרעושים, קרציות , תולעת הלב וטפילים אחרים

תולעת הלב מועברות רק בדרך אחת, דרך יתושים. לכן, בהתאם למקום מגוריך, ייתכן שיהיה צורך בתרופה מונעת לאורך כל השנה למעט חודשי החורף שבהם אין יתושים. רוב התרופות לתולעי לב יעילות גם נגד סוגי תולעים אחרים. תולעת הלב פחות נפוצה בישראל ולכן רוב הסיכויים שאין צורך בה. שאלו על כך את הווטרינר שלכם.

במקרה של פרעושים וקרציות השאלה אם חומר דוחה ליורקי שלכם תלויה במידת השכיחות של המזיקים הללו במקום מגוריכם. אם באזור אין חשש למזיקים אלו כדאי להמנע מתרופות חזקות אלו שעלולות לגרום לתגובות שליליות.

ישנם כמה חומרים דוחי פרעושים וקרציות טבעיים שהם יעילים מאוד ויעבדו היטב, אלא אם יש באזור שלך אוכלוסיית קרציות גבוהה במיוחד.

7. עוד כמה טיפים כדי לשמור על היורקי שלך בריא ומאושר ועליכם רגועים ושקטים

תקציב לביקורי וטרינר או ביטוח לחיות

חשוב לציין שלגזעים קטנים, כמו היורקשייר טרייר, יכולות להיות בעיות בריאותיות לא פשוטות שעלולות להצריך טיפול יקר.

 חלק מהבעיות שעלולות לקרות הן:

• בעיות בקנה הנשימה

• דיספלסיה של מפרק הירך

• בעיות שיניים

• תת פעילות בלוטת התריס

• תסמונת לג-קלב-פרטס (כאשר ישנה ירידה באספקת הדם המגיעה לראש העצם האחורית של הרגל וגורמת להתנוונות)

• היפוגליקמיה

היורקים ידועים גם כסובלים ממום בכבד המכונה שנט בכבד בכלבים, שעלול לדרוש טיפול רפואי יקר.

אז חשוב כמובן לנקוט אמצעי זהירות וללקחת את היורקי שלכם לבדיקות שגרתיות ואם רוצים להיות שקטים שאם חס וחלילה היורקי שלכם יצטרך עזרה תוכלו לספק לו את העזרה הזאת כדאי לחשוב על לשים בצד סכום כסף לשעת צרה או לעשות ליורקי שלכם ביטוח לחיות מחמד שמכסה בהרבה מקרים גם חלק מהטיפולים השגרתיים ובנוסף יאפשר לכם לתת לו את הטיפול הטוב ביותר ולפעמים אפילו מציל חיים כשצריך בלי להוציא על זה אלפי שקלים ואפילו יותר.

טיפול בחרדת נטישה אצל יורקי

חרדת נטישה היא תגובה רגשית קשה להישארות לבד בבית ונפוצה אצל כל הכלבים, אך במיוחד בגזעים כמו יורקשייר טרייר היוצרים קשרים הדוקים מאוד עם בעליהם. היורקי יכול להכנס לפאניקה, או לסגת למצב של דיכאון. בכל מקרה, זה מתיש פיזית ונפשית לכלב לחוות זאת באופן קבוע.

החדשות הטובות הן שיש לא מעט דברים שאתם יכול לעשות כדי לסייע ליורקשייר טרייר כשהוא בבית לבד, כגון פעילות גופנית מספקת (במיוחד לפני שתצטרכו ללכת לאן שהחבר הפרוותי שלכם לא יכול להצטרף) ושמירה על מרחב המחיה שלו מזמין, עם צעצועים שנועדו להעסיק כלבים, להשתמש במצלמת חיות מחמד כדי לעקוב אחר כלבך (ואפילו לתת לו פינוקים מרחוק), או אפילו לאמץ עוד כלב.

עבודה בצוות עם היורקי שלכם

יורקשייר טרייר עובדים לצד בני האדם עוד מימי המהפכה התעשייתית באנגליה. כלבי היורקי של היום נהנים לעבוד עם בעליהם לא פחות מאבותיהם האנגלים.

עבודה יכולה להיות כל פעילות שתתנו ליורקי שלכם לעשות כולל אילוף וציות לפקודות שיתנו לו תחושת סיפוק מכך שהוא מרצה את בעליו ומשלים משימה.

הקדישו זמן לאלף את היורקי שלכם, ללמד אותה פקודות הבסיסיות, ושחקו איתם בפארק או בבית. מובטחת לכם הנעה לא פחות מאשר לבן הלוייה הזעיר שלכם.

אם אתם הולכים למקום שאפשר להכנס עם כלבים, צרפו את היורקי שלכם, אם אי אפשר ברגל אז אולי במנשא שמותאם להתניידות עם כלבי טוי.

בקיצור כאשר יש לכם אפשרות לצרף את כלבכם עשו זאת, אתם תעמיקו את הקשר שלכם איתו ומובטחת לכם הנעה לא פחות מאשר לו.

בין עבודה, לימודים וחברים הזמן שלנו עם החברים הפרוותיים על ארבע שלנו אף פעם לא מספיק, אז נצלו אותו מתי שאפשר.

Similar Posts