ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

ג'ק ראסל חופר מה אפשר לעשות

למה ג'ק ראסל חופר ומה אפשר לעשות?

אם יש לך ג'ק ראסל, אולי גם חשבתם על השאלה שבכותרת. אולי הגינה היפה שטיפחתם נפלה לרגליו או אולי העציצים המושקעים שאתם כ"כ אוהבים.

אז למה ג'ק ראסל אוהב לחפור ומה אפשר לעשות? ג'ק ראסל הוא גזע שגודל במיוחד כדי לצוד שועלים ומכרסמים, שהרבה פעמים היו מסתתרים במחילות שלהם והג'ק ראסל היה חופר את דרכו אליהם. יש כמה דרכים להתמודד עם זה, כולל הקצעה של שטח שבו יוכל לחפור, אילוף ווידוא שהוא יוציא את האנרגיה שלו בדרכים אחרות.

אז למרות שיש לו ותמיד תהיה לו נטייה טבעית לחפור, יש כמה דרכים להתמודד עם זה במידה וזה משהו שקשה לכם אתו.

זה מה שגיליתי כשחקרתי את הנושא.

מה גורם לג'ק ראסל לחפור כל כך הרבה?

לג'ק ראסל ההיפראקטיבי יש התנהגויות שונות שמשעשעות יותר או פחות את הבעלים. אחת מהן היא אהבתו לחפור. מלבד הנטייה הטבעית הזו של הגזע לחפור וליצור חורים, יכולות להיות עוד מספר סיבות ליצר החפירה שלו.

נסו לבחון האם אחת מהסיבות הבאות היא המקור לבעיית החפירה של חברך החמוד והפרוותי:

  • מחפש תעסוקה ובידור
  • מחפש תשומת לב
  • מחפש נחמה
  • מחפש לברוח החוצה במרדף אחר אטרקציות
  • מחפש מקום להסתתר בו: הגנה

בוא נבדוק האם הסיבה לחפירה של הג'ק ראסל שלכם עשויה להיות אחת מהאמור לעיל ומה לעשות בקשר לזה.

איך למנוע מהג'ק ראסל שלי לחפור?

בהתאם לסיבה שבגללה הוא חופר, יש כמה דברים שניתן לעשות בקשר לזה.           

ג'ק ראסל מחפש נחמה או תשומת לב

לזה יש פתרון קל.

מכיוון שלג'ק ראסל יש רמות אנרגיה גבוהות, הם תמיד מחפשים פעילויות המאפשרות להם לפרוק אנרגיה, והרבה. אם הבעלים לא יקדיש להם זמן לבלות יחד ולפרוק אנרגיה, הם ירגישו עצובים, משועממים ומבודדים.

מסיבה זו, לעולם אל תשאיר ג'ק ראסל משועמם או מתוסכל מחוסר פעילות לבד בחצר. באופן טבעי לגזע יש סיכוי טוב שהוא יחליט לחפור את דרכו לחופש, או לחפור ועמוק כפעילות פנאי להוצאת אנרגיה.

לתת לג'ק ראסל שלך לשחק בצעצוע לבד לא יעשה את ההבדל במקרה זה. זה לא יהיה כיף כמו לחפור.

והפיתרון?

בכל פעם שאתה רואה את הכלב שלך חופר, אמור "לא" בתקיפות והפנה אותו לפעילות אחרת כמו לרדוף אחרי כדור, סשן אילוף איתך או משחק אחר שתוכלו לשחק יחד, ואולי פשוט הגיע הזמן לטיול?

 במקרים מסוימים, ג'ק ראסל פונים לחפירה כאשר הם מחפשים נחמה או בגלל שהם מתגעגעים לבעלים שלהם. הקדשת יותר זמן לטיול, למשחק או לתרגילי אילוף יכול לפתור את הבעיה.

ג'ק ראסל מנסה לברוח

הג'ק ראסל ידועים כאומני בריחה, אז דבר ראשון חשוב להבין שזה גם חלק מהטבע שלהם ולא קשור אליכם, הבעלים.

איך תדעו שהוא חופר כדי לברוח? פשוט! תראו אותו חופר ליד קו הגדר.

בדרך כלל הסיבה היא שהוא ראה, שמע או הריח משהו מחוץ לגדר ורוצה לרדוף אחריו.

פתרון:

אל תתנו לכלב שלכם להיות לבד בגינה. שחקו איתו והעסיקו אותו כאשר אתם רואים אותו חופר. כך תסיטו את תשומת ליבו והאנרגיה שלו מהפעילות הלא רצויה (עובד גם עם פעילויות לא רצויות אחרות).

ג'ק ראסל שלך מחפש הגנה

אם אתם שמים לב שהכלב שוכב בחור שהוא חופר, כנראה שזו הסיבה. אולי הוא מחפש הגנה מפני חום או קור, והחור מספק לו זאת.

הפתרון כאן פשוט: לספק לו מקום נוח יותר שיש לו גישה אליו בכדי שלא יאלץ לחפור כדי ליצור לעצמו מקום כזה.

טיפים נוספים כדי למנוע מג'ק ראסל שלך לחפור

לאחר שעברנו על הסיבות וכמה פתרונות כדי למנוע מהג'ק ראסל לחפור בואו נחפור לעומק ונמצא עוד דרכים לעזור לה או לו לא לחפור, או לפחות לא במקומות שאנחנו לא רוצים.

הקדשת זמן יומי לאילוף, בילוי וטיול עם כלבכם

זכרו שג'ק ראסל טרייר הם כלבים פעילים עם הרבה אנרגיה להוציא. ולכן, חלק חשוב בשליטה בדחף שלו לחפור הוא לוודא שהוא יתאמן, ירוץ, ישחק ואפילו יפעיל את המוח במשחקי חשיבה לכלבים.

חפירה דורשת הרבה אנרגיה, והג'ק ראסל הרבה פעמים יבחר לחפור כסוג של פעילות גופנית אם לא תהיו לו אלטרנטיבה זמינה.

אז הקדישו לו זמן למשחקים, טיולים ארוכים בחוץ, סיבוב לגינת הכלבים המקומית, וגם משחק איתו בחצר האחורית.

אולי זה ישמע לכם מוזר, אבל אתם יכולים אפילו לדבר איתו. אולי הוא לא יוכל להבין אתכם, אבל הוא יבין שאתם מבלים איתו, ויאהב את זה ואולי אפילו הוא יענה לכם. הג'ק ראסל אוהב לשמוע את עצמו ולהביע את דעתו.

ועכשיו בשיא הרצינות: המפתח עם הגקר ראסל הוא לוודא שהוא מקבל הרבה גירוי נפשי ופיזי. תשומת לב ופעילות גופנית הם המפתח לכך.

הקצו לו אזור חפירה ספציפי

לפעמים במקום להילחם באינסטינקט ובנטייה הטבעית של גזע זה, אפשר פשוט לזרום איתו.

אפשר לספק לו אזור חפירה ספציפי ששם יוכל לחפור כאוות נפשו. יעיל במיוחד כאשר הג'ק שלכם לא מגיב להוראות או לאילוף.

אזור זה יכול להיות שטח מנותק בחצר האחורית או ארגז חול ישן. אתם יכולים לאמן את הג'ק ראסל שלכם לחפור באזור זה בלבד על ידי מתן שבחים או חטיף טעים לכלבים בכל פעם שהוא חופר במקום המיועד.

כך הוא יבין שמותר לו להשתמש במרחב הזה כדי לחפור ולהנות. במקביל, חשוב לגרום לו להפסיק לחפור ע"י הפניית תשומת ליבו למשהו אחר כשהוא חופר במקום אחר.

עצה: אל תשאירו אותו לבד בחצר האחורית, אלא אם כן הוא כבר מאולף וחופר במקום שהקצתם לו לחפירה בלבד.

ג'ק ראסל חופר באדמה בור

אילוף הג'ק ראסל לא לחפור

כל פעם שתופסים אותו חופר, הפריע לו בכך שתגיד לו "אל תחפור", בקול רציני. כשהוא מציית, שבחו אותו על כך שציית לפקודה שניתנה.

אל תצפו שזה יעבוד ישר, לא כי הוא לא מבין, אלא פשוט כי הוא מנסה לבדוק מה הגבולות שלכם, אבל בסופו של דבר הוא יבין שאתם רציניים בעניין מצד אחד וגם ילמד לקשר את הפסקת החפירה עם שבחים ואולי אפילו פרס מהצד השני.

 אם תתמידו לעשות זאת בכל פעם שתתפסו אותו בשעת מעשה, יש סיכוי טוב שהוא יפסיק את ההתנהגות הזו בסופו של דבר.

עזרה ממאלף מקצועי להפסקת החפירה

בית ספר לאילוף או מאלף יכול לספק לכם ולו דרך מצוינת להתחבר. בכל תהליך אילוף חשוב שתיקחו חלק וכך גם תבלו זמן איכות יחד וגם תלמדו איך לאלף את הכלב בצורה טובה ועקבית.

תרגלו עם הכלב בזמנכם הפנוי את מה שלמדתם כדי שגם אתם וגם כלבכם תפנימו כל אחד את השיעור שלו (אתם איך לאלף והוא את ההתנהגויות הרצויות).

משחקים לכלבים עבור הג'ק ראסל

שעמום הוא רק אחת הסיבות שהג'ק ראסל החמוד שלכם חופר את החצר האחורית.

אמנם צעצועי לעיסה וחשיבה לכלבים יתנו לכם הפסקה זמנית בלבד, אבל הם יעזרו לעייף אותו מנטלית וגם פיזית ויספקו דחף אחר שיש לכלבים רבים וזה ללעוס.

אז חפשו משחקי חשיבה לכלבים ומשחקי לעיסה לכלבים שמתאימים לכלב הקטן והאנרגטי שלכם בכדי שיהיה לו אפיק נוסף להוציא מרץ כאשר הוא מרגיש דחף לחפור.

למה ג'ק ראסל מתחבא מתחת לשמיכות?

התנהגות נוספת שבעלי ג'ק ראסל יכולים לשים לב אליה מלבד חפירה היא התחבאות מתחת לשמיכות או רצון להצטרף אליכם מתחת לשמיכה כששעת השינה מתקרבת.

חשוב לציין שהתנהגות זו לא ייחודית לג'ק ראסל.

למרות שקשה להצביע על הסיבה הספציפית, הכלב שלך עשוי להפגין התנהגות זו כאשר הוא רוצה להתכרבל אתך או לחפש הגנה.

מאלפי כלבים מאמינים שהגורם העיקרי להתנהגות זו הוא הרצון של הכלב להיות קרוב יותר לאדם האהוב עליו. מה יכולה להיות דרך טובה יותר להתקרב למישהו מאשר להתכרבל מתחת לשמיכה רכה וחמה יחדיו?

עבור כלבים רבים, אין נוחות וכיף גדולים יותר מאשר להתכרבל בשמיכה שלהם, אבל סביר להניח שזה יהיה אפילו  יותר כיף בשבילם לעשות זאת עם מישהו אהוב כמו מישהו מהמשפחה שלהם (אתם)

במקרים מסוימים, יכול להיות שהכלב שלך עושה זאת כי הוא מרגיש חרדה, עצבנות או סתם עייפות.

אף על פי שלעולם לא נוכל לדעת את התשובה בוודאות, ההתכרבלות של הכלב שלך יכולה להיות בגלל אחת או כל הסיבות שהזכרנו לעיל.

אם נסתכל על התנהגות זו מנקודת מבטו של כלב, הסתתרות מתחת לשמיכה מציעה הגנה או הסוואה מפני טורפים או ממזג אוויר קר (גם בקיץ, אולי המזגן קר לו מדי?).

אז מה אפשר לעשות?

פשוט לתת לו יחס. דבר זה יחזק את הקשר שלכם ואם הסיבה להתכרבלות במיטה ובשמיכות שלכם היא חרדה או עצבנות למשל, אז זה יפחית את הצורך שלו בכך.

תמיד יכול להיות שהסיבה להתכסות בשמיכה היא בשל האינסטינקטים שלו. מה שנראה לך כמחניק או קלסטרופובי נראה לכלבך כמקום מנחם ובטוח.

לסיכום

אתם צריכים להבין שהג'ק ראסל טרייר אוהב לחפור. זה חלק מהאישיות שלו, וצריך להיות מודעים לזה מהיום הראשון. כן, אולי תוכלו לאלף אותו לחפור במקום מסויים או לא לחפור, אבל הדחף לחפור לעולם לא באמת ייעלם.

אל תתייחסו לדחפים שלו לחפור כרצון לעצבן או לעשות דווקא. הוא פשוט עושה את מה שהוא אמור לעשות.

אך אם התנהגות זו מפריע לכם, ראינו שיש דרכים לטפל ולהפחית אותה לפחות. דאגו לצרכיו הפיזיים על ידי הוצאתו לטיולים תכופים, ולצרכיו הרגשיים בהקדשת זמן למשחק וליטופים ותראו שינוי גדול לטובה באופן שבו הכלב שלכם מכבד אתכם ואת הגינה שלכם.

האם הג'ק ראסל הוא הכלב בשבילכם? גלו בפוסט הבא מה עוד חשוב לדעת לפני שמאמצים אחד.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.