ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

לברדור רטריבר ונשירה – המדריך המלא

לברדור רטריבר הם בני לוויה משפחתיים נהדרים ויוצאים שמקורם בניופאונדלנד, שם הם גודלו כדי לעזור לדייגים לגרור רשתות ולהחזיר דגים מצפון האוקיינוס ​​האטלנטי הקפוא. הם מצטיינים לא רק ככלבי משפחה אלא גם ככלבי עבודה, תמיכה נפשית, הצלה ואיתור.

ולגבי השאלה האם לברדור רטריבר משיר הרבה, התשובה היא כן. הם משילים והרבה. ללברדור רטריבר יש שתי שכבות פרווה קצרות, צפופות ועמידות במים, המנשירות בכבדות כל השנה, ועוד יותר בעונות הנשירה באביב ובסתיו. עם זאת, הם די קלים לטיפוח. אלו חדשות טובות, מכיוון שהברשה היא אחת הדרכים הטובות ביותר לשלוט ולהפחית את הנשירה או יותר נכון את השיער שיסתובב בבית ועל הבגדים שלכם.

המשיכו לקרוא כדי ללמוד עוד על עד השרת השיער של הלברדור, איך לטפל בפרווה שלהם, וכיצד להפחית את הנשירה, כך שתוכל לשמור על הבית שלך נקי משיער ככל האפשר.

נשירת פרווה אצל לברדור רטריבר – למה לצפות

הלברדורים הם גזע עם נשירה כבדה.

ניתן לומר שמבחינת כמות נשירה הם נמצאים בדרגה הגבוהה ביותר.

הם נוטים להשיל בכבדות לאורך כל השנה, ופעמיים בשנה, בדרך כלל במהלך האביב והסתיו, הם מחליפים את הפרווה התחתונה שלהם .

זה ידוע בשם נשירה עונתית וזה נפוץ בקרב כלבים עם פרווה כפולה. הסיבה שהם משילים יותר בזמן הזה היא בגלל שהם מתכוננים לחילופי העונות.

במהלך האביב למשל, הם משילים את פרוות החורף העבה יותר כדי להתכונן לחודשים החמים שלפנינו, בהם אין צורך בפרווה העבה יותר.

מכיוון שהפרווה שלהם קצרה, אז למרות הנשירה הכבדה, היא אינה בולטת בהשוואה לכלבים עם פרווה עבה וארוכה יותר, כמו רועה גרמני למשל. אבל בדרך כלל תבחינו בשיער נושר על בסיס קבוע, ואפילו יותר במשך תקופה של כשבועיים, שלוש במהלך האביב והסתיו.

למה לברדור משיל כל כך הרבה?

ישנם מספר גורמים שיכולים לגרום לנשירה. אבל זה מסתכם בעיקר בגזע, בשילוב העונה, הבריאות הכללית שלהם, מצב הפרווה שלהם ואפילו מצב נפשי (מתח יגרום להם להשיר יותר שיער).

גם אצל הלברדור, במקרים מסוימים, נשירה מוגזמת יכולה להיות סיבה לדאגה. דברים כמו מתח, תזונה לקויה, אלרגיות, פרעושים ובעיות בריאות אחרות עלולים לגרום לנשירה. אז אם יש לכם חששות, חשוב לפנות לווטרינר לקבלת עזרה.

אבל עם הלברדור רוב הפעמים הנשירה הרבה היא נורמלית. אנשים רבים חושבים שכלבים בעלי פרווה קצרה כמו הלברדור אינם משילים הרבה, אבל זה ממש לא כך.

יש עוד הרבה כלבים עם פרווה קצרה שמנשירים הרבה פרווה כמו לדוגמא הדני הגדול והפאג. זה פשוט לא בולט בדרך כלל כמו עם כלב בעל שיער ארוך יותר.

בכל מקרה, אורך הפרווה לא קובע את כמות הנשירה. דבר שמשותף לכלבים שמשירים הרבה שיער הוא מחזור צמיחת שיער קצר יותר. מה שאומר שלוקח פחות זמן לפרווה שלהם לעבור את המחזור הטבעי של גדילה (אנאגן), מנוחה (קטגן) ונשירה (טלוגן).

החדשות הטובות הן שלמרות שהלברדור מנשיר בכבדות, קל יחסית לשלוט בנשירה ולדאוג שהיא לא תהפוך למטרד בבית.

טיפוח הלברדור שלכם ושליטה בנשירה

החדשות הטובות הן שטיפוח לברדור הוא קל יחסית. אז למרות שמבחינת כמות נשירה הם בדרגה הגבוה ביותר, מבחינת טיפוח אפשר לומר שהם נמצאים בדרגה הכמעט הכי נמוכה.

הם לא צריכים כמויות אינסופיות של הברשה או טיפוח מקצועי כדי לשמור על הפרווה שלהם.

הפרווה הכפולה של הלברדור קצרה, צפופה ועמידה במים כיאה לתפקידם המקורי כעוזרי דייגים. זה שיש להם פרווה כפולה אומר שיש להם שתי שכבות פרווה: עליונה ותחתונה במקום אחת בלבד.

הפרווה העליונה שלהם מורכבת משערות הגנה קצרות, ישרות וצפופות שמגיעות בצבעים צהוב, שוקולד או שחור, והפרווה התחתונה שלהם רכה ועמידה בפני מזג אוויר מה ששומר אותם חמים ויבשים.

זה עזר להם לא רק לחלץ דגים ממים קרים קפואים, אלא גם לווסת את הטמפרטורה שלהם גם במזג אוויר חם יותר, כך שזה מגן עליהם לא רק מפני הקור אלא גם מהחום.

בכל מקרה, הפרווה שלהם קלה לתחזוקה.

במשך רוב השנה (חוץ מעונת הנשירה) יספיק להבריש אותם פעמיים או שלוש בשבוע עם מברשת חלקה. זה אמור להספיק כדי לשמור על הפרווה שלהם מסודרת ולהסיר את רוב השיער המת לפני שהוא נופל על הרצפות, הרהיטים, הריפודים והבגדים שלכם.

מברשת חלקה יותר היא אחד הסוגים הנפוצים ביותר של מברשות לכלבים בשימוש בטיפוח. היא מורכבת מזיפי חוט עדינים בעלי זווית קלה ועם קצות גומי או פלסטיק בקצה כדי לעזור להגן על העור.

כחלופה, אפשר להשתמש במברשת סיכות, מברשת גומי או מסרק. כל אחד מאלה יכול לעבוד, אך יחד עם זאת, כנראה אינו יעיל כמו מברשת חלקה להסרת הפרווה הרופפת והמתה.

במהלך עונת הנשירה לעומת זאת, הברשה עם כלי לנשירה (Deshedding)  כמו הפרמינטור או מברשת-מגרפה לשכבת הפרווה התחתונה תקל על חייכם. אלו כלים שנועדו להגיע לפרווה התחתונה ולהסיר את הפרווה הישנה והמתה ביעילות רבה ככל האפשר. והם משלימים את ההברשה עם המברשת החלקה יותר בתקופות של נשירה כבדה.

בנוסף להברשה הקבועה, אמבטיה פעם בחודשיים עם שמפו טוב לכלבים יעזור לניקיונם וגם לשליטה בנשירה.

איך להפסיק נשירה מוגזמת אצל לברדור

חשוב להבין שכלב לברדור משיר הרבה שיער ואי אפשר למנוע את זה, אבל אפשר להפחית את הכמויות של הנשירה ולטפל בפרווה כך שהיא לא תסתובב ברחבי הבית בצורה מוגזמת.

אז הנה חמשת הדרכים:

1. הברישו את הלברדור שלכם באופן קבוע

הברשה היא אחת הדרכים הפשוטות והיעילות ביותר לשליטה בנשירה, ומכיוון שלברדורים הם בעלי פרווה קצרה אז ממש קל להבריש אותם וזה לא צריך לקחת הרבה זמן.

במהלך עונת הנשירה הברישו אותם בשילוב של מברשת חלקה ומברשת-מגרפה או פורמינייטור לפחות פעמיים בשבוע. הפעולה הזאת חשובה משתי סיבות: הסיבה הראשונה היא כמובן הסרת הפרווה המתה והרופפת רגע לפני שהיא נופלת ונדבקת לבגדים ורהיטים בבית והסיבה השנייה הוא בריאות העור והפרווה. הסיבה היא שפעולת ההברשה מפיצה את שמני העור על כל גוף הכלב ובכך תורמת לפרווה בריאה יותר ומנשירה פחות.

מלבד מברשת אפשר להשלים את המלאכה עם מברשת סיליקון שגם עושה לכלבכם מסג' נעים בעור תוך כדי הסרת הפרווה הרופפת.

כמובן שגם כאן, יותר מדי מדבר טוב זה כבר פחות טוב, ולכן הימנעו מהברשת יתר ועשו את ההברשה בצורה עדינה ולפי האיזור בגוף הכלב (איזור הבטן למשל רגיש יותר ועם פחות שיער).

2. רחצה עם שמפו לכלבים

אומנם בדרך כלל מספיקה אמבטיה אחת לחודשיים בלבד ללברדור שלכם, אבל רחצה פעם בחודש או אפילו פחות בעונת הנשירה יכולה לעזור.

אם עושים זאת אז חשוב פי כמה להשתמש בשמפו לכלבים באיכות טובה, ואפילו כזה שמעניק לחות לעור. אל תשתמשו בשמפו מאיכות נמוכה או בשמפו שמיועד לבני אדם, מכיוון שהם עלולים לייבש את העור והשיער דבר שרק יגביר את הנשירה (עור ושיער יבש הם גורם מרכזי בנשירה מוגזמת אצל כלבים).

תפקיד הרחצה, כאשר נעשית באופן מתון, היא להסיר את הפרווה המתה והרופפת באמבטיה, והיא גם עוזרת לשחרר אותה כשלב מקדים להברשה יסודית שנעשית אחריה.

לברדור רטריבר לבן באמבטיה

3. מזון לכלבים באיכות גבוהה המכיל אומגה 3

עם תזונה טובה הלברדור שלכם יהיה בריא יותר, וכך גם הפרווה והעור שלו.

אולי אין מזון נגד נשירה, אבל אוכל לכלבים איכותי שמכיל ויטמינים, מינרלים וחומצות שומן בריאות כמו אומגה 3 ואומגה 6 יעזור בהחלט.

יש גם שיטות טבעיות כתוספת כמו שמן קוקוס כתית או שמן זית כדי להוסיף לחות לפרווה שלהם. אך חשוב להתייעץ עם הווטרינר שלכם קודם.

4. שימרו על הבית נקי מפרווה עם שואב אבק חזק

גם לאחר שדאגתם לעשות הכל כדי שהלברדור שלכם ישיר כמה שפחות פרווה בבית אין מנוס מכך שתמיד יהיה שיער כלב שימצא את דרכו לרחבי הבית ובדיוק בשביל זה המציאו את שואב האבק.

חפשו שואב אבק חזק, ואם אפשר, עם תוספת שתוכננה במיוחד להסרת שיער כלבים מהשטיח והריפוד.

ללברדורים יש שערות קצרות וישרות שנוטות להיכנס לתוך השטיח, וזה יכול לקחת הרבה יותר זמן לשאוב אותן ללא הכלים המתאימים.

אפשר אפילו למצוא אביזרים אוניברסליים שמתאימים כמעט לכל שואב אבק שמיועדים לשיער כלבים, כך שלא צריך להוציא הרבה כסף על שואב אבק יקר.

לחצו כאן למדריך השאלות והתשובות השלם לכלבים ונשירת שיער.

5. העזרו ברולר דביק לשערות כלבים

אחרי שדאגתם לבית נקי מפרווה, חשוב שתעשו אותו דבר לבגדים שלכם ולאוטו. אז הצטיידו ברולרים דביקים לניקוי שערות כלבים.

עוד לא מצאתי כלי יעיל יותר, לפחות לא לבגדים.

לאוטו כדי לשקול כיסוי בד לנסיעות אליהם כלבכם מצטרף. האפשרויות האחרות הן להשלים עם הפרווה, להשתמש ברולר או בכלי אחר שיעשה את העבודה.

6. התייעצו עם הווטרינר אם אתם חושבים שהנשירה של הלברדור שלכם מוגזמת

למרות שהנשירה היא משהו בלתי נמנע עם לברדור, לפעמים היא יכולה להיגרם על ידי דברים כמו מתח, תזונה לקויה, אלרגיות, פרעושים ובעיות בריאות אחרות.

עם הלברדור זה יהיה קשה לאיתור מכיוון שהם גם ככה משירים הרבה, אבל אם בכל זאת יש לכם חשד שמשהו לא תקין, אולי בשילוב סימנים אחרים, או אפילו מתוך הכרות עם כלבכם וכמות הנשירה "הנורמלית" אצלו, פנו לווטרינר שיוכל לאתר אם יש בעיה כלשהיא.

שאלות קשורות

האם הלברדור היפואלרגני?

לא, הלברדור אינו גזע כלבים היפואלרגני ואינו מתאים לאנשים הסובלים מאלרגיות לכלבים. חשוב לציין שאין כלבים 100% היפואלרגניים, אך יש כלבים שמתאימים יותר לסובלים מאלרגיה מאחרים אך הלברדור אינו אחד מהם.

האם לברדור משיר בסתיו ובאביב יותר (עונות המעבר)?

לברדור משירים כל השנה, אך זה בדרך כלל יותר לפני החורף, ולפני האביב. כשהם מחליפים את פרוותם לקראת שינוי מזג האוויר.

האם לברדור צהוב משיר יותר מלברדור שחור?

לא באופן רשמי. הלברדור השחורים הצהובים והשוקולד הם אותו גזע ואין ראיות להבדלים בכמות הנשירה. עם זאת יש לא מעט בעלי לברדורים שאומרים שהלברדור הצהוב שלהם משיר יותר מזה בצבע שוקולד או שחור [1]. יכול להיות גם שהפרווה הבהירה בולטת יותר לרוב האנשים על הרהיטים והבגדים מאשר הכהה וזאת הסיבה שנראה שהלברדור הצהוב משיר יותר.

מי משיל יותר לברדור רטריבר או גולדן רטריבר?

למרות שהלברדור משיל יותר מהגולדן (לא בהרבה), מכיוון שלגולדן יש פרווה ארוכה יותר, אז טיפוחם דורש יותר השקעה של זמן ואנרגיה.

לסיכום

לברדור משירים שיער, זאת עובדת חיים. יש כאלה שישירו פחות ויש כאלה שיותר. הסיבות משתנות לפי הכלב הספציפי, עונת השנה, תזונה, בריאות, טיפוח ועוד.

יש לכם לברדור רטריבר?

באיזה צבע הוא וכמה הוא משיר?

ספרו לנו על הלברדור שלכם בתגובות למטה.

[1] https://www.labradortraininghq.com/infobites/do-labs-shed

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.