ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

פודל טוי פודל צעצוע

פודל טוי או פודל צעצוע

פודל טוי הוא הגרסה הקטנה ביותר של גזע הפודל. באופי הם דומים לפודלים הגדולים יותר, אבל יש ביניהם הבדלים בריאותיים. פודל טוי הוא זן אינטליגנטי, פעיל וחברתי הדורש פעילות גופנית וטיפוח קבועים. הוא מסתדר עם ילדים גדולים יותר שמבינים את ההבדל בין כלב לצעצוע וקל לאילוף.

מקורו של הגזע

מקור הפודל המודרני באירופה, למרות שיש ממצעים ארכיאולוגיים כבר מלפני יותר מ- 2000 שנה למטבעות עם דמויות של כלב שדומה לפודל הסטנדרטי. הפודל הגדול היה בן לוויה וכלב ציד מחזיר במים לאצולה ואף למלכים ומלכות בהרבה ממדינות אירופה לאורך המאה ה – 18, ובצרפת זכה להערכה כה גבוה עד שנהיה לגזע שאומץ ככלב הלאומי של צרפת (יש כאלה שקוראים לגזע בטעות "פודל צרפתי", למרות שבעצם מדובר בפודל).

אם אתם רוצים לקרוא עוד על ההיסטוריה והסוגים של כלב הפודל אז תבדקו את המאמר הזה על סוגי הפודלים הקיימים.

עם הזמן והמעבר של הפודל מתפקידי ציד לתפקיד ככלב בית רצו ליצור פודל בגודל קטן יותר, וכך בתהליך של רבייה מבוקרת שלקחה את הפודלים היותר קטנים וזיווגו אותם, נולדו פודלים יותר ויותר קטנים, אשר גם אותם הרביעו, וכך נוצר הפודל הבינוני, שגם איתו חזרו על תהליך הזיווג של הכלבים הקטנים בשגר, ומהם נוצרו הפודלים הננסיים, וגם שם בזיווג מבוקר הצליחו להקטין את הגזע עוד יותר עד שב – 1984 נוצר הזן הקטן ביותר של הפודלים: הפודל טוי.

מאפייני הפודל טוי (פיזית)

המאפיין הבולט ביותר של הפודל טוי הוא כמובן הגודל שלו. גובהו של הפודל טוי הוא בממוצע 25 ס"מ ומשקלו בד"כ בין 3 ל 4.5 ק"ג. לשם השוואה, פודל ננסי שהוא בן דודו הגדול יותר מגיע לגובה ממוצע של 35 ס"מ ושוקל בין 8 ל – 14 ק"ג.

בהמלטה ממוצעת של פודל טוי יש כשלושה ולדים, שזה חצי מהמספר בזנים האחרים, והסיבה היא הגודל הקטן של הרחם של האם.

מבחינת צורה, הפודל טוי בנוי כמו הסוגים האחרים, הגדולים יותר, פשוט בקנה מידה קטן, אך פרופורציונלי.

זה אומר שיש להם מבנה אתלטי   ומרובע, ראש מעוגל קלות, וסטופ ברור ומשופע. הזנב שלו ישר ועומד גבוה.

רגליים קדמיות ישרות וכפות רגליו קטנות עם ציפורניים קצרות.

השיער שלו מתולתל, כמעט ולא נושר ומורכב משתי שכבות. העובדה שכמעט ואין נשירה הופכת אותו לכלב שמתאים לאנשים שסובלים מאלרגיות. הפרווה שלו רכה ונעימה אך יכולה להיות קצת יותר נוקשה כאשר הוא מתבגר ומצריכה הברשה וטיפוח קבועים.

הפודל הוא שחיין טבעי והפרווה שלו מתאימה למים, ותספורת הקונטיננטל המאפיינית אותו נועדה בין השאר לאפשר לו שחייה נוחה ובו זמנית לשמור על המפרקים והאיברים החיוניים שלו מהמים הקרים.

אילו צבעים יכולים להיות לפודל טוי?

פודל טוי יכול להיות באחד מעשרה צבעים ושילובים של צבעים אלה. חלק מהצבעים בולטים למדי כמו האדום ואחרים עדינים יותר כמו קרם או אפור. בקיצור, עם פודל טוי יש צבע שמתאים לכל טעם.

  • מִשׁמֵשׁ
  • שָׁחוֹר
  • בז' כסף
  • חום
  • קרם
  • אפור
  • כָּחוֹל
  • אָדוֹם
  • לבן
  • כסף

יש גם פודל טוי בצבע שאפשר לקרוא לו שזוף שזה גוון בהיר יותר של חום.

בנוסף, יש גם שמונה עשר שילובי פרווה דו-גווניים מקובלים בסטנדרט הגזע שלהם. כולל הפודל טוי עם כתמי השחור והלבן הבולטים שלהם. יש כאלה שאפילו יהיו בעלי שילוב של שלושה צבעים.

פרסומת

בנוסף, סביר להניח שבחיפוש פודל הטוי שלכם תתקלו גם בצבעים אחרים שאולי לא מוכרים עפ"י רישומי הגזע אך הם לא פחות יפים ומיוחדים. אז לא משנה איזה צבע של פודל טוי אתם רוצים, עם קצת סבלנות והתמדה יש לכם סיכוי טוב למצוא את האחד או האחת.

פודל טוי – תוחלת חיים

פודל טוי יכול להגיע לגיל מופלג של עד 18 שנה ובד"כ הם חיים בין 14 ל – 16 שנה.

פודל טוי חום בהיר
פודל טוי חום בהיר

אופי הפודל טוי

פודל טוי, כמו בני דודיו הגדולים,הוא כלב מאוד נאמן לבעליו, חכם, צייתני וקל לאילוף. בנוסף הוא ידוע באופי החם והשובב שלו כך שלמרות שהוא יהנה ממשחקים וריצות, הוא יהנה באותה מידה גם פשוט לנוח בחיכך. הפודל ידוע גם באופי הידידותי שלו, כך שהוא יכול לחיות עם כלבים וגם חיות אחרות.

מדובר בכלב רגוע מצד אחד שמתאים גם לילדים בוגרים ואנשים מהגיל השלישי, אבל גם מתאים לאנשים פעילים יותר וישמח לטייל איתם בפארק ולשחק בחצר במשחקי כדור.

פודל טוי צריך הרבה תשומת לך וחיבה ובלעדיהם הוא יהיה אומלל ויפתח התנהגויות לא רצויות. הוא לא צריך תעסוקה מתמדת אבל אם אתם מחפשים כלב שאפשר להשאירו לבד רוב שעות היום אז הגזע הזה לא יתאים לכם. הוא מאוד קשור לבעליו ויכול לפתח חרדת נטישה אם ישאר כל יום לבד לשעות ארוכות.

חשוב לזכור שלמרות המראה החמוד והגודל המיניאטורי, חשוב לאלף אותו. אם לא, אז הפודל הזעיר שלך יכול לפתח התנהגויות בעייתיות כגון נהמות, התפרצויות ולהיות עצבני כשדברים לא מבוצעים איך שהוא רוצה (עוד על האילוף בהמשך).

טיפול וטיפוח של פודל טוי

פודל טוי – טיפוח

אחד הדברים שבעלי פודל טוי אוהבים זה היכולת לשנות את התסרוקת של הפודל שלהם בכל פעם שהולכים למספרה. לפודל טוי פרווה עבה, מה שאומר שהספר יוכל להתאים לו מגוון רחב של תסרוקות.

אבל גם אם אתם מעדיפים תסרוקת קבועה ופחות ביקורים אצל ספר הכלבים, עדיין חשוב להבריש את פרוותו העבה על בסיס שבועי כדי למנוע הצטברות לכלוך והיווצרות קשרים בשיער שיכולים לגרום לו כאב כאשר תנסו להתיר אותם.

חשוב גם להקפיד על קיצוץ ציפורניים, כמו גם צחצוח שיניים. נסו לצחצח את שיניו של הפודל טוי שלכם באופן קבוע כדי למנוע הצטברות חיידקים וריקבון שעלול להוביל למחלות שיניים. מומלץ גם לפנק אותו בצעצוע דנטלי לכלבים לשיפור בריאות החניכיים והשיניים כאחד.

מכיוון שהאוזניים שלהם ארוכות ושמוטות דבר שמשמעותו שאין להן זרימה חופשית וקבוע של אוויר,חשוב גם לוודא, באופן קבוע,שהן נקיות כדי למנוע מחלות ודלקות אוזניים.

מומלץ לרחוץ את הפודל טוי אחת לחודש וחצי חודשיים לפי רמת הפעילות שלו והלכלוך שמצטבר.

פודל טוי – פעילות גופנית

למרות שמדובר בכלב קטן מימדים, אסור לשכוח שמדובר בכלב פעיל ואנרגטי וגם באחד מהגזעים החכמים ביותר (יש שאומרים שזה הגזע הכי חכם ואחרים שרק הבורדר קולי יותר חכם מהם כגזע).

זה אומר שצריך לדאוג לו לגירוי פיזי ואינטלקטואלי כאחד.

יש לקחת אותו לבין 3 ל- 4 טיולים יומיים ולשחק איתו. אם יש לכם ילדים אז אין ספק שגזרת המשחקים מכוסה. כגזע חכם ובעל קליטה מהירה האוהב לרצות הוא יהנה ללמוד טריקים חדשים.

אילוף פודל טוי

כלבי פודל טוי הם מאוד חכמים וקלים לאילוף. יש להם קליטה מהירה והם אוהבים לרצות את הבעלים כך שאת האילוף יש לעשות רק בצורת חיזוקים חיוביים וללא עונשים פיזיים או צעקות.

הפודל שלכם יהנה ללמוד טריקים ותרגילים חדשים, דבר שייתן לו גירוי שכלי וגם יספק את רצונו לרצות אתכם.

למרות זאת, לפודל יש נטייה להיות עקשן ולעמוד על שלו. חשוב לא להכנע לגודל הזעיר ולמראה החמוד שלו, ולהציב לו גבולות מגיל צעיר כדי שיהפוך לכלב מאולף, צייתן ובעל אופי מאוזן ויציב.

פודל לא מאולף יכול לפתח התנהגות אגרסיבית ולא יציבה. הפודל טוי והפודל הננסי, עלולים להיות יותר פחדנים בגלל גודלם הקטן, דבר שיכול להוביל לנשיכות התגוננות כלפי ילדים קטנים שלא יודעים איך להתנהג איתם. לכן בנוסף לאילוף הפודל טוי, אם יש לכם ילדים קטנים חשוב להדריך אותם לגבי ההתנהגות עם הכלב ולא להשאיר אותם לבד ללא השגחה ביחד.

בד"כ הנקבות של כלב הפודל יותר רגועות מהזכרים ולכן יהיו טובות יותר בבית עם ילדים קטנים. לגבי הזכרים, מומלץ לסרס אותם, דבר שיתרום לבריאותם באופן כללי וגם ימתן את התנהגותם הדומיננטית. גם את הנקבות מומלץ לעקר דבר שיתרום לבריאותן ואיכות חייהן. חשוב להתייעץ עם וטרינר לגבי הזמן המתאים לסרס את הפודל טוי שלכם.

בריאותו של הפודל טוי

אם יש לך פודל טוי, רוב הסיכויים שהוא יחיה חיים ארוכים, שמחים ובריאים, וזאת בין השאר בזכות מגדלים אחראים שדואגים להרבייה אחראית ומבוקרת. לכן חשוב כמובן לעשות את המחקר שלך ואם אתם בוחרים לאמץ פודל טוי לדאוג שזה יהיה ממגדל כזה.

אך כמו עם כל הגזעים, יכולות להיות בעיות בריאות שקשורות לגנטיקה של הגזע.

בין הבעיות האלה חשוב להזכיר בעיות שקשורות לראייה כגון קטרקט, גלאוקומה וניוון רשתית מתקדם.

בעיות נוספות שקשורות לתורשה של הגזע ועלולות להופיע הן תת פעילות של בלוטת התריס, אפילפסיה ובעיות עור.

בעיות אורטופדיות שיותר נפוצות בקרב הגזעים המיניאטורים הן תסמונת לג-פרטס שפוגעת במפרק הירך, ובעיה בה פיקת הברך יוצאת ממקומה. פודלים קטנים וטוי יותר רגישים לבעיות אורטופדיות אלה מפודלים גדולים ובינוניים.

בגלל קיבתו הקטנה הפודל טוי רגיש יותר לבעיות עיכול והתכווצויות בבטן.

כדי למנוע ו / או לאתר חלק מבעיות הבריאות הנ"ל, חשוב לפנות לווטרינר אחת לחצי שנה לבדיקות שגרתיות אפילו אם הכל נראה תקין. פיקוח סדיר של המומחה יעזור לנו לזהות במהירות בעיות עוד בתחילתן. וכמובן חשוב להקפיד על לוחות הזמנים של החיסונים והטיפול נגד תולעים.

בגלל גודלו הזעיר הוא מתאים פחות לילדים קטנים, כך שאם אתם מתלבטים בין פודל טוי לפודל ננסי בדקו את ההשוואה שעשינו בין הזנים.

שאלות נפוצות

האם פודל טוי הוא כלב היפואלרגני?

הפודלים הם אחד הגזעים שמשירים הכי פחות שיער, מה שהופך אותם טובים לאנשים הסובלים מאלרגיות לכלבים. חשוב להבין שאין כלב שהוא 100% היפואלרגני ולכן לפני שאתם מאמצים אותו חשוב לוודא שאתם יכולים להחזיק, ללטף ולהיות במחיצתו מבלי שתתעורר תגובה אלרגית.

האם פודל טוי הוא כלב רגיש?

פודלים, מכל הגדלים, הם כלבים מאוד רגישים, ואם הם נמצאים בסביבה מאוד רועשת או עם הרבה פעילות זה יכול להפחיד ולהלחיץ אותם. בנוסף לכך שפודל טוי רגיש מבחינה פיסית בגלל גודלו הזעיר, הוא גם חש ומושפע ממתח רגשי.

כמה זמן חי פודל טוי?

תוחלת החיים הממוצעת של פודי טוי היא 15 שנים, עם טווח של 14 עד 16 שנים. למרות שמדובר בכלבים קטנים מאוד, למזלו של הפודל טוי יש לו גנטיקה טובה והוא יזכה לחיים ארוכים אם תטפלו בו היטב. הם כלבים קטנים ובריאים מאוד, שלעתים קרובות נהנים ממשחקים ופעילות גם בגיל מבוגר.

האם פודל טוי קטן יותר מפודל מיניאטורי / פודל מיני / ננסי?

פודלים מיניאטוריים מתנשאים לגובה של בין 28-38 ס"מ ושוקלים בסביבות 7-8 ק"ג. הם קטנים, אבל לא קטנים כמו בני דודיהם פודל הטוי שגובהם נע בין 24 ל 28 ס"מ מקסימום ומשקלם הנורמלי לא עולה על 4.5 ק"ג.

מהו המשקל הנורמלי של פודל טוי?

פודל טוי לא אמורים לשקול יותר מ-4.5 ק"ג וגובהם נע בין 25 עד 28 ס"מ.

האם פודל טוי טוב עם ילדים?

פודל סטנדרטי ומיניאטורי הם הבחירה העדיפה עבור משפחות עם ילדים מכיוון שהם בדרך כלל בטוחים ורגועים בקרב בני אדם, וקלים יחסית לאילוף. בעלי פודל טוי מדווחים כי הזן עצבני יותר מבני הדודים הגדולים שלהם, מה שאומר שהילדים יצטרכו להיות גדולים יותר לפני שניתן יהיה להשאיר אותם ללא השגחה עם פודל טוי.

חשוב לקחת בחשבון גם את הסיכון שהכלב הזעיר שלכם עלול להיפגע בטעות. רוב הילדים מגיל שנתיים או שלוש ידעו כבר איך להתנהג בעדינות עם פודל טוי, אבל פעוטות (שלא באשמתם) עדיין מגושמים, ואם הם נופלים על הכלב שלכם, הכלב עלול להיפצע או גרוע מכך.

האם פודל טוי ופודל טיקאפ הם זנים נפרדים?

האמת היא שאין זן רשמי של פודל טיקאפ (בגלל גודלו הזעיר הוא יכול, לכאורה – לא לנסות בבית!, להכנס אפילו לכוס תה). מדובר פשוט בכלבי פודל טוי שבאמצעות הרבעה מכוונת של הפודל טוי הקטנים ביותר הגיעו לגודלם הזעיר.

האם פודל טוי נובח הרבה?

רוב כלבי הפודל טוי הם כלבי שמירה או יותר נכון התראה נהדרים – הם ינבחו בחדות על הדלת והם נוטים להיות חשדנים עם זרים (מנומסים ולא אגרסיביים).

Similar Posts