ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

סוגי צעצועים לכלבים

סוגי צעצועים לכלבים והאם כלבכם באמת צריך צעצועים (התשובה תפתיע אתכם)

עבור כלבים ובעלי חיים אחרים, צעצועים הם לא מותרות, אלא צורך! זה מעסיק אותם, זה מעייף אותם ואפילו עוזר להם להתגבר על בעיות התנהגותיות! מה שתקראו כאן ייתן לכם נקודת מבט חדשה על משחקים לכלבים וישנה לכם ולכלבכם את החיים.

החשיבות של צעצועים לכלבים

בשביל הכלב שלכם צעצוע זה עסק רציני. הצעצועים עוזרים להילחם בשעמום אצל כלבים שנותרו לבד, מסייעים במניעת התפתחות של התנהגויות בעייתיות, עוזרים עם חרדת הפרדה, עוזרים בהוצאת אנרגיה וכאתגר שכלי שכלבנו זקוק לו לא פחות מאתגר פיסי.

ולא פחות חשוב, שימוש נכון בצעצועים לכלבים יעזרו לכם לאלף את כלבכם בצורה הרבה יותר מהירה, יעילה וכיפית לכם ולה.

ותתפלאו לשמוע אבל הרבה בעלי כלבים מופתעים מעד כמה כלבים אוהבים לשחק ואוהבים צעצועים.

המשיכו לקרוא וגלו כל מה שחשוב לדעת בקשר לצעצועים והכלב שלכם.

איך לבחור צעצועים בטוחים לכלב שלכם

גורמים רבים תורמים לבטיחות או לסכנה של צעצוע, והם תלויים בין השאר בגודלו, ברמת הפעילות וההעדפות של הכלב שלכם. גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא הסביבה בה הכלב שלכם מבלה את זמנו.

הקפידו על ההנחיות הנ"ל למיזעור הסכנות לכלבכם:

היו זהירים והסירו חלקים שעלולים להיות מסוכנים לכלבכם

הדברים שבדרך כלל הכי אטרקטיביים לכלבים הם לרוב הדברים המסוכנים ביותר.

הימנע או התאימו צעצועים שאינם "מוגנים לכלבים" על ידי הסרת סרטים, חוטים, גומיות או חלקים אחרים שעלולים להילעס ו/או להיבלע.

זרקו צעצועים שמתחילים להישבר לחתיכות או נקרעים. הם מהווים סכנת חנק, חסימת מעיים ועוד.

שימו לב שלא זרוקים בבית פריטים קטנים כגון חתיכות לגו, גרביונים, שקיות ניילון קטנות ועצמים אחרים שכלבכם יכול לבלוע. בשבילו כל דבר יכול להיות משחק!

בכל מקרה חשוב להקפיד שהצעצועים מתאימים לגודל הכלב שלכם. כדורים וצעצועים קטנים מדי יכולים בקלות להיבלע או להיתקע בגרון של הכלב שלך.

נושא קשור: כדור טניס לכלבים, כל מה שחשוב לדעת!

אזהרה לגבי צעצועי לעיסה מעור גולמי

הקפידו לבדוק עם הווטרינר שלכם אילו מהם בטוחים ומתאימים לכלב שלכם.

צעצועים אלו עלולים להוות סכנת חנק, ולכן אסור לתת אותם לכלב שלכם כשאתם לא שם כדי לפקח.

בנוסף,  כאשר כלבכם לעס חלק גדול מהם והם קטנים קחו אותם מייד, אחרת יש סכנה שהוא יבלע אותם בטעות דבר שיכול לגרום לחסימה במעיים, בגרון, חנק ומוות.

בנוסף, מוצרי לעיסה מעור אלו הם במקרים רבים תוצרי לוואי של סחר פרוות בינלאומי. ולכן, כחלופה הומאנית ובטוחה לכלבכם, שקלו צעצועים העשויים מגומי קשה מאוד, לא רק שהם לא חלק מתעשיית ההרג לצרכי פרווה אלה שהם בטוחים יותר ומחזיקים מעמד זמן רב יותר, וכמו שנראה אפשר להשתמש בהם בדרכים הרבה יותר יצירתיות ומהנות לכלבכם.

סוגי צעצועים לכלבים

ניתן לחלק את הצעצועים לכלבים ל-4 קבוצות, שכל אחת יש לה תפקיד ודרך שימוש שונה וכולן תורמות לבריאות, לרווחה ולאילוף של כלבכם. יש כלבים שיעדיפו סוג אחד על פני השני וחשוב להכיר את כולם שכן לכל סוג יש את התפקיד שלו ועם אילוף מתאים הם יהנו מכל הסוגים, כל אחד לפי הסיטואציה המתאימה.

בשימוש נכון במשחקים תוכלו ללמד את כלבכם התנהגויות חדשות ורצויות, לפתח ולחזק את מערכת היחסים איתו ובאופן כללי לעשות את החיים יותר כיפיים, לשניכם!

ארבעת הסוגים הם צעצועי לעיסה, צעצועים דנטליים, צעצועים אינטרטקטיביים וצעצועים רכים (בובות פרווה ממולאות), בואו נגלה עוד מה נמצא בכל קבוצה ומהי הדרך הנכונה להשתמש בכל אחד מהם.

צעצועי לעיסה

צעצועי גומי קשיחים מאוד, כמו מוצרים מסוג Nylabone® ומוצרים מסוג Kong®, שזמינים במגוון צורות וגדלים ומהנים ללעיסה.

צעצועים אלה, במיוחד כשהם מלאים בפינוקים יכולים להעסיק גור או כלב במשך שעות. רק על ידי לעיסה קפדנית הכלב שלך יכול להגיע לפינוקים, וגם אז רק בחתיכות קטנות. חוץ מפינוקים אפשר ורצוי גם לשלב שם חלק ממנת המזון היומית שלו שם.

אני אוהב לקחת חלק מהמזון היבש שלו, להוסיף קצת מזון רטוב ולהרטיב את הכל עוד אם צריך ואז להכניס למקפיא את כל הצעצוע עם האוכל. אני מכין תמיד לפחות 3 קונגים שיהיו זמינים ונותן לו אחד כאשר כל בני הבית יוצאים בבוקר, ולפעמים עוד אחד במהלך היום.

אפשר למרוח קצת חמאת בוטנים לתוספת מתוקה לכלבכם (בדקו עם הוטרינר שלכם לפני).

הקפידו לבחור צעצוע מסוג קונג בגודל המתאים לכלב שלכם ואל תשכחו לקרוא על צעצוע קונג לכלבים, הרבה יותר מסתם צעצוע, למה ואיך לבחור את המתאים לכלבם.

חשוב לציין שצעצוע מסוג קונג יכול לבוא בצורות שונות, כאשר הרעיון הוא צעצוע מפלסטיק/גומי קשיח שניתן למלא אותו בפינוקים ומזון לכלבים לתעסוקה של שעות.

אלה הצעצועים האהובים עלי. הסיבה היא שכאשר אני בעבודה ואין אף אחד בבית אז אני יודע שיש לכלב שלי משהו שיעסיק אותו ויעביר לו את הזמן בכיף. גם כאשר אתם בבית לא תמיד יש מי שישחק עם כלבכם כך שטוב שתהיה לכם דרך לעזור לו להעסיק את עצמו.

צעצועים דנטליים לבריאות השיניים והחניכיים

צעצועים אלו הם בעצם צעצועי לעיסה משודרגים שבנויים כך שהם עוזרים לעשות סוג של מסג' ושיפור זרימת הדם לחניכיים וניקוי השיניים תוך כדי לעיסה (כן, יש מחשבה רבה מאחורי הצעצועים הפשוטים האלה לכאורה).

אם צריך אפשר להוסיף להם משחת שיניים לכלבים שמשתחררת תוך כדי לעיסה, למרות שרוב המשחקים האלה מתוכננים כך שהם יעשו את העבודה לבד.

איך הם עושים זאת? הם כוללים בליטות, קוצים, תלמים ועוד שלכולם מטרה אחת: לעבוד על החניכיים והשיניים של כלבכם בזמן שהוא מבצע את הפעולה הטבעית של ללעוס אותם. יש צעצועי לעיסה שהם אכילים לחלוטין ויש כאלה שהם לשימוש רב פעמי.

צעצועים אינטראקטיביים

אלה סוגי צעצועים שבהם כלבכם ואתם תשחקו יחד או בשיתוף שלכם. כמו ששמם רומז, משחקים אלו הם כאלה שכלבכם יוצר איתם פעילות (אינטראקציה) ברמה יותר גבוה מסתם לשבת וללעוס אותם.

בקטגוריה הזאת יש שני סוגים.

הראשון הוא כזה שבו אתם תשחקו עם כלבכם באופן פעיל והם כוללים כדורים, פריסבי, צעצועי משיכה (חבלים לדוגמא), ועוד.

כלב חמוד עם משחקים ללעיסה ריצה ולשיניים דנטליים

השני הוא משחקים אינטראקטיביים כגון פאזלים ומשחקי חשיבה לכלבים.

משחקי חשיבה לכלבים הם בעצם פאזלים תלת מימדיים שבהם מחביאים אוכל וחטיפים לכלבכם והוא יצטרך למצוא אותם על ידי הזזת החלקים עם האף, הפה והכפות שלו.

משחקי חשיבה לכלבים לא רק יעסיקו אותו אלא יאתגרו אותו, יתנו לו תעסוקה ואפילו יעזרו עם בעייה של אכילה מהירה שהיא התנהגות שכיחה אצל כלבים רבים (גם צעצועי הקונג למיניהם עוזרים עם בעיה זו).

יש רמות שונות ומגוון רחב של צעצועים מסוג זה. גם כאן חשוב להתאים את הצעצוע לכלב מבחינת גודל וקושי.

עם משחקים אלו כל רגע יכול לא רק הזדמנות לאילוף וללימוד כלבך אלא גם לחיזוק הקשר ביניכם.

צעצועי קטיפה ובד

מדובר בעיקר בבובות וצורות ממולאות מילוי רך למרות שזה יכול לכלול גם כאלה שלא ממולאות בכלום והן פשוט רכות ונעימות.

לחלק מן הכלבים מדובר בבן לוויה קטן שיוכלו לסחוב אותו איתם ולשים לידם כאשר הם נחים ועבור כלבים אחרים עם יצר ציד מפותח יותר, מדובר ב"טרף" אותו ינערו כדי "להרוג" ולכן חשוב שהצעצוע יהיה בגודל של "טרף" עבור כלב בגודל זה (בגודל עכבר, בגודל ארנב או בגודל ברווז).

עבור כלב שמחפש צעצוע מנחם כאשר אתם לא לידו אז אפילו כביסה מלוכלכת, כמו חולצת טריקו ישנה, ​​ציפית, מגבת או שמיכה שיש להם את הריח שלכם, יכולה להיות מאוד מנחמת עבור כלבכם.  שימו לב כי הפריט עלול להיהרס על ידי השיניים של כלבכם כך שעדיף לתת לו פריט שאתם כבר לא צריכים ולשים לב לזרוק את זה אם זה מתחיל להתפרק ולהקרע.

טיפים לבטיחות עם צעצועים רכים:

  • שימו לב לצעצועים שמכילים צפצפה באמצע, הם אטרקטיביים לכלבים עם יצר ציד שכן הם מדמים את קול הטרף, אך מצד שני הכלב שלכם עלול להרגיש שהוא חייב למצוא ולהרוס את מקור הצפצוף ואפילו לבלוע אותו. אז למרות שהם יכולים להיות אטרקטיביים לכלבכם אני מעדיף להמנע מהם לא רק בגלל הסכנה לכלבכם אלא גם מהסיבה שעידוד יצר הציד אצל כלבכם יכול להתבטא אח"כ גם על חיות קטנות אחרות.
  • חפשו צעצועים ממולאים שאינם מכילים מילוי מסוכן כגון קליפות אגוזים וחרוזי פוליסטירן. כמובן שצעצועים רכים אינם חסינים לשיני כלבכם, אך חלקם עמידים יותר מאחרים ועם אילוף נכון כלבכם אמור להתייחס אליהם ברכות ולא לקרוע אותם בכלל. צעצועים רכים צריכים להיות ניתנים לכביסה במכונה.

איך ומתי לתת לכלבכם כל סוג צעצוע

כך שהוא לא רק ייהנה מהם אלה גם כדי שתפיקו מהם את המרב

רובינו, אחרי שקנינו לכלבינו צעצועים, פשוט נותנים להם להיות מפוזרים בבית ומשאירים לכלבנו את העבודה לבחור עם מה ומתי ישחק. זאת טעות.

אתם לא תרצו שכל הצעצועים יהיו פזורים בכל הבית אפילו אם אתם לא חולי סדר ואין לכם ילדים קטנים שעלולים לקחת אותם ולהכניס לפה למשל. למה?

כי ברגע שלא כל צעצועים זמינים לכלבכם כל הזמן הם הרבה יותר אטרקטיביים עבורו, וגם אלה שרצוי שיהיו זמינים כל הזמן ניתן לגוון ביניהם, עוד על כך בהמשך.

מבחינת צעצועי לעיסה, מומלץ שהם יהיו זמינים להם כל הזמן

לצעצועי לעיסה תפקיד חשוב. הם משחררים אנדרופינים במוח שמרגיעים את הכלב שלך וגורמים להרגשה של סיפוק. כלב שמאומן לצעצועי לעיסה מרגיש נוח יותר להיות לבד ובד"כ מתרחק מצרות והתנהגויות הרסניות גם כאשר הוא לא תחת השגחה.

כשיש גור או כלב חדש במשפחה צריך להאכיל אותו בהתחלה ביד בלבד או עם צעצועי נשיכה כגון קונג או משחקי האכלה אחרים שניתן לשים אוכל בתוכם שהכלב צריך לעבוד כדי להגיע אל האוכל.

כך הוא לא רק ילמד לאהוב ולהשתמש בצעצועי לעיסה אלא גם יצטרך לעבוד בשביל האוכל שלו דבר שייתן לו סיפוק. את קערת המזון אפשר לשמור לשלב מאוחר יותר וגם אז לשלב אותה עם צעצוע לעיסה ממולא באוכל הרגיל שלו לפחות לחלק מהמנה היומית.

אני יודע שיש מגוון מתכונים למילוי קונגים ודומיהם, ואין ספק שאם יש לכם זמן לכך אז שווה לנסות את חלקם, אבל אל תפספסו את התפקיד החשוב הזה של הקונג.

הקונג גם ישמש תעסוקה נפלאה לכלבכם כאשר אתם לא בבית לשעות ארוכות ולכן חשוב פי כמה להרגיל אותו לאהוב את צעצוע הלעיסה הזה.

אפשר לשים ולקשר בין הקונג שלהם לכלוב כאשר אתם מאמנים אותם לא לעשות צרכים בבית למשל, ובכלל לאימון כלוב כדי שכלבכם ילמד לראות בו את המקום הנוח והבטוח שלו.

צעצועים דנטליים

גם הם יכולים להיות זמינים לכלבכם כל הזמן או להחליף בזמנים מסויימים את צעצועי הלעיסה הרגילים. אם אתם משתמשים בהם עם משחת שיניים לכלבים אז יש לפקח כאשר אתם נותנים אותם לכלבכם וכמובן לנקות אותם אחרי השימוש.

עם צעצועים דנטליים חשוב גם לבדוק אותם אחרי כל פעם שכלבכם השתמש בהם. אם מוצאים שחלק מהקוצים או בליטות נשברו או נקרעו אז הגיע הזמן להשליך אותם.

*כל צעצוע לעיסה צריך לזרוק כאשר הוא נעשה קטן מדי או בלוי מדי, בשלב זה הוא כבר לא משמש את מטרתו ואפילו יכול להוות סכנת בליעה וחנק לכלבכם.

טיפ למקצוענים:

גם כאשר נותנים לכלבכם צעצוע ניתן להחביא אותו ולתת לו למצוא אותו. צעצוע שכלבכם "ימצא" יהיה הרבה יותר אטרקטיבי מכזה שפשוט תתנו לו.

צעצועים אינטראקטיביים

עם סוג זה של צעצועים כלבכם צריכים לשחק רק כאשר אתם יוזמים זאת ורק כאשר אתם משחקים איתם.

יכול להיות שיש לכלבכם משחקים מועדפים עליו, ואין עם זה בעיה, אבל אין לתת לו גישה חופשית למשחקים אלה.

ע"י זה שאתם שולטים בגישה למשחקים אלו אתם יכולים להפוך את הצעצוע ואת המשחק עצמו לפרס. פרס לא חייב להיות תמיד אוכל. והמשחק עצמו הופך לדרך לאמן את כלבך.

כלב לועס משחק עם כדור משחק לכלבים קשור לחבל

דוגמא מעולה לכך היא משחק משיכה שתשחק עם כלבך ויכול להיות הזדמנות מעולה לחזק את הקשר עם כלבך תוך כדי לימוד התנהגויות רצויות.

אז אין ספק שכלבכם זקוק לזמן הזה שאתם מקדישים להם כל יום כדי להפחית את הלחץ מהזמן שהם לבד, ומעבר לכך משחקים אלו הם הזדמנות מצויינת לסוציאליזציה ולימוד של מהי התנהגות הולמת ובלתי הולמת, כגון קפיצה או נשיכה, אפילו כחלק ממשחק.

זמן המשחק הזה חשוב לגורים וכלבים בוגרים כאחד ויחזק את הקשר שלכם ויספק הנאה לשני הצדדים.

צעצועי חשיבה ופאזלים יעסיקו את כלבכם כאשר אתם איתם מבלי שתצטרכו לקחת חלק פעיל חוץ משלב ההכנה של המשחק והכנסת החטיפים בפאזל עצמו בכדי שכלבכם יצטרך לעבוד בשבילם.

בובות פרווה / צעצועים רכים וממולאים

הרבה בעלי כלבים קונים אותם לכלביהם ונותנים להם פשוט להרוס אותם ובכך לא רק מחמיצים הזדמנות לימוד חשובה אלא מאמנים מבלי להתכוון את כלבם להרוס דברים אחרים בבית כמו נעליים ובגדים.

צעצועי הלעיסה והצעצועים האינטראקטיביים הם אלה שצריכים להיות "הקורבן" של שיני כלבכם, בעוד שאל הצעצוע הרך הם צריכים להיות ללמוד להתייחס בעדינות וזה בעצם לימוד איך להתייחס ליצורים חיים קטנים מהם.

לא נרחיב כאן בנושא, אבל בעיקרון תהליך האילוף צריך לכלול צעצוע לעיסה ובובת פרווה כאשר אנחנו צריכים ללמד את כלבנו שלבובה צריך להתייחס בעדינות ואהבה ובלי נשיכות והתנהגות פרועה יותר.

איך לבחור את הצעצועים המתאימים לכלבכם?

יכול להיות שכלבכם יהנה מצעצועים מכל הסוגים, אבל גם אז כדאי להתאים את הצעצוע לצורך שלכם באותו זמן. אם למשל אתם הולכים להשאיר אותו בבית כאשר אתם יוצאים לכמה שעות אז צעצוע מסוג קונג ממולא בחלק ממנת המזון היומית שלו יתאים, וכמובן ניתן להוסיף עוד צעצוע נשיכה.

כאשר אתם חוזרים הביתה ורוצים לחזק את הקשר עם כלבכם, ולעזור לו לפרוק אנרגיה לאחר יום ארוך לבד אז חוץ מטיול אפשר לבחור משחק אינטראקטיבי לשחק איתו יחד כגון הבאת כדור או משחק משיכה.

משחקי חשיבה יעזרו לו גם כאשר הוא מחפש תעסוקה ואין לכם זמן גם כאשר את בבית, ואין כמו צעצוע לעיסה לגור ששיניו בוקעות או לכלב שאוהב ללעוס כל מה שבבית כולל הרהיטים והשטיח שלכם.

החשיבות של הבנת הכלב שלכם לבחירת הצעצוע המתאים

למרות שחשוב  שהצעצועים מותאמים לגילו ולגודלו של הכלב, חיוני להבין גם את אישיותם והתנהגותם. גם כלב טוי יכול לסבול מבעיות התנהגות שגורמות לו ללעוס ולנשוך ואז צעצוע לעיסה יכול להתאים לו, ואולי כלבכם תמיד מחפש אתגרים ויתכן שמה שהוא יהנה ממנו יהיה פאזל חשיבה לכלבים עם פינוקים טעימים. אז חשוב שתשמרו על ראש פתוח, תבינו למה כלבכם זקוק ולפי זה תתאימו לו את הצעצועים הכי טובים בשבילו.

זה אולי מצריך קצת מחשבה ומאמץ בהתחלה, אבל תרוויחו כלב רגוע ושמח שישמח לשחק לבד ואתכם.

Similar Posts