ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

האם בטוח לתת לכלב לשחק עם כדור טניס?

אם הכלב שלכם אוהב לשחק, אז אין ספק ששיחקתם איתו בלזרוק לו כדור טניס. בבית או בחוץ, הם פשוט אוהבים לרדוף ולתפוס את הכדור הקטן והצהוב.

אך האם זה טוב לתת לכלבים לשחק עם כדור טניס? אפשר אבל בפיקוח. כדור טניס לכלב הוא צעצוע שיש לתת אותו רק בפיקוח ולזמנים קצובים אחרת מדובר בסכנה בריאותית של חנק ופגיעה בשיניים שלהם. זה לא אומר שצריך להימנע, ולמרות שיש תחליפים הרבה יותר טובים, אם שומרים על כמה כללים פשוטים אפשר לשחק בלזרוק לו כדור טניס כחלק משגרה מהנה ואפילו יומית.

אז אם אתם רוצים לדעת עוד איך כדורי טניס טובים לכלבים ואיך הם פחות טובים המשיכו לקרוא כאן ב- alldog: אילו השפעות יש לכדור טניס על השיניים שלו, למה הכדור יכול להוות סכנת חיים במקרים מסויימים ואילו חלופות קיימות.

ממה עשוי כדור טניס ואיך הוא מיוצר?

כדורי הטניס של היום עשויים משתי חתיכות גומי ובמקרים מסויימים גם מפלסטיק ממוחזר מצעצועים לכלבים שנלחצים יחד ויוצרים את ליבת הגומי החלולה שמלאה באוויר בלחץ. מעטפת הגומי מכוסה בלבד עשוי ניילון או צמר. הלבד המשמש לכיסוי כדורי טניס המיועדים למשחק רשמי הוא צהוב עז.

לאחר הניפוח בלחץ, משייפים את כדורי הגומי האטומים בלחץ ומכסים אותם בדבק. מכונות חותכות חתיכות ארוכות של לבד בצהוב עז לשתי צורות הנכרכות סביב כל כדור טניס ליצירת כיסוי. יצרני כדורים מחממים את כדורי הטניס שהושלמו כדי לגרום לדבק ליצור אטימה שמחזיקה את שתי פיסות הבד יחד.

כל זה יוצר את כדורי הטניס האהובים המורכבים מגומי ואוויר המוזרקים לכל ליבת גומי, ושכבה של דבק ולבד צהוב.

הבעיה נעוצה בכיסוי הלבד. רוב כדורי הטניס עשויים לבד סינטטי, ובניגוד ללבד מצמר, הוא מחוספס למגע וקשה. בל נשכח שכדור טניס אמור לשמור על צורתו ועל שלמותו גם מול חבטות עזות ומשטחים קשים, שלא לדבר על כך שהוא גם תופס בדרך לכלוך וחול. כל אלה יחד יוצרים סוג של נייר שיוף ששוחק את שיניו של הכלב שלכם אם הוא נוהג ללעוס כדורי טניס להנאתו.

חשוב להבין שאפילו אם הלבד הנו מצמר, עדיין קיימות סכנות חנק באותה מידה ושיוף במידה פחותה אומנם.

סכנת חנק לכלב מכדור טניס

אומנם אין כמו לראות כלב רודף בהתלהבות אחר כדור טניס, אך כלבים עם לסתות חזקות או כאלה שהם נחושים מספיק יכולים לקרוע כדור הטניס עם פיהם וזה יכול להוביל לסכנת חיים בצורת חנק.

תארו לעצמכם מה יקרה עם חצי קרוע של כדור טניס ייתקע בחלק האחורי של הגרון ויחסום את דרכי הנשימה של כלבכם?

דברים כאלה קורים כפי שיעידו וטרינרים, ואם ניקח דוגמא מפורסמת, אז אולי לא ידעתם אבל לאופרה ווינפרי, חובבת כלבים מושבעת, שאף רשמה אותם בצוואה שלה עם סכום לא מבוטל של 30 מיליון דולר, הייתה כלבת גולדן רטריבר בשם גרייסי שנחנקה למוות מכדור פלסטיק בגיל שנתיים.

מעבר לסכנת החנק מליבת הגומי, יש כלבים שנהנים ללעוס את הלבד הצהוב-ירוק המקיף את כדור הטניס, דבר שעלול להוביל אף הוא לסכנת מוות מחנק או חסימות מעיים שעלולות לדרוש ניתוח מסובך ויקר.

פגיעה ובלאי בשיני כלבכם מכדורי טניס

בצד סכנות חנק וחסימות מעיים, כדורי טניס מהווים סיכון נוסף: בלאי שיניים.

כדור הטניס הירוק-צהוב אולי נראה רך, אבל אל תשכחו שכדורי טניס נועדו לעמוד במשטחים הקשים של מגרשי טניס ובמחבטים. הלבד שעוטף את ליבת הגומי שוחק את השיניים, והלכלוך והחול הנתפסים ומצטברים עליו מגבירים השחיקה אפילו יותר.

בזמן שהכלב שלכם לועס את כדור הטניס, הלבד מתנהג כמו נייר זכוכית, ומקהה בהדרגה את שיניו של כלבכם, מה שמוביל לבעיות שיניים כמו חשיפת מוך השן וקשיים בלעיסה.

חשוב לא להיבהל אם הכלב שלכם משחק רק לעתים רחוקות עם כדור טניס, ההשלכות מתחילות בשימוש חוזר בחפץ זה ללא פיקוח, מה שמאפשר לו ללעוס את הכדור להנאתו. לאחר שימוש כזה ניתן לראות את קצות השיניים שלו נשחקות בהדרגה.

כלב במים עם כדור טניס

איך לשחק עם כדורי טניס בבטחה עם כלבכם?

למרות שהסכנות שמנינו הן רציניות, לא צריך לזרוק את כל כדורי הטניס של הכלב שלכם לפח.

במקום זאת, פשוט ודאו שלכלב אין גישה חופשית לכדורי הטניס, אלא רק כאשר אתם משחקים איתם. זה חשוב במיוחד עבור כלבים שאוהבים ללעוס כדורי טניס, מכיוון שהם נמצאים בסיכון הגבוה ביותר לחנק ולשחיקת שיניים.

חשוב שהכלב שלכם יהיה מאולף לפקודה כמו למשל "עזוב" שתגרום לו לשמוט מפיו כל דבר כאשר אתם נותנים את הפקודה.

זה יהיה שימושי לא רק עם כדורי טניס אלא גם עם עצמות שמסוכנות לכלבים, אשפה שמצא או מאכל רעיל לכלבים שנפל לרצפה.

עוד כלל שימושי הוא לא לתת לכלבכם לשחק עם יותר מכדור אחד בו זמנית כדי לא ליצור מצב שבו ינסה לשים יותר מכדור אחד בפה, דבר שמגדיל את הסכנה לחנק.

תחליפים בטוחים ובריאים לכדור טניס לכלבכם

אם הכלב שלכם לא יכול לעמוד בפיתוי ולועס את כדורי הגומי באופן אובססיבי, כדאי לחפש צעצוע חלופי כגון כדור גומי שמיועד לכלבים. יש כאלה מיוחדים ללועסים עם לסת חזקה ויש כאלה שאפילו תורמים לבריאות הפה של כלבכם! בקיצור: כיף, בריאות וללא סיכונים מיותרים.

גם עם כדורים אלה חשוב תמיד לפקח בזמן המשחק של כלבכם איתם.

לסיכום

חשוב לשחק עם כלבנו וכדור טניס היא אופציה זמינה בבתים רבים. עם זאת חשוב להיות מודעים לסיכונים הבריאותיים ולהקפיד לתת להם לשחק עם כדור טניס רק כשאתם מפקחים ומשתתפים במשחק, ולא לתת להם לשחק עם הכדור לבד וללא פיקוח מה שיכול להוביל לכך שהם ילעסו את הכדור להנאתם.

קיימים משחקים רבים אחרים לכלבים כולל כדורי גומי מיוחדים ללועסים חזקים וכדורים וצעצועי לעיסה אחרים שאפילו תורמים לבריאות הדנטלית של כלבכם תוך כדי משחק. גם איתם יש לפקח ולשים עין על כלבכם כאשר אתם נותנים לו לשחק איתם.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.