ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

5 סיבות שכלב אקיטה הוא לא הכלב בשבילך (לפחות עדיין לא)

אין ספק שהאקיטה הוא כלב מדהים. מרשים במראהו, גאה, נאמן ומגונן מטבעו על בעליו. אבל, בחירת אקיטה ככלב הבא שלכם עשויה להתברר כבחירה הגרועה ביותר שעשיתם אי פעם.

בפוסט הזה נסתכל על חמש הסיבות העיקריות מדוע לא כדאי לכם לגדל אקיטה (לפחות עדיין לא).

סיבה ראשונה: את/ה בעלי כלבים מתחילים או ללא ניסיון כלל עם כלבים

אם מעולם לא היה בבעלותכם כלב לפני האקיטה זה בהחלט לא המקום להתחיל בו.

כלבי השמירה העוצמתיים הללו דורשים יד איתנה אך עדינה וצריכים להיות מאולפים היטב ולעבור תהליך סוציאליזציה (חיברות) במיומנות מהיום הראשון לגידולם.

עם גזע זה, מנהיגות רגועה ועקבית היא חיונית לחלוטין.

ניסיון רב בגידול כלבים, סוציאליזציה וחינוך הם פשוט דבר קריטי לפני שבכלל חושבים על הכנסת אקיטה לבית.

אפילו מאלפי כלבים מקצועיים ומומחים בהתנהגות של כלבים רואים בעבודה עם כלב אקיטה אתגר אותו הם לוקחים במלוא הרצינות. יש לו אינסטינקטים טבעיים שנעוצים בשורשים היפניים העתיקים של הגזע  ככלב שמירה עצמאי ביותר.

האקיטה אינם מסוג הכלבים שסולחים בקלות על יחס לא הוגן או אפילו אלים. שכן, שיטות אימון קשוחות עלולות להשפיע בקלות על גזע חזק זה ולא בצורה טובה!

מצד שני, ניסיון לאלף בגישה חיובית בלבד הוא באותה מידה מתכון לאסון עם סוג כלב זה. כל חולשה נתפסת כויתור על עמדת המנהיג ותנוצל על ידי האקיטה שלך. כאשר ירגיש חולשה מסוג זה, הוא יעשה כמיטב יכולתו לתפוס עמדת מנהיגות בעצמו.

ותאמינו לי, אקיטה כמנהיג הבית היא תאונה שמחכה לקרות. ההחלטות שהאקיטה יקבל כמנהיג הבית יכולות לגרום לפציעות קשות בקלות עם גזע חזק זה.

הפציעות יכולות להיגרם גם לבני המשפחה בדרך זו ולא רק לאורחים או זרים שנכנסים לבית. זו אחת הסיבות הנפוצות ביותר לכך שילדים ננשכים על ידי כלבי שמירה דוגמת האקיטה.

אז אם אתם בעלי כלבים מתחילים ואתם מעוניינים דווקא באקיטה, שאלו את עצמכם את השאלה הבאה: האם אתם מוכנים לסכן את הביטחון האישי והשלמות הגופנית ואולי אפילו את החיים של ילדיכם, בני הזוג, משפחה ואפילו חיות אחרות במשק הבית? התקפה ע"י כלב אקיטה יכולה לקרות אם האקיטה לא אולף כראוי וזה יכול להסתיים בתרחיש הגרועה ביותר האפשרי.

סיבה שנייה: אם אין לכם יותר מדי זמן להקדיש לאקיטה

רובנו עובדים במשרה מלאה מחוץ לבית זה ממש לא אידיאלי לגידול גור מכל גזע. מצב כזה מצריך הרבה תכנון והכנה, למשל עזרה מהמשפחה שתבוא להוציא את הגור הקטן באמצע היום, או אפילו מעון יום לגורים.

עם זאת, זה אפשרי, אך עם גזע האקיטה לגדל אותו במיוחד משלב הגורות כאשר רוב שעות היום לא נמצאים בבית זה בעייתי פי כמה. לא רק בגלל העצמאות והעקשנות הידועה לשמצה שלהם, אלא גם בגלל שלעתים קרובות הם לא אוהבים שאנשים זרים מטפלים בהם.

אם הם מאותגרים בכל צורה שהיא, אפילו אקיטה צעירה מאוד יכולה להגיב בצורה די אגרסיבית, ובתגובה אגרסיבית היא לא רק  לנשיכות גור בלתי מזיקות, אלא להתנהגויות אגרסיביות די רציניות, וכאשר הכלב גדל (וכלבים, לפחות פיסית גדלים במהירות ) נשיכות כאלה עלולות להיות הדרך המהירה ללקיחת הכלב ממכם וחלילה הרדמתו במקרים קיצוניים.

ואכן, גור האקיטה הקטן והחמוד שלכם יגדל מהר מאוד לכלב שרירי וגדול מאוד, ועדיין ייתכן ויהיה צורך להוציא את הגזע השרירי הגדול הזה לטיול על ידי מישהו אחר בזמן שאתם בחוץ בעבודה כל היום.

מעבר לכך, חוסר זמן לטיפול באקיטה מתייחס גם לזמן שאתם בבית. אם הקדשת זמן לכלבכם לאימון גופני וגירוי מנטלי אינו בראש סדר העדיפויות שלכם, זה ייצור בעיה.

אנחנו רגילים לקרוא לכלב חיית מחמד, אבל האקיטה אינם חיות מחמד מטבען, אלא כלבי עבודה אינטליגנטיים ביותר, לכן, כדי שיגדלו להיות כלבים רגועים ופחות אגרסיביים, הם בהחלט דורשים מבעליהם, כמנהיגים שלהם, לבלות איתם זמן איכות. לקחת אותם לטיול ארוך, לבצע איתם תרגילי צייתנות ולשחק איתם בגן. כל הפעילויות האלה הן קריטיות ביותר ודורשות הרבה זמן.

סיבה שלישית: אתם גרים בדירה או בבית קטן ואין מקום בטוח בחוץ עבור הכלב שלך לרוץ ולשחק

דירה קטנה בסביבה עירונית ללא מקום ששם אפשר לשחרר את הכלב לרוץ ולשחק יכולים להתאים עם גזעים קטנים או פחות פעילים, אך לא עבור האקיטה האתלטי העצמאי והזריז. קחו בחשבון שמדובר בכלבים גדולים, שיכולים להגיע לגובה של יותר מ-70 ס"מ והם בהחלט זקוקים למרחב. לא רק כדי לרוץ ולשחק, אלא גם כדי לממש את האינסטינקטים הטבעיים שלהם לסייר באופן קבועה בטריטוריה שלהם.

הליכות קשור ברצועה לבדן לא ימלאו את הצורך של האקיטה בפעילות גופנית, פשוט כי לא תוכלו לעייף אותם בצורה מספקת בזמן שהם הולכים אתכם קשורים ברצועה.  אבל מצד שני, בשל דחף הטרף החזק שלהם ועצמאותם, זה ממש לא מומלץ אי פעם ללכת איתם ללא רצועה סתם כך, ורצוי מאוד לשחרר אותם רק בגינה או חצר בטוחה.

ולכן, אם אינכם יכולים לספק מרחב כזה לאקיטה, אז זה אומר שבשלב זה בחייכם כדאי לשקול כלב אחר לגידול.

סיבה רביעית: יש לכם כרגע משאבים פיננסיים מוגבלים

במקרה כזה צריך לחשוב האם יש לכם את היכולת לגדל כלב ועם גזע גדול כמו האקיטה זה נכון פי כמה.

אנשים לעתים קרובות לא מבינים את האחריות בגידול כלב ושזה כרוך גם בהוצאה כספית לרווחה הבסיסית ולבריאות של הכלב, אפילו אם אימצתם אותו ממכלאה עירונית או כל אירגון אחר.

כלב צריך ציוד בסיסי, מיטה, אוכל בריא, חיסונים, טיפוח ואפילו צעצועים לכלבים הם צורך בסיסי לרווחת הכלב שלכם.

לחצו כאן לקרוא למה כלבכם זקוק לצעצועים לכלבים.

ויכולים להיות גם מצבים שכלבכם יזקק לתרופות יקרות אם יתעוררו בעיות בריאותיות כלשהן או שכלבכם יעבור תאונה ויזדקק לניתוח יקר, שללא ביטוח חיית מחמד, יכול להעמיד אתכם בבחירה קשה ובהוצאות שפשוט לא תוכלו לעמוד בהן.

נושא קשור: ביטוח לכלב, האם כדאי ומתי.

כל זה נכון לכל כלב, ומכיוון שהאקיטה הוא גזע גדול מאוד, כל העלויות הללו יהיו עוד יותר משמעותיות.

ניתוחים יקרים הרבה יותר בכלבים גדולים רק בגלל המשקל שלהם, וכנ"ל לגבי חיסונים ותרופות. זה לפני שדיברנו על קניית גור אקיטה ממגדל בעל מוניטין, בכדי להבטיח שהאקיטה שלכם מגיע מהורים בריאים וללא בעיות התהגותיות מגיל צעיר.

תוסיפו לזה את הצורך להאכיל את כלבכם בכמויות גדולות, בהתאם לגודלו, במזון מאיכות גבוהה על מנת להימנע מאותן בעיות בריאותיות עתידיות.

כך שאם כרגע מצבכם הכספי פחות טוב, אז זה לא הזמן המתאים לגידול אקיטה.

גם סיבה זאת, אין משמעותה שלעולם לא תוכלו לגדל אחד, אלא פשוט שהזמן הזה עוד לא הגיע, עד שמצבכם הפיננסי יהיה טוב יותר.

סיבה חמישית ואחת החשובות: היעדר כישורי מנהיגות  מהסוג שכלב אלפא צריך

גזע זה צריך שבעליו יהיה מנהיג כלבים רגוע ועקבי ב- 100%, אין כאן פשרות!

כדי לגדל אקיטה בבטחה צריך הרבה יותר מסתם ניסיון, זמן, מקום וכסף להקדיש לכלב שלך.

צריך להיות מסוגלים לקחת את השליטה ולהיות המנהיג הרגוע והעקבי של כלבכם, ולהיות כזה באופן עקבי לכל אורך חייו.

זה הבסיס להצלחה עם כלב זה. וללא בסיס מוצק אתם תהיו בדרך לכישלון במערכת היחסים הזאת.

אז אפילו אם אתם בעלי כלבים מנוסה ובעל ידע רב בתחום האילוף, הציות והסוציאליזציה, אקיטה זה סיפור אחר לגמרי.

ולכן, אלא אם כן אתם מוכנים להתקדם לשלב הבא ולבסס רמה גבוהה של מנהיגות כלבית, האקיטה אינה הבחירה הנכונה עבורך.

ועוד משהו, כל הנאמר בסעיף זה חל על כל אחד מבני הבית.

אתם צריכים לשאול את עצמכם האם בן או בת הזוג מסוגלים גם הם להתחייב לחלוטין ולהיות אתכם באותו ראש בכל הנוגע לגידול ואימון גזע כמו אקיטה. ומה קורה אם יש ילדים במשק הבית? ילדים צעירים מאוד עדיין לא יכולים להיות מנהיגים עקביים של כלב כלשהו, ובעוד עם גולדן רטריבר למשל, זה לא בעייתי, עם גזע כמו אקיטה זה בעיית ולרוב גם מסוכן ביותר, למרבה הצער.

אקיטה אינו מושיט יד לבעליו כלב נאמן ואוהב

לסיכום

גם אם אחת או יותר מחמשת הסיבות האלה חלות עליכם, זה לא אומר שלעולם לא תוכלו לגדל בבטחה אחד מהכלבים האציליים האלה.

זה פשוט אומר שיש לכם עוד עבודה לפניכם כדי לפתח את המיומנויות שלכם ואת הביטחון העצמי והידע בקשר להתנהגות כלבים באופן כללי, וצבירת ניסיון בגידול ואילוף כלבים גדולים ודומיננטיים.

דרך טובה לעשות זאת היא בהתנדבות במקלט ליד מקום מגורכם, זה לא רק עוזר לכלבים, אלא זה נותן לכם ניסיון מעשי רב ערך עם מגוון גזעים שונים.

ואם אתם בעלים מתחילים של כלבים, התחילו בגידול גזע עדין יותר שגם טעויות באילופו יהיו עם תוצאות הרבה פחות קשות, כמו גולדן רטריבר שהנו בעל אופי נוח, ואם אתם רוצים גזע גדול ועוצמתי הדומה לאקיטה אך נוח יותר לגידול אולי כדאי להתחיל עם ליאונברגר או ניופאונדלנד למשל.

וכך תוכלו לגדל כלב וגם להכין את עצמכם לגידול בטוח ומאושר של כלב אקיטה.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.