ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

כלבים היפוארלגניים גדולים, כלבים שלא משירים שיער (כמעט)

כלבים היפוארלגניים גדולים, כלבים גדולים שלא משירים שיער (כמעט)

הפופולריות של כלבים היפואלרגניים עלתה בשנים האחרונות עקב המספר ההולך וגדל של ילדים ומבוגרים הסובלים מאלרגיות לחיות מחמד.

אבל חשוב להבין שלא השיערות הן שגורמות לאלרגיות לחיות מחמד; הרוק והקשקשים על השיער הנושר הם הגורם לתגובה האלרגית.

כלבים המתאימים לסובלים מאלרגיות הם או עם נשירה נמוכה (מונעת התפשטות קשקשים בכל הבית), או שיש להם רמות קשקשים נמוכות, או שניהם. גזעים אלה יכולים לספק הקלה משמעותית לאנשים הסובלים מאלרגיות למרות שאף כלב אינו היפואלרגני לחלוטין.

גזעים היפואלרגניים יכולים לגרום לתגובות אלרגיות אם לא רוחצים ומברישים אותם לעתים קרובות, שכן חלבונים הקשורים לאלרגן מצטברים על העור ונדבקים לשיער.

אם אתם מחפשים כלב היפואלרגני גדול הגעתם למקום הנכון, אך לפני שאתם ממשיכים לקרוא חשוב שתזכרו שגם אם תבחרו בכלב ברשימה זו, תשומת לב יוצאת דופן לניקיון סביב הבית שלכם חיונית כדי למנוע אלרגיות.

כמובן שכלבים גדולים שלא משירים שיער מתאימים גם לאנשים שפשוט אוהבים כלבים גדולים אבל לא אוהבים שיער בכל הבית, בבגדים ובאוכל.

אז לא משנה מה הסיבה, יש לא מעט גזעי כלבים גדולים שלא מנשירים שיער, אז המשיכו לקרוא וגלו איזה כלב היפואלרגני גדול הוא הכלב המושלם בשבילכם.

1. איירדייל טרייר

האיירדייל טרייר ידוע בתור "מלך הטריירים" מכיוון שהוא הגדול מכל גזעי הטרייר. האיירדייל פותח באנגליה בעמק אייר, שם שימש כצייד ברווזים וחולדות. הפרווה הקצרה שלו באה במגוון טקסטורות: ישרה, זיפית או מעט גלית, ומה שחשוב היא שהיא אינה נושרת.

חשוב לספר אותו בצורה מקצועית או למרוט ביד שלוש או ארבע פעמים בשנה. הברישו אותו מדי שבוע עם מברשת חלקה ורכה כדי לשמור על הפרווה שלו נקיה וללא קשרים.

גובה: 58  ס"מ בכתפיים (23 אינץ')

משקל: בין 22.7 ל- 32 ק"ג (50 ל- 70 פאונד)

היפו אלרגני: כן

לחצו כאן ללמוד עוד על האירדייל טרייר.

2. האונד אפגאני

ההאונד האפגני הוא גזע עתיק מאוד  ומקורו לפני אלפי שנים באזור ההר של מה שהיא כיום אפגניסטן, הודו ופקיסטן, שם, הכלבים המהירים האלה, שימשו לציד והיו בני לוויה נאמנים לבני המלוכה והאצולה.

הפרווה הארוכה, העבה והרכה כמשי שלהם אינה נושרת, אך היא זקוקה לתחזוקה רבה, כולל רחצה תכופה (באמצעות שמפו ומרכך), וכן הרבה הברשה.

גובה: בין 63.5 ל- 68.5 ס"מ בכתפיים (25 עד 27 אינץ')

משקל: בין 22.7 ל 27 ק"ג (50 ל- 60 פאונד)

היפואלרגני: כן

3. שנאצור ענק

השנאוצר הענק הוא הגדול מבין שלושה גזעי השנאוצר. הוא גדל מהשנאוצר הסטנדרטי, שהיה השנאוצר המקורי. בגרמניה, השנאוצר הענק ליווה בקר לשוק, ועבד ככלב חווה ושמירה. הפרווה הצפופה והחוטית של השנאוצר הענק משילה מעט מאוד. הוא זקוק לתספורות באופן קבוע, וביניהן ניתן לתחזק את פרוותו בקלות עם הברשה שבועית קבועה.

גובה: 60 עד 70  ס"מ בכתפיים (23.5 עד 27.6 אינץ')

משקל: בין 24.5 ל 38 ק"ג (54  ל- 84.5 פאונד)

היפואלרגני: כן

4. ספנייל מים אירי

ספנייל המים האירי מגיע מאירלנד, שם הוא שימש ככלב ציד רב-תכליתי, המסוגל לאתר, להבריח ממחבוא ולהחזיר ציפורים שהופלו, כולל ברווזים, אווזים, פסיונים ושליו.

ספנייל המים האירי מכוסה בתלתלים צפופים והדוקים, אך הזנב הארוך שלו חלק לחלוטין, מה שמזכה את הגזע בכינוי "ספנייל זנב העכברוש".

הפרווה הלא נשירה שלו נחשבת להיפואלרגנית, אך היא דורשת הברשה תכופה וטיפוח מקצועי קבוע כדי לשמור על מראהו מסודר ויפה וכמובן ללא קשרים וגושי שיער.

גובה: 53.4 עד 61 ס"מ בכתפיים (21 עד 24 אינץ')

משקל: בין 20.4 ל 30.9 ק"ג (45 ל- 68 פאונד)

היפואלרגני: כן

5. כלב קומונדור

הקומונדור בעל המראה המיוחד מגיע מהונגריה, שם הוא שימש במשך מאות שנים כשומר בעלי חיים, מגן על כבשים מפני זאבים וטורפים אחרים, וכן שומר על החווה והמשפחה. השיער שלו הוא צומח בצורת ראסטות ארוכות ולבנות החל מגיל שנתיים ומגיע לאורכו המלא בסביבות גיל חמש. מה שאומר שקומונדור ממש משתלב מבחינת המראה בעדר כבשים.

מעניין לציין שחוטי השיער שלו כה עבים עד שהם יכולים לשמש שריון נגד זאבים תוקפים ולחמם את הכלב במזג אוויר קשה. למרות שהשיער החוטי שלו אינו משיר, הוא דורש כמות עצומה של טיפול כדי לשמור עליו בריא, נקי ויבש.

אחרי רחצה לוקח לו יותר מיומיים להתייבש לגמרי! ולכן אם רוצים לאמץ את כלב הראסטות הזה צריך להיות מוכנים להתעסקות רבה עם השיער המיוחד שלו.

לקומונדור אנרגיה אינסופית והוא זקוק לחצר גדולה. הגזע נאמן מאוד ומגן על המשפחות שלו (כולל ילדים).

גובה: 65 עד 80 ס"מ בכתפיים (25.5 עד 31.5 אינץ')

משקל: בין 40 ל 60 ק"ג (88 ל- 130 פאונד)

היפואלרגני: כן, אך מצריך הרבה התעסקות עם השיער שלו

6. פרואני חסר שיער (גדול)

הכלב הפרואני ללא שיער (Perro sin Pelo de Peru) הוא גזע עתיק מאוד שהתפתח באופן טבעי בפרו. ניתן למצוא תמונות של הגזע בכלי חרס משנת 750 לספירה. הכלב הפרואני המיוחד הזה מגיע בזנים חסרי שיער וגם כאלה עם שיער, וכן בשלושה גדלים (קטן, בינוני וגדול).

הפרואני חסר השיער אינו משיל; הוא בדרך כלל נקי לחלוטין משיער גוף, אם כי חלקם עשויים להיות בעלי כמות קטנה מאוד של שיער קצר על הראש, הרגליים וקצה הזנב. כלבים אלה זקוקים להגנה על העור כאשר הם מבלים בחוץ, כולל קרם הגנה בחודשים חמים יותר וסוודרים במזג אוויר קר.

גובה: 50 עד 66 ס"מ בכתפיים (בין 20 ל- 26 אינץ')

משקל: בין 12 ל 25 ק"ג (27  ל- 55 פאונד)

היפואלרגני: כן

7. פודל סטנדרטי הידוע גם כפודל ענק

הפודל מגיע בשלושה או ארבע גדלים (תלוי במדינה). אך עין ספק שהגדול ביותר הוא הפודל הסטנדרטי שנקרא גם הפודל הענק והוא הפודל המקורי שממנו פותחו שאר הגדלים.

הפרווה המתולתלת והצפופה שלו היא היפואלרגני ואינה נשירה, אך היא דורשת תחזוקה גבוהה. יש לטפח ולספר את הפודל הסטנדרטי באופן מקצועי אחת לחודש עד חודשיים ולהברישו כל יומיים (אפילו פעם ביום אם השיער שלו ארוך) כדי למנוע קשרים וראסטות.

גובה: פודל סטנדרטי  38 ס"מ ומעלה בכתפיים (15 אינץ' ומעלה)

משקל: בין 18 ל 32 ק"ג (40  ל- 70 פאונד)

פודל שחור ופודל לבן

היפואלרגני: כן

8. כלב מים פורטוגזי

כלב המים הפורטוגזי קיים בפורטוגל כבר מאות שנים, שם הוא עזר לדייגים במגוון תפקידים, ביניהם שחייה מסירה לסירה או מסירה לחוף להעברת הודעות, חילוץ רשתות קרועות, ואפילו להוביל להקות דגים ישר לתוץ הרשתות! אכן כלב שימושי ביותר.

הפרווה העמידה למים אינה נושר ולכן גם הוא נחשב היפואלרגני. חשוב להבריש ולסרק אותו לפחות פעם בשבוע, ולקחת אותו למספרה לכלבים אחת לחודש עד חודשיים.

גובה: 43 עד 58.5 ס"מ בכתפיים (בין 17 ל- 23 אינץ')

משקל: בין 15.9 ל- 27 ק"ג (35  ל- 60 פאונד)

היפואלרגני: כן

9. פוינטר גריפון מקורזל שיער

הפוינטר גריפון מקורזל השיער פותח בהולנד בסוף המאה ה-18 כדי להיות כלב ציד רב תכליתי. כיום הוא כלב חכם, בריא ואוהב למשפחתו.

הפרווה הכפולה הישרה, החוטית, והקשה שלו עמידה במים ואינה נשירה, אך יש להברישה ביסודיות לפחות פעם בשבוע. צריך לקחת אותו למספרה מקצועית או למריטת שיער ביד שלוש או ארבע פעמים בשנה.

גובה: 50.8 עד 61 ס"מ בכתפיים (בין 20 ל- 24 אינץ)

משקל: בין 15.9 ל 32 ק"ג (35  ל- 70 פאונד)

היפואלרגני: כן

10. כלב מקסיקני חסר שיער (סטנדרטי)

הכלב המקסיקני חסר השיער הנקרא ה-  Xoloitzcuintli (מבוטא "show-low-eats-QUEENT-lee" או "show-low" בקיצור), התפתח באופן טבעי במקסיקו לפני 3,000 שנה לפחות.

הגזע המיוחד הזה מגיע בשלושה גדלים: סטנדרטי שהוא הגדול ביותר, ואחריו המיניאטורי והטוי. הגזע חסר שיער עם עור חלק, אם כי לחלק מהכלבים יש כמות קטנה של שיער קצר וגס בחלק העליון של הראש, בכפות הרגליים ובשליש האחרון של הזנב. יש גם זן עם שיער שמכסה אותו בשכבה קצרה וחלקה. כמו הכלב הפרואני חסר השיער, ה-Xolo זקוק להגנה על העור, כולל קרם הגנה במזג אוויר חם וסוודר או מעיל בחורף.

גובה: הזן הסטנדרטי 45.7 עד 58.4 ס"מ בכתפיים (בין 18 ל- 23 אינץ')

משקל: בין 13.6 ל- 25 ק"ג (30 ל- 55 פאונד)

היפואלרגני: כן

כלב מקסיקני שחור חסר שיער קרח

11. לגוטו רומניולו

הלגוטו רומניולו, הידוע לרוב בשם "כלב מים איטלקי", הוא כלב חזק ובעל חוש ריח מפותח שפותח באיטליה לציד עופות מים. בימינו הוא משתמש בחוש הריח המפותח שלו כדי לרחרח ולאתר כמהין. מעבר לכך, יש לו רמת אנרגיה בינונית והוא נהנה לבלות עם המשפחה שלהם.

הלגוטו שייך למשפחת הכלבים הגדולים שלא משירים והנו בעל פרווה מתולתלת שיש להבריש ולטפח בתדירות גבוהה.

גובה: 41 ל- 48  ס"מ בכתפיים (בין 16 ל- 19 אינץ')

משקל: בין 11 ל 16 ק"ג (24 ל- 35 פאונד)

היפואלרגני: כן

12. גזעי דודל

כלבי שיבוט אלו מגיעים במגוון רחב של צורות וגדלים. כלב דודל הוא בעצם כלב שאחד מהוריו הוא פודל, והשני מגזע אחר. בין הידועים שבהם ניתן למנות את הגולדן דודל והלברדודל.

הם משילים מעט מאוד מה שהופך אותם להיפואלרגניים,וחיות מחמד משפחתיות לסובלים מאלרגיות.

חשוב לציין שבגלל שמדובר בשילוב של הפודל ההיפואלרגני עם גזע אחר שאינו היפואלרגני בהכרח, תמיד ייתכן שהכלב שיוולד לא יהיה היפוארלגני כלל ולכן יש לוודא שהכלב שלכם מגיע ממגדל מקצועי לגזע הדודל הרלוונטי וליתר ביטחון יש לשהות במחיצתו של הכלב זמן מה כדי לוודא שהוא לא מעורר אלרגיות אצל הרגישים לכך.

הגודל והמשקל משתנה, אך אלו שהם שילוב של פודל ענק עם גזע אחר יהיה לרוב כלבים גדולים.

13. בוביה דה פלאנדר

הבוביה דה פלאנדר הוא כלב מושלם למי שאוהבים כלבים ארוכי שיער וענקיים עם הרבה תלתלים להסתובב איתם. לכלבי הרועים הענקיים האלה יש מוניטין של כלבים אדיבים, מסורים וחכמים במיוחד. וכמובן היפואלרגניים.

הם כלבי משפחה מצוינים בזכות האינטליגנציה שלהם, ופחות מתאימים למגורים בדירות.

גובה: 59 ל- 68  ס"מ בכתפיים (בין 23.2 ל- 26.8 אינץ')

משקל: בין 27 ל 40 ק"ג (59.5 ל- 88 פאונד)

היפואלרגני: כן

14. פולי

הפולי הוא אומנם מתאים יותר לגזעים הבינוניים אבל הכנסתי אותו בזכות מראהו המיוחד. הפולי מגיע מהונגריה והוא מאופיין בשיער חוטים או ראסטות שמזכיר את כלב הקומונדור. הוא מגיע בצבעים שחור, שחור חלודה, גווני אפור ולבן והנו בעל צבע אחיד.

הפולי הוא כלב גדול והיפואלרגני שקל יחסית לאילוף, ולמי שיגדל אותו אף פעם לא יהיה משעמם עם מגוון ההתנהגויות המצחיקות שלו. הם נהנים לשחות, להחזיר דברים שזורקים להם, והם לא משילים.

גובה: כ- 43  ס"מ בכתפיים (17 אינץ)

משקל: בין 10.5 ל 11.5 ק"ג (23  ל- 25 פאונד)

היפואלרגני: כן

הערה על כלבים שלא משירים וכלבים היפואלרגניים

אם אתם מעוניינים בגזע שאינו משיל כי אתם אלרגיים לכלבים, חשוב להבין את ההבדל בין אי-נשירה לבין היפואלרגני (וגם מה באמת אומר המונח "היפואלרגני"). רק בגלל שגזע כמעט אינו משיר שיער או אפילו נחשב להיפואלרגני, אין זה אומר שמובטח שהוא לא יעורר תגובה אלרגית.

אבל זה נכון שגזע כלבים שמשיל פחות או כמעט לא משיר שיער נחשב בד"כ ליותר היפואלרגני ונוטה פחות לגרום לתגובה אצל אדם אלרגי.

לחצו כאן ללמוד למה אין כלב היפואלרגני לחלוטין.

לסיכום

למי שמחפש כלבים גדולים שלא משירים שיער, לא משנה מה הסיבה, יש אופציות רבות שאת חלקן מנינו כאן. חשוב לזכור שאצל חלק מהכלבים שלא משירים שיער, בעיקר אלו בעלי השיער השופע, יש לשמור על שגרת טיפוח והברשה קבועה בכדי שהם לא יסבלו מגושי שיער וקשרים שיכולים להסתיר מתחתיהם מזיקים שונים, לכלוך וזיהומים ויצריכו במקרים קיצוניים גילוח של כלבכם.

אם הסיבה שאתם רוצים כלב גדול שלא משיר שיער היא אלרגיות לכלבים, לחצו כאן וגלו: איך לזהות ולהפחית את הסיכון לאלרגיות מכלבים בבית.

אולי יעניין אתכם: 18 כלבים קטנים שלא משילים שיער.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.