ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

5 טעויות נפוצות שפוגעות ומקצרות את חיי השיצו שלכם

שי צו הם בני לוויה מקסימים ופרוותיים שהופכים לחבר הכי טוב שאדם יכול לבקש. הם נאמנים, מלאי חיבה ומאוד אינטליגנטים, ואנו רוצים לחשוב שאנו בעלים אחראים ושאנו מעניקים לו חיים מאושרים ובריאים כאשר אנו מספקים לה מזון באיכות גבוה, מוציאים אותה לטיולים ואפילו זורקים לה כדור מדי פעם.

לרוע המזל, בעלי חיות מחמד רבים עושים טעויות שעלולות לקצר את חיי הכלב שלהם. החדשות הטובות הן שבכמה צעדים פשוטים אתם יכולים לעזור לשי-צו שלכם להיות יותר בריא ומאושר ולחיות יותר זמן.

  המשיכו לקרוא וגלו 5 טעויות נפוצות שמקצרות ופוגעות באיכות החיים של  חיי השיצו שלכם.

1. להזניח את הטיפול בשיניים והיגניית הפה של השי צו

מחלות חניכיים של כלבים יכולה להשפיע לרעה על הבריאות הכללית של השי צו שלך ולהוביל למגוון של בעיות.

אי שמירה על היגניית הפה של השיצו שלכם תגרום לצמיחת פלאק. הפלאק הוא רובד חיידקים שאומנם כמעט ולא רואים אותו, אבל הוא מצתבר על השיניים של כלבכם ומהווה מקור מזון עשיר לחיידקים. כל זה לא רק מחליש את שיני השיצו שלך אלא גם גורם לזיהום בכליות ולבעיות במסתמי הלב! דברים שיכולים לקצר משמעותית וגם לפגוע בבריאות של כלבכם.

והמניעה פשוטה וקלה. אפשר לקנות לה צעצועי לעיסה או להשתמש במשחת שיניים מיוחדת לכלבים כדי לצחצח את השיניים של הכלב שלכם. התחילו ממתי שהוא גור וכך הוא יתרגל לכך ולא יעשה בעיות כאשר תרצו לעשות זאת כשהוא גדל.

חשוב גם לבדוק את חניכיים פעם בשבוע ולהתייעץ עם הווטרינר אם גיליתם חניכיים לבנות.

דאגן גם להאכיל את השי צו שלכם במאכלים שעוזרים לבריאות שיניים טובה והימנעו ממזונות אנושיים שיכולים להזיק להם.

2. דחיית ביקורים אצל הוטרינר

אנחנו קו ההגנה הראשון והאחרון של השיצו שלנו, ולכן אסור לדחות או לדלג על ביקורים אצל הוטרינר וחיסונים.

רבים מבעלי השי צו מוותרים על ביקורים שגרתיים, אלא אם כן יש בעיה עם הכלב שלהם כדי לחסוך כסף וזמן.

יש כאן שתי סכנות: הראשונה היא הימנעות או דילוג על חיסונים נגד טפילים ומזיקים שיכולים לגרום לסכנת מוות לשיצו שלכם, והשנייה היא מחלות שמתגלות מאוחר מדי.

חשוב להבין שהכלב שלנו אלוף בלהסתיר מחלות וכאבים עד שזה הופך להיות חמור, ואז יהיה יותר קשה לטפל בו.

בדיקות סדירות אצל הווטרינר לא רק יתנו לכם שקט נפשי, אלא יכולות ממש להציל את החיים של כלבכם. הוטרינר יודע מה לחפש ויכול לזהות בעיות לפני שהן הופכות לרציניות.

אולי יעניין אתכם: בדקו האם ביטוח חיות מחמד משתלם לכם ועוזר לחסוך כסף בעלויות הווטרינר כולל בדיקות שגרתיות.

כלב שיצו שיטסו עם קוקייה

3. כמויות וסוג האוכל שאנו נותנים לשיצו שלנו

רובנו מעדיפים להאכיל את השי צו שלנו במזון האהוב עליו, אבל המזון המומלץ לכלבים צריך להיות עשיר בחומרים מזינים ודל בקלוריות ריקות.

לכן חשוב לבדוק מה מכיל האוכל של השיצו שלכם ואולי אפילו להתייעץ עם הוטרינר או יועץ תזונה לכלבים (יש דבר כזה). שיחת ייעוץ חד פעמית יכולה לעשות סדר ולמנוע הרבה בעיות בעתיד.

וכמובן יש להקפיד על הכמויות הנכונות בהתאם לגודל, ולרמת הפעילות של כלבכם. השמנת יתר היא גורם סיכון מוביל במוות ומחלות אצל כלבים לא פחות מאשר אצל בני אדם.

ודבר נוסף, מערכת העיכול שלך השיצו אינה מותאמת להרבה סוגי מזון אנושי, אז לפני שאתם נכנעים למבט המתחנן שלו כאשר אתם אוכלים או מנשנשים, בדקו האם מה שאתם אוכלים לא מסוכן לכלבכם ואם ניתן לתת לו מעט ובאיזה אופן.

4.פינוקים וחטיפים לכלבים מאיכות נמוכה ופשוט לא בריאים

גם בעלים של כלבים שמקפידים לתת לו אוכל איכותי לכלבים ומקפידים על הכמויות הנכונות נופלים לפעמים במלכודת הפינוקים לכלבים. לכן חשוב שכאשר אתם בוחרים לכלבכם פינוק לבין הארוחות או כפרס על התנהגות רצויה תקפידו לקרוא מה החטיף הזה מכיל.

תמיד חפשו חטיפים לכלבים שמכילים מרכיבים טבעיים ואפילו אורגניים, בשר אמיתי וללא חומרים משמרים וצבעי מאכל.

לפינוקים באיכות נמוכה יכולה להיות השפעה גדולה על הבריאות הכללית של השיצו שלכם, הרבה יותר ממה שאתם חושבים. השיצו הוא כלב קטן, ולכל חטיף שאתם נותנים לו, אפילו פעם ביום, תהיה השפעה גדולה על בריאותו.

5. חוסר פעילות גופנית עבור השי צו שלכם

כלבים קטנים לא תמיד מתלוננים כשלא מוציאים אותם מספיק, לא משחקים איתם  ודואגים שהם יפרקו את האנרגיה שלהם. אבל לנו הבעלים אסור להזניח את הצרכים הפיזיים שלהם.

גם השיצו הקטן שלכם צריך טיולים קבועים, לרוץ ולשחק. אם לא,הוא יעלה במשקל, אפילו אם אתם מקפידים על כמות המזון הנכונה. וכמובן ללא פעילות גופנית נפגעים התפקוד של הלב, השרירים וכל מערכות הגוף שלו.

אז למרות שהשי צו שלכם נראה מרוצה לחלוטין על הספה, הפכו את הפעילות הגופנית לחלק משגרת היומיום שלו.

ויש כאן גם בונוס גדול לכם!

מחקרים הראו שבעלים פעילים של כלבים נמצאים אף הם בכושר גופני טוב יותר וזוכים לחיים בריאים וארוכים יותר.

טעות בונוס

לתת לשיצו שלכם לקפוץ גבוה מדי.

השיצו הוא כלב קטן עם אנרגיות וכוחות בלתי נדלים. אם תתנו לו הוא יקפוץ לגובה, עליכם, על הידית של הדלת כדי לפתוח אותה וכמובן לספות ולמיטות, מהם ועליהם.

למרות שזה נראה חמוד ואולי גם מצחיק, האמת שזה מסוכן למפרקים ולעמוד השדרה שלו. השיצו הוא כלב קטן וקפיצות לגבהים כל כך אדירים יחסית לגובהו מסוכנים לו ויכולים להוביל לפציעות, צליעה, ופגיעה במפרקים. ולכן חשוב לאלף אותו לא לקפוץ, ואם יש לו ספה אהובה שעליה הוא אוהב לשבת, אולי לספק לו מדרגה מיוחדת לכלבים ולאלף אותו לרדת ולעלות ממנה.

לסיכום

 השורה התחתונה היא שהשי צו שלכם הוא קודם כל בן לוויה שלכם ובאחריות שלכם. הוא לא יכול ולא יודע איך לדאוג לבריאותו ללא העזרה שלכם.

ולכן, אתם צריכים לעשות כל שביכולתכם כדי לשמור אותו בריא ומאושר. אז אולי יהיה לכם קשה בהתחלה להתעלם מעיני הכלב שלו כאשר הוא מבקש שתחלקו איתו משהו טעים שאתם אוכלים, או שזה יראה מעמסה לצחצח את שיניו ולא לשכוח לקחת אותו לוטרינר גם כששום דבר חריג לא קרה, הדברים האלה והאחרים שהוזכרו כאן יעשו את ההבדל מבחינת הבריאות שלו ויגדילו את הסיכוי שהשיצו הקטן והנאמן שלכם יישאר איתכם לעוד שנים ארוכות ומאושרות יחד.

למדו עוד על כמה זמן יכול שיצו לחיות במאמר הבא.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.