ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

גולדן רטריבר נשירת שיער

גולדן רטריבר הוא כלב בגודל בינוני שפותח בסקוטלנד באמצע המאה ה-19 כדי לעזור לציידים לחלץ ברווזים ועופות מים אחרים. בימינו מדובר באחד הגזעים הפופולריים ביותר בעולם בזכות אופיים הרגוע הידידותי והאינטיליגנציה הגבוה שלהם.

אז כמה גולדן רטריבר משיר? גולדן רטריבר משיל בצורה מתונה לאורך רוב השנה, אבל בגלל שהם גזע בעל פרווה כפולה הם נוטים להשיל יותר באביב ובסתיו. עם הגולדן תמצאו שערות בכל מקום. עם זאת, ניתן להפחית משמעותית את הנשירה על ידי הברשה יומית ואמצעים אחרים שיעזרו לגולדן שלכם לשמור על בריאות העור והפרווה שלו.

אז אם יש לכם גולדן או שאתם חושבים לאמץ אחד ורוצים לדעת למה לצפות ומה אפשר לעשות, המשיכו לקרוא כאן ב- alldog.

גולדן רטריבר נשירת שיער – למה לצפות

גולדן רטריבר הוא גזע עם נשירה מתונה לאורך רוב השנה, אבל עם נשירה מוגברת בעונות המעבר כשהם מחליפים את הפרווה שלהם כהכנה לשינוי מזג האוויר.

הסיבה לכך היא שמדובר בגזע בעל פרווה כפולה, כלומר עליונה ותחתונה. יש להם פרווה רכה תחתונה ופרווה עליונה באורך בינוני שעמידה במים ויכולה להיות בגוונים בהירים וכהים יותר של צהוב/זהב.

הפרווה הכפולה והעבה של החורף משילה לקראת האביב ומתחלפת בפרווה קלה יותר לקיץ. פרווה קיצית יותר זו משילה בסתיו כהכנה לפרווה עבה יותר בחורף. זו תופעה נורמלית לרוב הכלבים עם פרווה כפולה.

גורים שמגיעים לגיל 6 חודשים אף הם משילים לחלוטין את פרוות הגור העבה והרכה שלהם, כדי לפנות מקום לפרווה של גולדן בוגר. זה כמובן אירוע נשירה של "פעם בחיים".

אז אם אתם רוצים גזע עם נשירה נמוכה, או מחפשים גזע היפואלרגני, אז הגולדן הוא לא הכלב בשבילכם ואולי כדי שתחשבו על גזע כמו הפודל למשל.

האם ניתן להפחית את הנשירה של הגולדן ואיך

הפחתת כמות הנשירה של הגולדן אפשרית והיא מסתכמת בשמירה על שגרת טיפוח, אוכל ואפילו זמן איכות יחד. בואו נראה למה הכוונה:

הַברָשָׁה של גולדן רטריבר

הברשה היא השיטה הפשוטה והיעילה ביותר להפחתת הנשירה אצל הגולדן, ויש לכך שתי סיבות עיקריות.

  1. ההברשה מסירה את הפרווה המתה לפני שהיא נושרת על הרהיטים, הרצפות, הבגדים וכל מקום אחר בו היא נוחתת.
  2. ההברשה מפזרת את השמנים שעל העור של הגולדן שלך באופן שווה על פני כל הגוף. מה שעוזר לפרווה בריאה יותר באופן כללי ולהילחם ביובש בעור ובשיער, ומכיוון שיובש הוא אחד הגורמים המובילים לנשירה אצל כלבים, זה יעשה הבדל גדול.

באיזה סוג מברשת כדאי להשתמש להברשת גולדן?

המברשת הטובה ביותר עבור גולדן רטריבר היא מברשת סיכות או מברשת חלקה יותר עבור הפרווה החיצונית ומבשרת מגרפה עבור הפרווה התחתונה. ניתן להשתמש גם בכלי לנשירה כמו פרמונייטור, שעובד היטב על רוב הגזעים, אבל עם הגולדן יש להשתמש בו בזהירות בגלל הפרווה הארוכה יחסית שלו.

איך להבריש את הגולדן שלי?

חשוב להתחיל עם מברשת סיכות או אפילו מברשת חלקה יותר ולהבריש עם כיוון צמיחת הפרווה. ככה תסירו את עיקר השיער הרופף ותאתרו קשרים וראסטות אם יש שצריך להתיר בזהירות. רק לאחר שניתן להעביר את המברשת בצורה חלקה בפרווה שלו עוברים למברשת/מגרפה לפרווה התחתית שתעזור להסיר את הפרווה המתה שכלואה שם.

באיזו תדירות להבריש את הגולדן?

פעם או פעמיים בשבוע זה בדרך כלל כל מה שנדרש כדי לשמור על הפרווה שלהם. כשזה מגיע לטיפוח הם לא מצריכים מאמץ רב. עם זאת, במהלך האביב והסתיו כאשר הם נושרים יותר, הברשה יומית מומלצת בחום ותפחית משמעותית את הנשירה, או לפחות, את הפרווה שתמצא דרכה לרחבי הבית והבגדים שלכם.

אמבטיה לגולדן רטריבר להפחתת נשירה

מומלץ לרחוץ את הגולדן רטריבר שלכם פעם בחודש וחצי עד פעם בחודשיים. אל תרחצו אותו מעבר לזה אלא אם כן הוא התלכלך.

השתמשו בשמפו עדין ומיוחד לכלבים כדי לא לפגוע ולייבש את הפרווה שלו, דבר שרק יוביל ליותר נשירה.

הרחצה תעזור להסיר פרווה משוחררת ורפויה באמצעות עיסוי שאתם עושים בהחדרת השמפו, והשטיפה שלאחר מכן תשטוף את הפרווה המתה שנצמדת אליו.

טיפ קטן: בכדי ששערות הגולדן שלכם לא יסתמו את פתח הניקוז באמבטיה השתמשו במסנן ניקוז.

לפני ההברשה חשוב לאפשר לפרווה שלהם להתייבש. להאצת התהליך ניתן להשתמש במייבש או במפוח מיוחד לכלבים שגם יעיף את הפרווה הרפויה (זה כמובן נעשה בחוץ כדי לא לפזר את הפרווה בכל הבית בתהליך).

אמבטיה גולדן רטריבר, הרחצה עוזרת גם להסיר פרווה מתה ורפויה

תזונה איכותית כדרך להפחתת נשירה אצל גולדן רטריבר

לא פחות חשוב זה לשמור על תזונה בריאה ומאוזנת שאף היא תעזור מאוד בהפחתת הנשירה.

יש לחפש המזון לכלבים שמכיל שפע של ויטמינים ומינרלים וכמות טובה של חלבון. בנוסף, חשוב שבמרכיבים יכללו גם חומצות שומן אומגה 3 ואומגה 6. הם מסייעים לבריאות הפרווה והעור, מה שיכול להפחית נשירה מוגזמת.

תספורת במספרת כלבים

מומלץ לספר את הגולדן רטריבר פעם בחודשיים עד שלוש.

בדרך כלל יש לספר הכלבים גם מייבש בעל עוצמה גבוהה, שיכול להסיר חלק גדול מהפרווה הרופפת שלהם ולהפחית ביעילות את הנשירה למשך מספר שבועות.

גורמים נוספים שגורמים לנשירה מוגזמת אצל גולדן

אז לאחר שהבנו שהגולדנים נושרים ואיך ניתן להפחית את הנשירה, מה לגבי נשירה מוגזמת, כלומר לא רגילה לגזע.[

זה יכול לקרות אם למשל לגולדן שלכם יש עור יבש ומגורה, זה יכול לפעמים לנבוע מאלרגיה למזון מסויים שהם אוכלים, מפרעושים, קרציות או גורם בסביבה. במקרים מסוימים, זה יכול להיות אפילו קשור ללחץ. כלבים לחוצים יכולים להשיל פרווה בכמות חריגה.

אז אם אתם חושדים שהנשירה של הגולדן שלכם חורגת מגבולות ה"נורמליים" אז הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לפנות לווטרינר שלכם.

רק זכרו שכמות הנשירה הרגילה אצל גולדן רטריבר היא גבוהה יחסית לגזעים אחרים ואפילו גוברת בעונות מסויימות בשנה אז לא תמיד נשירה כבדה היא סיבה לדאגה עם גזע זה.

הפחתת וניקוי הפרווה של הגולדן רטריבר בבית

שגרת הטיפוח והתזונה תפחית את כמות השיער בבית אבל לא תמנע אותה לחלוטין, ולכן כדאי להשקיע בשואב עוצמתי לבית וגלילי מוך או מברשות מוך שהם ממש פריט חובה בכל בית עם חיית מחמד נושרת כמו הגולדן רטריבר.

שאלות קשורות

האם גילוח גולדן רטריבר עוזר בהפחתת או אפילו מניעת הנשירה?

לא. אין לגלח גולדן רטריבר ובעצם כל כלב עם פרווה כפולה. גילוח פירושו הסרת ההגנה שלהם מפני מזג האוויר. כן, הפרווה שלהם משמשת כמבודדת גם מחום ולא רק מקור ולכן גילוח בכל עונות השנה, וגם בקיץ לא עוזר להם אלא מזיק! הגילוח יגביר את הסיכון למכות חום ולכוויות שמש. כלבים מקררים את עצמם דרך הפה במנגנון שנקרא הלחתה וקצת גם דרך כפות הרגליים, אך לא דרך הגוף כמו אצלנו בני האדם.

כמה פעמים בשנה גולדן רטריבר משיר?

גולדן רטריבר מנשיר כל השנה, אבל הם משירים יותר פעמיים בשנה כשהעונה מתחלפת – באביב ובסתיו. אין דרך למנוע מהגולדן רטריבר שלך להשיל פרווה, והדרך הטובה ביותר להפחתת הנשירה היא הברשה קבועה בכדי למנוע ממנה להתפזר ברחבי הבית.

האם גולדן רטריברים משילים יותר מלברדור?

יכול להיות שזה מרגיש ככה בגלל שלגולדן יש פרווה ארוכה יותר מאשר ללברדור, אבל הם משירים פחות או יותר באותה מידה. ההבדל הוא שלברדור רטריבר דורש פחות טיפוח כי יש להם פרווה קצרה יותר.

האם לגולדן רטריבר פרווה כפולה (שתי שכבות)?

כן. לגולדן רטריבר שתי שכבות פרווה כאשר השכבה העליונה יותר ארוכה, ישרה וקשה יחסית למגע, והפרווה התחתונה יותר רכה למגע וקרובה יותר לעור שלו.

לסיכום

נשירה היא טבעית עבור כלבים ויש גזעים מסוימים כמו הגולדן שהיא לאורך כל השנה ואף מוגברת וחיונית בעונות מסויימות בכדי להסתגל לשינוי האקלים.

אם אתם אלרגיים או שאין לכם את הזמן והסבלנות לטיפוח והברשה שדרושים עם כלבים בעלי פרווה כפולה למשל, כדאי שתשקלו גזע כמו פודל, בסנג'י, שיצו ואחרים שנחשבים להיפואלרגניים (למרות שאין כלב היפואלרגני ב- 100%). אם בכל זאת בחרתם בגולדן רטריבר ככלב שלכם, אין ספק שתזכו לבן לוויה נאמן, חכם ואנרגטי לכם ולכל המשפחה.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.