ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

גולדן רטריבר האכלה כמויות ותדירות מגור לבגרות

גולדן רטריבר – מדריך האכלה, כמה ומתי

אם אתם בעלים של גולדן רטריבר, סביר להניח ששמתם לב שהכלב שלכם נהנה לאכול ועם הגודל והאנרגיה הגבוהה שלהם זה גם דבר נורמלי וטבעי.

איזה אוכל וכמה צריך להאכיל גולדן רטריבר הן שתי השאלות הנפוצות של בעלים ובין החשובות שבהן ובצדק, כי לא משנה כמה מאתגר זה עשוי להיות, התזונה הנכונה של הכלב שלך תמיד צריכה להיות אחד מהעדיפויות העליונות שלך. טבלת האכלה היא כלי חיוני כדי להימנע מהאכלת יתר והשמנת יתר שיובילו לבעיות בריאותיות לכלבכם כולל בעיות לב, סוכר ומפרקים.

מטבע הדברים, לגור גולדן רטריבר ולכלב בוגר ומבוגר יש צרכים תזונתיים שונים, ותצטרכו להתאים את תכנית ההאכלה שלכם בהתאם לגיל הכלב שלכם, רמת הפעילות, המשקל והבריאות הכללית.

אז המשיכו לקרוא כדי לדעת עוד על כמות המזון המתאימה לכלבים מגזע גולדן רטריבר, זמני ההאכלה האידיאליים שלהם ועוד!

כמה ומתי להאכיל גולדן רטריבר לפי הגיל שלו

כמות המזון שגולדן רטריבר צריך תהיה מבוססת בעיקר על גילו. באופן טבעי, גורי גולדן רטריבר זקוקים לכ-2 עד 4 כוסות (כוסות מדידה למזון כלבים), בוגרים צריכים כ-2 עד 6 כוסות, וגולדן רטריבר מבוגרים צריכים פחות.

אבל יש גם גורמים אחרים שצריך לקחת בחשבון, אותם כללנו בטבלת האכלה עבור כל שלב בחיים של הגולדן רטריבר שלכם. הטבלה תעזור לכם להעריך את תוכנית ההאכלה המתאימה ביותר בשבילו.

בכל מקרה, הטבלאות האלה לא אמורות להיות הבסיס הבלעדי לכמות המזון שתספקו לגולדן רטריבר שלכם. חשוב לבדוק היטב את הצרכים והעדפות המזון של הכלב שלך, כמו גם להתייעץ עם הוטרינר שלכם.

כמה ומתי להאכיל גולדן רטריבר גור

גורי גולדן רטריבר עד גיל שישה חודשים צריכים לאכול שלוש עד ארבע פעמים ביום במרווחי זמן קבועים. הם דורשים יותר קלוריות ותדירות בגיל צעיר זה.

עדיף לא להאכיל אותם במזון נוסף מכיוון שהם עלולים להגיע לעודף משקל שיפריע להתפתחות שלהם. הם צריכים להיות רזים ועם רגליים ארוכות בשלב התפתחותי זה בחיים שלהם.

הנחיות כלליות להאכלה לגולדן רטריבר גור (2 עד 12 חודשים)

עד גיל חודש

הדרישות התזונתיות של גור גולדן רטריבר במהלך ארבעת השבועות הראשונים לחייו צריכים להתמלא על ידי חלב האם מעטיני אימו. אבל במקרה שאין חלב אם נגיש, הגור יכול לקבל תחליף חלב לגור.

מעבר אידיאלי מחלב האם למזון גורים מוצק צריך להיות כאשר גור הגולדן מגיע לחודש הראשון שלו. ואז צריך לספק לו אוכל מיוחד לגור גולדן קטן העונה על צרכיו התזונתיים בשלב הגמילה.

גור גולדן מגיל חודשיים עד שנה – כמויות

בדרך כלל, גורי גולדן רטריבר צריכים יותר קלוריות בשלב הגדילה וההתפתחות. טבלת ההאכלה שלהלן מציגה את דרישת ההאכלה של גור הגולדן רטריבר שלכם:

גיל הגורכמות מזון
2 חודשים1.5 כוסות ליום
3 חודשים2 כוסות ליום
4 חודשים2.5 כוסות ליום
בין 5 ל- 6 חודש3 כוסות ליום
בין 6 ל- 7 חודש (לזכרים)3.5 – 4 כוסות ליום (נקבות נשארות על כ- 3 כוסות ליום)
טבלה זו היא רק קו מנחה כללי להאכלת הגור שלכם

הקפידו לשאול את המגדל מה הם מאכילים את הגור והשתמשו באותו מזון. אם אתם חייבים להחליף את המזון, עשו זאת בהדרגה במשך כשבוע. התחילו על ידי ערבוב המזון הישן וכמות קטנה של מזון חדש, ולאחר מכן הוסיפו עוד מהמזון החדש בכל יום ופחות מהישן.

התחילו בכמות המינימלית המומלצת לכל גיל והגדילו אם הגור שלכם מתחיל להיראות רזה. יותר בריא לגור הגולדן רטריבר להיות קצת רזה מאשר קצת שמנמן. כמו כן, דברו עם הווטרינר שלכם והתייעצו איתו לגבי כמות האוכל והמשקל האידיאלי שלו בכל שלב בהתפתחות.

וכמובן, יש טבלת האכלה בגב כל שקית מזון לכלבים שחשוב לעקוב אחריה. הטבלאות האלה מותאמות ע"י כל יצרן למזון שבאריזה עפ"י כמות הקלוריות וההרכב התזונתי של המזון הספציפי.

גולדן רטריבר גור – תדירות האכלה וזמנים

יש להאכיל גור גולדן רטריבר שלוש פעמים ביום במרווחים קבועים עד שהוא מגיע לשישה חודשים. אפשר לחלק את שלוש הארוחות לארוחת בוקר, צהריים וערב. גור גולדן רטריבר זקוק לצריכה קלורית גבוהה יותר, אך יש לו קיבה קטנה.

כאשר גור הגולדן רטריבר שלך מגיע לגיל שישה חודשים, אפשר להתחיל להאכיל אותו פעמיים ביום עד שהוא מגיע לבגרות.

הנה זמני האכלה לדוגמא לגולדן רטריבר גור:

2 עד 6 חודשים, 3 פעמים ביום: 6:00 בבוקר – 7:00 בבוקר, 12:00 בערב, 18:00 בערב

7 חודשים עד 8 שנים ומעלה, פעמיים ביום: 6:00 בבוקר – 7:00 בבוקר, 18:00 בערב – 19:00 בערב

מומלץ להאכיל את כלבכם בבאותו אזור מדי יום ללא הסחות דעת. בדרך זו, הגור הצעיר יכול להתמקד באכילת המזון שלו. הקצו לו 20 עד 30 דקות לסיים את הארוחה שלו.

אם גור הגולדן רטריבר שלכם לא יספיק לסיים, אספו את שאריות האוכל. אל תוסיפו את שאריות המזון מהארוחה האחרונה לארוחה הבאה, וספקו לגור שלכם את אותה כמות מזון לכלבים בכל ארוחה.

כמה פעמים ביום להאכיל גולדן רטריבר בוגר?

גולדן רטריבר בוגרים צריכים לאכול בערך פעמיים ביום. מה שחשוב יותר הוא גודל המנות בכל ארוחה. גודל המנה ישתנה בהתאם לגיל, משקל, רמת פעילות ומצבו הבריאותי של הגולדן רטריבר. לאחר עיקור או סירוס, ייתכן שהגולדן רטריבר שלך לא יזדקק לכל כך הרבה קלוריות ולכן התייעצות עם הווטרינר שלך הנה רעיון טוב.

גולדן רטריברים מגיעים למלוא גובהם ומשקלם בין גיל 12 ל-18 חודשים. הם בדרך כלל ישקלו בין 25 ל- 34 ק"ג (55 ל 75 פאונד). גודלו המלא של הגולדן רטריבר עשוי להשתנות בהתאם למספר גורמים כגון מגדר, סוג או זן, בריאות ורמת פעילות. כאשר הגולדן שלך מגיע לבגרות, צריכת הקלוריות שלהם אמורה לרדת. ככלבים בוגרים, הם צריכים לאכול שתי ארוחות ביום. אם הם רעבים בין הארוחות, תנו להם חטיף טוב ובריא עד לארוחה הבאה.

גולדן רטריבר כמות מזון לכלב בוגר (1 עד 7 שנים)

האכלת יתר של הגולדן רטריבר שלכם עלולה להוביל להשמנה ולבעיות בריאותיות, אז וודאו שאתם מקפידים על תזונה בריאה ומדודה כדי לעזור להם לחיות את חייהם הטובים ביותר. להלן טבלת האכלה כללית לגולדן רטריבר בוגרים.

זוהי הנחיה כללית בלבד. הקפידו להתייעץ עם הווטרינר שלכם כדי לבנות את התפריט המתאים לגולדן שלכם. הוטרינר יוכל לומר לכם בדיוק כמה להאכיל את הכלב שלכם על סמך הצרכים התזונתיים האישיים שלו.

גילכוסות האכלה יומיתקלוריות (ליום)פרוטאיןשומן
1 – 7 שניםבין 2.5 ל- 6.5 כוסותבין 1300 ל – 1700כ- 30%בין 15% ל- 20%
מחולק לשתי ארוחות ביום

לכמויות יותר מדויקות הסתכלו תמיד בגב המזון לכלבים שקניתם לכלבכם שם יש טבלת האכלה מומלצת לא רק לפי משקל אלא גם לפי רמת פעילות, כך שתוכלו לתת לגולדן שלכם את הכמויות בהתאמה אישית לרמת הפעילות שלו, משקלו ומצבו הבריאותי (בהתייעצות עם הווטרינר שלכם).

כמה להאכיל גולדן רטריבר מבוגר (מגיל 8 ומעלה)

כאשר הגולדן רטריבר שלכם כבר מבוגר אז מן הסתם הוא יהיה גם פחות פעיל ויזדקק לכ-900 קלוריות או כ-20% פחות מכלבים בוגרים כדי להישאר במשקל האידיאלי שלו ולהימנע מהשמנת יתר שבין השאר תפעיל לחץ רב יותר על המפרקים.

גולדן רטריבר נחשבים מבוגרים בגיל 8 בערך. כשנכנסים לגיל מבוגר, הם עשויים להפיק תועלת מאכילת מזון עם פחות שומן ופחות קלוריות.

במהלך השנים האלה, גולדן רטריבר יהפכו לפעילים פחות ולכן לא ידרשו אוכל כמו קודם. הם עדיין צריכים לאכול שתי ארוחות ביום, אבל לא כל כך הרבה. ישנם הרבה מזונות מותאמים לכלבים קשישים שעוזרים להם לשמור על משקל תקין ובריאות.

אתה צריך לדבר עם הווטרינר שלך ולראות אם יש צורך להעביר את הכלב שלך למזון לכלבים סניור בשלב זה. מזון לכלבים מבוגרים מכיל מספר קטן של קלוריות והוא כולל תוספים שונים וויטמינים המועילים לכלבים מבוגרים. עם זאת, גם בגילאים אלו הרבה כלבים ממשיכים לאכול את האוכל הרגיל שלהם ללא תופעות לוואי, אך כדאי לבדוק למקרה שתצטרכו לשנות את התזונה שלהם.

כמדריך להאכלת גולדן רטריוור מבוגר, מעל גיל 8, אפשר להתייחס לטבלה שלהלן כקו מנחה:

גילכוסות האכלה יומיתקלוריות (ליום)פרוטאיןשומן
8 שנים ומעלהבין 2 ל- 2.5 כוסותבין 900 ל- 1000כ- 20%כ- 10%
מחולק לשתי ארוחות ביום

בשל רמת הפעילות הגופנית המופחתת של גולדן רטריברים מבוגרים, הם נוטים לחילוף חומרים איטי יותר.

דיאטה דלת קלוריות מספיקה לכלב מבוגר, אבל היא עדיין צריכה לכלול חלבון ושומן בכמות מתונה.

גולדן רטריבר אוכל

כמו עם כל מזון, לכמויות מדוייקות יותר מומלץ פשוט לבדוק בטבלה שיש לכל מזון שאתם קונים לגולדן שלכם ולקחת את הכמויות לפי המשקל ורמת הפעילות בתור הבסיס, ולאחר מכן להתייעץ עם הוטרינר לפי המצב הבריאותי והמשקל האידיאלי (בשונה מהמשקל בפועל) של הכלב שלכם.

בד"כ כלל שקי המזון האלה מפרטים גם את מספר הכוסות ליום וגם את גודל הכוס הרלוונטי (שיכול להשתנות בין החברות השונות).

דגשים בריאותיים למזון לגולדן מבוגר

חשוב לשים לב עם הגולדן שלכם יורד במשקל. ייתכן שהוא צריך יותר קלוריות בשלב זה של החיים, ושיהיה צורך להגדיל את תכולת השומן בתזונה שלהם. שוחחו עם הווטרינר שלכם אם אתם שמים לב לירידה במשקל.

אם הגולדן רטריבר שלכם סובל מדלקת פרקים ומתקשה בהליכה, חשוב לדאוג שלא יסבול מעודף משקל. שוחחו עם הווטרינר על משקל הגוף הנכון, המזון, התוספים והתרופות שמומלצות כדי לעזור לו.

אין ספק שבד"כ, עם אוכל וטיפול נכון אפשר לשפר ולהאריך את תוחלת החיים של הגולדן.

אולי יעניין אתכם: גולדן רטיבר נשירת שיער, למה לצפות?

למה עדיף להשקיע במזון איכותי לגולדן רטריבר שלכם?

האכלת הגולדן רטריבר במזון מאיכות גבוהה תעניק לו את הערכים התזונתיים הטובים ביותר לחיים בריאים וארוכים. מזונות זולים יותר לכלבים מכילים הרבה חומרי מילוי שאינם מספקים להם ערך תזונתי, כך שייתכן שתצטרך להאכיל אותם יותר בכל ארוחה כך שלא יהיה כאן ממש חיסכון בכסף, בנוסף לסיכון לחוסרים תזונתיים שיפגעו בבריאותו ויחייבו ביקורים תכופים יותר אצל הוטרינר.

תזונה עשירה בחלבון תעזור לכלב שלכם לבנות מסת שריר רזה. ככלבים אנרגטיים ופעילים, הם גם צריכים את הכמות הנכונה של שומנים כמקור אנרגיה; שומנים בלתי רוויים גם עוזרים לבריאות העור שלהם ואפילו להפחית נשירה.

הפחמימות בתזונה של הכלב שלכם מספקות לו יותר מקורות אנרגיה. חומצות שומן אומגה יהיו חיוניות גם כדי להגביר את הניידות הכללית של הגולדן רטריבר שלך.

שאלות קשורות

למה הגולדן רטריבר שלי לא אוכל?

מכיוון שגולדן רטריברים אוהבים אוכל, דילוג על ארוחות היא בעיה נדירה אצל כלבים אלה. יכולות להיות סיבות שונות מדוע גולדן רטריבר לא אוכל. זה יכול לנוע בין בעיות התנהגות לבעיות בריאות.

אם הכלב מסרב לאכול, זה יכול להיות בגלל שהגולדן רטריוור שלכם הוא אכלן בררן או משועמם מהאוכל הנוכחי שלו. הגיל יכול גם להשפיע על התיאבון, יחד עם גורמים נוספים כמו תגובה לתרופות ושינויים שגרתיים.

הרגשות של הכלב שלך יכולים להיות גם גורם. בדרך כלל, אם כלב מרגיש אי נוחות או לחוץ, הוא עלול גם לאבד תיאבון. זה יכול להיגרם גם מחרדת פרידה או שינוי בסביבתו.

האם גולדן רטריברים אוכלים הרבה?

כלבי גולדן רטריברים נוטים לאכול הרבה. נוסף על כך, הם גם אוכלים מהר מכיוון שהם בדרך כלל מתרגשים מהארוחות שלהם. גם בהשוואה לגזעי כלבים אחרים עם תאבון בריא, גולדן רטריבר אוהב אוכל.

צעצועי האכלה שמאיטים את קצב האכילה שלהם יכולים להיות רעיון טוב.
זו הסיבה שהם צריכים תוכנית האכלה ספציפית כדי למנוע בעיות משקל ובריאות. השארתם ללא השגחה עם גישה לכל סוג של מזון תהיה מסוכנת, אז הקפידו להיזהר עם הכלב שלכם.

כמה צריך גולדן רטריבר בן 6 חודשים לאכול?

גודל הארוחה ישתנה עבור כל גור גולדן רטריבר, אך בממוצע, גור בן חצי שנה יאכל שלוש כוסות מזון ביום. גולדן זכר בדרך כלל זקוק ליותר קלוריות ויכול לאכול עד ארבע כוסות ביום. לאחר שהגור עבר את גיל שישה חודשים, התחילו להאכיל אותו שתי ארוחות ביום – אחת בבוקר ואחת בערב.

לסיכום

בשל גודלו ורמת האנרגיה שלו, זה יכול להיות תובעני יותר להאכיל גולדן רטריבר מאשר כלבים מגזעים גדולים אחרים.

עבור גולדן רטריברים מבוגרים, לוח הזמנים האידיאלי ביותר להאכלה יהיה פעמיים ביום בחלוקה שווה. אותו דבר תקף לגבי כלבים מבוגרים, אבל עם פחות קלוריות. חשוב להיות עקביים וזהירים כדי למנוע בעיות הקשורות למשקל.

לגבי גורים, גולדן רטריבר מגיל חודשיים עד שישה חודשים צריך לאכול 3 פעמים ביום ומשבעה חודשים ועד גיל שנה אפשר לעבור לפעמיים ביום.

אפשר לתת לגולדן שלכם פינוקים (שכלולים בכמות הנמדדת) במהלך היום.

צריך גם לקחת בחשבון בעיות משקל ובריאות קיימות ואפשריות לגזע זה, אבל עם תוכנית האכלה נכונה תוכלו לספק את הצרכים והתיאבון של הכלב שלכם. זה אולי נראה קשה, אבל לראות את הגולדן רטריבר שלך בריא ומאושר בהחלט יהיה שווה את זה!

זכרו כי אלו הן הנחיות כלליות וכי עליכם להתייעץ עם הווטרינר שלכם לגבי הצרכים התזונתיים הספציפיים של הכלב שלכם.

גם אם כבר יש לכם גולדן אתם מוזמנים ללחוץ כאן ולגלות האם הגולדן מתאים לכם.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.