ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

אמצעים לעצירת נביחות טורדניות בלתי פוסקות כלבים

מכשירים נגד נביחות כלבים בלתי פוסקות ומטרידות

כלבים נובחים. זה חלק מהטבע שלהם ואין בזה שום דבר רע. זאת הדרך הם מתקשרים, ולנביחות שונות יכולות להיות משמעויות שונות. בנוסף, לנביחה יש סיבות רבות. הכלב עשוי להיות נרגש, מודאג, מתוסכל או אפילו משועמם. אבל לא משנה מה הסיבה, נביחות מוגזמות יכולות להפוך לבעייתיות, ואפילו לגרום למריבות עם בני הבית  או השכנים, ולפעמים להפריע דווקא כאשר אנחנו צריכים שקט.

ולכן, הדרך להמתמודד עם נביחות מטרידות תלויה בסיבה לנביחות. לדוגמה, האם לכלב חרדת פרידה וצריך ללמד אותו איך להיות גם לבד או שאולי הוא פשוט משועמם וצריך לפרוק אנרגיה או אפילו גירוי מנטלי. הבעיה היא שטיפול בבעיית השורש יכול לקחת זמן ובינתיים צריך פתרון זמני ומיידי. למזלנו, ישנם מכשירים ואמצעים שונים שיכולים לעצור נביחות מפריעות בזמן שמטפלים בשורש הבעיה.

המשיכו לקרוא ותלמדו על כמה מהאפשרויות העומדות לרשותכם כאן ב- alldog.

צעצועים לכלבים להסחת הדעת

צעצועים לכלבים יכולים להיות פתרון נהדר. הם גם מסיחים את הדעת ממה שגורם לנביחות (דפיקה בדלת, שעמום, חרדה, כלב שנובח בשכונה וכו'), וגם מספקים תעסוקה וגירוי מנטלי לכלב שלכם.

סוגים של צעצועי כלבים שניתן לדחוס בהם מזון שדורשים מהכלב שלכם לעבוד כדי לקבל את הפינוקים שבתוכו כגון קונג ודומיו הם פתרון נפלא.

הדרך להשתמש בהם היא פשוטה: אם אתם יודעים מה גורם לכלב שלכם לנבוח, אתם יכולים לספק לו את הצעצוע ממש לפני שהטריגר לנביחות מגיע. הכלב שלכם יהיה עסוק בצעצוע ולהוציא משם את הפינוקים ולא ישים לב למה שבד"כ גורם לו לנביחות בלתי פוסקות.

אם הכלב שלכם נובח כאשר אתם לא בבית, אז גם כאן הצעצוע הזה יבוא לעזרה בכך שיעזור לו להעביר את הזמן, וגם יפחית חרדות ויסיח את דעתו מזה שהוא לבד.

מכשירים אולטראסוניים להפסקת נביחות כלבים

מדובר במכשירים שמייצרים רעש בתדרים גבוהים כתגובה לנביחות. הרעש הוא על קולי, כלומר בני אדם לא יכולים לשמוע אותו, אבל כלבים כן. הצליל מעצבן אותם, ובעצם משמש כתיקון להתנהגות, והוא נפסק כשהנביחה נפסקת. וכך, הכלב לומד שנביחות גורמות לרעש והפסקת הנביחות גורמת לרעש המציק להיעלם.

מכשירים אלה מגיעים בגרסאות לתוך הבית ומחוץ לבית. כל הגרסאות מגיבות לנביחות כלב כל עוד הכלב נמצא בטווח של המכשיר .הגרסא למחוץ לבית טובה גם להפסקת נביחות כלבים של השכנים.

נקודה למחשבה היא שאם יש לכם שני כלבים ורק כלב אחד נובח באופן שמפריע, גם הכלב השני יקבל את תיקון ההתנהגות מהמכשיר ואולי אתם לא רוצים זאת.

כיצד להשתמש במכשירים אלו: חשוב להתייעץ עם מאלף מקצועי לגבי אופן השימוש עם הכלב שלכם. למכשירים אלה יש טווח מוגבל, כך שחשוב למקם אותם בטווח של הכלב, כאשר המכשיר צריך להיות מופנה לכיוון שלו כך שהמיקרופון של המכונה תוכל לזהות את הנביחה.

חשוב שהאזור מסביב למכונה לא יהיה חסום בכדי שהצליל האולטראסוני יגיע ליעדו וכמובן, אל תשכחו לכבות את המכשיר כאשר הכלב נובח בצורה נורמלית ולא טורדנית, אחרת זה יבלבל אותו או פשוט יגרום לו להתרגל לצליל ולהפוך אותו ללא אפקטיבי עבורו.

מכשירים אלו יכולים לעזור כשהכלב של השכן נובח ושום דבר אחר לא עזר.

קולר נגד נביחות אולטראסוני (רטט)

קיימים כמה סוגים של קולרים נגד נביחות ואחד מהם הוא קולר רטט. כאשר הקולר מזהה נביחה באמצעות חישת הרטט בגרונו של הכלב. הוא יפעיל רטט נגדי שיגרום להסחת הדעת ואי נעימות קלה שתעצור את הנביחות. הקולר כמובן פועל רק על הכלב שהקולר עליו ולא על כלבים אחרים בסביבה.

גם כאן, חשוב להתייעץ עם מאלף מקצועי לגבי מכשירים אלו ואיזה, איך ומתי זה יתאים לכלב שלכם.

חשוב להתאים את הקולר כדי שלא יהיה לוחץ על צווארו של כלבכם. אתם אמורים להיות מסוגל להחליק אצבע אחת מתחת לקולר לאורך החלק האחורי של הצוואר של הכלב שלך, ויחידת הרטט צריכה לשבת בנוחות באמצע הגרון מקדימה.

למכשירים האלה יש הגדרות עוצמה, וחשוב לשים את העוצמה במינימום הדרוש כדי שיהיה אפקטיבי עבור כלבכם. עדיף להתחיל עם עוצמה נמוכה, ואם זה לא אפקטיבי לעלות כל פעם ברמה אחת עד שזה עושה את העבודה.

קחו בחשבון שהכלב שלכם עשוי ללמוד לקשר את הקולר עם הרטט, ולכן כאשר הקולר לא עליו הוא ימשיך עם הנביחות המציקות. עוד סיבה להתייעץ עם מאלף וכמובן לא להזניח ולטפל בשורש הבעיה של הנביחות.

אל תשאירו את הקולר על כלבכם לזמן ממושך מדי (לא יותר מ- 8 שעות אם חייבים), וחפשו קולר שניתן לווסת את העוצמה שלו ואם אפשר שיהיה עמיד במים.

קולר ספריי נגד נביחות

סוג נוסף של קולר הוא קולר ספריי.

הקולר מתיז ספריי ציטרונלה או אפילו לחץ אוויר המפריע לכלב כאשר הוא מזהה נביחה. לציטרונלה ריח שרוב הכלבים לא מכירים והוא יגרום להפסקת נביחות. הריח יחד עם הרעש גורם להסחת הדעת וזה מה שעושה אותו אפקטיבי.

חשוב לציין שהספריי אינו מזיק לכלבים או לבני אדם           ומכיל בד"כ בסביבות 30 עד 40 סבבים לפני שצריך למלא מחדש את המיכל בקולר. חפשו דגם עם זיהוי נביחות מדוייק ועמיד למים.

גם כאן מומלץ בחום לתייעץ עם מאלף מקצועי לקבלת ייעוץ לגבי אופן השימוש עם כלבכם. ענדו את הקולר כך שמכשיר ירסס בזווית הנכונה וכמובן שלא יהיה לוחץ.

כלב עם רצועה בפה. קולר נגד נביחות לכלבים

כמובן שאם כלבכם נובח יותר אז ייתכן שבתחילה תצטרכו למלא את המיכל יותר פעמים, אז שימו לב לכך, וכמו עם קולר הרטט, הכלב שלכם עשוי ללמוד שהתרסיס מגיע רק כשהקולר עליו. אבל למרות זאת, אין להשאיר את הקולר על צווארו של כלבכם יותר מדי (בדקו על האריזה והתייעצו עם בעל מקצוע), ככלל אצבע לא יותר מ- 12 שעות.

הערה לגבי הקולרים: חשוב להתאים אותם לגודל ולמשקל של כלבכם להתאמה ונוחות מירבית.

חיזוק חיובי לעצירת נביחות

המכשירים שהזכרנו יכולים לרסן את נביחות הכלב שלכם, אך הם לא עוזרים לו להבין מה עליו לעשות במקום!

ולכן, על ידי תגמול להתנהגויות רצויות, אפשר להשפיע על ההתנהגות של הכלב שלכם. זה ידוע בתור אימון חיזוק חיובי.

מה שעושים זה להתעלם מנביחות של הכלב, כי כאשר אנו מגיבים להן אנחנו בעצם מחזקים אותן הרבה פעמים ע"י תשומת הלב שנתנו לו. במקום, תנו לו חיבוקים, פינוקים וצעצועים כאשר הוא יושב בשקט, ובלי לשים לב תגלו שכלבכם הרבה יותר שקט ורגוע.

אימון קליקר הנו שיטה המשמשת עם אימון חיזוק חיובי. מדובר במכשיר קטן ליצירת רעש המכונה קליקר. משתמשים בקליק כדי לסמן את הרגע המדויק שהכלב מבצע פעולה רצויה, וכל קליק מלווה בפרס. זה לא רק ישפר את התקשורת עם הכלב שלכם אלא גם יעזור לו ללמוד מהר יותר.

אימון בקליקר הוא משהו שמאלפים מקצועיים מכירים טוב והם ישמחו לייעץ לכם כיצד להתמודד עם נביחות באמצעות חיזוק חיובי והקניית התנהגויות חלופיות כמו למשל משחק עם צעצוע או מנוחה על המזרון שלו, שתי פעולות שיהיה לו קשה לעשות במקביל עם נביחות בכל מקרה.

אגב, חיזוק חיובי ניתן לשלב גם עם הקולרים נגד נביחות והמכשיר האולטרסוני. פשוט לאחר שכלבכם הפסיק לנבוח בגלל המכשיר, השתמשו בקליקר לעשות קליק (או אפילו בלי) ותנו לו פינוק כלשהו, ממתק לכלבים ותשומת לב חיובית.

ולגבי הקליקר, כאשר כלבכם מתחיל לעשות את הקישור בין השקט, הקליקר והתגמול, המתינו טיפה יותר זמן בין הפסקת הנביחה והשקט לקליק ולתגמול.

לסיכום

אלו חלק מהדרכים שניתן להפסיק בצורה מהירה נביחות של כלבים. חשוב לזכור שמדובר בפתרונות זמניים ובינתיים חשוב למצוא את הסיבה לנביחות ולטפל בשורש הבעיה לא רק בשביל השקט שלכם אלא גם בשביל כלבכם. נביחות בלתי פוסקות מצביעות על בעיה כלשהו שמטרידה את כלבכם ופוגעת בו, ורק אתם הם אלה שיכולים לעזור לו.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.