ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

האם כלב יכול לאכול אפרסק? האם בטוח ואם כן איך?

אפרסקים טריים ועסיסיים הם אחת ההנאות הגדולות של הקיץ ואולי תהיתם האם אתם יכולים לחלוק את הפינוק הטעים הזה עם הכלב שלכם.

אז, האם כלב יכול לאכול אפרסק? התשובה הקצרה היא כן, כלבים יכולים לאכול אפרסקים, אבל לפני שאתם מגישים לכלב שלכם חלק מהפרי הטעים הזה, יש כמה דברים שחשוב לדעת.

איך אפרסקים טובים לכלבים?

אפרסקים עמוסים בשפע של ויטמינים ומינרלים שטובים לבריאות הכלב שלך.

הם מכילים ויטמינים A ו-C, והם דלים בקלוריות, עתירים בסיבים ומקור לנוגדי חמצון.

ממה להזהר כאשר נותנים אפרסק לכלב?

סכנת חנק

הסכנה העיקרית עבור הכלב שלך בכל הנוגע לאכילת אפרסק היא הגלעין.

הגלעינים קשים, ואם הכלב שלך מנסה ללעוס אחד, הם עלולים לפגוע בשיניים או בלסתות שלו. גרעין אפרסק שנבלע עלול להוות סכנת חנק או לגרום לחסימה מסוכנת במערכת העיכול. הקצוות המשוננים של גלעין האפרסק עלולים לפגוע בפה או באיברים הפנימיים.

בקיצור, לעולם אל תתן לכלב שלך חתיכת אפרסק עם גלעין,ואם הכלב שלכם בולע אחד, שימו לב האם יש סימנים של מצוקה במערכת העיכול ופנו מיד לווטרינר.

גלעין האפרסק מסוכן לכלבים
הגלעין הוא סכנה אמיתית לכלבכם

ציאניד

חשוב לציין שגלעין האפרסק מכיל גם כמויות קטנות של ציאניד. אומנם כלבך יצטרך לבלוע הרבה גלעינים כדי לקבל הרעלת ציאניד אבל יחד עם סכנת החנק והפציעה הפנימית, ברור שבשום פנים ואופן אין לתת לו גלעין של אפרסק.

אם אתם מגדלים בעצמכם עצי אפרסק או קוטפים אפרסקים בשוק או במטע של איכרים, שימו לב שאפילו הגבעולים והעלים מכילים ציאניד.

קשור: האם כלב יכול לאכול תפוח עץ וממה להיזהר.

חומרי הדברה

חוץ מעניין הגלעין, חשוב לשטוף את האפרסק היטב לפני שחותכים ממנו חתיכות לכלבכם, מכיוון שהם עשויים להכיל חומרי הדברה או קוטלי עשבים שעלולים לגרום לכלב שלך להיות חולה.

כמות מתונה

אכילת יותר מדי אפרסקים עלולה לגרום לבעיות במערכת העיכול, הקאות ושלשולים אצל כלבים, והפרי גם מכיל סוכר. מסיבות אלו עדיף לשמור אותו כפרס שניתן במתינות.

אלרגיה

כמו בכל מזון, יש סיכוי קטן שהכלב שלך עלול להיות אלרגי לאפרסקים, מה שעלול להוביל לעתים רחוקות לאנפילקסיס, מצב שעלול לסכן חיים. אם הכלב שלך מראה סימנים של תגובה אלרגית, כולל שיעול, התעטשות, נפיחות, כוורות, קשיי נשימה או תסמינים אחרים, הפסק לתת לכלבך אפרסקים והתייעץ עם הווטרינר שלך מיד.

איך לתת אפרסק לכלב?

כל עוד אפרסק מוגש בחתיכות קטנות חתוכות, בשר האפרסק בטוח עבור הכלב שלך, הם חטיפים בריאים שיכולים לשמש אפילו כפרס מרענן במהלך אימונים.

אפשר אפילו לערבב אותם עם מזון אחר שבטוח לכלבכם כהפתעה נעימה ומרעננת.

האם אפשר לתת אפרסק משומר לכלב?

אל תתנו אפרסקים משומרים לכלב שלכם. הם מכילים כמויות גבוהות של סוכר ועשויים להיות מטופלים גם בחומרים משמרים או ממתיקים מלאכותיים שעלולים להרגיז את מערכת העיכול של הכלב שלך.

לסיכום

כלבים יכולים לאכול אפרסק אבל יותר מדי עלולים להוביל לבעיות במערכת העיכול ולשלשולים, והגרעין של האפרסק עלול להוות סכנת חנק חמורה או לגרום לחסימת מעיים בין שאר הבעיות.

אם תחתכו לו את אפרסק בעצמכם ותסירו את הגלעין, סביר להניח שזה יהיה פינוק בריא וטעים לכלב שלכם במידה מתונה ולא כחלק מהתזונה הקבועה והעיקרית שלו.

בגלל שכל כלב הוא שונה תמיד כדאי לשאול את הוטרינר שלכם לפני שאתם חולקים פירות עם כלבכם או כל אוכל אנושי אחר.

עוד פירות שאפשר לתת לכלבכם הם תותים, לחצו וגלו איך וכמה.

Similar Posts