ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

האם מותר לתת תפוז לכלב

תפוז לכלב – האם מותר?

אם אתם נהנים מפלחי תפוז ורוצים לדעת "האם כלבים יכולים לאכול תפוזים?" אז החדשות הטובות הן: כן, כלבים יכולים לאכול את החלק הבשרני של התפוז.

לא כל הכלבים יהנו מהטעם החומצי של פרי ההדר הזה, כמו שלא כל האנשים אוהבים את כל הפירות, אבל מבחינה בריאותית, התפוז בטוח ומלא בוויטמין C, בנוסף לאשלגן וסיבים תזונתיים שיש בו.

חשוב לזכור שאוכל לכלבים אמור להכיל את כל מה שכלבכם צריך והוא לא באמת צריך תפוז להשלמה של רכיבים תזוניים כלשהם, אבל אם חברכם הפרוותי מתחנן לפלח תפוז, ניתן לתת לו ממנו בכמויות קטנות. המשיכו לקרוא וגלו בדיוק איך וכמה.

האם כלבים יכולים לאכול תפוזים בבטחה?

כלבים מכל גזע וגודל יכולים לאכול כמות מסויימת של תפוז לפי גודלם בלי בעיה, אבל יש להימנע מלתת תפוז לכלבים עם בעיות בריאותיות מסויימות.

למשל, אל תתנו תפוז לכלב שסובל מעודף משקל או מסוכרת. הסוכר הטבעי בתפוזים אינו רע מטבעו, אבל הוא יכול להשפיע על רמות הסוכר בדם של כלבים סוכרתיים ולהוסיף קלוריות מיותרות לכלבים שגם ככה בעודף משקל אם מאכילים אותם בכמויות גדולות (מה שלא מומלץ גם לכלבים בריאים, עוד על כך בהמשך).

הסוכר הטבעי שבתפוזים, כמו גם אופיו החומצי של התפוז, עלול לגרום לקלקול קיבה אצל חלק מהכלבים. לכן חשוב לתת חתיכה קטנה בלבד של תפוז בפעם הראשונה כדי לוודא שכלבכם לא רגיש לתפוז. אם אתם יודעים שלכלבכם יש קיבה רגישה אז פשוט אל תתנו לו תפוזים.

בכל הקשור למזון של בני אדם לכלבים באופן כללי חשוב לזכור שבין אם אתם רוצים לתת לכלבכם תפוח, תפוז או כל מאכל אחר, זה לא אמור להוות יותר מ-10% מצריכת הקלוריות היומית של הכלב שלכם, לכן הקפידו להתאים את מנות הארוחה שלהם בהתאם.

האם כלבים יכולים לאכול קלמנטינות ומנדרינות?

כל מה שכתוב לגבי תפוזים כאן תקף גם לגבי קלמנטינות ומנדרינות. אז כן, באותן מגבלות, כלבים יכולים לאכול גם קלמנטינות, מנדרינות ואפילו פירות הדר אחרים (עוד על כך בהמשך).

האם כלבים יכולים לאכול קליפות תפוזים?

לא. כלבים לא יכולים לאכול קליפות תפוזים. תמיד יש להסיר את קליפת התפוז והזרעים לפני האכלת הכלב שלך בפלח תפוז. הקליפה קשה לעיכול ועלולה להוביל לחסימת מעיים. השמנים בקליפה יכולים גם לגרום לבעיות חמורות במערכת העיכול שיובילו להקאות, שלשולים ואולי להתייבשות.

כלב עם תפוזים DOG ORANGE

האם כלבים מכל הגדלים והגזעים יכולים לאכול תפוזים?

בעוד שאין גזע או גודל מסויים של כלבים שלא יכולים לאכול את "הבשר" של התפוז, ברור שהכמות שניתן לתת תלויה בגודל והגזע של הכלב ויש להם השפעה על האופן שבו הגוף שלו מעכל תפוזים. כלבים מגזעים גדולים יכולים לעכל ולהנות מכמות גדולה יותר ממה שכלבים מגזעים קטנים יכולים.

אז בעוד שרועה גרמני  או לברדור למשל, יוכלו לאכול שניים או שלושה פלחים של תפוז בלי בעיה, גזע קטן יותר כמו יורקשייר טרייר או שיצו כנראה יקבלו קלקול קיבה אם יאכלו את הכמות הזו.

ובלי קשר לקלקול קיבה, אותה כמות של תפוז תהווה שיעור גבוה בהרבה מצריכת הקלוריות והסוכר היומית המומלצת של כלב קטן יותר, בהשוואה לכלב גדול יותר.

האם גור כלבים יכול לאכול תפוז?

כן, גורים יכולים לאכול תפוזים בכמויות קטנות כמובן, אבל חשוב לזכור שמערכת העיכול שלהם רגישה יותר מאשר אצל כלבים בוגרים. בשל כך, מומלץ לתת לגור כמות קטנה מאוד של תפוז. כמו עם כלבים בוגרים, יש להסיר את הקליפה והזרעים.

שאלות קשורות

האם אפשר לתת לכלב מיץ תפוזים?

מיץ תפוזים אינו רעיל לכלבים, אבל ממש לא מומלץ. אפילו רבע כוס של מיץ תפוזים מכילה כמות סוכר שיש בהרבה יותר מפלח, שניים או אפילו שלוש שניתן לתת לכלבכם, ובנוסף מיץ תפוזים מאוד חומצי.

אולי יעניין אתכן: חמאת בוטנים לכלבים, האם זה בריא לו?

Similar Posts