ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

שיצו אורך חיים

תוחלת חיים של השיצו

אם יש לכם כלב שי צו, יש סיכוי טוב שתיהנו איתו שנים רבות ומאושרות. הסיבה לכך היא שלכלבים קטנים יש בדרך כלל חיים ארוכים יותר מאשר לכלבים גדולים.

בשנת 2004 נערך מחקר רחב היקף באנגליה, שהראה שכלבים ששוקלים פחות מ-9 קילוגרמים יכולים לחיות בממוצע כ-11 שנים, דבר הדומה לכלבים בגודל בינוני. מצד שני, לכלבים ששוקלים יותר מ-40 קילוגרם הנם בעלי תוחלת חיים ממוצעת של כ- 8 שנים.

אז מהי תוחלת החיים של שיצו? לכלבי שי צו תוחלת חיים ממוצעת של 13.5 שנים. למרות שזה יכול לנוע בין 12 ל-16 שנים; מסיבה זו, כלבי שיצו נחשבים לקשישים מגיל 10. באופן כללי נקבות (מכל הגזעים) חיות שנה וחצי יותר מזכרים.

אורך חיים ממוצע של שיצו וסיבות מוות אפשריות

כמו גזעי כלבים אחרים, לשיצו יכולות להיות מחלות שונות. הנפוצות הן בעיות עיניים בגלל העיניים הגדולות שלו. בעיות עיניים אלו כוללות קטרקט, גלאוקומה וכיב בקרנית. העור הרגיש שלהם חושף אותם גם לבעיות דרמטולוגיות. גזע זה נוטה לסבול גם מבעיות שיניים.

אך אל דאגה! הבעיות הבריאותיות הנפוצות שהשיצו סובל מהן הן לעתים נדירות קטלניות.

סיבת המוות העיקרית של כלבי שיצו היא זקנה וסיבוכים הנובעים ממנה. סיבת המוות השנייה בשכיחותה היא בעיות  לב, שיכולות להיות התקפי לב ואי ספיקת לב. סיבת המוות השלישית בשכיחותה לשיצו היא אי ספיקת כליות חריפה וכרונית.

לאחר מכן יש סוגי הסרטן השונים.

חשוב שתדעו שכ-50% מכל סוגי הסרטן של הכלבים ניתנים לריפוי אם מאבחנים אותם מוקדם. בכל הנוגע לסרטן השד בכלבות, עיקור יכול להפחית משמעותית את הסיכוי להתרחשותו אם מבצעים את העיקור לפני גיל 2.5 שנים.

עבור גורים (כלבים מתחת לגיל שנה), סיבות המוות העיקריות זהות בכל הגזעים והן:

  1. זיהום. זה כולל נגיף פרבו, כלבלבת ולפטוספירוזיס. כמעט תמיד ניתן להימנע מהן עם חיסונים בזמן.
  2. תאונה או טראומה. מוות מטראומה כולל פציעות קטלניות בראש, בגוף או בשניהם. כמה תאונות קטלניות שניתן למנוע לחלוטין כוללות דריכה, נפילה בטעות במורד המדרגות ופגיעה מרכב.

איך להאריך את תוחלת החיים של השיצו שלכם?

למרות שהגנטיקה הספציפית של כלבכם יכולה להשפיע מאוד על תוחלת החיים שלו, גם גורמים סביבתיים יכולים לשחק תפקיד. כבעלים של שי צו, אתם יכולים לנקוט בצעדים ספציפיים כדי להאריך את תוחלת החיים של הכלב שלכם.

ביקורים אצל הוטרינר

אחד הדברים הטובים ביותר שאתם יכול לעשות עבור השיצו שלכם הוא לקחת אותו לווטרינר באופן קבוע. כך, הווטרינר יכול לעקוב אחר בריאותו, לזהות בעיות בריאותיות ולספק לשי צו שלכם את הטיפול המתאים לפני שהמצב יחמיר.

אוכל בריא ותוספים לשיצו

הקפידו לקנות עבור השיצו שלכם מזון איכותי וכדאי לעקוב אחר הוראות הוטרינר בכל הנוגע למתן תוספי מזון במידת הצורך.

התעמלות ופעילות גופנית לשיצו

פעילות גופנית היא גם דרך מצוינת להאריך את תוחלת החיים של השי צו שלכם (ולא רק). לכל כלב חשובה פעילות גופנית והשיצו לא שונים בכך. הם כלבים פעילים למרות גודלם הקטן שצריכים לשחרר את כל האנרגיות העצורות שלכם.

קחו את הכלב שלכם לטיול כל יום כדי שישחרר אנרגיה וכך תמנעו ממנו בעיות לב ואחרות שנובעות מחוסר פעילות גופנית.

הקפידו לשים לב ולא לאמץ אותו יותר מדי, בכל זאת לא מדובר בג'ק ראסל או לברדור למשל.

לחצו כאן אם אתם רוצים ללמוד עוד על גזע השיצו, מה האופי של השיצו והאם קל לאלף אותו, מקור והיסטוריה ועוד דברים מעניינים.

שגרת טיפול ואוכל לשיצו

הנה כמה המלצות שכדאי לשלב בשגרת היומיום שלכם כדי לעזור לשיצו שלכם לחיות זמן רב יותר, להישאר בריא ולהיות מאושר לאורך כל חייו:

• השגיח על חיית המחמד שלך כפי שהייתם עושים לגבי ילד צעיר. שמרו את הדלתות סגורות במקומות שמסוכן לו להכנס ואספו את הדברים שלכם שהוא עלול להכניס לפה ויסכנו אותו.

 • יש להבריש ולטפח את השיער שלו באופן קבוע כדי לשמור עליו יפה ומסודר.

• לשיצו יש לעיתים קרובות בעיות רציניות בשיניים, לכן חשוב לצחצח אותן לפחות שלוש פעמים בשבוע! בעיות שיניים יכולות לגרום לדלקות, מחלות לב ולקצר את החיים לכלבכם.

• הקפידו לנקות את אוזניו מדי שבוע, גם כשהוא גור (לא עם מקל צמר גפן או כל סוג של חפץ חד אחר).

• השיצו אידיאלי למגורים בדירה; אך הוא זקוק להליכות יומיות ולמשחקים בתוך הבית.

• השי צו יכול להיות רגיש לטמפרטורות חמות; הימנעו מכל חשיפה ממושכת לשמש וסימו לב לסימנים למכת חום או התחלה שלה.

• השי-צו הם אינטליגנטיים ביותר וניתן ללמד אותם לבצע מגוון של טריקים כדי לעזור להם לא להשתעמם ולקבל את הגירוי השכלי והנפשי שהם זקוקים לו.

• שמרו על תזונה מאוזנת איכותית ומתאימה לגיל של השיצו שלכם. לא משנה כמה הוא מבקש, אל תתנו לו אוכל של בני אדם לפני שוידאתם שהמאכל הזה לא מסוכן לכלבים וכמובן לא בכמויות מוגזמות.

• לא פחות חשוב מתזונה מאוזנת, חשוב גם לשמור על המשקל של השיצו שלכם, שלא יהיה בעודף או תת משקל. זאת תעשו דרך כמויות מזון מתאימות ופעילות גופנית.

תזונה מאוזנת לשיצו חשובה ביותר

באילו מקרים כדאי להתקשר לווטרינר

כל תסמין חריג יכול להיות סימן למחלה קשה, או שזה יכול להיות בעיה קלה או זמנית. הדבר החשוב הוא לדעת מתי לפנות לעזרה וטרינרית ובאיזה דחיפות. מחלות רבות גורמות לכלבים לשילוב אופייני של תסמינים, אשר יחדיו יכולים להיות סימן ברור לכך שהשיצו שלך זקוק לעזרה.

מקרי חירום עם שי צו

הסימנים הבאים הם חלק מהאפשרויות בלבד. בכל פעם שאתם לא בטוחים לגבי בריאותו של כלבכם התייעצו עם וטרינר מוסמך כמובן. האתר לא בא להחליף בשום אופן חוות דעת מקצועית של וטרינר.

פנו מיד לטיפול רפואי אם אתם מבחינים באחד מסוגי הסימנים הבאים:

  • גירוד או רעד בראש, אוזניים רגישות או הפרשות אוזניים
  • חוסר יכולת או מאמץ להטיל שתן; שתן דהוי
  • עכירות, אדמומיות, גירוד או כל חריגה אחרת המשפיעה על העיניים.
  • שיעול, אי סבילות לפעילות גופנית, נשימה מהירה במנוחה
  • נשימה חזקה, מתעייף בקלות בעת פעילות גופנית
  • נוקשות ברגליים; לא רוצה לקום, לשבת, להשתמש במדרגות, לרוץ או לקפוץ.

יעניין אתכם לקרוא: האם אתם עושים את אחת או יותר מ- 5 הטעויות שמקצרות את חיי השיצו שלכם?

שאלות קשורות

מיהו השיצו שהגיע לגיל המבוגר בעולם?

שיצו בשם סמוקי, שחי עם בעליו בפלורידה שהגיע לגיל המופלג לכלבים של 23 בשנת 2009. בגלל זה, הוא הוכר כאחד הכלבים הזקנים בעולם.

האם שי צו בן 10 נחשב למאוד מבוגר?

שי צו נחשב לכלב בגיל מתקדם עד קשיש כאשר הוא מגיע לגיל 9 עד 10 שנים. שי צו בגילאים אלו דורש טיפול מיוחד ובעל צרכים ייחודיים, לרבות ביקורים אצל הוטרינר כל 6 חודשים. חשוב לשים לב היטב למשקל, לתזונה ולהרגלי הפעילות הגופנית של השיצו שלכם, כמו גם לכל שינוי התנהגותי שעלול להתרחש. אם השי צו שלכם הוא בן 15 למשל, זה שווה לאדם מבוגר בן 90!

Similar Posts