ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

גולדן רטריבר תוחלת חיים

גולדן רטריבר תוחלת חיים, 5 עובדות מטורפות עליה ו-10 טיפים כדי להאריך ולשפר אותה

כידוע, תוחלת החיים של הכלבים, כולל הגולדן רטריבר, נמוכה מזו של בני אדם. אם אתם רוצים לדעת מה אורך החיים הממוצע של הגולדן ואיך ניתן להאריך ולשפר אותה, המשיכו לקרוא כאן ב- alldog.

תוחלת החיים של הגולדן רטריבר

אז מהי תוחלת החיים של הגולדן רטריבר? תוחלת החיים של הגולדן היא בין 10 ל-12 שנים. זה אינדיבידואלי לכל כלב ותלוי גם בגורמים כמו גנטיקה, אורח חיים, פעילות, תזונה ואפילו הסביבה. בארה"ב, למשל, רוב הגולדן רטריברים מתים מלימפומה, סרטן כלי דם וסרטן העצמות; הסיבה השכיחה השנייה היא זקנה.

לכלבים גדולים תוחלת חיים נמוכה יותר

בדרך כלל, כלבים גדולים מתים מוקדם יותר מאשר קטנים. אף אחד לא יודע למה זה קורה אבל מחקרים מראים שאכן, כלבים גדולים מזדקנים מהר יותר מגזעים קטנים ולכן גם מתים מוקדם יותר.

מאחר שגולדן רטריבר הם כלבים גדולים, הם לא חיים כמו כמה מגזעי הכלבים הקטנים יותר. עם זאת, זן אחד של גולדן רטריבר, המיני גולדן רטריבר, נוטה לחיות יותר מהגולדן הסטנדרטי. מיני גולדן רטריבר הם שילוב של מינים שונים של כלבים והם קטנים יותר מגולדן רטריבר טיפוסי.

תוחלת החיים של גולדן רטריברים סטנדרטיים היא 10 עד 12 שנים, בעוד שמיני גולדן רטריברים יכולים לחיות 10 עד 15 שנים.

5 עובדות מטורפות על תוחלת החיים של הגולדן רטריבר

1. אומרים שהם חיו יותר

לפי ד"ר מייקל לאפין, שחוקר למה תוחלת החיים של גולדן רטריבר כיום היא בין 10 ל- 12 שנה, כשסיים את בית הספר הווטרינרי ב-1972, חי גולדן רטריבר בארה"ב בממומצע בין 16 ל- 17 שנים [1]. אז למרות דבריו ואולי עוד כמה עדויות הדבר לא מוכח במאה אחוז, כן ניתן להגיד שאחת מסיבות המוות העיקריות שלהם כיום היא סרטן.

2. מחקר מקיף שכולל 3000 גולדנים וחדשות אופטימיות

החדשות הטובות הן שמדענים ב-Moris Animal Foundation החלו לצפות ולחקור את הגולדן רטריבר כדי לגלות מדוע סרטן נפוץ כל כך בגזע המסוים הזה.

לפני מספר שנים, הקרן השקיעה 25 מיליון דולר כדי להשיק את מחקר תוחלת החיים הראשון של גולדן רטריבר הכולל יותר מ-3,000 גולדן רטריברים.

מחקר זה עשוי להועיל לגזעים אחרים של כלבים וגם לבני אדם, שכן 95% מאותו DNA משותף בין כלבים לבני אדם.

תצפיות ותוצאות סופיות של מחקר זה צפויות להגיע תוך מספר שנים.

3. הגולדן רטריבר המבוגר ביותר הגיע לגיל 20

אוגי, גולדן רטריבר המתגורר בטנסי, הוא כיום הגולדן רטריבר המבוגר ביותר שחי אי פעם. אוגי נולד ב-24 באפריל, 2000.

יש גולדנים שהגיע אפילו לגיל 19, אך אף אחד עד כה לא חצה את רף ה- 20 והתקרב אפילו ל- 21 כמו אוגי.

אוגי היה בן 20 ו-11 חודשים במותו[2], מה שהופך אותה ככל הנראה לכלב ה-19 הכי מבוגרת אי פעם כמו גם הגולדן המבוגר ביותר. המקבילה בשנות אדם, אוגי עבר את גיל 100 כבר כשהיה בן 15 שנה.

4. עם גולדן, גיל זה רק מספר

רוב בעלי הגולדן רטריבר אומרים שהגולדן שלהם הם "גורים לכל החיים".

האופי השובב והגורי שלהם נמשך לעתים קרובות הרבה מעבר לשנות הגור שלהם, כך שאם יש לכם גולדן רטריבר בבית היו מוכנים לחיים שלמים של כיף!

5. שיער הפנים של גולדן רטריבר הופך לאפור או לבן כשהם מזדקנים

בכל פעם שאתה רואה גולדן רטריבר אפור פנים, אל תחשוב כמה שהוא מבוגר אלא, על כמה חיוכים ושמחה הוא הביא ועדיין מביא לבעליו ולכל אחד שהוא פוגש.

למרות שפנים אפורות עשויות לתת אינדיקציה לגיל הזהב, ההתנהגות השובבה שלהם בדרך כלל אומרת אחרת.

10 דברים שאפשר לעשות כדי לעזור לגולדן רטריבר לחיות יותר זמן

כולנו רוצים לדעת איך לעזור לחיות המחמד שלנו לחיות יותר זמן איתנו. מחלות גנטיות מהוות גורם משמעותי ויש דברים כמו המבנה הגנטי שקשה להלחם בהם.

כל מה שאנחנו יכולים לעשות הוא לנקוט בצעדים כדי לדאוג שהגולדן שלנו יהנה מבריאות מקסימלית שתעזור לו להילחם בכל חולשת ה-DNA.

נתמקד כאן בכמה פעולות שתוכלו לנקוט כדי לשפר את הסיכויים שלגולדן שלכם לחיים ארוכים ולא פחות חשוב איכותיים יותר.

1. עיקור או סירוס  גולדן רטריבר, אבל לא לפני הזמן

עיקור או סירוס הגולדן רטריבר שלכם יכולים לאפשר לו לחיות עוד שנתיים עד שלוש שנים. זה גם מקטין את הסבירות לסרטן האשכים אצל הזכרים, בעוד שלנקבות יהיה סיכון נמוך יותר לפתח סרטן השד.

בנוסף, מבלי שההורמונים שלהם יכניסו אותם לצרות ויניעו אותם להתרבות, הם גם נוטים פחות להגיע למצבים מסוכנים או לברוח מהבעלים כדי לרדוף אחרי כלב או כלבה מיוחמים. עם זאת, כלבים שמסורסים מעט מאוחר יותר (לאחר מחזור הייחום הראשון לנקבות ובין 12 ל-24 חודשים לזכרים) יכולים לשמור על בריאות טובה יותר מכלבים שמסורסים לפני הגיל המומלץ. רצוי גם להתייעץ עם וטרינר שמכיר את הגזע לגבי הגיל המומלץ לכלבכם.

2. דאגו לתזונה בריאה לגולדן רטריוור שלכם

בדיוק כמו שלא הייתם מצפים ממי שאינו מנהל חיים בריאים יחיה כל כך הרבה זמן כמו מי שמנהל אורח חיים בריא, האכלת כלבכם בתזונה איכותית יכולה לעזור רבות בהארכת חייו.

לא כל מזונות הכלבים זהים באיכותם, אז בחרו את המזון הטוב ביותר עבור הגולדן רטריבר שלכם. אם אינכם בטוחים מה בריא לגולדן רטריבר שלכם, שאלו את הוטרינר. הם צריכים להיות מסוגלים להדריך אותכם ולעזור לבחור תזונה איכותית עבור הכלב שלכם.

מאמר קשור: כמה ומתי להאכיל את הגולדן שלכם בכל שלב בחייו.

3. להמנע מלחץ ומתח עבור כלבכם

בדומה לבני אדם, גולדן רטריברים עלולים להפוך לפגיעים למחלות כרוניות בעת לחץ. גולדן שמח ורגוע הוא גולדן בריא. אז נסו לעשות דברים שישאירו את הכלב שלכם מאושר.

הימנע ממצבים מלחיצים כמו הצקה של כלב אחר או חרדה. תנו יחס לגולדן רטריבר שלכם והקדישו לו הרבה זמן כדי שלא ירגיש לבד (זה טוב לא רק לו אלא גם לבריאות שלכם). אל תשאיר את הגולדן רטריבר שלכם לבד בחוץ, מכיוון שזה יגרום לו להרגיש שהוא מורחק ממך וממשפחתך.

4. דאגו לפעילות גופנית מספיקה לגולדן שלכם

כלבי הגולדן הם כלבים פעילים ואינטלגנטיים שזקוקים לדרכים להוציא את האנרגיה הרבה שיש להם ולהעסיק את מוחם תוך כדי.

לכן, בטח לא יפתיע אתכם לגלות שאם אתם רוצים לשמור על בריאות הגולדן רטריבר שלכם ולמנוע ממנו להרוס דברים מתוך שעמום, מומלץ בחום שתקחו אותו לפעילות גופנית סדירה.

פעילות גופנית גם תעזור לגולדן רטריבר שלך לשמור על משקל תקין. זה יקטין את הסיכון שלו לחלות במחלות הקשורות למשקל ובעיות מפרקים בהמשך החיים.

5. דאגו לביקורים סדירים אצל הוטרינר לכלב הגולדן שלכם

אם אתם רוצים שהגולדן רטריבר שלכם יחיה יותר, הקפידו לקחת אותו לווטרינר באופן קבוע. בדיקות סדירות אצל הוטרינר יגדילו את הסיכוי לגילוי מוקדם של מחלות וטיפול לפני שהן הורסות את בריאות הכלב שלכם.

הוטרינר גם יתזכר אתכם לגבי החיסונים הדרושים לגולדן רטריבר שלכם כדי לשמור עליו ממחלות וטפילים.

6. מרחו לכלבכם קרם הגנה בימי קיץ שטופי שמש במקומות החשופים

אומנם לגולדן רטריבר יש פרווה מוזהבת שופעת, אך זה לא מספיק כדי להגן עליהם מפני השמש החזקה. למעשה, הם נוטים לכוויות שמש בגלל הפרווה הבהירה שלהם.

כמו כן, כלבים, כמו בני אדם, יכולים לחלות בסרטן העור. לכן, עליכם למרוח קרם הגנה באזורים אסטרטגיים שלא מוגנים כ"כ ע"י הפרווה השופעת שלו. האזורים הם סביב הבטן, האוזניים, העיניים וקצות האף של הגולדן רטריבר שלכם. הווטרינר אמור להיות מסוגל להמליץ ​​על קרם הגנה טוב לכלבים (קרם הגנה לבני אדם לא מתאים ויכול אפילו להיות מזיק להם).

7. שמרו על המשקל של הגולדן שלכם

חלק מהבעלים ממש הורגים את הכלבים שלהם מתוך רחמנות וחוסר יכולת לעמוד בתחנונים שלהם בכך שהם נותנים להם ליהנות מכל המטעמים של המטבח שלהם. או לא יכולים לעמוד מול עיניהם וזורקים להם אוכל מהצלחת כאשר הם אוכלים.

שתי התנהגויות אלו מצד הבעלים גורמים לעודף משקל אצל הגולדן שלכם דבר שמוריד את תוחלת החיים שלו ואת איכות החיים שלו.

מחקר שנערך עם כלבי לברדור הראה שכלבים שניזונו ב-25% פחות מקבוצת הביקורת חיו בממוצע 1.8 שנים יותר. זה הבדל משמעותי כשאתה חי רק 10 עד 12 שנים בממוצע!

אז אם אתם באמת אוהבים את הכלב שלכם, חשוב שתהיו קצת יותר חזקים ולא תכנעו ותתנו לו מכל מה שאצלכם בצלחת.

8. היגנייה, ניקיון וחשיבותה לבריאות הגולדן רטריבר

ניקוי שיניים והיגניית פה גם הם חשובים כדי לשמור על הכלב שלכם זמן רב יותר אתכם. חיידקים שיכולים להצטבר בפה של הכלב שלך יכולים לנדוד לזרם הדם ולפגוע באיברים חיוניים.

הקפידו לנקות את הפה של כלבכם בקביעות ולצחצח לו שיניים עם משחת שיניים איכותית לכלבים (משחת שיניים אנושית היא רעל עבורם).

צחצוח שיניים גולדן רטריבר

סירוק הפרווה, גזירת הציפורניים וניקוי אוזני הגולדן רטריבר שלכם יכולים לא רק לגרום להן להיראות יפות, אלא גם לשמור עליהן בריאות.

אם לא תנקה את האוזניים, נם עלולים לפתח דלקות אוזניים.

ככלבים מרובי שיער, ייתכן שמתחת לשיער מסתתר איזשהו נגע או פצע חשוד, ולכן הברשתם נותנת לכם את ההזדמנות לבדוק אם יש גושים או נקודות כואבות וחשודות שמצריכות בדיקה אצל הוטרינר.

9. תוספי מזון לגולדן שלכם

תוספי מזון יכולים לשפר את בריאותו של הגולדן רטריבר שלכם. בקשו מהווטרינר שלכם להמליץ ​​על כמה תוספי מזון טובים שתוכלו להוסיף לתזונה של הכלב שלכם. גזעי כלבים רבים נהנים מתוספי מזון למפרקים כמו כונדרויטין וגלוקוזאמין, כמו גם חומצת שומן אומגה 3 שנמצאת למשל בתוסף שמן סלמון לכלבים שעוזרת להפחית דלקות.

10. למנוע מכלבכם חשיפה לרעלים אפילו בכמויות קטנות

הגולדן רטריבר הוא כלב חכם אך עדיין הוא כלב וזה תפקידנו לדאוג  שהוא לא ילעס חפצים שעברו טיפול כימי או ילקק משטחים שניקיתם עם חומרי ניקוי, למשל.

שימו לב גם לא לתת בטעות מזונות של בני אדם שרעילים לכלבים, ואפילו שימו לב לאילו חומרים אתם משתמשים בשגרת הטיפוח שלהם. צריכת רעלים אפילו בכמות קטנה לאורך זמן יכולה לגרום לנזק מצטבר שיכול לגרום למחלות קשות.

לסיכום

כל בעל גולדן יודע שהכלב שלו מפצה על השנים המעטות יחסית שהם מבלים איתו באיכות ובאהבה שהם מביאים לחייהם. עם זאת, כולנו רוצים לדחות את הפרידה מהם כמה שיותר.

החדשות הטובות הן שיש הרבה דברים שבעלים יכולים לעשות כדי לגרום לשנות הזהב של הגולדן שלהם להימשך עוד קצת.

לחצו כאן לגלות האם הגולדן רטריבר הוא הכלב בשבילכם (אולי תופתעו)

סימוכין
[1] דיילי-ניוז: מדענים חוקרים למה גולדן רטריבר חיים פחות וחולים בסרטן
[2] עדכון: אוגי, הגולדן רטריבר המבוגר בעולם מת בשלווה.

Similar Posts