ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

שמן קוקוס לכלבים– האם זה בריא ומומלץ?

שמן קוקוס הפך לתוסף פופולרי עבור בני אדם. משערים שיש לזה יתרונות כמו חיזוק המערכת החיסונית, סיוע בירידה במשקל, פעילות אנטי דלקתית ואנטי פטרייתית ושיפור מיומנויות קוגניטיביות בחולים עם אלצהיימר. בשימוש מקומי, שמן קוקוס הוא קרם לחות יעיל לשפתיים ויש שאפילו נעזרים בו לניקוי שיניים.

עם כל היתרונות האלה, יש הרבה בעלי כלבים ששואלים: האם שמן קוקוס מועיל לכלבים? התשובה היא "כן" עם הסתייגות. יש וטרינרים, ביניהם וטרינרים הוליסטיים ונטורופתיים שמאמינים שלשמן קוקוס יש תכונות שיכולות לסייע בסוגים רבים של מצבים בריאותיים אצל כלבים. בכל מקרה חשוב להתייעץ עם הווטרינר של כלבכם לפני.

המשיכו לקרוא וגלו עוד על שמן קוקוס לכלבים, האם, איך ומתי ניתן לתת.

מה זה שמן קוקוס

שמן קוקוס מגיע מבשר אגוזי קוקוס (החלק הלבן) שנקטפו מדקל הקוקוס. שמן קוקוס מורכב מלפחות 90% שומנים רוויים, רובם חומצות שומן בעלי שרשרת בינונית (MCT).

MCT הוא שומן "טוב" שיכול לספק מספר יתרונות, כולל מקור אנרגיה לגוף. המרכיבים של MCT כוללים חומצה לאורית, שהיא אנטיבקטריאלית, אנטי פטרייתית ואנטי ויראלית; חומצה קפרית וחומצה קפרילית, הידועות בהשפעותיהם האנטי-פטרייתיות, וחומצות אחרות שהן חומצות רב שומן בלתי רוויות וחד שומניות בלתי רוויות.

מהם היתרונות של שמן קוקוס לכלבים?

בליעה:

  • החומצה הלאורית בשמן הקוקוס אמורה לסייע נגד דלקות, פטריות ובקטריות  וגם להדוף וירוסים.
  • חלק מהווטרינרים מאמינים שה-MCT השונות שיש בשמן קוקוס מסייעות לעיכול ואפילו לעזור בריפוי הפרעות עיכול, כמו גם לשפר את האנרגיה המוחית והתפקוד המנטלי אצל כלבים מבוגרים.
  • מועיל בתפקוד מטבולי, ירידה במשקל, דלקת פרקים ובריאות העצם.
  • מפחית שיעול ומסייע בהעלמת כדורי שיער.

במריחה על הפרווה:

  • עוזר לבעיות עור כמו עקיצות  או עור יבש ומגרד. שמפו לכלבים שנעשה עם שמנים אורגניים כמו שמן קוקוס יכולים לשפר עור פגום ולהפחית אלרגנים. יש בעלי כלבים שאפילו הכינו בעצמם סוג של משחה לכפות רגליים סדוקות של כלבם עם שמן קוקוס כאחד המרכיבים.
  • הופך את הפרווה של הכלבים למבריקה וחלקה.
  • מפחית מאוד את ריח הכלב הטיפוסי שיש שלא אוהבים אותו.

ספקות וסכנות בקשר לשמן קוקוס לכלבים

ספקות

חשוב לציין שיש ספקנות בקרב מדענים וטרינרים לגבי כל הטענות בקשר לתועלת הבריאותית בנתינת שמן קוקוס למאכל לכלבים.

לפני שאתם מחליטים לתת שמן קוקוס לכלבכם שוחחו עם הווטרינר שלכם וקחו בחשבון שלא היו מחקרים אמינים המוכיחים ששמן קוקוס מסייע בתפקוד לקוי של בלוטת התריס, ירידה במשקל, דלקות וכדומה, מחלות חניכיים ושיניים, או מניעת סרטן.

חשוב לזכור שלמרות שלשמן קוקוס יש שימושים מקומיים מועילים, זאת לא תרופה ונכון להיום אין מספיק מחקר בעניין בנוגע לחיות מחמד, למרות שיש כאלה, כולל וטרינרים שמשתמשים בשמן קוקוס כעזרה לכלבים במצבים שונים.

בנוסף, לחומצות ב-MCT אין מספיק חומצות אומגה 6 ואומגה 3, ומה שיש אינו מעובד ביעילות רבה. באשר לטענות לפיהן MCT מגנים מפני חיידקים, וירוסים ופטריות, אכן מצאו שהחומצה הלורית ב-MCT הורגת חיידקים בבדיקות מעבדה [1], אך אין הוכחה ברורה שניתן להשתמש בה בכמות גדולה מספיק כדי לסייע בהגנה של כלבים.

סכנות

בעוד ששמן קוקוס בטוח בדרך כלל לכלבים, לחלק מהכלבים עשויה להיות תגובה אלרגית לתוסף. בנוסף, מתן יותר מדי שמן קוקוס לכלב בתזונה עלול לגרום לשלשולים.

מתן שמן קוקוס לכלבים הנוטים לדלקת לבלב, עלול להוות סיכון בשל תכולת השומן הגבוהה שלו.

יש וטרינרים שחוששים ששמן קוקוס עשוי להעלות את רמות ה"כולסטרול הרע" אצל כלבים ובמקרים קיצוניים לגרום לפלאקים שומניים להתפתח בעורקים [2].

לסיכום

אם גם לאחר שהבאנו לכם את ההסתייגויות שקיימות לגבי שמן קוקוס, אתם חוששים משימוש יתר באנטיביוטיקה פרמצבטית ואנטי פטרייתית עם הכלבה שלכם ומחפשים פתרונות טבעיים, אז אתם והווטרינר שלכם עשוי להחליט שכדאי לנסות את הגישה הטבעית וההוליסטית הזו.

איך וכמה שמן קוקוס אפשר לתת לכלב שלי?

בליעה

אם אתם מתכננים לתת שמן קוקוס לכלב שלכם לבליעה, התחילו בכמויות קטנות והגדילו את המינון בהדרגה.

אל תאכילו את הכלב שלך בשמן קוקוס לבד. במקום זאת, ערבבו אותו עם האוכל הרגיל של הכלב שלכם. זה ישמור על תזונתו מגוונת ברכיבים תזונתיים.

יש לעקוב אחר כל הכלבים הניזונים משמן קוקוס מסימנים לעלייה במשקל, שלשולים, צואה שומנית  ותסמינים אחרים שעלולים להעיד על אי סבילות.

שוב, אני מדגיש שחשוב להתייעץ עם הווטרינר שלכם לגבי צריכה של שמן קוקוס, האם לתת ובאיזה מינון, במיוחד אם לכלב שלכם יש נטייה לעלות במשקל, יש לו דלקת בלבלב, או כל בעיה בריאותית אחרת, אבל לא רק! גם אם כלבכם בריא והחלטתם פשוט לחזק את הבריאות שלו עם צריכה של שמן קוקוס.

מריחה

שמן קוקוס יכול להוסיף לחות לעור הכלב שלך ולמנוע התקלפות. זה גם עוזר לרענן את הפרווה של הכלב אם מורחים אותו על הפרווה במגע קל.

כדי להשתמש בו באופן מקומי, פשוט שפשפו כמות קטנה מאוד על הידיים ולאחר מכן טפחו בעדינות על המעיל, העבירו את האצבעות דרך הפרווה ועסו מעט על העור.

מכיוון שניתן לתת שמן קוקוס גם דרך הפה, לא צריך לדאוג אם כלבים מלקקים את עצמם לאחר שמרחתם על הפרווה שלהם.

אם אתם עדיין מרגישים שכלבכם שמנוני יתר על המידה, אפשר לשטוף אותו עם שמפו. לחלופין, אפשר להשתמש בשמפו על בסיס קוקוס לכלבים (עדיף אורגני).

איך לבחור שמן קוקוס לכלב שלי?

בחרו בשמן קוקוס לא מזוקק, הנקרא גם שמן קוקוס כתית. חפשו שמן בכבישה קרה, המשתמש בשיטה לעיבוד השמן במהירות לאחר קצירת הקוקוסים כדי לשמר חומרים מזינים.

אם אתם מאכילים את כלבכם בשמן קוקוס, שימו לב שלשמנים שונים יש ריחות וטעמים שונים. לחלקם יש טעם קוקוס מודגש, בעוד שאחרים ללא טעם כך שאולי תצטרכו לנסות קצת כדי למצוא אחד שהכלב שלכם אוהב.

שמן קוקוס והאם הוא מתאים לכלבים

חלופות לשמן קוקוס לכלבים

אם לכלב שלך יש תגובה אלרגית לשמן קוקוס, או שפשוט לא נראה שהוספת שמן קוקוס לתזונה שלו עוזרת,  יש חלופות כמו למשל שמני דגים מים קרים, כמו שמן סלמון, ובמידה פחותה, שמן זרעי פשתן, שהם גם מקורות לחומצות שומן אומגה 3 ויכולים לספק כמה מאותם יתרונות של שמן קוקוס.

כמובן, עם כל תוספי מזון, יש להתייעץ עם הווטרינר שלך לפני בכל הקשור לבעיות בריאותיות עם חיית המחמד שלך או שינוי תזונתי שאתם חושבים לעשות.

לסיכום

המחקר על שימוש בשמן קוקוס לחיות מחמד הנו חלקי בלבד. היתרונות הם מבוססים על נסיבות, ממצאים בבני אדם, במכרסמים ובמבחנות ולא על כלבים.

למרות היעדר המחקר, מתן שמן קוקוס לכלב שלכם במינונים קטנים הוא בדרך כלל בטוח יחסית.

בסופו של דבר, זו בחירה אישית. לשימוש בשמן קוקוס על הכלב שלך יש כמה יתרונות פוטנציאליים ואולי שווה לנסות.

חשוב לעקוב אחר בריאות הכלב שלך ולשוחח עם וטרינר אם יש לכם שאלות נוספות או חששות לגבי מתן שמן קוקוס לכלב שלך.

חשוב לזכור ששמן קוקוס או תוספי מזון דומים לכלבים אינם תרופת קסם.

מקורות
The Risks and Benefits of Coconut Oil for Pets: https://www.thedrakecenter.com/about-us/in-the-news/risks-and-benefits-coconut-oil-pets
Whole-dog-jurnal : http://landofpuregold.com/store/coconutoil.pdf
שמן קוקוס נגד נשירה אצל כלבים: https://yourvetfriend.com/coconut-oil-for-dog-shedding

סימוכין
[1]תגובה של כלבים לשמן קוקוס ושמן חמניות: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/5638638
[2]מחקר בנוגע לשמן קוקוס והריגת בקטריות בתנאי מעבדה: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17651080

Similar Posts