ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

שמן סלמון לכלבים

שמן סלמון מופק מדג הסלמון. אנחנו יודעים שהסלמון בריא לבני אדם מכיוון שהוא מקור טוב לחלבון ועשיר בחומצות אומגה 3. אבל סלמון ושמן סלמון טוב לא רק לנו, הוא גם טוב לחיות המחמד שלנו!

שמן סלמון יכול לעזור לכלב שלך להנות מכמה מהיתרונות הבריאותיים הקשורים באכילת דגים.

בדיוק כמו שהרופא שלך עשוי להמליץ ​​על נטילת תוסף שמן דגים עבורך, מתן שמן סלמון לכלב שלך אינו רק בטוח, זה יכול לעזור לשיפור הבריאות הכללית שלו. כמובן שחשוב להתעייץ עם וטרינר שמכיר את כלבך לפני כי כמו עם כל תזונה לכלבך שאינה חלק מהמזון הרגיל שלו יש סיכונים וצריך לדעת איך וכמה לתת.

האם שמן סלמון טוב לכלב שלי?

במילים פשוטות, כן. שמן סלמון הוא דרך מצוינת לשדרג את התזונה של הכלב שלך. שמן סלמון עשיר בחומצות שומן אומגה 3 ואומגה 6 התומכות במערכת חיסונית בריאה, בריאות הלב, תכונות אנטי דלקתיות, עור ופרווה בריאים ותפקוד קוגניטיבי.

חומצות השומן העיקריות מסוג אומגה 3 הנמצאות בשמן סלמון הן EPA (חומצה איקוספנטאנואית), DHA (חומצה דוקוסהקסאנואית) ו-DPA (חומצה דוקוספנטאנואית).

חומצות אומגה 3 הן מרכיבים מבניים חשובים של קרומי תאים בריאים. בנוסף, חומצות שומן ארוכות-שרשרת מספקות יתרונות אנטי-דלקתיים שיכולות לעזור לבריאות הפרווה והעור של הכלב שלכם, להפחית התפתחות אלרגיות בעור ולסייע בריפוי פצעים.

האם יש סיכונים בנתינת שמן סלמון לכלב?

תופעות לוואי

במיוחד במינונים גבוהים עלולות להיות תופעות לוואי כגון שלשול, הקאות, ריפוי פצעים איטי, ישנוניות, ריח דגים בנשימה או בעור, גירוד מוגבר, או פרווה שומנית וקשקשים.

הפסקת השימוש בתוסף אמורה לפתור את תופעות הלוואי הללו.

תופעות לוואי חמורות כוללות קלקול קיבה מתמשך, דלקת בלבלב (לבלב), דימום או חבורות חריגות, או רעילות של מתכות כבדות המאופיינת באובדן תיאבון, חוסר קואורדינציה או התקפים.

סכנות וממה להיזהר

אין להשתמש בשמן דגים בחיות מחמד הרגישות אליו.

אל תשתמשו במקורות לא מוכרים של שמן דגים, מכיוון שהן עלולות להיות רעילות בשל מתכות כבדות.

יש להשתמש בשמן דגים בזהירות עם כלבים הנוטלים גם תרופות נוגדות קרישה או שיש להם הפרעות בקרישת הדם, שכן תוסף זה יכול להגביר את ההשפעות נוגדות הקרישה.

יש להשתמש בזה בזהירות בחיות מחמד עם סוכרת, מחלת כליות או כבד, שלשול או היסטוריה של דלקת לבלב. יש להשתמש בשמן דגים בזהירות בחיות מחמד בהריון או מיניקות. יש להשתמש בזהירות במינונים גבוהים, שכן מנת יתר של ויטמין A מסוכנת לכלבכם לא פחות מחוסר.

איך לתת לכלב שלי שמן סלמון?

ישנן דרכים רבות להשתמש בשמן סלמון כדי להשלים את התזונה של הכלב שלך. הקפידו להתייעץ עם הווטרינר שלכם לגבי שינויים בתזונה של הכלב.

אפשר לתת תוספי שמן לחיות המחמד בזמן הארוחה, או להוסיף את השמן למזון שלהם.

אם אתם נותנים להם שמן דגים בתוסף, הקפידו לבדוק את המינון המומלץ על התווית ואת תאריך התפוגה. אם אתם מבחינים שכלבכם חווה תגובות לתוספי שמן סלמון, כמו בחילות, צואה רכה או ריח רע מהפה, עליכם להתייעץ עם הווטרינר שלכם לגבי הפסקת נטילת התוסף.

לחילופין, אתם יכולים לבחור מאכלים או פינוקים שמכילים שמן סלמון ברשימת המרכיבים שלהם, או אפילו ללחוץ כאן ולקרוא על איך וכמה והאם לתת סלמון לכלב שלכם.

איך לאחסן שמן סלומון?

יש לאחסן במקום קריר ויבש ולהגן מאור השמש. חלק מהמוצרים דורשים קירור לאחר הפתיחה. פעלו לפי המלצות האחסון בהתאם לתווית הבקבוק.

סוגים של תוסף שמן סלמון לכלבים

ישנם שלושה סוגים של שמן דגים:

שמן טריגליצרידים טבעי, שהוא הטבעי והקל ביותר לספיגה. עם זאת, מכיוון שהוא אינו מטוהר, הוא עלול להכיל מזהמים ולכן חשוב את מקורו.

שמן אתיל אסטר מרוכז ומזוקק. כאן יש סיכון מופחת למזהמים וגם הוא יעיל, נפוץ וגם זול יותר מהשמן טריגליצרידי . גם בו יש רמות גבוהות של רכיבים חשובים של אומגה 3: חומצה דוקוסהקסאנואית (DHA) וחומצה איקוספנטאנואית (EPA).

שמן טריגליצרידים סינטטי שחסרונו בכך שהוא נספג הכי פחות בקלות מבין שלושת הסוגים.

שמן סלמון לכלבים נמצא גם בדג הסלמון.
כמוסות שמן סלמון לכלב
דג סלמון או תוסף שמן סלמון, מה עדיף לכלב שלכם?

לפני שתבחר איזה סוג של שמן דגים להאכיל את הכלב שלך, שקלו את הגזע, הגודל, המשקל והבריאות הכללית של כלבכם ודברו עם הווטרינר שלו גם כן.

האם יש מעקב שצריך לעשות כאשר נותנים תוסף שמן דגים לכלב?

אין משהו ספציפי שצריך לעשות בזמן שחיית המחמד שלך נוטלת תוסף זה.

הווטרינר שלכם עשוי לפקח על חיית המחמד כדי לוודא שהתוסף עובד. ובנוסף, עקבו אחר הכלב שלכם בבית ושימו לב שאין תופעות לוואי חמורות.

אולי יעניין אתכם: שמן קוקוס לכלבים, כמה ואיך.

שאלות קשורות

האם אפשר לתת שמן דגים שמיועד לאנשים לכלב שלי?

לחלק ממוצרי שמן דגים יש חומרי טעם וריח, ממתיקים או מרכיבים נוספים שעשויים לא להיות טובים עבור הכלב שלך. אם תוסף שמן הדגים שלך הוא שמן דגים טהור, ייתכן שבטוח לתת גם לכלב שלך, אבל חשוב לשים לב למינונים ששונים מבני אדם לכלבים וכמובן משתנים לפי גודל והמצב הבריאותי של הכלב.

בקיצור, בטוח עם הסתייגויות וצריך לדון בזה עם הווטרינר של כלבך קודם כל כדי להיות בטוח.

מקורות:
שמן דגים לכלבים: https://vcahospitals.com/know-your-pet/fish-oil
Evaluation of the effects of dietary supplementation with fish oil omega-3 fatty acids on weight bearing in dogs with osteoarthritis
Nutritional Alterations and the Effect of Fish Oil Supplementation in Dogs with Heart Failure
Fish oil decreases matrix metalloproteinases in knee synovia of dogs with inflammatory joint disease

Similar Posts