ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

האם שיצו משיר הרבה שיער . שיצו עם חולצה

שיצו והשרת שיער, האם הוא כלב היפואלרגני?

אם אתם סובלים מאלרגיה לכלבים או סתם לא רוצים שיער כלבים בכל מקום בבית אבל עדיין רוצים שיהיה לכם כלב, אולי אתם תוהים אם כלב שיצו הוא אופציה טובה עבורכם.

אז, האם השיצו משיר הרבה? האם הם גזע היפואלרגני? שיצו הוא גזע שלא משיר הרבה ונחשב להיפואלרגני, מה שאומר שהם בדרך כלל טובים יותר לסובלים מאלרגיה מאשר גזעים בעלי נשירת שיער גבוהה. עם זאת, הם דורשים כמות נכבדת של מאמץ כדי לטפח אותם, מה שאומר שצריך להבריש את השי-צו לעתים קרובות כדי לשמור על הפרווה שלהם במצב טוב.

בואו נסתכל מקרוב עד כמה השיצו משירים שיער, מה הדרך הטובה לשמור עליהם מטופחים ועם נשירה נמוכה ומה עושה אותם כל כך מיוחדים.

נשירת שיער אצל השיצו

שיצו משירים שיער, אבל באופן כללי ניתן לומר שרמת הנשירה אצלם נמוכה מאוד.

הפרווה שלהם מגיע במגוון צבעים כולל זהוב, לבן, חום, אדום, שחור, ועוד! הפרווה שלהם כפולה ומורכבת משכבה עליונה רכה וארוכה ושכבה תחתונה של פרווה קצרה.

אחת הסיבות העיקריות לכך שהשיצו משירים כל כך מעט היא בזכות העובדה שהם אחד הגזעים הבודדים שיש להם פרווה עליון המורכבת בעצם משיער ולא מפרווה. מה שמבדיל שיער מפרוות כלבים רגילה היא שיש לו מחזור צמיחה ארוך יותר מאשר לפרווה, ולכן לוקח לו יותר זמן לצמוח, למות ולנשור.

יש כמה גזעים אחרים עם שיער במקום פרווה כולל, למשל, הפודל, הכלב האפגני והשנאוצר הזעיר.

הפרווה התחתית של השיצו, שעוזרת לשמור שלא יהיה להם קר בחורף ומבודדת אותם מהחום בקיץ, אכן מורכבת מפרווה, וזאת אכן נושרת, כך שאתם לא פטורים לגמרי מנשירה עם השיצו.

החדשות הטובות הן שהנשירה שלהם לא מורגשת במיוחד, במיוחד מכיוון שרוב השיער שהם כן מאבדים נלכד בשכבה העליונה והארוכה שלהם. ולכן רוב הסיכויים שתבחינו ברוב השערות המתות והנופלות על המברשת  כשאתם מברישים את השיצו שלכם, ולא פזורות בכל הבית ועל הבגדים.

עם זאת, אתם תראו הרבה פחות פרווה מסתובבת בבית רק אם לא תספרו אותם קצר, מה שחלק מהבעלים עושים. הטיפוח אומנם יהיה קל עם תספורת קצרה, אבל זה גם אומר פחות שיער בשכבה העליונה כדי ללכוד את הפרווה המתה והרופפות שהם משילים.

איך לטפח ולהבריש כלב שיצו?

שי צו אולי לא משילים הרבה פרווה, אבל טיפוחם דורש יותר מאמץ מעם רוב הגזעים. והסיבה העיקרית לכך היא אורך הפרווה שלהם.

שיער ארוך יותר פירושו שכשהם יוצאים לשחק, יותר לכלוכים, קוצים, דשא וחול נוטה להלכד בפרוה שלהם מה שאומר שיהיו להם גושי שיער וקשרים לעתים קרובות למדי. גושי שיער וקשרים אלה לא רק כואבים לשיצו שלכם כשאר הם מתגרדים למדל, ויכולים להיות קרקע פורייה לזיהומים ודלקות מתחת לגושים אלה אלא שהם  גם די מכוערים.

אך אין מה להבהל! זה לא קשה לטפח שי צו, זה רק עניין של הברשה קבועה, בערך פעם ביום, או פעם ביומיים, זה אמור להספיק.

כדאי להתחיל עם השיצו עם השגרה הזאת מגיל צעיר כדי להרגיל אותו לכך ולהפוך אותה למשהו כיפי עם חיזוקים חיוביים לא רק בדמות צ'ופר טעים אלא גם ליטופים ומילות חיבה. זה יכול להיות חלק מהזמן שלכם יחד שגם יחזק את הקשר ביניכם.

נחזור ליתרונות ההברשה: פעולה זו היא לא רק הדרך לשמור על הפרווה שלהם בצורה הטובה ביותר האפשרית, אלא גם עוזרת להסיר את השערות הרופפות והמתות שהם השילו וללכוד אותם במברשת לפני שימצאו את הדרך שלהם לבית ולבגדים שלכם ואפילו עוזרת להפחית נשירה נוספת!

אז מה הסיבה שההברשה עוזרת להפחית נשירה נוספת?

הסיבה לכך היא שכאשר אתם מברישים את השיצו שלכם, זה עוזר לפזר את שמני העור שלהם באופן שווה על פני העור, מה שפועל כקרם לחות טבעי לפרווה. ומכיוון שאחד הגורמים המובילים לנשירה מוגזמת הוא עור ושיער יבשים, זה יכול להיות אמצעי מניעה יעיל מאוד.

סוג המברשת הטוב ביותר להברשת שיצו היא מברשת סיכות או מברשת חלקה יותר, ומסרק. שהם גם פשוטים לשימוש וגם חסכוניים מאוד.

התחילו את ההברשה על ידי בעדינות עם מברשת הסיכות או המברשת החלקה יותר כדי להסיר בעדינות גושים שהתחילו, קשרים ולכלוך שנתפס בפרווה. לאחר מכן, השתמשו במסרק כדי לסיים את העבודה על ידי הברשה בתחילה עם הקצה בעל השיניים הרחבות ומעבר לחלק העדין יותר והצפוף יותר של המסרק. מוודאים שהמסרק מגיע עד לתחתית. לחלופין, ניתן לסיים עם מברשת זיפים רכה.

תספורת וסירוק לשיצו, טיפוח כלב שיטסו

בסך הכל זה די פשוט לטפח את השיצו שלכם, במיוחד אם אתה מברישים אותו באופן קבוע, אבל זה לוקח זמן ומאמץ מתמיד. אולי תרצו לספר אותה כדי להקל על המלאכה של הברשת השיער, אבל קחו בחשבון שככל שהשיער קצר יותר כך פחות מהשערות המתות יילכדו בשכבה העליונה וייפלו יותר בבית.

מלבד הברשה, מומלץ לרחוץ את השי צו שלכם פעם בחודש, או פעם בחודשיים, כדי לשמור אותם נקיים. רק הזהרו מלרחוץ אותם יותר מדי מכיוון שזה יכול להוביל לעור יבש ומגורה, מה שבין השאר גם מוביל ליותר נשירת שיער.

טיפוח והברשת השיצו היא אחד הדברים שחשוב לדעת על כלב זה ואם עדיין אין לכם שיצו ואתם שוקלים לאמץ אחד או שיש לכם מכר שחושב על כך, שלחו לו את המאמר על 4 סיבות שהשיצו הוא לא הכלב בשבילכם (או שכן).

האם השיצו היפואלרגניים?

כן, שיצו הוא גזע היפואלרגני.

חשוב להבין שזה לא אומר שהם לא יגרמו לאלרגיות, זה רק אומר שהם בדרך כלל יגרמו פחות בעיות לסובלים מאלרגיה מאשר רוב הגזעים.

אפילו גזעים חסרי שיער לחלוטין, שממש אין להם שיער להשיל בכלל, יכולים לעורר אלרגיות. וזה בגלל שרוב האלרגנים מגיעים מהרוק ומהעור המת (קשקשים) של הכלב. הרוק והעור המת מתחבר לשיער, וכשהשיער הזה נושר ומתפשט בכל הבית הוא מעורר אלרגיות אצל מי שרגיש.

אז, באופן כללי, ככל שהגזע משיר פחות שיער, הם יותר היפואלרגניים, ופחות יעוררו את האלרגיות של הרגישים. אבל חשוב להבין שאף כלב אינו נקי לחלוטין מאלרגנים.

כמו כן חשוב לזכור מהסעיף הקודם שככל שהשיצו יסופר בתספורת קצרה יותר ונבריש אותו פחות כך הסיכוי לשיער בבית גדול יותר.

הפחתת נשירה מוגזמת אצל השיצו

החדשות הטובות הן שאין הרבה דברים שצריך לעשות כדי להפחית נשירה בשיצו, כי הם לא משירים הרבה מלכתחילה. עם זאת, יש כמה דברים שניתן לעשות כדי להפחית את הנשירה אם אתם מבחינים שהיא הופכת למוגזמת.

בראש ובראשונה, הברישו את השי-צו שלכם באופן קבוע. זה לא רק עוזר להסיר את השערות והפרווה המתה לפני שהיא עוזבת את גופו, אלא זה עוזר למנוע נשירה נוספת.

אֵיך? ובכן, כאשר מברישים את השיצו, עוזרים לפזר את שמני הפרווה באופן שווה על פני כל הגוף שלו, מה שעוזר לפרווה להיות עשירה בלחות, דבר שמפחית עוד יותר את הנשירה.

מלבד הברשה, ספקו לשיצו שלכם תזונה בריאה ועשירה בחומצות שומן אומגה 3 שומרת על פרווה בריאה, ויכולה להיות דרך יעילה מאוד לשמור על הבית  נקי משיער כלבים.

לסיכום, לכל הכלבים עם שיער יש נשירה במידה מסוימת, אבל שגרת טיפוח נכונה ותזונה בריאה הן דרכים קלות להפחית זאת למינימום.

אם אתם רוצים ללמוד על כלב השיצו לפני שאתם מאמצים אחד מוזמנות ומוזמנים לקרוא עליו כאן.

Similar Posts