ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

שיצו אופי והתנהגות

שיצו אופי והתנהגות

האם אתם מסוג האנשים שאוהבים כלבים קטנים? האם הגזע הספציפי הזה תפס את עיניכם, אבל אתם לא בטוחים למה לצפות? ובכן, המשיכו לקרוא וגלו איך זה לגדל את "כלב האריה הסיני", הקמע של אימפריות העבר וכלב מקסים בהווה במאה ה -21.

אישיותו של שיצו היא זו של בן לוויה נאמן, שרק רוצה להיות עם בעליו. אז אל תצפו מהם להיות כלבי שמירה או להחזיר דברים שזרקתם להם למשל; זה לא הסגנון שלו. את המזג הכללי של שי טסו אפשר לסכם בשלושה מאפיינים: חם ומלא חיבה, שובב ומוחצן. אמנם מזגם של כלבים בודדים ישתנה בהתאם למספר גורמים, כגון אופן גידולו, טיפולו ואילופו של הכלב, אך היסודות נשארים זהים. לגבי אישיותו והתנהגותו של שיצו טיפוסי, גזע זה הוא אינטליגנטי, פעיל וערני. ידידותי ועצמאי.

מזג של שי טסו מגור לכלב בוגר

מזגו של השי טסו משתנה באופן דרמטי עם הזמן. באופן כללי, גזע זה כמעט תמיד בוטח באחרים, לפעמים יותר מדי. לא משנה מה הגיל שלהם או כמה חוויות הם חוו, הם אוהבים לסמוך על אחרים.

המשמעות היא שהם יקפצו לחיקם של זרים או יקפצו ללא מורא למאבק ידידותי עם כלב אחר, בלי קשר אם הכלב הזה רוצה את תשומת הלב או לא.

מאפיין נוסף של השיצו הוא שמדובר בכלב שמח ומאושר. השי טסו בנוסף להיותו חבר קטן ונאמן, הוא כלב טיפולי. יש להם אושר בלתי נדלה ורצון מדבק לאהוב ולקבל אהבה באותו אופן דבר שיוצר מזג מקסים ומאוזן.

אין להם נטייה טבעית לכעס והם לא יתרגזו בקלות.

באופן כללי מה שמשתנה ככל שהם מתבגרים זו ההתלהבות שלהם. שי טסו, בשנות הגורות שלהם, רוצים לחוות כל דבר. המזג האנרגטי להפליא שלהם בגיל זה בהחלט יכול לגרום להם להיות לנטל לפעמים בגלל תשומת הלב הנדרשת בכדי שלא יסתבכו בצרות.

הם ירצו לפגוש כל זר (אל תסמוך על השיצו שלך לשמור על הבית, סביר להניח שהיא תקבל בברכה גנב עם כפות פתוחות), להציג את עצמם בפני כלבים אחרים, ולקפוץ למרחקים גדולים (כגון מהרצפה עד הספה, דבר מסוכן שיכול לגרום לפגיעה מכיוון שהם שבריריים למדי).

ככל שהם מתבגרים הם יכולים להיות עצלנים יותר ואפילו יזדקקו לעידוד קטן מדי פעם כדי לצאת לטיול או לשחק.

אם יש תכונה אופי שלילית אחת במזגו הטבעי של השי טסו, זו הנטייה שלהם לתלות יתר בבעלים עד כדי מעקב אחריהם בבית לכל מקום. אמנם מדובר בכלב צעצוע שיכול להתאים אפילו לדירות הקטנות ביותר, אך הרצון שלו לאהוב ולהיות נאהב יכול להפוך לחרדת נטישה קיצונית בהעדר בעליו.

כל מה שהם רוצים לעשות הוא לאהוב אותך בצורה הטובה ביותר שהם יכולים לחשוב עליה. הם עשויים להיצמד לרגלך כשיוצאים החוצה או לנסות לאכול את האוכל שלך. הם עשויים לישון עלייך, להגן עליך בלילה, או שהם יכולים לקחת ממך משהו ששייך לך כדי לזכות בתשומת ליבך.

זה משתנה מגור לגור, אבל שי טסו ילמד אותך עד כמה בן אדם יכול לאהוב כלב וכמה כלב יכול לאהוב בן אדם.

אם אין לכם מספיק זמן לטפל בכלב שלכם ולתת לו תשומת לב כל יום כדאי לחפש גזע אחר.

שיצו בחוץ מחכה לבעליו שעצר
באים לטיול?

למרות שאימוץ שיצו מקסים בגודל קטן נשמע רעיון טוב, גזע זה צריך תשומת לב ואהבה ומן הצד השני, חוסר ביחס יהפוך את השי טסו לכלב חרדתי מאוד ואומלל.

שיצו – אישיות

מבחינת אישיות, השי טסו הוא שילוב של כלב קשוב, מלא חיבה ובן לוויה נאמן. בתוך הבית, חיות המחמד הקטנות האלה רק רוצות להיות חלק מהמשפחה. הם בטוחים בעצמם אבל לא מתנשאים.

בואו נסתכל מקרוב על תכונות האישיות המובילות שלו.

האם השיצו ידידותי?

התשובה לשאלה זו היא בהחלט כן!

השי צו הוא כלב ידידותי למשפחה, לאנשים אחרים וכמעט לכל חיות המחמד האחרות, הכלבים האלה לא יכולים שלא לשמוח לראות אותך.

כלבים אלה נולדים וגדלים לאהוב ולהיות אהובים על ידי כל מי שהם פוגשים. אומנם הדרך שבה הם מביעים את עצמם עשויה להשתנות ככל שהם מזדקנים, אך הם תמיד יהיו כדור פרווה של אהבה.

השקפתם הידידותית על החיים באה לידי ביטוי בשי -צו שרץ משמחה למראה חבריו, קופץ לזרועותיכם כשאתם מנסים לחבק אותם, ונובחים. זה כל כך מרגש לראות אותך!

למרות שהתנהגויות אלה אהובות בזמן ובמקום הנכון, הן עלולות להיתפס לפעמים כתוקפניות או מעצבנות.

כדי להתגבר על זה, קחו את כלבכם לאימון בשיטת החיזוק החיובי כדי ללמד אותו נימוסים טובים מהרגע שהוא גור.

למרות שהם קטנים, שי טסו עדיין יכול להפחיד ילדים קטנים או אנשים שפוחדים מכלבים.

האם שי צו יכול להיות אגרסיבי?

שי צו בדרך כלל אינם תוקפניים. אישיותם העליזה הופכת אותם לאחד מהגזעים הידידותיים ביותר שיש.

עם זאת, הדרך בה מגדלים ומאלפים (או לא) שי -צו יכולה לחזק בטעות נטיות אגרסיביות.

אם גור לומד שנביחות או נשיכות קטנות ברגלכם מושכות את תשומת ליבכם, כך הם לומדים לתקשר.

אנו נוטים להתייחס בסלחנות להתנהגויות אלה כאשר הכלב גור מכיוון שהם צעירים וקטנים ולא באמת מהווים איום, הם ישארו כך גם כשהם גדלים: נבחנים ונשכנים.

אז למרות שהם בדרך כלל לא תוקפניים, הם יכולים להיראות תוקפניים. אילוף וחינוך בשיטת החיזוקים החיוביים תפתור בעיה זו בקלות יחסית.

קראו כאן איך צעצועים לכלבים יכולים לא רק לעזור באילוף אלא לפתור בעיות התנהגותיות בשימוש נכון.

יכולת הסתגלות של השיצו

אחד הדברים שהופכים את השי טסו לכלב כל כך מבוקש היא יכולת ההסתגלות שלו.

הם יכולים לחיות כמעט בכל סביבה (למרות שהם רגישים לחום או קור קיצוני, פרוותם לא מיועדת לכך) ועם רוב המשפחות. הם יכולים להיות כלב של אדם אחד או הכלב המשפחתי החביב. הם בעלי בטחון עצמי, נאמנים וחביבים. עבור כלב טוי, השיצו הוא אחד הגזעים בעלי האישיות היציבה והרגועה ביותר.

שיצו וכלבים אחרים

שי צו מסתדרים טוב עם כלבים אחרים, וחיות מחמד אחרות מכל הגדלים והמינים.

כמו כל היכרות בין כלבים, עדיין חשוב לספק השגחה נאותה, היכרות הדרגתית ומפוקחת וחיזוק חיובי בכל פעם שהשי טסו שלך פוגש חבר חדש על ארבע.

כאשר כל הכלבים המעורבים עברו תהליך סוציאליזציה כראוי אז בכלל לא צריכה להיות בעיה.

אז באופן כללי, כלב שי צו אוהב להתרועע עם כלבים אחרים ובשמחה יתפוס את מקומן ביניהם.

האם קל לאלף שיצו?

החיסרון היחיד בשיצו הוא שהם יכולים להיות כלבים עקשנים. אופיים האסרטיבי והגאה יכול להקשות במקצת על תהליך האילוף באופן כללי וגם לאלף את השיצו שלכם לעשיית צרכים מחוץ לבית בלבד יכול לקחת קצת יותר זמן.

ישנם הרבה בעלי כלבים לא מנוסים שחושבים שאילוף שי טסו יהיה קל בשל גודלם הקטן והיחס האוהב שלהם, אך גם הם מגלים כי נדרשת סבלנות, התמדה וזמן.

עם זאת, הכלבים הקטנים האלה מקסימים. האישיות של השי טזו מושפעת מאוד מהאינטליגנציה שלהם, מכיוון שהם מעבדים את העולם סביבם בקצב מהיר יותר מרוב כלבי הצעצוע, והם אוהבים ללמוד.

לבעלי כלבים לא מנוסים יועיל להעזר במאמן כלבים מקצועי, או מהרשמה לשיעורי אילוף וחינוך גורים, שיעזרו להם ויספקו הדרכה והנחיה לאיך לאלף את גור השיצו שלהם בצורה הטובה והאפקטיבית ביותר.

כמו לגזעים אחרים של כלבים קטנים מאוד, גם לשי צו יכול לקחת זמן רב מהממוצע כדי ללמוד לשלוט בצרכיו.

בקיצור, שי צו הם לא הכלבים הכי קלים לאילוף, במיוחד לא לבעלי ובעלות כלבים לא מנוסים.

האם שיצו הם חיות מחמד טובות למשפחה?

כלב השיצו אוהב חברה אנושית, אבל הוא לא מאוד סובלני לחוסר נוחות או להתנהלות גסה. מסיבה זו, הם מתאימים יותר למשקי בית עם מבוגרים ופחות למשפחות עם ילדים צעירים שעלולים לחשוב על השי טסו כעל צעצוע ולהתייחס אליו ככזה.

הם גם פגיעים לכמה בעיות בריאות תורשתיות שיכולות לקצר את מספר השנים המאושרות שאתה יכול לבלות איתם. גלו כאן מהי תוחלת החיים של השיצו ואיך ניתן להאריך אותה.

לפני ההתחייבות לגור או כלב שי טסו בוגר, נסה לבלות עם הגזע כדי לברר האם זה באמת הגזע בשבילכם. אם אתם מאמצים גור, עשו זאת אך ורק מהורים במצב בריאותי טוב והתעקשו לפגוש קודם כל את שני ההורים אם זה אפשרי ורלוונטי (אם אתם מאמצים שי צו מבוגר יותר, זה כנראה לא יתאפשר ברוב המקרים).

וכמובן אל תשכחו לקרוא ולגלות עוד על גזע השיצו במאמר זה.

שאלות קשורות

למה השי טסו שלי לא אוהב חיבוקים?

חיבוק, באופן כללי, היא תגובה אנושית וכאשר מסתכלים איך כלבים מראים חיבה לאחרים, זה לא באמצעות חיבוק מסוג כלשהו. חלק מהשיצו יסבלו או יקבלו חיבוקים, אבל אחרים לא.

יש כלבים שחיבוקים יגרמו להם להרגיש קלסטרופוביים, ויגרום להם לרצות לברוח מהסיטואציה.

כמו כן, לגורים בתהליך הגדילה יש יותר רגישות בגוף וחיבוק, אפילו עדין, יכול לגרום להם לכאבים והם אפילו ינסו להימנע מליטוף אם הם ממש רגישים ומרגישים כאבי גדילה.

השיצו שלי אהב פעם חיבוקים, אבל עכשיו נראה שהוא נמנע מזה, למה?

ייתכן שיש להם פציעה לא ידועה או בעיה בריאותית אחרת.

כלבים מבוגרים עשויים להתמודד עם דלקת פרקים או בעיות אחרות הקשורות למפרקים וכאשר אתה מלטף אותם או מנסה לחבק אותם הכאב יכול להחמיר, כך שהם מנסים להימנע מכך.

אם השיטסו שלך בדרך כלל אוהב שאתה מחבק אותו ופתאום הוא הפסיק לרצות זאת, עליך לפנות לווטרינר כדי לוודא שאין בעיה בריאותית או פציעה.

האם שי צו נובחים הרבה?

כן. שי צו הם כלבי שמירה ערים ותוססים. רובם מאמינים שחובתם היא להגן על הבית מפני פולשים. בדרך כלל כאשר הכלב שלך נובח, הוא מתריע על סכנה או משהו שהוא רואה כאיום. נביחות היא דרך התקשורת של כלבך עם העולם. החדשות הטובות הן שעם הכשרה מתאימה אפשר ללמד אותם לנבוח פחות ולהפסיק לנבוח לפי פקודה.

האם אפשר להשאיר שי טסו לבד הרבה שעות?

שיצו מאולף ומחונך יוכל להשאר לבד כמה שעות (אפילו 8) בזמן שהבעלים צריך לצאת לסידורים או ללכת לעבוד. לשיצו שסובל מחרדת נטישה כדאי להעזר במאלף מקצועי ואם אפשר לדאוג שמישהו יוציא אותו באמצע היום ויבלה איתו. צעצועים לכלבים שיעסיקו אותו גם יכולים לעזור.

Similar Posts