ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

אלסקן מלמוט עומד בחוץ 8 דברים מעניינים וחשובים

רוצים לגדל אלסקן מלמוט? 8 עובדות חשובות ומעניינות שכדאי לדעת לפני

האלסקן מאלמוט הוא גזע רב עוצמה שמוכן תמיד לרצות את בעליו. מדובר על אחד מגזעי הכלבים העתיקים ביותר שהמראה המקורי שלהם לא השתנה באופן משמעותי.

בואו לגלות יחד איתנו 8 עובדות מרתקות על גזע ענק זה.

1. מקור והיסטוריה

מדובר באחד מ- 16 גזעים שנקראים basel, מה שאומר שמוצאו קדום יותר וקרוב יותר לזאבים, ממאות הגזעים המודרניים שרבים נוצרו באמצעות רבייה יותר סלקטיבית.

הגזע אומנם הגיע לאלסקה לפני כאלף שנה , אך מאמינים שמוצאו קדום בהרבה ומשתרע על פני 5,000 שנה.

 גזע זה שימש בתחילה למטרות רבות אך בעיקר ככלב ציד ומשא שקבוצות מהם שימשו גם למשיכת משאות של 1.5 טון על קרח למרחקים ארוכים. בנוסף הם שימשו ככלבי שמירה והגנו על בעליהם מפני התקפות דובים במשך שנים רבות (למרות שכיום זה לא הכלב אם אתם מחפשים כלב שמירה).

רוב כלבי האלסקן מאלמוט גוייסו במלחמת העולם השנייה ככלבי מזחלות , אך למרות זאת ובאופן טרגי, אלה ששרדו את המלחמה הורדמו והגזע התקרב לסכנת הכחדה.

אוהבי הגזע עשו מאמץ והצילו כמה עשרות שהם מקור כלבי המאלמוט שיש כיום.

2. אופי והתנהגות

 האלסקן מאלמוט הוא כלב מלא חיבה שנקשר לכל בני המשפחה, אותם הוא רואה כחלק מהלהקה שלו, ולא רק עם אדם אחד.

הם מעדיפים להיות עם כל המשפחה והם הכי שמחים כשהם מקבלים חיבה ומגע פיזי מהבעלים שלהם.

הם מאוד עדינים עם האנשים שהם מכירים וידידותיים מאוד כלפי זרים. הם גם לא נובחים הרבה ולכן, הם לא כלבי שמירה שימושיים במיוחד.

לכל המלמוטים יש נטיות של כלב אלפא אלפא והתכונות החיוביות שלהם תלויות ביכולת הבעלים להראות דומיננטיות כלפי הכלב. אם לא, נטיות האלפא של האלסקן מאלמוט עלולות לגרום לכלב עקשן ולא צייתן.

עוד סיבה לחשיבות של בעלים מנוסה עם גזע זה. התנהגויות תוקפניות ועקשניות יהיו ממש קשות להתמודדות בהתחשב בכוח העצום של כלב זה.

מכיוון שהם גודלו בין השאר למטרות ציד, הם אינם ידידותיים במיוחד כלפי חיות מחמד אחרות ויכולים להיות לא סובלניים במיוחד לכלבים אחרים ללא אילוף וסוציאליזציה מתאימה מגיל צעיר.

הם יכולים להיות מאוד ידידותיים כלפי ילדים, אך הילדים צריכים להיות מסוגלים להקרין ולהתנהג בדומיננטיות כלפי הכלב.

3. מראה

כמו שראינו בנקודה מספר 1, מראהו הדומה לזאב נובע ממקורו הקדום.

 האלסקן מאלמוט הוא גדול, וחזק אבל לא כבד ומגושם.

 הפרווה היפה והעבותה שלו בעלת שתי השכבות, מגיע במגוון צבעים, כאשר הנפוצים ביותר הם אפור בהיר, אפור כהה וזהב-שחור כולם משולבים עם לבן.

גודלו הממוצע הנו עד 25 שהם 64 ס"מ ו-5 ל"ג שהם 39 ק"ג, אך ניתן למצוא גם (לעיתים רחוקות) גם כאלה שנחשבים "ענקים" ומגיעים למשקל של 70 ק"ג (150 פאונד).

4. אילוף ואינטלגנציה

 האלסקן מאלמוט מאוד אינטליגנטי ויכול להבין במהירות את הרגשות והכוונות של בעליו. למרות היכולת שלהם להבין את רגשות הבעלים הם לא צייתנים טובים מלידה.

אם תחליטו להיות הבעלים של אלסקן מאלמוט אז חשוב להיות מוכנים להתמודד עם קשיים בכל הנוגע לפקודות מילוליות.

בתור גורים הם מגיבים טוב מאוד לאילוף ונהנים מהליכה ברצועה. עם זאת עליכם להיות מודעים לכך שלגזע יש צורך טבעי למשוך, בשל כך חשוב להשתמש באמצעי ריסון חזקים כאשר מטיילים איתם.

אילוף מוקדם ואינטנסיבי הנו חובה עם גזע זה. ההכשרה צריכה בין השאר להתמקד ביכולת של הבעלים להביע דומיננטיות על הכלב, כמו גם להתמקד באילוף להתנהגות נאותה ליד זרים.

 חשוב ללמוד כיצד לשלוט באלסקן מלמוט בפקודות מילוליות ולא בכוח.

5. השקעה בזמן

כלב גדול ואנרגטי זה זקוק לטיולים ארוכים. אם אתם גרים באזור שמאפשר זאת, אז הוא ישמח לטיולי או עגלות שבהם הוא המושך כמובן. הם צריכים לרוץ ולשחק כדי להוציא את האנרגיה הרבה שלהם, ואם לא הם יגרמו למלמוט להיות משועמם והרסני.

גם מבחינת טיפוח יש למצוא ולהקדיש לו זמן:

למרות שיש לו שתי עונות נשירה, הוא משיר גם שאר השנה ולכן חשוב להבריש אותו לפחות פעם ביומיים כדי לשמור על המצב בבית ובפרווה שלו בשליטה.

יש להם ציפורניים חזקות ועבות שצריך לגזוז מדי חודש, וצחצוח שיניים יומי הוא גם פעולה חשובה.

התחילו עם הטיפוח בגיל צעיר, משלב הגורות, בכדי שהם יתרגלו לכך.

6. הבית האידיאלי

 גזע זה לא מתאים לגידול בדירה.

גזע זה יאוהב בית שיש לו חצר גדולה שבה הוא יכול לשחק כל היום.

זכרו שגזע זה גדל במקור למשוך משקל כבד על פני הקרח ובגלל זה הוא זקוק לסביבה שבה אני יכול לבצע פעילות גופנית רבה.

הוא מאוד אוהב את משפחתו כולל ילדים קטנים. עם זאת, חשוב  לוודא שאתם מביעים דומיננטיות עליו (התייעצו עם מאלף כדי להבין מה זה אומר, וזה ממש לא אומר להיות קשוח או להעניש).

אלסקן מלמוט נח בדשא ליד הבית

עם סוציאליזציה ואילוף מתאים,הם יכולים ללמוד להסתדר עם כלבים אחרים וחתולי בית שגדלים איתם.

7. בריאות

האלסקן מלמוט בדרך כלל בריא מאוד.

כמו כל שאר הגזעים המועדים למחלות מסוימות, גם הם עלולים לסבול ממצבים בריאותיים מסויימים. רובן יהיו בריאים אך חשוב להיות מודע להם אם אתם שוקלים לרכוש גזע זה.

 תוחלת החיים של אלסקן מלמוט נעה בדרך כלל בין עשר עד שתים עשרה שנים.

אם החלטתם שאתם רוצים כלב זה חשוב לרכוש אותו רק מבית גידול רציני ומוכר. רק כך תבטיחו לא רק שההרבעות נעשות באופן אחראי אלא שהגור שתקבלו יהיה כזה שעבר את הבדיקות הגנטיות הדרושות לבריאות, שהוריו בריאים ושהטיפול בו עד להגעתו לביתכם נעשה באופן אחראי, שהוא נמסר לאחר שהגיע לגיל המתאים (2 חודשים בד"כ), ושהוא קיבל את כל החיסונים הדרושים עד לשלב זה.

8. עלויות

המחיר הממוצע עבור גור אלסקן מלמוט הנו כמה אלפי שקלים ויש להיזהר "ממציאות", שכן אם מדובר בגור שלא גודל בצורה אחראית, ייתכן ובהמשך תגלו בעיות בריאות גנטיות שיעלו לכם הרבה יותר.

בנוסף צריך לזכור שכלב גדול משמעו יותר הוצאות על אוכל, משחקים ואפילו בריאות, שכן אפילו מבחינת מינונים לחיסונים השגרתיים גזע זה יצטרך מינונים גבוהים יותר מאשר צ'יוואווה למשל.

Similar Posts