ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

רועה גרמני נשירת שיער

האם רועה גרמני משיר שיער וכמה?

כלבי רועה גרמני הם כלבי עבודה גדולים שפותחו במקור בגרמניה כדי לרעות כבשים. אולם כיום, הכלבים החכמים, הצייתנים והאמיצים הללו ידועים יותר בעבודה עם רשויות החוק ובבילוי עם המשפחה.

אז האם רועה גרמני משיר שיער? כן! רועה גרמני משיר הרבה שיער. יש להם פרווה כפולה באורך בינוני שנושרת ללא הרף לאורך רוב ימות השנה, ואף יותר במשך כ-2-4 שבועות במהלך האביב והסתיו כשהם "מחליפים פרווה". אי אפשר למנוע את הנשירה, אבל הברשה קבועה יכולה לעזור להגביל את כמות השיער שהם יפזרו בבית.

בואו לגלות עד כמה רועה גרמני משיר ומה אפשר לעשות כדי לשמור על הפרווה שלהם בריאה ועל הבית שלכם ללא פרווה ככל האפשר.

כמה פרווה רועה גרמני משיר ומתי?

נתחיל עם התשובה הקצרה: רועה גרמני הוא גזע שמשיר הרבה שיער לאורך כל ימות השנה.

ניתן לחלק את הנשירה שלו לשני סוגים שונים של נשירה.

הסוג הראשון הוא הנשירה "רגילה" לאורך רוב השנה, שעדיין יכולה להיות בכמות די גבוהה במיוחד אם לא דואגים להפחית אותה (בהמשך נגלה איך), והשניה היא נשירה עונתית לפרקי זמן קצרים יותר אך יותר חזקה.

נשירה עונתית מתרחשת כאשר הכלב משיל את הפרווה התחתונה שלו כדי להתכונן לשינוי העונה. וזה קורה בדרך כלל באביב ובסתיו במשך כ-2-4 שבועות בכל פעם. כך למשל, ייתכן שתבחינו בנשירה כבדה יותר מהרגיל באביב, כאשר הרועה הגרמני שלכם משיל את פרוות החורף שלו.

בכל מקרה, עם רועה גרמני בבית תצפו לפרווה בבית. בין אם זה על הרצפות, הרהיטים, הבגדים שלכם או בכל המקומות האלה ועוד. הם משירים פרווה בכל מקום!

הגורמים העיקריים לכמות הנשירה הם גזע הכלב והתקופה בשנה, אך הנשירה יכולה להשתנות גם על סמך דברים כמו התזונה שלו ועד כמה אתם מקפידים לטפח אותו (שזה אומר רחצה והברשה בעיקר).

ככל שהתזונה שלו טובה יותר ותשקיעו יותר מאמץ בשמירה על הפרווה שלו, הפרווה שלו תהיה בריאה יותר, וסביר להניח שהוא ישיר פחות פרווה באופן כללי.

ראוי להזכיר גם שבמקרים מסוימים, נשירה מוגזמת יכולה לנבוע מדברים כמו פרעושים, עור יבש או מגורה, מתח או בעיה בריאותית אחרת. אז אם יש לכם חשדות בקשר לאחד הגורמים האלה, צרו קשר עם הווטרינר לקבלת סיוע.

בכל מקרה חשוב לזכור, שרמות "נורמליות" של נשירה אצל רועה גרמני הן בדרך כלל גבוהות למדי בהשוואה לרוב הכלבים. וכשזה מגיע להפחתת כמות הנשירה ושמירה על הבית נקי מפרווה לא רצויה, הפתרון הפשוט הוא גם היעיל ביותר וזה הברשה באופן קבועה ובתדירות גבוהה.

כיצד לעצור נשירת שיער מוגזמת אצל רועה גרמני?

חשוב להבין שלא ניתן למנוע מכלבכם להשיל שיער לחלוטין, זה תהליך נורמלי וטבעי שרוב הכלבים עוברים. עם זאת, ניתן להפחית נשירה מוגזמת ולמזער את כמות השיער שבסופו של דבר תרחף בבית שלכם.

עם רועה גרמני בריא, זה אומר בעיקר טיפוח של הפרווה ותזונה אופטימלית. אז בואו נסתכל על מה כל אחד מהם אומר בעצם.

1. להפחית נשירה באמצעות טיפוח נכון

רועים גרמניים קלים למדי לטיפוח. הברשה מספר פעמים בשבוע ואמבטיה מדי פעם יספיקו בדרך כלל כדי לשמור על הפרווה שלהם.

עם זאת, יש להם פרווה כפולה שמשילה הרבה. אז אם אתם רוצים כמה שפחות פרווה בבית, כדאי להבריש אותו מדי יום, במיוחד בעונת הנשירה.

להברשה יש כמה יתרונות: היא לא רק מסירה את השיער הרופף מהפרווה שלו לפני שהוא נושר על הרהיטים, הבגדים ועוד. אלא גם עוזרת להפיץ את שמני הפרווה הטבעיים שלו בכל הגוף, דבר שתורם לבריאות הפרווה מה שאומר פחות נשירה.

אז הברשה יומיומית, אפילו של 10 דקות בלבד, יכולה לעשות הבדל גדול ולהפחית משמעותית את משך הזמן שתצטרכו להשקיע בשאיבת הפרווה מהבית ואת כמות הפרווה שתסתובב ותדבק אליכם, לרהיטים, למצעים ובעצם לכל מקום.

באיזה סוג מברשת כדאי להשתמש?

סוג המברשת שבה מומלץ להשתמש תלויה בסוג הפרווה שזה אומר אורך הפרווה והסוג שלה (קשה, זיפית, רכה, וכו').

לרועים גרמניים יש פרווה כפולה באורך בינוני (בניגוד לרועה הגרמני ארוך השיער שבד"כ הוא בכל שכבה אחת). הפרווה החיצונית מורכבת מפרווה צפופה, ישרה, גסה וקרובה לשכיבה המגיעה במגוון צבעים. והפרווה התחתונה עבה וצפופה.

 שילוב של מברשת חלקה יותר ומסרק מתכת עובד היטב. מברשת חלקה יותר היא סוג של מברשת לכלבים המורכבת מזיפי חוט עדינים עם קצוות פלסטיק בקצוות. מסרק מתכת פשוט הוא בעל שיניים רחבות יותר בקצה אחד ושיניים צרות יותר בצד השני.

מברשת עם סיכות מתכת דקות ורכות (slicker brush) יעילה מכיוון שהיא עוזרת להסיר כל שכבת פרווה מתה שיש לכלבך כמו כיסוי ובנוסף שיער רופף שעדיין לא נשר אבל הוא קרוב לכך. הפרווה המתה נפוצה אצל כלבים עם פרווה מסוג זה, ואם לא מטפלים בה היא עלול להצטבר ולהכאיב. וכאן באים לעזרה המברשת העדינה עם מסרק המתכת הפשוט שעוזרים להסיר את הפרווה המתה והרופפת שיש לו.

מכשיר נוסף שיעיל במיוחד בעונות המעבר כשלכלבכם מתחלף השיער הוא פרמינטור, מסרק מיוחד להסרת שיער לכלבים, שמשמש להסרת הפרווה התחתונה שנושרת ובכך מפחית את כמות הפרווה בבית בצורה משמעותית.

רחצה יכולה גם לעזור לך להפחית את הנשירה

רועה גרמני לא זקוק להרבה אמבטיות, אבל יש הרבה בעלי רועה גרמני שרוחצים אותם לעתים קרובות יותר במהלך עונת הנשירה, שכן זה יכול לעזור להסיר את השיער המת ולשחרר אותו לפני הברשה יסודית.

עם זאת, חשוב לא לרחוץ אותו יותר מדי, ותמיד להשתמש בשמפו לכלבים באיכות טובה שלא מייבש את עורו ושיערו. רחצה בתדירות גבוהה מדי עלולה לגרום ליובש, מה שעלול להפחית את השמנים הטבעיים שיש לו בעור ובעצם להגביר את הנשירה.

כלב זאב עושה אמבטיה, דרך מעולה כחלק מהפחתת נשירה
ככה, תמשיכי

2. להפחית נשירה באמצעות תזונה נכונה

דרך נוספת להפחית את הנשירה היא להבטיח שהכלב שלך אוכל תזונה בריאה ומאוזנת. מזון לכלבים ממרכיבים איכותיים, עשירים בויטמינים ומינרלים, כגון אומגה 3, יסייע לבריאות הפרווה.

לא צריך לקנות את מזון הכלבים היקר ביותר כדי להפסיק את הנשירה. אבל מזון איכותי לכלבים יכול לסייע לבריאות הפרווה שלו ובכך להפחית את הנשירה. וכמו רוב הדברים בחיים, אתה מקבל על מה שאתה משלם.

בנוסף לתזונה בריאה ומאוזנת, יש גם כמה תוספים מעולים, ואני לא מתכוון רק לאלה שמשווקים כתרופות להפחתת נשירה. דברים פשוטים כמו הוספת כמות קטנה של שמן למזון של הכלב שלהם מדי פעם, עוזרים. בין אם זה שמן זית כתית, שמן דגים או שמן קוקוס.

כמובן, לא מובטח שזה יעבוד, ואני ממש לא אומר לשנות את תזונת הכלב שלכם מבלי להתייעץ תחילה עם וטרינר מוסמך. אבל יש מי שמוצאים את השמנים האלה מועילים בנוסף לתזונה בריאה ומאוזנת.

בכל מקרה, אם אתם מגדלים רועה גרמני, תהיה לכם פרווה בבית. אין דרך להימנע מזה לחלוטין. אבל עם טיפוח נכון ושמירה על התזונה והבריאות של כלבכם, ניתן לצמצם את זה למינימום.

שאלות קשורות

למה רועה גרמני משיר כל כך הרבה?

נשירה היא נורמלית ברוב הכלבים הבריאים, אך גזעים מסוימים נושרים יותר מאחרים. וגזעים שמשירים הרבה, כמו רועה גרמני, נוטים להיות בעלי פרווה עם מחזור צמיחת שיער מהיר יותר. מה שאומר שהפרווה שלהם גדלה, מפסיקה לגדול, ולבסוף נושרת בקצב מהיר יותר מכלב בעל נשירה נמוכה.

גורמים נוספים שיכולים לתרום לנשירה כוללים בין היתר את הזמן בשנה, מצב הפרווה שלהם, בריאותם הכללית והתזונה שלהם.

האם זכרים או נקבות משילים יותר?

נקבות יכולות להשיל יותר כתוצאה מהשפעת ההורמונים , בדרך כלל כשהן בהריון או בתקופת הייחום. חוץ מזה, אין הבדל בנפח ובתדירות הנשירה, כאשר משווים זכר לנקבה.

איך אפשר לעצור את הנשירה?

לא ניתן לעצור אותה, אבל אפשר לצמצם אותה, וכמה ממנה מגיע לרהיטים, בגדים ומצעים שלכם. הדרך לכך היא באמצעות הברשה תכופה, רחצה ולוודא שהוא בריא ככל האפשר.

מתי רועים גרמנים משילים הכי הרבה?

רועים גרמניים משירים הרבה כל השנה, אך במיוחד פעמיים בשנה, בדרך כלל באביב והסתיו, כשהם מחליפים את הפרווה שלהם. זה יכול לגרום לכמויות גדולות של אובדן פרווה על פני תקופה של 2-4 שבועות וזו הדרך שלהם להתכונן לחילופי העונה.

האם כדאי לגלח את הרועה הגרמני?

גילוח רועה גרמני הוא לא רעיון טוב אלא אם כן הוטרינר שלך ממליץ על כך במפורש. הסיבה היא כי כמו כל כלב בעל שתי שכבות פרווה, הם צריכים את הפרווה התחתונה שלהם כדי לעזור לבודד אותם ממזג אוויר חם וקר. וגם להגן עליהם מפני דברים כמו כוויות שמש ועקיצות יתושים.

האם רועה גרמני היפואלרגני?

לא, כלבי רועה גרמני אינם היפואלרגניים כי הפרווה שלהם מייצרת קשקשים והם משירים הרבה שיער. אז אם אתה או מישהו בבית שלך סובל מאלרגיות לחיות מחמד, רועה גרמני אינו הגזע המתאים לכם.
חשוב לזכור אין דבר כזה גזע היפואלרגני לחלוטין, מכיוון שכל הכלבים מייצרים קשקשים ואלרגנים אחרים כמו רוק מיובש הגורמים לאלרגיות. עם זאת, כלבים מסוימים נחשבים מתאימים יותר לסובלים מאלרגיה מאחרים, אך הרועה הגרמני אינו ביניהם.

מהן כמה חלופות לגזע עם נשירה נמוכה יותר?

יש המון כלבים נהדרים שלא משירים הרבה שיער, אז זה באמת תלוי במה אתם מחפשים. אם אתם מחפשים כלב עבודה שמשיל פחות אז השנאוצר הסטנדרטי למשל הוא אופציה טובה. אם אתם פשוט מחפשים כלב שלכמעט ולא משיר ולא צריך להבריש אותו כמעט אז הבסנג'י למשל הוא כלב מתאים, ואם אתם מחפשים כלב היפואלרגני שלא משיר הרבה, אך עדיין מצריך הברשה ותחזוקה אז אולי הפודל יתאים לכם.

Similar Posts