ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

רועה גרמני ארוך שיער מבט על הגזע

רועה גרמני ארוך שיער

חושבים לאמץ רועה גרמני ארוך שיער? מוזמנים לקרוא כאן על זן מיוחד ונדיר זה של הרועה הגרמני, איך הוא נולד, מה מיוחד בו ובמה הוא שונה מהרועה הגרמני הסטנדרטי.

רועים גרמניים ארוכי שיער הם זן ייחודי של הרועה הגרמני הסטנדרטי שלו יש פרווה קצרה עד בינונית. ההבדל באורך הפרווה הנו ההבדל העיקרי אך לא היחיד. גם מבחינת האישיות יש הבדלים בכך שארוך הפרווה הנו יותר כלב לחברה ולוויה ופחות מתאים לשמש ככלב עבודה וכמובן אין ספק שזן זה נחשב למיוחד בשל נדירות ויופי פרוותו.

חוץ מהרועה הגרמני ארוך השיער יש עוד שילובים ייחודיים לגזע כמו למשל הרועה הגרמני השחור, הכחול, האדום ואפילו הלבן. אבל בואו נחזור לנושא שלנו ונבחן מה הופך את הרועה הגרמני ארוך הפרווה לכל כך מיוחד.

סקירה קצרה של הרועה גרמני הסטנדרטי

אבותיו של הרועה הגרמני זכו להכרה כאשר הם הוצגו ב-1882 וקוטלגו כ"כלבי רועים גרמניים". המועדון הראשון שהתמקד בכלבים הללו וביכולות הגידול שלהם עשה צעדים גדולים בסטנדרטיזציה של הגזע, אך התפרק ב-1894.

"Vereinfur Deutsche Schaferhund" או מועדון כלבי הרועה הגרמני נוסד בשנת 1899 על ידי מקס פון סטפניץ. השקפתו הנחרצת לגבי כיוון ההתפתחות של גזע זה הוביל למספר גזעי כלבים שונים, כולל הרועה הגרמני והמלינואה. הוא לא התעניין במראה הכלב, אלא בשימושים של הכלב למטרות עבודה. ולכן אין זה מפליא שגזע הרועה הגרמני הנו בין החכמים, החזקים והעובדים הטובים ביותר בכל תפקיד שמייעדים להם.

רועה גרמני ארוך שיער סקירה מהירה

נדירותו של הרועה גרמני ארוך השיער נובעת מהגן הרצסיבי שבעבר ניסו לדכא בכדי שלא ישפיע על הגזע.

בעוד שבעבר רועה גרמני ארוך שיער נחשב תקלה מצערת, כיום בכדי לגדל רועה גרמני ארוך שיער נעזרים בזיווגים סלקטיבית תוך בחירה קפדנית של ההורים. בכל מקרה בהחלט ניתן לומר שלרועה הגרמני הסטנדרטי וארוך השיער  מקור משותף.

הסיבה שאבי גזע הרועה הגרמני, פון סטפניץ, ניסה לדכא את הגן שאחראי להיוולדות של רועים גרמניים ארוכי שיער היה שלעתים קרובות השיער הארוך היה מגיע עם תכונות נוספות שהן ראש מעודן ושכבה אחת של פרווה בלבד.

הבעייתיות שהוא ראה בשכבה אחת של פרווה היתה שזה יגרום לשיער שלאורך הגב ליצור כיסי לחות וכשיורד גשם לעור ספוג מים. השיער הארוך והמשיי יתחכך בעור ספוג המים ויקפא במהלך החורף, וכמו כן יתקשה מלכלוך אם לא יתחזקו אותו כראוי.

בקיצור, הוא דגל שיש לשפוט את הפרווה של הרועה הגרמני מנקודת מבט של שימושיות. ההתמקדות הייתה יותר בהגנה על הפרווה התחתית ובאורך שכן הרועים הגרמניים בעלי השיער הקצר והבינוני קלים יותר לטיפול ותחזוקה מה שתורם להיותם כלבי עבודה טובים יותר.

6 עובדות מעניינות על הזן

. הגן שנותן לרועה הגרמני את שערו הארוך הוא גן רצסיבי. זה אומר ששני ההורים חייבים להיות בעלי שיער ארוך או להיות נשאים של הגן הזה כדי ליצור גור ארוך שיער.

2. רק 10% מהרועים הגרמניים הם מזן ארוך השיער.

3. ה-AKC (איגוד המלונה האמריקאי) מתייג את הזן הזה כתקלה גנטית ולכן גזע זה אינו רשאי להתחרות בתערוכות כלבים.

4. בדרך כלל לכלבים אלו יש שגר קטן. הכלבות ממליטות בין 1-3 גורים בכל המלטה בעוד שלרועים גרמניים סטנדרטיים יש בדרך כלל 4-9 גורים בכל המלטה.

5. הזן ארוך השיער הוא לרוב חביב ונינוח יותר מרועה גרמני סטנדרטי – זן זה פותח ככלב חברה ולוויה ולא לעבודה.

6. כלבים אלו מהווים כלבי שירות וכלבי משטרה מצוינים – למעשה כלב הנחייה הראשון היה רועה גרמני.

מקור הרועה הגרמני ארוך השיער

לא ברור בדיוק כיצד נוצר הרועה הארוך-שיער המקורי, אך מוצאם המודרני יותר מגיע ממחוז ווטרמבורג שבגרמניה. ווטרמברג הוא אזור הררי הממוקם קרוב לשוויץ, מה שהופך אותו לחלק הקר יותר בגרמניה למרות היותו דרומי יותר.

משערים שהרועה ארוך הפרווה התפתח ככל הנראה כתגובה לקור והפרווה הארוכה היוותה יתרון בהגנה מטמפרטורות מתחת לאפס. הגן נחשב רצסיבי בכל כלבי הרועים המודרניים, ונמצא בכ-10% מהגזע.

דיכוי הגן הגורם לשיער הארוך ברועים גרמניים

עקב הנחיות מאבי הגזע, פון סטפניץ, הוציא את הרועה ארוך השיער מהכלבים ששימשו לרביית הגזע בשנת 1922 בגרמניה. עם זאת, כלבים אלו עדיין הורשו להשתתף בתערוכות כלבים על עוד היתה להם פרווה כפולה.

בשלב מסויים נאסר לחלוטין להרבות אותם או לשתף אותם בתערוכות כלבים. הם הוגדרו כ – "בלתי מקובלים להתרבות" בסביבות שנות ה-70 והאיסור הזה נמשך עד לאחרונה.

שינוי המגמה בקשר לרועה הגרמני ארוך השיער

בדצמבר 2010 שונה הסטנדרט ובעצם ביטל את האיסור שנמשך 40 שנה ואיפשר גם לרועים גרמניים ארוכי שיער להופיע בתערוכות כלבים. אך עדיין נאסר עליהם להתרבות עם רועה גרמני סטנדרטי, קצר שיער.

ביטול האיסור נעשה כדי לא להכחיד לחלוטין את הרועה הגרמני ארוך השיער.

בכל מקרה האיסור ארוך השנים גרם לכך שרועה גרמני ארוך שיער הוא עדיין נדיר יחסית וקשה להשגה.

הגנטיקה של הגזע ארוך השיער

הסיכוי הגבוה ביותר להולדת רועה גרמני ארוך שיער הוא כאשר שני ההורים כאלה, למרות שגם במקרה זה עדיין אפשרי שיוולדו גורים עם שיער קצר או בינוני.

איך ניתן לזהות רועה גרמני ארוך שיער?

תוכלו לזהות את הפרווה הארוכה של זן זה ממרחקים. סביר להניח שנתקלתם ברועה קצר שיער אז יהיה קל להשוות בין השניים. לרועה הגרמני ארוך השיער יש ניצי פרווה סביב האוזניים, בחלק האחורי של הרגליים, החלק האחורי שלו, סביב הזנב ובין הכפות.

לרוב הרועים ארוכי השיער אין שכבת פרווה תחתונה  וכתוצאה מכך הפרווה שלהם מבריקה יותר. וכפי שאמר אבי הגזע פון סטפניץ, הם פחות טובים ככלבי עבודה שכן יש להם פחות הגנה מפני פגעי מזג האוויר.

לסיכום, כדי לדעת אם הרועה הגרמני שלך באמת בעל שיער ארוך כל מה שאתה צריך לעשות הוא להסתכל עליו. לרועים ארוכי שיער יש תכונות ייחודיות הקשורות לזן זה של הגזע, כולל היעדר שכבת פרווה תחתונה היוצר ברק מבריק על פרוותם וזאת בניגוד לרועה גרמני סטנדרטי שיש לו פרווה תחתית עבה.

צבע וטקסטורה של הפרווה אצל רועה גרמני ארוך שיער

כאמור, התכונה הייחודית ביותר של הרועה הגרמני ארוך השיער היא הפרווה הארוכה והיפה שלו. לרובם אין שכבת פרווה תחתונה , אבל חלקם הורבעו כדי שתהיה להם. הרועים הגרמניים ארוכי הפרווה בעלי שתי השכבות הם גדולים וצמריריים יותר והיו יכולים להיות כלבים מעולים למזג אוויר חורפי אלמלא היו זקוקים לכל כך הרבה תחזוקה.

יש להם קווצות פרווה מנוצות מסביב לאוזניים, רגליהם, בין כפותיהם ומסביב זנבותיהם הגדולים.

מבחינת הצבעים, ניתן למצוא אותם בכל הצבעים הסטנדרטיים לרועה הגרמני עם הפרווה הקצרה והבינונית כגון שחור ושזוף, שחור ושמנת, שחור וכסף, אדום ושחור, שחור ואדום, שחור אחיד, סייבל, סייבל כהה, סייבל שחור ודו-צבעוני. מכיוון שרועים ארוכי שיער הם בעלי גן רצסיבי, סביר יותר שיהיה לה גם צבע רצסיבי ונדיר.

רועה גרמני ארוך שיער

בין הצבעים הנדירים האלה ניתן למצוא גם לבן טהור, כחול אחיד, צבע חום, אדום טהור ושחור עם כתמים לבנים. עם זאת, אף אחד מהצבעים הללו אינו מקובל כשמדובר בתחרויות. צבעים אלה יימצאו רק בגלל מוטציות גנטיות, והם לא תואמים את תקני הגזע. צבעים אלה לא מעידים על בעיות בריאותיות.

וריאציית המעיל האופיינית ביותר לגזע זה היא השילוב הידוע של שחור ושזוף.

עם זאת קיימת גם וריאציה של אדום ושחור ואפילו לבן לגמרי, אולם זה נדיר במיוחד.

רועה גרמני ארוך שיער – אישיות והתנהגות

לרועה גרמני ארוך שיער יש אישיות קצת שונה משל הרועה הגרמני הסטנדרטי.

רועים גרמניים ידועים באישיות הנוחה, האמיצה ובטבעם המעט מאיים אך מגן.

הזן ארוך השיער שומר על תכונות אלו אך שונה בהתייחסותו לזרים.

בדרך כלל הרועה הגרמני הסטנדרטי מרוחק יותר עם זרים בגלל חוסר אמון.

לעומת זאת, רועה גרמני ארוך שיער יותר ידידותי. הסיבה היא שזן זה גודל למטרות לוויה וחברה ולא למטרות עבודה, ולכן הם הרבה יותר ידידותיים ומתחברים הרבה יותר בקלות לאנשים מהרועה גרמני הסטנדרטי.

מלבד ההבדל הזה בטמפרמנט שלהם הם דומים מאוד לכל רועה גרמני אחר.

גם הם כלבים חכמים ונאמנים שנצמדים בחוזקה לבעליהם, אוהבים אותם בכל ליבם ותמיד מחפשים תשומת לב מהבעלים שלהם.

טיפוח רועה גרמני ארוך שיער

לפרווה היפה הזו יש חיסרון אחד, הרבה נשירה!

רועים גרמנים סטנדרטים וגם ארוכי שיער משילים שיער כל השנה וסביר להניח שיעטפו את כל מה שבבעלותכם בשכבה דקה של פרווה.

מעבר להשלת השיער התמידית, יש גם השלה מסיבית יותר שהיא בעצם חילופי פרווה שתתרחש שלושה שבועות לפני הסתיו או שלושה שבועות לפני האביב.

הם קשים לטיפוח שכן הפרווה שלהם נוטה לקשרים ולהיווצרות גושי שיער – דרושה הרבה סבלנות כדי לטפח את הכלבים האלה. תזדקקו למברשת שמתאימה לעבודה. מברשת מתכת עם שיניים ארוכות עדיפה כדי להיכנס לעומק הפרווה, ומברשת סיכות מומלצת כדי לשמור על הפרווה שלו מבריקה ונקייה.

הברשה יומית למשך מספר דקות תמנע קשרים בשיער. היו מוכנים לשאוב אבק לעיתים תכופות כדי לשמור על הסביבה שלהם נקייה, ותמיד מומלץ שתהיה בסמוך גלגלת מוך כדי לנקות את עצמכם לפני היציאה מהבית.

אילוף ופעילות גופנית לרועה גרמני ארוך שיער

בשל היותם של הרועים הגרמניים גדולים, חזקים ובעלי אינסטינקטים חזקים של שמירה, יש לנקוט זהירות רבה בעת רכישתם. כלבים מגידול גרוע נוטים יותר להפגין חרדה ועצבנות.

כדי למנוע התנהגות של שמירת יתר, חשובה חשיפה חברתית מגיל צעיר וושיעורי ציות אינטנסיביים. כאשר הם עם המשפחה, הם צריכים להיחשף לגורמים שונים, כולל רעשים חזקים וילדים איתם הרועה הגרמני יכול להיות החבר הטוב ביותר. הם אוהבים להיות פעילים ויכולים להשתעמם בקלות, ולכן יש צורך בפעילות גופנית וגם מנטלית מספקת בצורת עבודה כלשהיא ומשחקי כלבים מאתגרים כדי לשמור אותם רגועים.

גזע זה ידוע באנרגיה הבלתי מוגבלת שלו. הם זקוקים להרבה פעילות גופנית בכל יום כדי לשרוף את כל החיות הזו שהגוף הגדול שלהם מכיל כדי להיות מרוצים ומאושרים. הם זן שובב שישחק בשמחה בלהביא דברים או לרוץ איתך כל עוד הם יכולים.

רועים גרמנים, מכל זן, דורשים לפחות 60 דקות של פעילות גופנית בכל יום בצורה של הליכות ארוכות, ריצות ולצאת לטיולים,אבל הם גם נהנים לשחק בלהביא, משיכה ומחבואים.

יש להם דחף טרף גבוה והם צפויים לרדוף אחרי בע"ח קטנים אם יינתן להם החופש לשוטט, ולכן חשוב לטייל איתם עם רצועה.

כלבים אלו הם גם שחיינים מצוינים והאתלטיות שלהם הופכת אותם למועמדים מושלמים לאימוני זריזות. פארקי כלבים הם אופציה מצוינת עבור גזע זה מכיוון שהם מסתדרים היטב עם כלבים אחרים וזה נותן להם את ההזדמנות להתרוצץ ולשחק מבלי שתצטרך להתיש את עצמך פיזית.

חשוב להעסיק את הכלבים החכמים האלה או שהם יהפכו מהר להרס. סביר להניח שהם ילעסו את החפצים שלך או ינבחו בצורה מוגזמת אם לא תיתן להם את הפעילות הגופנית שהם צריכים.

רועים גרמניים ארוכי שיער צריכים לגדול בתוך הבית בשל הפרווה הארוכה שלהם שתופסות לכלוך בקלות.

בנוסף, בניגוד לגזעים גדולים רבים לכלבים אלו אין פרווה כפולה בד"כ. זה הופך אותם להרבה פחות סובלניים לסביבות קשות כמו טמפרטורות קור עז ולחות. זה גם אומר שהפרווה שלהם הרבה יותר מבריקה משל רועה גרמני סטנדרטי.

מה חשוב לדעת ולשאול את עצמכם לפני שמביאים רועה גרמני ארוך שיער לביתכם?

. אם אתה מקבל את הגור שלך ממגדל, וודא שהוא מגדל בעל מוניטין ועבר בדיקות רפואיות כדי למנוע מצבים כמו דיספלזיה בירך.

2. אמצו גזע זה רק אם יש לכם אורח חיים פעיל. כלבים אלה זקוקים לפעילות גופנית רבה ויהפכו להרסניים אם הם לא יקבלו את ההזדמנויות לשחק כשהם רוצים.

3. אם את/ה איש מקצוע עסוק בעבודה שאינו בבית במשך רוב שעות היום אז זה לא הגזע בבשבילכם. לעתים קרובות הם סובלים מחרדת פרידה ואינם אוהבים להישאר לבד בבית לפרקי זמן ארוכים.

4. קנו הרבה גלילי מוך וודאו שיש לכם שואב אבק חזק מאוד שיכול להילחם בנשירה העודפת של הכלבים האלה.

5. הגזע הזה אוהב ללעוס אז תצטרכו צעצועים עמידים עבורם. הם יקרעו במהירות צעצועים רכים כך שצעצועי גומי או חבלים הם ההימור הטוב ביותר שלך.

6. הקפידו להגביל את מספר הפינוקים והמזון האנושי שאתם נותנים לכלב הזאב ארוך הפרווה שלכם. לכלבים אלה יש קיבה מאוד רגישה והם יכולים לקבל קלקול קיבה בקלות רבה.

לסיכום

הניסיון בן מאה השנים של דיכוי הזן הזה נכשל בסופו של דבר. הרועה ארוך השיער חי ובעל עדת מעריצים גדולה. השיער המדהים שלהם, הטמפרמנט הקליל והחזק והגישה הנלהבת שלהם הופכים אותם לייחודיים בפני עצמם.

האם אתה מוכן לכלב בעל אנרגיה גבוהה ופעיל שדורש הרבה טיפול ותשומת לב? לא אכפת לכם לבזבז לפחות 10-15 דקות ביום בטיפוח הכלב שלכם? אם כל זה נשמע לכם קל, הרועה הגרמני ארוך השיער יהיה הכלב המושלם בשבילכם!

רוצים ללמוד על עוד זן ייחודי ונדיר של הרועה הגרמני, הקליקו וקראו על הרועה הגרמני השחור.

Similar Posts