ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

האם כלבי קוקר ספנייל משירים הרבה

האם כלבי קוקר ספניאל משירים הרבה שיער?

כלבי קוקר ספניאל הם כלבים קטנים, עדינים, ואחד מכלבי המשפחה הפופולריים ביותר. אין ספק שהפרווה השופעת והרכה היא אחד מסימני ההיכר שלהם ופשוט כיף ללטף אותה.

אך האם הפרווה השופעת הזו של הקוקר ספניאל משילה הרבה?

לקוקר ספנייל יש פרווה כפולה עם נשירה מתונה כל השנה, ויותר בתקופות של נשירה עונתית פעם או פעמיים בשנה. הפרווה שלהם דורשת הברשה שוטפת כדי למנוע גושי שיער וכדי לסייע בהפחתת הנשירה.

אז בואו נסתכל מקרוב על הפרווה השופעת והרכה של הקוקר ספניאל, כמה היא נשירה ומה כמות התחזוקה שהיא זקוקה לה, כדי שיהיה לכם מושג טוב יותר למה לצפות כאשר מאמצים כלב קוקר.

מבט על הפרווה של הקוקר ספניאל

לקוקר ספנייל יש פרווה כפולה, מה שאומר שבמקום שכבה אחת של שיער, יש להם שתיים – פרווה חיצונית ופרווה פנימית.

הפרווה החיצונית קצרה ועדינה סביב הראש, וארוכה יותר סביב שאר הגוף. במיוחד סביב החזה, החלק התחתון של גופם, וסביב האוזניים שלהם. המרקם של המעיל הוא משיי, שטוח או מעט גלי ועם מגוון רחב של צבעים.

הפרווה התחתונה קצרה ודחוסה, ועוזרת לבודד את כלבי הקוקר מול חום ומול קור. זאת פרווה אידיאלית עבור כלבים ספורטיביים כמו הקוקר, אבל זה גם מגביר את כמות הנשירה והמאמץ הדרוש לטיפוחם.

זה תלוי גם באיזה קוקר ספנייל יש לכם ואיזה סוג של פרווה יש לו. כי יש שני סוגים שונים: הקוקר ספנייל האמריקאי והקוקר ספנייל האנגלי.

קוקר ספניאל ונשירת שיער

כלבי הקוקר ספניאל משירים שיער במידה בינונית.

מה שאומר שתבחינו בקצת שיער מסתובב בבית, במיוחד אם לא תקפידו על הברשה, וייתכן שתבחינו בעלייה בנשירה במשך כמה שבועות במהלך חילופי העונות באביב ובסתיו.

אבל עדיין מדובר בכמות מתונה, במיוחד אם משווים לגזעים כמו הרועה הגרמני והלברדור רטריבר.

עם זאת חשוב להבין שהם משירים יותר מגזעים בעלי נשירה נמוכה, כמו הפודל למשל. אז אם אתם מחפשים כלב שהוא הכי קרוב לאפס נשירה ככל שתוכלו, הקוקר ספנייל הוא לא הכלב המתאים.

טיפוח הקוקר ספנייל שלך

כשזה מגיע לטיפוח וטיפול בפרווה, הקוקר ספניאל צריך תחזוקה גבוהה למדי. הם דורשים טיפוח ותחזוקה קבועה ויסודית.

הסיבה העיקרית לכך היא אורך הפרווה שלהם, בפרט באזורים עם הפרווה העדינה והפלומתית. אזורים אלה מועדים לקשרים וסבכים שיש להתיר ולהסיר מכיוון שהם עלולים לגרום לכאב ואי נוחות לכלב שלך.

עוד סיבה לצורך בטיפול קבוע ולעיתים קרובות היא גם בגלל שיש להם אוזניים גדולות ועדינות שצריך להיזהר מסביבן בעת ​​ההברשה, והעובדה שהפרווה שלהם זקוקה לגזירה קבועה באזורים מסויימים כדי לשמור על אורך מתאים.

כמות הזמן והמאמץ, או הכסף שהושקעו בשירותי טיפוח, תלויים במידת הטרחה שלכם בשמירה על הברק של הפרווה והאם אתם מספרים אותה או לא.

רוב הבעלים פשוט הולכים למספרת כלבים כל חודשיים כדי להקל על החיים. זה יכול לחסוך לכם קצת הברשה ולעזור להימנע מגושי שיער וקשרים, ולרוב הביקור במספרה מלווה באמבטיה יסודית ובדברים כמו גיזום ציפורניים.

אז זו אפשרות שיכולה לחסוך לכם קצת זמן.

אך גם אם הולכים למספרה כלבים לעיתים רחוקות או קרובות יותר, צריך להבריש את הקוקרים כמה פעמים בשבוע, ואת חלקם אפילו להבריש מדי יום, כדי לשמור על הפרווה שלהם ולעזור בצמצום הנשירה.

אם אתם רוחצים אותו בעצמכם, זכרו שחשוב להשתמש רק בשמפו איכותי לכלבים שאינו מייבש, או מגרה, את העור שלו, מכיוון שזה יכול לגרום לבעיות ולהגביר את הנשירה.

הטיפוח של הקוקר שלכם הוא כלי חשוב כדי שהקוקר ספניאל שלכם לא יריח רע.

איך מברישים קוקר ואיזו מברשת הכי טובה?

הסוג המתאים ביותר של מברשת הוא מסרק מתכת, שכן אלה יעילים מאוד בלהתיר קשרים (בעדינות וזהירות) בפרוותם השופעת. לאחר מכן אפשר להשלים את ההברשה עם מברשת חלקה יותר, שכן אלה פועלות היטב בהסרת השיער הרופף ובסיום העבודה.

אפשר גם להשתמש בפרמינייטור, מברשת דילול לכלבים, כדי להקל על הסרת השיער הישן במהלך עונת הנשירה, אבל זה אופציונלי. אם תבחרו בסוג זה של מברשת, הימנעו משימוש בה לעתים קרובות מדי מכיוון שהיא עלולה להוביל לגירוי בעור.

איך מפחיתים נשירה אצל הקוקר ספנייל?

הדרך הטובה ביותר להפחית את הנשירה בקוקר ספנייל היא לוודא שהתזונה שלו אופטימלית, ולהקפיד על טיפוח ותחזוקה קבועה ויסודית.

תזונה נכונה תעזור לקוקר לשמור על בריאות אופטימלית ובכך לסייע בעצירת נשירה מוגזמת הנגרמת מתזונה לקויה. ובמקביל, תשפר את בריאות הפרווה שלו. פרווה בריאה יותר אומרת גם זקיקי שיער חזקים יותר, אשר עוזרים גם הם להפחית נשירה.

הברשה קבועה גם עוזרת בהפחתת הנשירה בכך שהיא מפזרת את השמנים הטבעיים של העור שלו, מה שיכול לשפר את מצב הפרווה. וכמובן, ההברשה מסירה את השערות הישנות והמתות לפני שהן יפלו על הרצפות, הרהיטים והריפודים שלכם וידבקו לבגדים.

שני הדברים הללו לבדם (תזונה נכונה והברשה קבוע) יכולים לעשות את ההבדל מבחינת נשירה, והם די קלים לביצוע. זה רק עניין של שמירה על שגרה קבועה.

ישנן דרכים אחרות להפחית את הנשירה, כמו רחצה עם שמפו מתאים לכלבים לפני ההברשה, מה שיכול לעזור לכם לנצח במאבק נגד הנשירה.

אמבטיה מקלחת לקוקר ספנייל

עם זאת, אם אתם מבחינים בכמות מוגזמת של נשירה ויוצאת דופן אז אולי כדאי לפנות לווטרינר. לפעמים זה יכול להיגרם בין היתר על ידי דברים כמו מתח, פרעושים או אלרגיות.

לסיכום

קוקרים אכן משירים שיער, אבל זה בדרך כלל לא בולט כמו עם כלבים גדולים עם נשירה כבדה כמו למשל רועה גרמני, ועם טיפוח נכון, זו נשירת שיער שקל לשלוט בה. עם זאת, יש כלבים עם נשירה נמוכה יותר, כמו כלב הבסנג'י למשל.

אז, בעוד שקוקר ספנייל הוא גזע מדהים, וכמות הנשירה שלו סבירה, אם אתם לא יכולים לסבול לראות שיער מרחף בבית, ואתם רוצים כלב שלעיתים רחוקות צריך הברשה, אז יש כמה חלופות טובות יותר לשקול.

שאלות קשורות

מה ההבדל בין קוקרים אנגליים לאמריקנים?

שני סוגי הקוקר ספנייל נחשבו לאותו גזע עד שנות ה-40, כך שהם חולקים הרבה תכונות דומות. ומכיוון שהקוקר ספנייל האמריקאי נקרא בפשטות "קוקר ספנייל" בארצות הברית, היה קצת בלבול לגבי ההבדלים. עם זאת, יש כמה הבחנות.
למשל, הקוקר האנגלי גבוה יותר, בעוד שהקוקר האמריקאי מעט ארוך יותר ובעלת גולגולת מעוגלת יותר. כמו כן, לאמריקאים יש יותר שיער, והשיער שלהם ארוך יותר ופלומתי יותר.

האם לקוקר ספנייל יש שיער או פרווה?

יש ויכוח נפוץ בכלבים שמתרכז בשאלה האם יש הבדל בין שיער לפרווה. והתשובה הקצרה היא לא – אין הבדל. אם תשים "שיער" ו"פרווה" מתחת למיקרוסקופ, תראה שהם נראים בדיוק אותו הדבר ושניהם עשויים מחלבון שנקרא קרטין.

עם זאת, כמה מומחים מאמינים כי "שיער" הוא ייחודי בכך שלוקח לו יותר זמן לצמוח. או ליתר דיוק, שיש לו מחזור צמיחה ארוך יותר. וזה משהו שקשור בדרך כלל לכלבים שמשילים פחות. וזו הסיבה שחלק מהאנשים שיש להם כלבים שאינם משירים הרבה או כמעט בכלל יכריזו שהסיבה לכך היא "מפני שיש להם שיער".

האם הקוקר ספניאל היפואלרגני?

קוקר ספניאלים אינם נחשבים לגזע כלבים היפואלרגני. אז אם אתם מחפשים כלב שלא יעורר את האלרגיות שלכם, ייתכן שהקוקר אינו הבחירה הטובה ביותר.

חשוב לציין שאין כלב שהוא היפואלרגני לחלוטין, אפילו לא גזעים חסרי שיער. לכלבים שנקראים היפואלרגניים ונחשבים בדרך כלל מתאימים יותר לסובלים מאלרגיה מייצרים פחות קשקשים והם לא משילים הרבה שיער, כמו לדוגמא הפודל שנחשב לגזע היפואלרגני.

Similar Posts