ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

קוקר ספניאל אמריקאי קוקר ספנייל אמריקאי

קוקר ספניאל אמריקאי

קוקר הספניאל האמריקאי בעל המראה המלאכותי והאלגנטי הוא כלב חכם צייתן וחברותי. מדובר בכלב בגודל בינוני. הוא קטן יותר מבן דודו הקוקר האנגלי, הראש שלו מעוגל יותר והחוטם קצר יותר כך שאי אפשר לטעות בינו לבין הקוקר האנגלי. מדובר בכלב משפחה אידאלי שטוב עם ילדים, מבוגרים וחיות אחרות.

אם אתם רוצים לגלות עוד על הקוקר האמריקאי, מה ההבדל בינו ובין האנגלי, איך ומתי נוצר, מה מייחד אותו במראה ובאופי, מה צרכי הטיפול בו והאם הוא הכלב המתאים בשבילכם המשיכו לקרוא עליו כאן ב alldog.co.il

ההיסטוריה של הקוקר האמריקאי

הקוקר האמריקאי הראשון הגיע בבטנה של אימו בזמן שהיתה מעוברת ונולד על אדמת ארה"ב. אביו היה לא אחר מאשר הכלב שנחשב לאביו של הקוקר ספניאל האנגלי הראשון, ואם זה לא מספיק, אז על פי רישומים היסטוריים, הקוקר ספניאל הראשון הובא לצפון אמריקה על סיפונה של ספינת המייפלאוור המפורסמת בשנת 1620 כשהפליגה מאנגליה לארה"ב.

התיעוד הרשמי הראשון של כלב קוקר ספניאל באמריקה היה של כלב לבן בשם קפטן, שנרשם במועדון המלונה האמריקני בשנת 1878.  

מועדון המלונה קבע את התקן לקוקר ספניאל באמריקה לעומת גזעים אחרים של כלבי ספנייל יבשתיים רק כעבור 27 שנה בשנת 1905.

בסוף המאה ה -19 גזע הקוקר ספניאל הפך פופולרי באמריקה ובקנדה בזכות היכולת שלו להיות גם חיית מחמד משפחתית וגם כלב עבודה.

בתחילת המאה ה -20 החל הפיצול של הקוקר האמריקאי מהקוקר האנגלי כאשר מגדלים משני צידי האוקיינוס ​יצרו סטנדרטים שונים של גזע הקוקר ספניאל  כך שהשוני בין הקוקר ספניאלים שגודלו בארה"ב מול אלה שגודלו באנגליה גדל בהדרגה עד שההבדל ביניהם היה כה גדול שכבר לא יכלו להחשב לאותו גזע.

בשנת 1935 הקימו מגדלים מאגליה את מועדון הקוקר ספניאל האנגלי והגבילו את הרבייה בין שני סוגי הקוקר ספניאל. מועדון המלונה האמריקאי הלך באותה דרך כאשר כעבור 11 שנה, בשנת 1946, הכיר בקוקר האנגלי והקוקר האמריקאי כשני גזעים נפרדים.

קוקר ספנייל אמריקאי עם סוודר לכלבים
קוקר ספנייל אמריקאי עם סוודר לכלבים

מאפיינים פיזיים של הקוקר האמריקאי

הקוקר ספניאל האמריקאי קטן יותר במימדיו מהקוקר האנגלי ומגיע לגובה של בין 34 ל- 39 ס"מ בחלק הגבוה של השכמות ומשקלו בין 11 ל- 14 ק"ג. המבנה שלו פרופוציונלי ופרוותו באורך בינוני עד ארוך בעלת מרקם משי. אוזניו הפרוותיות שמוטות לצידי הראש ויש לו אף סולד (מופנה קלות כלפי מעלה).

קל לזהות קוקר אמריקאי גם לפי מבנה הגולגלת העגול שלו בעל צורת הכיפה העגולה והסטופ (שיפוע, שלא קיים בכל הגזעים, בין החוטם למצח של הכלב) הברור שלו. החוטם שלו קצר יותר משל הקוקר האנגלי.

העיניים שלו כהות, גדולות ועגולות. האף יכול להיות שחור או חום, תלוי בצבע הכללי שלו.

הפרווה הארוכה והשופעת שלו יכולה לבוא בגוונים וצבעים שונים שיכולים להיות:

  • שחור לגמרי
  • גוון שזוף
  • כסוף
  • חום
  • לבן עם גוון דהוי של חום-צהוב
  • קומבינציה של שלושה צבעים

לקוקר האמריקאי פרווה באורך בינוני עד ארוך, שיכולה להגיע עד הרצפה, אותה הוא משיר בקצב בינוני ולכן יש לדאוג לטיפוחה באופן קבוע.

אופיו של הקוקר ספניאל האמריקאי

האופי של הקוקר האמריקאי הוא ממש מדהים. כלב עדין, חכם ושמח שנראה שהזנב שלו כמעט תמיד מקשקש. מדובר בכלב אידיאלי למשפחות עם או בלי ילדים שמחפשים להכניס כלב לחייהם.

הם מלאי חיבה אבל גם יודעים לתת לבני הבית את המרחב שלהם. את העדינות שלהם ניתן לראות באופן בו הם יתייחסו לילדים ולחיות בית אחרות שהן חלק מהמשפחה.

הם אוהבים לשחק בתוך ומחוץ לבית, וככלבים שהיו ציידים בעבר יש להם אנרגיה להוציא אבל בצורה מתונה, כך שלאחר טיול טוב הם יהנו פשוט לנוח לצדכם.

כמובן שכדי שהקוקר שלכם יראה את אופיו הטבעי והמתוק, יש צורך בחשיפה מוקדמת לגירויים וסוציאליזציה. אם לא תדאגו לזה אז אפילו הקוקר הידידותי יכול לפתח אופי פחדני או ביישני שיכול להוביל לתוקפנות מצדו.

למרות שבעבר חלק מכלבי הקוקר האמריקאי גם שימשו ככלבי ציד, היום בניגוד לקוקר האנגלי ששם יש עדיין הבחנה בין קו העבודה לקו התצוגה/משפחה, אצל הקוקר האמריקאי ההבחנה הזאת כבר כמעט ולא קיימת וניתן לומר שכל כלבי הקוקר האמריקאי שייכים לקו התצוגה/משפחה הן מבחינת המראה, עם פרוותם ואוזניהם הארוכות, והן מבחינת האופי.

טיפול וטיפוח של קוקר אמריקאי

הקוקר האמריקאי משיר פרווה באופן מתון, ואפילו אחרי שמספרים אותו הפרווה ממשיכה להשיר כך שעדיין יש להבריש אותו, פעם בכמה ימים או אפילו פעם ביום.

אם רוצים שתהיה לקוקר פרווה ארוכה אז ללא ספק צריך להבריש אותה פעם ביום כדי למנוע קשרים ומלכלוך להתפס בפרווה שלו.

יש הרבה בעלים של קוקר שבנוסף להברשה הביתית, לוקחים את הכלב לספר כלבים כדי לשמור על מראה הקוקר האופייני והמסודר.

אמבטיה היא עוד דבר חשוב שיש להקפיד עליו עם קוקר ספנייל אמריקאי. בגלל פרוותו הסבוכה, לאחר שחופפים אותו עם שמפו לכלבים, כדי לשטוף עם מים לפחות פעמיים כדי לוודא שלא נשארות שאריות של סבון או שמפו שיכולות לגרום לגירויים בעור.

יש לייבש את האוזניים טוב לאחר הרחצה שכן בגלל המבנה שלהן לחות שתשאר שם יכולה בקלות להפוך למקור לזיהום ודלקות.

ואם כבר הזכרנו את האוזניים, יש לוודא שהן בריאות ונקיות, שכן הקוקר האמריקאי בסיכון גבוה יחסית לדלקות אוזניים שהן אחת הסיבות העיקריות לבדוק אם הקוקר ספנייל מריח רע! יש לנקות אותן לפי הנחיות של וטרינר מוסמך כדי לא לגרום שם לפציעה.

חשוב לוודא שהציפורניים של הקוקר שלכם לא ארוכות מדי ואם כן לדאוג לקצר אותן. גם כאן חשוב לדעת איך לעשות זאת שכן בציפורני הכלבים יש כלי דם וקיצוץ לא נכון יכול לגרום לדימום וכאבים.

קוקר ספנייל אמריקאי – פעילות גופנית

ככלב שמסווג ככלב ספורט, הקוקר האמריקאי צריך פעילות גופנית מתונה כדי להשאר בריא ובכושר. ריצה קטנה בפארק, או משחק כדור בחצר יכול לעשות את העבודה.

תשלבו את זה עם טיולים יומיים להוצאת אנרגיה, עשיית צרכים, ומפגש בפארק עם כלבים אחרים ויהיה לכם קוקר רגוע ונינוח.

אילוף של קוקר אמריקאי

כלב הקוקר האמריקאי אוהב לרצות את בעליו, מה שהופך את מלאכת האילוף לקלה. בד"כ המוטיבציה היחידה שהוא צריך זה אישור מבעליו, באמצעות מילות עידוד וליטופים, שהוא מרצה אותם.

בגלל הנטיה שלו לרצות את בעליו אילוף עם עונשים או אפילו הרמת קול לא ישיגו את המטרה ואפילו יפגעו באילוף.

בכל מקרה יש להיות עקביים, לתגמל אותם על התנהגות רצויה ולאחר שהפנים פקודה אחת לעבור לבאה.

חשיפה מוקדמת, סוציאליזציה ואימון מגיל צעיר יעזרו לקוקר שלכם להיות צייתן, חברותי ובעל אישיות יציבה באופן כללי.

הקוקר ספניאל האמריקאי – בריאות ותוחלת חיים

בממוצע קוקר ספניאל אמריקאי יכול לחיות בין 10 ל 14 שנים. למרות שתוחלת החיים שלו טובה יחסית, הוא עדיין יכול לסבול מבעיות בריאותיות מולדות שונות.

חלק מבעיות אלה יכולות להיות:

  • בעיות עיניים כגון ניוון רשתית העין
  • אבנים בדרכי השתן
  • דלקות אוזניים
  • דיספלסיה של מפרק הירך
  • צ'רי איי (עין דובדבן) שמתאר תופעה של צניחת בלוטת הדמעות שיוצר תהליך דלקתי שמדמה מראה של "דובדבן"
  • דלקות אוזניים
  • השמנה

בעוד שחלק מהבעיות ברשימה הן לא רציניות, אחרות יכולות להיות חמורות, ולכן חשוב להיות עירני, לקחת את הקוקר לבדיקות שגרתיות אצל הוטרינר וכמובן להקפיד על חיסונים וטיפולים שגרתיים.

תזונה של הקוקר ספניאל האמריקאי

קוקר ספניאל אמריקאי צריך מזון לכלבים איכותי שמתאים לגילו, משקלו ולרמת הפעילות שלו.

מומחים ממליצים על אוכל כלבים איכותי עם מרכיבי עוף ואורז, וטוענים כי המתכון הזה הוא מועדף על הקוקר ספניאל.

היזהרו לא להאכיל יתר על המידה את הקוקר ספניאל האמריקאי שלכם, יש להם נטייה להשמנה וזה תפקידכם לדאוג למשקלם התקין.

יש לזכור כי גזע זה נוטה גם לבעיות לב, אז כדאי לשקול מזון מיוחד לכלבים שתורם לבריאות הלב.

האם הקוקר האמריקאי הוא הכלב בשבילך?

קוקר ספניאל הוא כלב משפחתי מצוין שמסתדר עם ילדים וחיות מחמד אחרות. כמובן שחשוב לבצע סוציאליזציה מוקדמת ואילוף לגזע זה כדי שיממש את הפוטנציאל שלו מבחינת האופי.

הוא כלב מאוד נאמן שנקשר מאוד לבעליו, שזה כמובן דבר טוב, אך יש לקחת בחשבון שצריך לפנות בשבילו זמן למשחקים ולתת לו יחס וחיבה.

הקוקר ספניאל האמריקאי אינו זקוק לכמות מוגזמת של פעילות גופנית אך מצד שני הוא צריך פעילות גופנית מתונה וטיולים כדי לשמור על בריאותו הגופנית והנפשית כאחד. הוא יהנה לרוץ בפארק או בחצר מגודרת ולשחק עם בני משפחתו, אך גם מתאים לבתי דירות בתנאי שיוציאו אותו לטיולים להוצאת אנרגיה..  

יש לקחת בחשבון שהקוקר משיר בצורה מתונה ופרוותו היפה והמשיית מצריכה הברשה על בסיס קבוע, ואם רוצים שלקוקר תהיה פרווה ארוכה אז יש להבריש אותה על בסיס יומי כדי שלא יווצרו קשרים ויתפס בה לכלוך.

Similar Posts