ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

קאנה קורסו בוגר שחור עומד בחצר

קאנה קורסו – 10 סיבות שהוא לא הכלב בשבילכם

ראיתם כלב קאנה קורסו איפשהו, אולי שמעתם עליהם או צפיתם בסרטון יוטיוב ואהבתם אותו בגלל הגודל והעדינות המרשימה שלהם או אולי שמעתם שמדובר בבן לוויה וכלב שמירה מדהים.

קשה גם שלא להיות מהופנט מהיופי והאופי של הגזע הענק הזה. אם זה אתם ואתם שוקלים לאמץ קאנה קורסו אז חשוב שתמשיכו לקרוא כי למרות שגזע גדול, מגונן מטבעו, נאמן ומלא חיבה במיוחד כלפי בעליו זה יהיה כלב מדהים לחלקנו, חשוב להבין שלחלק זאת עלולה להיות הבחירה הגרועה ביותר שעשיתם אי פעם ועכשיו אנחנו הולכים לגלות מדוע ובעצם להבין למי מתאים לגדל כלב מגזע זה.

סיבה מס' 1: הקאנה קורסו לא מתאים לכאלה שמעולם לא גידלו כלב או שהם חסרי ניסיון איתם

אם מעולם לא היה לכם כלב בעבר או שאתם בעלים חסר ניסיון, במיוחד עם כלבי שמירה, אז הקאנה קורסו הוא לא הכלב שכדאי לכם לגדל. אני לא אומר שזה לא אפשרי, אבל זה מסוכן, מאתגר, ואפילו יכול להיות קטלני.

ותנו לי להסביר למה.

צריך להיות בעל כישורי מנהיגות כדי להיות המנהיג של הקאנה קורסו (על זה מאוחר יותר). אם אתם עושים טעויות האילוף ונניח שיש לכם גור פודל, ייתכן שיהיה לכם כלב אינטנסיבי ומפונק להתמודד איתו בהמשך. אבל אם תעשו את אותן הטעויות עם קאנה קורסו, הכלב שלכם עלול לפצוע קשה או אפילו להרוג מישהו; מבוגר, ילד ברחוב, או פציעה קשה של מבקר תמים בביתכם.

כלבים אלו יכולים לשקול עד 55 ק"ג ויש להם לסתות מסיביות שעלולות לגרום לפציעה קיצונית לגוף האדם שעלולה להוביל לנכות ואף למוות.

ההשלכות של מקרה כזה עלולות להוביל לטרגדיה הן עבור הקורבן והן עבורכם הבעלים של הכלב ואלה שבעצם אחראים למעשיו, שלא לדבר על זה שהכלב שלכם יומת.

לסיכום, זהו גזע שזקוק למנהיג מנוסה כבעלים ולטעויות של בעלים טירון יכולות להיות תוצאות קשות כשמדובר בקאנה קורסו.

סיבה מס' 2 אתם לא יודעים איך להיות מנהיג של כלבכם

חוסר בכישורי מנהיגות ואישיות אסרטיבית, זאת בעיה עם כלב כמו הקאנה קורסו.

כלבים לא מאמינים בשוויון חברתי. הם חיים בהיררכיה חברתית בראשות מנהיג הלהקה (אלפא). כלב האלפא הוא בדרך כלל נדיב, מלא חיבה ואינו מפחיד את פקודיו; אבל לעולם אין ספק אצלו או אצל החברים בלהקה שהוא הבוס שקובע את הכללים.

לא משנה כלב מאיזה גזע יש לכם, אם לא תובילו, הכלב יהיה במוקדם או במאוחר זה שיוביל, וזה יביא לתוצאות לא נעימות לבעלים.

כאשר הכלב אינו מאולף להבין את מקומו הוא יבין שהוא מנהיג הלהקה שקובע את הכללים. הוא יאכוף את הכללים על בני המשפחה האחרים באמצעות יציבה גופנית דומיננטית, נהמות, ואולי אפילו נשיכות. זה חלק מדרך ההתקשרות של כלבים.

 גזעים שונים במידת הדומיננטיות שלהם, והקאנה קורסו כגזע נוטה להיות בעל אופי דומיננטי חברתית אם נותנים לו את האפשרות באילוף לא נכון או חוסר אילוף.

הקאנה קורסו צריך בעלים בטוח בעצמו, רגוע ואסרטיבי שיודע מה הוא עושה.

מנהיגות ואימון שלובים זה בזה באופן בלתי נפרד: שתי תכונות אלו יחד יאפשרו לך לאמן את הכלב שלך, ולחזק את תפיסת הכלב שלך אותך כאלפא.

סיבה מס' 3 אין לכם הרבה זמן או רצון לאמן ולהשקיע בכלב

עם כל גזע כלבים, סוציאליזציה ואימונים חשובים בשביל שהכלב יהיה צייתן ואפילו מנומס, אבל עם הקאנה קורסו הגדול והחזק זה חשוב עוד יותר.

עם קאנה קורסו תצטרכו להקריב זמן. זמן שינה, חופש, ואפילו זמן עם חברים ובני משפחה.

אתם העולם בשבילו, ותוסיפו לזה את העובדה שהוא צריך הרבה אימונים וסוציאליזציה במהלך חייו והתוצאה הסופית היא שהוא יזדקק להרבה מזמנכם, כלומר לפחות 2,3 שעות ביום. פעילות גופנית, הליכות, האכלה ואימון.

קאנה קורסו לא מאומן יכול לגרור אתכם במורד הרחוב ללא בעיות; לקחת אוכל מהשולחן, או למנוע מאורחים להיכנס לביתכם.

אבותיו של הקאנה קורסו המודרנים היו הכלבים המולוסים האגדיים, כלבי המלחמה של האימפריה הרומית העתיקה. לכן, האינסטינקט להגן על בעליהם עד מוות עדיין קיים במבנה הגנטי של הקאנה קורסו.

תוסיפו לזה את חוסר האמון בזרים ויש לכם שילוב רב עוצמה של דחפים יצריים חזקים ויצר הגנה חזק שצריך הכוונה נכונה.

סיבות אלו לבדן צריכות להספיק כדי להבין מדוע הקאנה קורסו דורש בעלים מנוסה שילמד וינחה אותו. זוהי משימה מתמשכת לאורך כל חיי הכלב.

זה לא משהו שנעשה רק כמה חודשים ולא ניתן להאציל אותו למאלף כלבים. את/ה, כבעלי הכלב, וכל אחד מבני המשפחה (למעט ילדים צעירים) חייבים להיות מסוגלים לשלוט בכלב שלכם בכל עת.

המסטיפים החזקים להפליא האלה דורשים הרבה עבודה.

האילוף צריך להיעשות ביד איתנה אך עדינה והסוציאליזציה צריכה להיעשות במיומנות ומגיל גורות. מנהיגות עקבית ורגועה היא חיונית לחלוטין.

לכן, אם אינכם מעוניינים להשקיע מאמצים רבים באילוף הכלב שלכם, אז לא כדאי לאמץ קנה קורסו.

אז שאלו את עצמכם אם אתם מוכנים למחויבות מהסוג הזה. אם אתם לא בטוחים, אז אתם לא מוכנים להיות בעלים של קאנה קורסו.

סיבה מס' 4: אין לכם הרבה סבלנות

הקאנה קורסו הוא רגיש ביותר, מה שעלול לגרום להם להיות תגובתיים בצורה מסוכנת כשהם מטופלים בצורה לא עדינה או אפילו באלימות.

כלבים תגובתיים באופן כללי נוטים לנשוך, ולכן הקאנה קורסו התגובתי יכול לעשות הרבה נזק. לכן, שיטות אימון נוקשות אסורות עם גזע איטלקי זה.

איבוד קור רוח, תיסכול וצעקות על הכלב שלכם לא יביאו אותך לשום מקום עם אף כלב ועם כלב כמו הקאנה קורסו אפילו פחות.

במקום זאת, עליכם להיות המנהיגים העקביים והרגועים שלהם בכל עת. את/ה צריך להיות האדם שאליו הם יכולים לפנות כדי לקבל הדרכה והכוונה בכל מצב נתון.

את/ה צריכים להיות סבלניים עם הכלב שלכם, ומאוד, שכן הגזע הענקי הזה גם מתבגר לאט מאוד.

בעוד שכלבים בגודל בינוני מתבגרים בטווח הגילאים של 12 ל-18 חודשים, הקאנה קורסו לא יהיה בוגר עד שהוא בן 3 עד 4 בקירוב.

במהלך תקופה זו, הענקים הרגישים הללו רגישים מאוד להשפעות חיצוניות.

לדוגמה, אם קאנה קורסו מותקף וננשך על ידי כלב אחר בתור גור או מתבגר, הוא עלול לפתח תוקפנות רצינית כלפי כלבים אחרים.

התנסות שלילית עם אנשים בשלב זה של חייו עלולה להיות הרת אסון אפילו יותר וצריך הרבה זמן, סבלנות ועבודה קשה כדי להפוך רושם שלילי על בני אדם שהוא פיתח בגלל התנסות שלילית שקרתה לפני שהגיע לבגרות.

אז אתם בטח מבינים כמה חשוב לבעלים של קאנה קורסו להיות מנהיג סבלני, רגוע ועקבי.

כלב מפוחד, או כל בעל-חיים אחר, יכול לפעול בתוקפנות מתוך הגנה, ועם הגזע הענק הזה זה יכול להיות מאוד מסוכן.

סיבה מס' 5 אתם מעדיפים צפייה בטלויזיה על פני פעילות גופנית והליכות

אם אתם לא כ"כ אוהבים הליכות, פעילות גופנית ובכלל מעדיפים אורח חיים יושבני אז אתם רוצים בן לוויה רגוע עם אנרגיה נמוכה. אולי אתם מחפשים גזע של כלבי שמירה ענקיים עם רמות אנרגיה נמוכות מאוד. או סתם בן לוויה כלבי שיהנה מאורח חיים רגוע שיאהב להיות איתכם על הספה במשך שעות. כלב שידרוש רק כמה טיולים קצרים מאוד במהלך היום.

אם זה מה שאתם רוצה, יש שלל גזעים ענקיים וגדולים שמתאימים לפרופיל הזה כמו למשל המסטיף האנגלי.

קנה קורסו אינו אחד מהגזעים הללו. הם אומנם יאהבו להתכרבל איתכם על הספה, אבל הם גם גזע פעיל עם אנרגיה, רצון לצוד (שבה מההיסטוריה שלהם) ובכלל להעסיק את עצמם. הדחף לצוד צריך להיות מתועל לאימונים כגון משחק, תרגילי ציות או עבודת מעקב.

קאנה קורסו גם מדורג גבוה בסולם האינטליגנציה ויכולת האילוף לעומת רוב גזעי המסטיף האחרים, כך שהם זקוקים לא רק לעבודה פיזית, אלא גם לגירוי מנטלי יותר כדי להפוך ולהישאר בני לוויה מאוזנים ורגועים.

אז תנן להם עבודות מנטליות ופיזיות מהסוג הזה ולפחות הליכה טובה אחת ביום אם אפשר.

אם לא תתנו להם את זה, הם יכולים להשתעמם בקלות, וקאנה קורסו משועמם עשוי להחליט להשתמש בלסתות הענק שלהם כדי לבדוק עד כמה הרהיטים שלהם חזקים, למשל.

אז אם אתם לא מוכנים לאורח חיים פעיל יותר, אל תגדלו קאנה קורסו.

סיבה מס' 6 אתם מחפשים כלב שיחיה בחצר הבית

אל תאמצו קאנה קורסו אם אתם רוצים שהכלב שלכם יחיה בחוץ. ישנם גזעים רבים שיכולים לחיות בחוץ, כל עוד יש להם מספיק מקום לנוע, כמו גם מקום מוגן ונוח לישון בו, ואתם נותנים להם מספיק תשומת לב ואהבה.

עם זאת, הקאנה קורסו אינו אחד מהכלבים הללו. זה הכרחי שאת/ה, כבעלים, תבלו איתם הרבה זמן. כלבים ענקיים אלו מפתחים קשרים יוצאי דופן וחזקים עם בעליהם ויכולים לסבול בקלות מחרדת פרידה.

אפשר לאמן אותם לבלות שעות רבות לבד כשצריך לצאת לעבודה, למשל, אבל הכשרה זו דורשת הרבה סבלנות, פשוט בגלל שהחברה הקרובה עם יקיריהם טבועה עמוק בגזע.

הם לא תלויים, אבל הם מעדיפים שבעליהם יהיה קרוב אליהם. האהבה והחיבה העמוקה הזו לבעליהם היא אחת התכונות החביבות ביותר של גזע הענק והעדין הזה.

אז אם אתם לא יכולים או לא רוצים שהכלבכם יחיה איתכם בבית, לפחות רוב הזמן, קאנה קורסו הוא לא הכלב בשבילכם.

סיבה מס' 7 אין לכם מקום באזור שכלבכם יכול לרוץ ולהוציא אנרגיה

אם אתם גרים במקום שבו לקאנה קורסו אין שטח גדול לריצה ואימונים אז זה מאוד בעייתי.

 למרות שהם כלבים גדולים, הם יוכלו לחלוק איתכם דירה קטנה כל עוד יש בחוץ מקום שאפשר לקחת אותם אליו כדי שיוכלו לרוץ ולהתאמן.

סיבה מס' 8 אתם רוצים כלב שנותן לכם את הספייס שלכם ומחפש פחות תשומת לב

יכול להיות שאתם אנשים שלא אוהב כלב שנותן לכם הרבה אהבה ותשומת לב, מלקק אתכם וקופץ עליכם. אם חלק מהדברים האלה הם משהו שאתם לא אוהבים או רק במינון נמוך, אז הקאנה קורסו הוא לא הכלב בשבילכם.

הם לא כל כך אינטנסיביים וממש לא תלותיים, אבל הם כן ירצו לבלות איתכם הרבה זמן ולהראות לכם את אהבתם.

קאנה קורסו ובעלים

סיבה מס' 9 קאנה קורסו הוא השקעה כספית לא קטנה לאורך חייו

אל תאמצו קאנה קורסו אם אתם לא יכולים למלא גם את צרכיו הגופניים ולתת לו חיים טובים.

ראשית קאנה קורסו הוא כלב שקשה למצוא לאימוץ ולכן, למרות שאני לא בעד לקנות כלבים כשיש כ"כ הרבה כלבים שמחפשים בית, אם החלטתם שזה הגזע בשבילכם יש סיכוי טוב שתצטרכו לקנות אחד, ולא מדובר בגזע זול. הסיבה היא שהפעלת תוכנית גידול זהירה תוך הקפדה על תכונות האופי כגון טמפרמנט, יכולת אילוף ותכונות פיזיות כגון חוזק ובריאות (במיוחד ירכיים ועיניים) לא יכולה להתבצע בזול.

בנוסף לכך, יש את הזמן שעל המגדל להקדיש ל"גיל הרך" ולסוציאליזציה של כל גור.

גור במחיר "מציאה" של "מגדל בחצר האחורית" שמזווג באופן לא סלקטיבי שני קאנה קורסו רנדומלים עשוי בהחלט להתגלות יקר מאוד במונחים של מזג רע, בריאות לקויה וחוסר סוציאליזציה חיונית.

גם גידול קאנה קורסו אינו זול. בהיותם כלבים גדולים, הקאנה קורסו אוכלים ארוחות גדולות יחסית.

כלבים גדולים אומר גם חשבונות וטרינרים גבוהים יותר, שכן אם הוא צריך הרדמה לצורך טיפול או תרופות, הכמויות צריכות להיות פרופורציונלית למשקל גופו האדיר.

לבסוף, התשלום הצנוע להשתתפות בסדרה של שיעורי אילוף וצייתנות בסיסיים היא השקעה חיונית לחיים בהרמוניה עם הכלב שלך;

כל הכלבים, מכל גזע ולא משנה כמה זולים, דורשים עלויות תחזוקה משמעותיות וכולם נתונים למקרי חירום וטרינריים שיכולים להיות יקרים מאוד (לכן גם מומלץ תמיד לבדוק לגבי ביטוח לכלבכם).

סיבה מס' 10 תוחלת החיים של הקאנה קורסו

אחרון חביב, תוחלת החיים של קאנה קורסו היא בין 10 ל-12 שנים. אם זה נראה לכם זמן ארוך מדי בשביל לתת טיפול מסור ואוהב גם כשקצת יותר קשה לקאנה קורסו שלך, אל תאמצו אחד! למעשה, חשוב לזכור שלרוב הכלבים יש תוחלת חיים זהה או גבוהה יותר, וחשוב להבין שכלב זו התחייבות, עם הרבה כיף וסיפוק, אבל גם אחריות לכל החיים שלו.

לסיכום

אם אחרי שקראתם את כל זה הבנתם שאתם לא מוכנים לגדל, לפחות כרגע כלב קאנה קורסו זה בסדר, אולי תצטרכו להתכונן יותר ולהשיג, לעת עתה, גזע אחר של כלבים שהוא פחות תובעני.

אם, לעומת זאת, לאחר קריאת 10 הסיבות לעיל, הבנתם שהקאנה קורסו הוא הכלב המושלם עבורכם, אז יש לך כמה אפשרויות:

קנו גור. הקפידו לבחור בקפידה ממגדל בעל ידע ואחראי אשר שם עדיפות גבוהה לגידול למען מזג בריא, יכולת אילוף ובריאות טובה.

המגדל יתחקר ויסנן את הקונים הפוטנציאליים בקפידה, ויישאר זמין לייעוץ והתייעצות למשך שארית חייו של הגור.

אימוץ קנה קורסו שניצל. כחלופה לרכישת גור קאנה קורסו, אולי כדאי לשקול לאמץ ממקלט. למרות חוסר האחריות של הבעלים הקודם שלהם, קאנה קורסו שניצלו הוכיחו שאפשר לשקם אותם כדי להפוך אותם לכלבים אחראיים ואוהבים.

מצילים רבים הם מאלפים מאומנים שמעריכים את הטמפרמנט ומספקים הכשרה מתקנת לפני שמציעים כלבים לאימוץ ומציעים תמיכה ייעוץ מתמשכת לאחר מכן.

וכמובן קראו את הפוסט: 5 סיבות למה הקאנה קורסו הוא הכלב המושלם בשבילכם.

קרדיט

תמונה ראשית: By Kumarrrr – Own work, CC BY-SA 3.0

Similar Posts