ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

האם צ'יוואווה משיר הרבה שיער

האם צ'יוואווה משיר הרבה שיער?

גזע הצ'יוואווה הוא שמוצאו ממקסיקו הוא אחד הגזעים הקטנים ביותר בעולם. לעתים קרובות הם מתוארים כנאמנים, מקסימים וחסרי פחד שלא מודעים לגודלם.

האם הצ'יוואווה משיר הרבה שיער? הצ'יוואווה מגיעה בשני זנים, אחד עם שיער קצר ואחד עם ארוך.לחלקן יש שתי שכבות פרווה ולחלקן רק אחת. זה תלוי בסוג הצ'יוואווה ובגנטיקה שלו, אבל באופן כללי הצ'יוואווה משני הזנים לא משיר הרבה שיער והם לא מאוד קשים לתחזוקה מבחינה זאת.

המשיכו לקרוא כאן ב alldog וגלו עוד על נשירת השיער אצל הצ'יוואווה, למה לצפות ומה הטיפוח שהיא צריכה מבחינה זאת.

נשירת שיער אצל הצ'יוואווה – מה חשוב לדעת?

לצ'יוואווה נשירת שיער מתונה עד נמוכה.

זה תלוי גם בסוג השיער שיש להם (ארוך, קצר, שכבה אחת או שתיים) אבל, באופן כללי, הם לא נחשבים לכלבים בעלי נשירה רבה.

אין גם הבדל רב בנשירה בין הזן ארוך וקצר השיער. ביסודו של דבר, הם מאבדים את אותה כמות שיער, אבל זה בולט מעט יותר בזן ארוך השיער, מכיוון שהשיער ארוך יותר ולכן הנשירה יותר נראית לעין. למעשה, ההבדל הגדול ביותר הוא אם לצ'יוואווה יש שכבה תחתונה של פרווה (צ'יוואווה עם שתי שכבות פרווה משיר יותר).

באופן כללי, תבחינו בפחות שיער ברחבי הבית עם צ'יוואווה קצרת שיער ושכבה אחת של פרווה , לעומת צ'יוואווה ארוכת שיער עם שכבה כפולה. אלה שני הקצוות. מצד שני, צ'יוואווה בעל פרווה רכה יותר וארוכה עם שתי שכבות ישיל יותר מאחד עם שכבה אחת בלבד.

בקיצור, כמות הנשירה תלויה באיזו פרווה יש לצ'יוואווה. אבל באופן כללי, הם נחשבים לבעלי נשירה נמוכה למדי. מה שאומר שתבחינו בשיערות בבית, אך עם הברשה סדירה וסבירה אפשר להניח שלא תבחינו בהרבה.

איך הם מבחינת נשירה לעומת כלבים קטנים אחרים?

הצ'יוואווה משילה בערך את אותה כמות של כלבים קטנים כמו בישון פריזה או בוסטון טרייר. עם זאת, למרבה המזל לא כמו הפומרניין או הג'ק ראסל, למשל.

אם יש לך צ'יוואווה עם שתי שכבות פרווה ייתכן שתבחינו כי הנשירה היא הגדולה ביותר במהלך האביב והסתיו. זה נורמלי לכלבים בעלי פרווה כפולה (שתי שכבות במקום אחת). הם בעצם מסתגלים לשינויי העונה על ידי השלת הפרווה והחלפתה  בכזאת שמתאימה יותר לעונת החורף או הקיץ.

לדוגמה, הצ'יוואווה שלכם עשוי להשיל יותר באביב מכיוון שהוא אינו זקוק לפרוות החורף העבה יותר שלו בחודשי הקיץ הקרובים.

מדוע כלבים משירים את פרוותם?

נשירה היא תהליך רגיל שבו הכלב משיר פרווה ישנה כדי לפנות מקום לחדשה. זה ידוע בשם מחזור צמיחת השיער, השונה מכלב לכלב, וזה אחד הדברים העיקריים שקובעים כמה פרווה כלב משיר וכמה זמן לוקח להשלים תהליך זה.

גורמים נוספים שיכולים לתרום לנשירה כוללים את הזמן בשנה, האם יש להם פרווה כפולה או לא, ומצב פרוותם. וכמובן, בעוד שגם כלבים קטנים משירים, כלב קטן ששוקל רק 3 ק"ג או פחות ישיר הרבה פחות מכלב גדול יותר שיש לו יותר פרווה.

עם זאת, לפעמים נשירה מוגזמת יכולה לנבוע מבעיות בריאות. לדוגמה, צ'יוואווה שנלחצת, סובלת מתגובה אלרגית למשהו, סובלת מפשפשים, אינה אוכלת תזונה אופטימלית או סובלת מבעיה בריאותית כלשהי, עלולה להשיל יתר על המידה. אז אם אתם חוששים שהצ'יוואווה שלכם מאבד הרבה שיער, פנו לוטרינר.

לחצו כאן וגלו עוד על השרת שיער אצל כלבים.

האם ניתן לעצור או להפחית את נשירת השיער של הצ'יוואווה?

אי אפשר להפסיק לגמרי את הנשירה, כיוון שזה דבר נורמלי שרוב הכלבים הבריאים עושים. עם זאת, ישנן כמה דרכים פשוטות ומעשיות למזער את הנשירה ואת כמות השיער המצטבר ברחבי הבית.

זה לא מאוד קשה ואפשר לעשות זאת ללא תוספי מזון יקרים.

שלושת המרכיבים לצימצום הנשירה ברחבי הבית הם: הברשה, רחצה ותזונה.

הברשה: הברשה קבועה ושיטתית לא רק מסירה שיער ישן ומת מהשורשים, אלא גם מסייעת בהפצת שמני עור ועוזרת לפרווה להיות חזקה ובריאה יותר.

רחצה: אמבטיה טובה עם שמפו איכותי לכלבים יכולה לעזור לשחרר שיער מת ולהקל על ההברשה מאוחר יותר.

תזונה נכונה: מה שהצ'יוואווה שלכם אוכל יכול לעשות את ההבדל, לא רק בבריאותו הכללית ורווחתו, אלא גם בכמה פרווה הוא משיר. ביחרו מזון לכלבים באיכות גבוהה.

האם זה באמת כל מה שאפשר לעשות?

ישנן בהחלט דרכים מצוינות אחרות להפסיק נשירה מוגזמת ולצמצם את משך הזמן שאתם משקיע בניקוי.

כדי לצמצם את הנשירה עוד יותר אפשר להשתמש בתוספי מזון לכלבים המיועדים לכך או בפתרונות טבעיים יותר כמו שמן קוקוס.

כדי להקל על מלאכת הניקוי אפשר להשתמש בשואב אבק המיועד לשיער של בעלי חיים. אבל מעבר לכך אין פתרון קסם. מדובר בעיקר בדברים פשוטים כמו טיפוח ותזונה שיעילים מאוד אם מיישמים אותם כראוי ובאופן עקבי.

איך לתחזק ולטפח את הפרווה של הצ'יוואווה להפחתת נשירה?

באופן כללי, הצ'יוואווה דורשת מעט טיפול שוטף מבחינה זאת.

עם זאת, בדומה לנשירה, כמות המאמץ הנדרשת לשמירה על פרוותו תלויה בסוג הצ'יוואווה שיש לכם.

• צ'יוואווה ארוכת שיער: שיער ארוך יותר, גלי או חלק, עם אוזניים פלומתיות ושערות סביב הרגליים. ומכיוון ששיערה ארוך יותר, הוא נוטה יותר לקשרים ובדרך כלל דורש יותר מאמץ מבחינת הברשה ותיחזוק.

• צ'יוואווה קצרת שיער: שיער קצר, מבריק וצמוד. מטבע הדברים, הרבה יותר קל לתחזוקה מכיוון שהפרווה שלו קצרה מאוד.

• שתי שכבות פרווה לעומת שכבה אחת – הצ'יוואוות עם שתי השכבות דורשות יותר זמן ומאמץ בהברשה, פשוט כי שתי שכבות פרווה (פרווה חיצונית ופרווה פנימית) מוברשות ולא רק אחת.

אולי יעניין אתכם: העור והפרווה אצל כלבים, כל מה שחשוב ומעניין לדעת.

באיזה מברשת כדאי להשתמש להברשת צ'יוואווה?

מסרק מתכת ומברשת ארוכה יותר הם אידיאליים לצ'יוואווה עם שיער ארוך יותר, מכיוון שהם מסייעים להסיר קשרים וסבכים, יחד עם השיער הישן והרופף. מברשת זיפים מתאימה יותר לצ'יוואווה עם שיער קצר וחלק.

עם זאת, במהלך עונת הנשירה, כדאי להשתמש במברשות המיועדות לדילול פרווה, במיוחד אם לצ'יוואווה שלכם יש פרווה כפולה. מברשות אלו עושות עבודה טובה בלהגיע עד לשכבה התחתונה כדי להסיר שיער רופף, והן די קלות לשימוש.

מלבד ההבדלים בשיער והצבעים השונים של שני זני הצ'יוואווה, הצ'יוואווה ארוכת וקצרת הפרווה הם אותו כלב. ובכלל, הם אינם דורשים תחזוקה רבה, רק שעם צ'יוואווה עם שיער ארוך תצטרכו להבריש אותו כמה פעמים בשבוע כדי לשמור על שערו ולהסיר את הקשרים.

בנוסף להברשה, הם גם זקוקים לאמבטיה מדי פעם עם שמפו לכלבים באיכות טובה וכזה שלא מייבש את עורם. פעולה זו תעזור לצ'יוואווה שלך להמשיך להריח טוב, להסיר שערות מתות ולעזור לפרוותו להיות בריאה ולהיראות יפה.

האם מומלץ לגלח צ'יוואווה עד העור אצל הספר?

לא!

אתם יכולים לקחת את הצ'יוואווה שלכם לספר לשם קיצור השיער וזה מה שאנשים רבים עושים עם הצ'יוואווה בעל השיער הארוך. עם זאת, לעולם אל תגלחו את הצ'יוואווה שלכם עד לעור, אלא אם צריך לעשות זאת מסיבות רפואיות לאחר התייעצות עם הווטרינר.

הסיבה היא שהצ'יוואוות עם שכבת הפרווה הכפולה תלויים בה כדי לסייע בבידודם באקלים חם וקר, וכל צ'יוואווה, גם עם יש לו רק שכבה אחת של פרווה, תלוי בה שתגן עליו מפני כוויות שמש ועקיצות יתושים.

לסיכום

הצ'יוואווה הם לא רק קומפקטיים וחמודים אלא גם לא משירים הרבה שיער וקלים לתחזוקה מבחינה זאת.

עם זאת, הצ'יוואוות הם לא כלבים "היפואלרגניים", מה שאומר שהם אינם האפשרות הטובה ביותר לסובלים מאלרגיה. לפחות לא בהשוואה לכלבים קטנים אחרים עם נשירה נמוכה יותר כמו המאלטז למשל.

אתם מוזמנות ומוזמנים לקרוא עוד על גזע עתיק יומין זה.

Similar Posts