ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

פקינז אופי ואישיות אילוף

פקינז אופי, התנהגות ואילוף – כל מה שחשוב לדעת

כלב הפקינז שמקורו בסין נקרא גם כלב האריה, זאת משתי סיבות: הראשונה היא רעמת הפרווה שיש לו מסביב לראש ולצוואר והשניה היא אומץ ליבו. לכלב הפקינז הקטן אומץ לב וביטחון עצמי רב. אפשר לתאר אותו ככלב קטן וקשוח עם אופי דומיננטי, עקשן ורציני באישיותו. הפקינז הוא כלב אינטלגנטי ועצמאי שייצור קשר חזק עם בעליו, ובעיקר לזה שיתפוס כאלפא של הבית. עם זאת חשוב לדעת שבניגוד להרבה כלבים אחרים, הפקינז הוא לא כלב שמחפש לרצות את בעליו מטבעו. הוא תמיד יעדיף להתנהג בצורה כזו שתשרת את רצונותיו. 

המשיכו לקרוא וגלו למה כלב הפקינז כ"כ מיוחד ואהוב ע"י אנשים רבים והאם הוא הכלב בשבילכם.

פקינז אופי

אם לשפוט את הפקינז עפ"י אופיו, אפשר לחשוב שהפקינז מודע להיסטוריה המפוארת שלו ככלב האריה הקיסרי. למה? טוב ששאלתם 😉

הפקינז הוא כלב אמיץ וטריטוריאלי. הוא לא כלב בכייני, אלא כלב רציני שיגן על בני משפחתו והטריטוריה שלו. ככלב רציני משחקים זה לא בדיוק הדבר שהוא הכי אוהב למרות שלפעמיים הוא יכול להשתחרר קצת לאיזה משחק כדור קצר.

הפקינז מלא חיבה ואוהב להיות במגע עם בעליו, לקבל ליטופים, לנוח על ברכיהם וכדומה.

בניגוד להרבה גזעים אחרים הפקינז לא מחפש לרצות את בעליו אלא אם כן הדבר מתאים לו באותו רגע.

ככלב עקשן חשוב להתחיל אילוף וסוציאליזציה מגיל צעיר עם הפקינז.

הפקינז נוטה להיקשר בעיקר לאדם אחד במשפחה אותו הוא תופס כמנהיג "הלהקה".

אם אתם רוצים לגלות איך הפקינז עם ילדים, כלבים אחרים, האם הוא נבחן ועוד המשיכו לקרוא ותגלו.

פקינז – אילוף והיררכיה

ללא חשיפה נכונה מגיל צעיר, אילוף ותרגילי היררכיה הפקינז עלול להיות דומיננטי ואגרסיבי לא רק לזרים אלא גם לבני הבית.

אם יש לכם כלב פקינז  חשוב לחשוף אותו מגיל צעיר לאנשים חדשים, אחרת כל אורח שיבוא לבקר יתקבל בנביחות ואגרסיביות שיהיה קשה לשלוט בה.

כלב בעל אופי חזק ועיקש כמו הפקינז צריך להבין את מיקומו בהיררכיה המשפחתית מגיל צעיר. אופיו חזק ודומיננטי מרוב הכלבים בגודל שלו ואפילו גדולים יותר. ולכן חשוב שידע שהבעלים שלו הוא ראש הלהקה, הדרך שבה הוא ילמד זאת היא ע"י אילוף נכון.

חשוב שכלבת הפקינז שלכם תדע איזו התנהגות מקובלת ואיזו לא. לעולם אל תיתנו לה את  ההזדמנות להגיד לכם מה לעשות. פעולה זו תיתן לפקינז את הרעיון שהיא תוכל להשפיע על החלטתכם מתי שתרצה.

סוגי ההתנהגויות השליליות שהפקינז עלול להפגין ללא אילוף מתאים כוללות נהמות, נביחות אובססיביות, נשיכות ואפילו חרדת נטישה.

כל אלה הן דרכים שהפקינז ינסה כדי לתמרן ולשלוט בכם.

לכן, חשוב לאלף את הפקינזית שלכם ​​אם אתם רוצים שהיא תתנהג כראוי. האילוף צריך להיות אסרטיבי ועקבי.

מצד שני, המזג החביב של הפקינז משמעו שברגע שהיא יוצרת קשר איתכם, שום דבר לא יכול לשבור קשר זה. זה מאוד עוזר למטרות אימון ואילוף.

בסופו של דבר, הפקינז הוא כלב חכם שיבין מה אתם רוצים ממנו וכיצד עליו לעשות זאת. עם זאת, אופיו העצמאי והעקשן עלול להפריע כאשר מה שאתה רוצה הוא לא מה שהוא רוצה לעשות באותו רגע.

עם זאת, זהו גזע לא פשוט לאילוף, כך שבעלי כלבים בפעם הראשונה אולי ירצו לשקול גזע אחר. עם הפקינז, יהיה חשוב להשתמש בחיזוק חיובי כדי לתגמל התנהגות טובה, שכן נזיפה או ענישה יגרמו ליותר עקשנות ואי-ציות.

אילוף נכון לכיבוד ההיררכיה המשפחתית משמע ללמוד שכל הטריטוריה: בית, חצר וכו' הם קודם כל של בני הבית ורק אח"כ שלו. כנ"ל לגבי האוכל ואפילו המיטה שלו. ברגע שילמד זאת הוא יהיה כלב בעל אופי יציב, רגוע ומאושר.

פקינז ככלב שמירה

אל תתנו לגודל ולמראה העדין והמתוק של כלב הפקינז להטעות אתכם.

הפקינז הוא כלב קטן, עצמאי מטבעו, וערני ביותר, תוסיפו לזה את העובדה שהפקינז הוא כלב מאוד טריטוריאלי באופיו ותקבלו גזע שיהיה כלב שמירה מעולה שיתריע כאשר מתקרבים זרים.

עם זאת, ודא שהנביחות שלו לא יהפכו לבעיה. אין סיבה שהפקינז ינבח רק כדי לשמוע את עצמו וזה תפקידכם לאלף אותו לכך בצורה חיובית.

אמנו את הפקינז שלכם ​​להבין שהוא צריך לנבוח רק כשהוא מנסה להתריע על משהו שאתם צריכים לשים לב אליו.

פקינז וכלבים אחרים

העקשנות של כלב הפקינז, כמו אצל הצ'יוואווה וכלב התחש יכולה להסלים לתוקפנות כלפי כלבים אחרים במשק הבית או בשכונה.

זוהי סיבה נוספת מדוע פקינז צריך לקבל סוציאליזציה מוקדמת.

המזג החזק של הפקינז גורם לו להיות פחות קשוב לכלבים ולחיות מחמד אחרת בלהקה, אך עם זאת, הוא יכול ללמוד לסבול אותם עם קצת זמן ומאמץ, ואפילו להיות חבר של אלה שגדל איתם מגיל צעיר.

הפקינז יסתדר טוב יותר עם כלבי פקינז אחרים מאשר עם גזעים אחרים.

פקינז זכר או נקבה – איזה מין מתאים לכם?

גם אם אתם מתכננים לעקר או לסרס את כלב הפקינז שלכם עדיין יש הבדלים באופי בין זכר לנקבה שחשוב להכיר.

פקינז זכר

כלב זכר יוצר קשר הדוק יותר עם אדם אחד, ואילו נקבה נוטה להתקשר באופן שווה עם אנשים רבים.

כלבים זכרים נוטים להתפתח מבחינה מינית מהר יותר מאשר כלבות, ויציגו נטיות מיניות בגיל צעיר יותר. כלב זכר יכול להריח כלבות מיוחמות ממרחק של קילומטרים רבים ואם תהיה לו הזדמנות, הוא עלול להיעלם מספר ימים ברציפות במרדף אחר נקבות. סירוס כלבי פקינז זכרים יפתור בעיה זו.

כלבים זכרים נוטים להיות קשים יותר לאילוף מאשר כלבות, והם עצמאיים יותר באופיים. הם גם נוטים להיות יותר נמרצים ודורשים יותר פעילות גופנית.

זכרים הסתדרו פחות טוב עם כלבים זכרים אחרים, במיוחד אם יש כלבה מיוחמת באיזור.

נקבת פקינז

כלבות פקינז יהיו מיוחמות לפחות פעמיים בשנה במשך כשלושה שבועות. במהלך תקופה זו תהיה הפרשה ניכרת של נוזל מהנקבה שנועדה למשוך את הכלב הזכר.

עיקור ימנע זאת מכלבת הפקינז.

כלבות פקינזות נוטות להיות יותר רגועות וקלות יותר לאילוף. עם זאת, הן עלולות להילחץ בקלות או להתבייש אם מתייחסים אליהן בקשיחות או נוזפים בהן בטון כועס.

נקבות פקינז נוטות להתחבר לאנשים רבים. הן עשויות להיות פחות מגינות באופן כללי מאשר כלבים זכרים, אך מצד שני יותר חברותיות עם בעלי חיים אחרים.

כלבות נקבות ילחמו עם נקבות אחרות, אך נוטות להסתדר באופן כללי היטב עם כלבים זכרים.

בדרך כלל קבוצה של כלבות נקבות יקבעו היררכיה ויסתדרו זאת עם זאת לאחר שההיררכיה ביניהן ברורה.

האם הפקינז הוא כלב של אדם אחד?

ככלב דומיננטי, קשוח ורציני, הפקינז ייציית לאותו בן משפחה שיתפוס כאלפא (המנהיג של הלהקה). אם אדם אחר "מהלהקה" ינסה לתת לו פקודות או ינסה להכריח אותו לעשות משהו, כלב הפקינז יגיב בנהמות או נביחות כדי להראות את חוסר שביעות רצונו מההצעה.

זאת אחת הסיבות שכ"כ חשוב שכלב הפקינז יקבל לפחות אילוף בסיסי בקשר לציות לפקודות מכל בני משפחתו. אילוף זה יעשה אותו לכלב צייתן ונוח לכל בני המשפחה.

מעבר לכך הפקינז יהיה נאמן ואוהב לכל בני המשפחה איתם ישמח לנוח על הספה, לטייל, ולהעביר את הזמן בנעימים ובליטופים.

האם פקינז מתאים לילדים?

בגלל שמדובר בכלב רציני ולפעמים אפילו חסר סבלנות, הוא צריך לפעמים את השקט והפרטיות שלו ובאופן כללי, ולכן הפקינז פחות מתאים לילדים קטנים.

גזע זה פחות אוהב לשחק, ואופיו הקשוח עושה אותו מתאים יותר לאנשים בוגרים ומבוגרים שיעריכו את האישיות החזקה שלו וידעו איך לאלף גזע זה.

עם ילדים גדולים יותר הפקינז יסתדר מעולה.

בנוסף לכך, האנרגיה הנמוכה והטבע העצמאי שלכם יגרמו להם להעדיף להעביר את רוב היום בנמנום על הספה יותר מאשר לעסוק באופן פעיל במשחק.

האם הפקינז הוא כלב אגרסיבי?

לא! הפקינז הוא לא כלב אגרסיבי, אלא כלב דומיננטי ובעל אישיות חזקה. כלב אגרסיבי הוא תוצר של פינוק יתר וויתור מצד הבעלים.

ולכן אסור ליפול למלכודת "הכלב הקטן והחמוד" בעיקר לא עם הפקינז. אם אתם לא רוצים לגדל כלב פקינז קטן ואגרסיבי שחושב שהכל מגיע לו, נובח על זרים ובני משפחה ומנסה להשליט טרור בבית אז זה קל לביצוע!

חשוב להתייחס לפקינז בכבוד אבל לא לפנק אותו יתר על המידה, חשוב ללמד אותו שגם אם מתקרבים למיטה שלו או לאוכל שלו זאת לא סיבה לפרץ של נביחות והתנהגות אגרסיבית ובאופן כללי שאתם ובני המשפחה הם המנהיגים של הלהקה.

בנוסף, כמו שציינו, חשוב לבצע לו חשיפה נכונה לאנשים, מצבים וכלבים אחרים מגיל צעיר כדי שלא יהיה כלב אגרסיבי לזרים ולכלבים אחרים ללא כל סיבה. חשיפה זאת לא תפגע באינסטינקטים הטריטוראיליים שלו וביצר השמירה וההתראה החזק שלו.

האם הפקינז כלב עקשן?

כן, אם רוצים לתאר את אופיו של הפקינז במילה אחת אז המילה "עקשן" מתאימה בהחלט. עם אילוף נכון תוך הבנת האופי של הפקינז אז הנטייה שלו לעקשנות לא תהיה מכשול לכלב מאולף ונוח שיהיה קשור לבעליו בקשר חזק ביותר.

אז האם כלב הפקינז בעל האופי החזק מתאים לכם?

יש כאלה שירתעו מהאופי החזק והעיקש לפעמים של הפקינז, ויש כאלה שדווקא ימשכו אליו, בכל מקרה כלבי הפקינז יכולים להיות רגישים וחביבים מאוד כלפי אדוניהם. בגלל תכונות חביבות אלה, אנשים רואים בגזע בן לוויה חם ואוהב.

עם אילוף נכון והיררכיה ברורה כלב מלכותי או יותר נכון קיסרי זה יהיה לא רק בן לוויה נאמן ואוהב אלא גם שומר ומגן שיהיה קשור מאוד לבעליו.

אז אם גם לכם ברור למה כלב הפקינז הוא אחד מהגזעים הפופולריים ביותר בארץ, אז יכול להיות שזהו הכלב בשבילכם.

אם כן אז תמיד שווה לבדוק האם יש אפשרות לאמץ פקינז, גם כלבים גזעיים ננטשים לעיתים ע"י בעליהם או נמסרים מסיבות שונות.

Similar Posts