ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

פיטבול רד נאוז – כל מה שרציתם לדעת

הרד נאוז פיטבול (פיטבול אדום האף) הוא כלב אינטליגנטי ופעיל שכמו הרבה כלבים ממשפחת הפיטבולים יצא לו מוניטין לא טוב ולא בצדק.

כלב ייחודי זה שייך למשפחת סטפורדשייר טרייר האמריקאי ומוכר רשמית בתור פיטבול טרייר אמריקאי (APBT או Pittie באנגלית).

למרות שיש שמתייחסים לפיטבול רד נאוז כגזע בפני עצמו, זה למעשה רק זן שקיבל את שמו בגלל הצבע האדום של האף (וחלקים אחרים בגוף עליהם נעבור בהמשך). האמריקן פיטבול טרייר (שזה הגזע שלו) מגיע במגוון של צבעים שונים. אלה עם האף כחול או אדום מכונים לעתים קרובות באופן ספציפי ככאלה, ומכאן הבילבול.

הפיטבול רד נאוז הוא אחד מהצבעים המבוקשים יותר של הגזע. כתוצאה מכך, מי שרוצה לקנות אחד ישלם מחירים מעט גבוהים יותר בד"כ. זה נכון במיוחד עבור כלבים המגיעים מקווי אלוף שגודלו במשך שנים רבות.

בואו נסתכל על כמה עובדות ועל ההיסטוריה של הפיטבול טרייר האמריקאי, ולאחר מכן נבחן לעומק כל מה שקשור לפיטבול רד נאוז, כולל השאלות הנפוצות ביותר לגבי וריאנט הצבע  הזה של הגזע.

מאיפה הגיע הפיטבול רד נאוז (היסטוריה של הגזע)

מאמינים כי ההיסטוריה של גזע הפיטבול משתרעת 4,000 לפני הספירה. הפיטבול הגיע משורה ארוכה של מסטיפים ששימשו את היוונים ככלבי עבודה וככלבי קרב במהלך מלחמות.

קפיצה קדימה בזמן מביאה אותנו לשורשיו של הפיטבול טרייר האמריקאי במאה ה-19 באנגליה. שם פותחו לעתים קרובות גזעי הבריונים החזקים והשריריים כדי לשמור על שליטה על שוורים ובעלי חיים סוררים. באותם ימים, פיתיון שוורים היה ספורט דם אכזרי שלעתים קרובות גידלו כלבים אלה כדי להשתתף בו.

הספורט האכזרי הזה נאסר באמצע המאה ה-19, אך לרוע המזל, קרבות כלבים הפכו אז לספורט הימורים פופולרי, אם כי, לא חוקי, ומכיוון שהיה קשה יותר לאכוף את החוק, הוא שגשג. גזעי הבריונים המשיכו להתפתח כדי לרתום את כוח הלחימה והאופי התוקפני שלהם כלפי כלבים אחרים.

מאמינים שבמהלך תקופה זו נחשבו הפיטבול טרייר האמריקאי והסטפורדשייר בול טרייר לאותו גזע.

בשנות ה-30 מועדון הכלבנות האמריקאי פעל כדי לתקן את המוניטין הלוחמני של הגזע לפתח את החוזקות שלו ככלב לוויה ואפילו משפחה. בשלב זה, הסטפורדשייר טרייר קיבל הוכר כגזע ע"י ארגון הכלבים האמריקאי ((AKC, אבל הפיטבול טרייר האמריקאי לא.

הפיטבול טרייר האמריקאי מוכר על ידי מועדון הכלבנות הבריטי (UKC) ומועדון הכלבנות הקונטיננטלי (CKC), אבל לא ע"י האמריקאי.

לגבי הפיטבול רד נאוז, נאמר כי מקורו מאירלנד וניתן לאתר את הגנים שלו לאבותיו, ומשייכים את הגן שגורם לצבע האדום של האף ואזורים אחרים אצלו לקו של כלבים שמכונים המשפחה הישנה של הפיטבול (‘Old Family Red Nose’), עליו נלמד בחלק הבא:

קו הדם של הרד נאוז פיטבול הידועים בכינוי "המשפחה הישנה של הפיטבול" (‘Old Family Red Nose’)

בסביבות אמצע המאה ה- 18, גידלו באירלנד ובסביבותיה זן של פיטבולים שוהיה ידוע בתחילה בתור כלבי המשפחה העתיקים.

כלבים אלה נקראו אז המשפחה האירית העתיקה או הזקנה (Irish Old Family), והם התפתחו למה שאנו מכירים כיום כזן המשפחה הזקנה של הרד נאוז (OFRN).

הכינוי המשפחה העתיקה של הרד נאוז (OFRN) של אירלנד משמש כדי להבחין בין הרד נאוז פיטבול לקווי הדם האחרים של הפיטבול טרייר האמריקאי.

הרד נאוז פיטבול משכו את תשומת לבם של רבים בנסיבות פחות מחמיאות בגלל הצטיינותם בקרבות וספורט אכזרי והנחישות שלהם (gameness) שמשמעותה שהם לא מרפים מהיריב לא משנה כמה מותשים ופצועים הם. תכונה זו הובילה את מרביעי הפיטבולים להשתמש בגידול סלקטיבי כדי לשמור על טוהר הזן.

בסופו של דבר, בסביבות אמצע המאה ה- 19, זן ספציפי זה של כלבי הפיטבול עשה את דרכו לארה"ב יחד עם מהגרים אירים.

מה שמביא אותנו לשאלה נוספת – איך אפשר לדעת האם פיטבול הנו רד נאוז פיטבול?

הגנים של הפיטבול רד נאוז

הגן שאחראי לרד נאוז פיטבול יכול להיות בפיטבול בכל צורה וגודל, במיוחד אם אחד מאבותיהם הוא חלק מהמשפחה הישנה (OFRN).

כדי שכלב פיטבול יקבל את המראה הקלאסי של "המשפחה הישנה" שני ההורים שלו חייבים להיות בעלי הגן הרצסיבי, ולכן הרד נאוז פיטבול כל כך נדיר.

בכל מקרה גם לרד נאוז פיטבול המודרני אין את המראה המקורי שכן זנים או קווי דם אחרים כבר דיללו את הגן.

בנוסף חשוב לזכור שגם אם יש לפיטבול שלכם תכונות פיזיות כמו של הרד נאוז, כמו פרווה בצבע אדמדם/נחושת, זה לא אומר באופן אוטומטי שהפיטבול קרוב יותר לזן הרד נאוז.

המאפיינים של רד נאוז פיטבול "מהמשפחה הישנה" (המקורי)

מה שהופך את הרד נאוז פיטבול למיוחד הוא המראה שלו. משאר הבחינות הוא דומה אם לא זהה לשאר כלבי הפיטבול.

בואו נראה מה המאפיינים של הרד נאוז פיטבול המקורי.

לרוב הכלבים הללו יש פרווה, שפתיים וציפורניים בצבע אדום, חום או נחושת בתוספת לעיניים בצבע ענבר.

לפיטבול רד נאוז יכול גם להיות דפוסים של לבן או שמנת בכל הגוף, בעיקר על החזה והבהונות.

תכונות ייחודיות אלו נראות בגור הרד נאואז פיטבול מלידה.

כלבי הפיטבול רד נאוז לא סתם קיבלו את התואר "כלבי הקרב הטובים ביותר". יש להם מבנה אתלטי וחזק שהופך אותם לקצת יותר גדולים מפיטבול ממוצע.

ראשם המסותת הוא כמו לבנה, עם לסתות רחבות ועוצמתיות. צוואר שרירי וחזה מלא נותנים רושם שאין לטעות בו של כוח.

יש מדינות שבהם חלק מהבעלים מקצץ להם את האוזניים, הנוהג הזה אכזרי ולא חוקי בארץ.

לאיזה גודל מגיע הרד נאוז פיטבול?

הפיטבול רד נאוז מסווג ככלב בגודל בינוני. נקבת הפיטבול רד נאוז יכולה להגיע לגובה שנע בין 43 ל- 51 ס"מ ויכולה לשקול בין 14 ל  23 ק"ג.

הזכר של הפיטבול רד נאוז הוא קצת יותר גבוה וכבד. זכר יכול להגיע לגובה של עד 56 ס"מ ומשקלו יכול להגיע עד 29 ק"ג.

ההבדלים בין הפיטבול בלו נאוז (האף הכחול) לפיטבול רד נאוז (האף האדום)

ההבדל העיקרי בין שני הזנים הללו הוא הצבע שלהם.

לפיטבול בלו נאוז יש פרווה בגוונים שונים של אפור, חלקם עם רמז לכחול. אצל הבלו נאוז פיטבול, הגן שגורם לצבעים אלו הוא זה שמשפיע על ייצור המלנין.

מכיוון שהם שונים בצבע, לשני זני הפיטבול האלה יש גם עלויות שונות. רד נאוז יקר יותר בגלל שהוא נדיר יותר וקשה יותר להשיג אותו.

מלבד הצבע והמחיר, הרד נאוז והבלו נאוז פיטבול דומים מכיוון שהם מאותה משפחה. יש להם טמפרמנט זהה: שניהם כלבים אינטליגנטים ונאמנים.

שניהם נחשבים לבין הזנים המובחרים בגזע הפיטבול, הם כלבי משפחה נהדרים ואינם אלימים מטבעם.

לסיכום חשוב להבין שההבדל בצבע לא אומר שזן אחד טוב מהשני. שניהם שייכים לגזע האמריקן פיטבול טרייר, פשוט בצבעים שונים.

טמפרמנט של הרד נאוז פיטבול

חשוב לדעת שלמרות ההיסטוריה המפוקפקת שלהם שלא באשמתם שכוללת קרבות כלבים,שוורים ואפילו דובים, הפיטבול אינו כלב אגרסיבי מטבעו.

למעשה, יכול להיות שתופתעו ממה שתקראו ממש כאן על הגזע הזה.

האם הפיטבול רד נאוז מסוכן?

פיטבולים הם בין גזעי הכלבים השנויים ביותר במחלוקת. כשמדובר בגזע זה, אין תחום אפור – או שאתה אוהב אותם, או שאתה שונא אותם.

עם זאת, התשובה לשאלה האם הפיטבול רד נאוז, ובכלל האם הפיטבול הוא כלב מסוכן היא לא! פיטבולים אינם זן מסוכן, במיוחד אם בעליהם או מגדליהם מגדלים אותם כראוי.

האמת היא שלכל הכלבים יש פוטנציאל או נטייה להיות מסוכנים. גורמים מסוימים – כמו הסוציאליזציה והאימון שהם מקבלים – יכולים להשפיע על אישיותו של הכלב.

פיטבולים טרייר אמריקאים רבים מגיעים לידי בעלים שמתייחסים לכלבים שלהם בקשיחות או לא מטפלים בהם כראוי, מה שמשפיע לרעה על התנהגות הכלב. פיטבולים שגדלו עם משטר של פחד או תוקפנות יהיו בלתי צפויים במצבים שבהם הם מרגישים מאוימים (כמו כל כלב שגודל כך). בגלל התכונות הפיזיות שלהם הם כמובן יהיו יותר מסוכנים במצבים אלו.

אך עם הבעלים הנכון, הרד נאוז פיטבול הוא יצור עדין וידידותי. הפיטבול רד נאוז משתוקק לאינטראקציה ולחברתם של בני האדם האהובים עליו.

הם חיות מחמד טובות למשפחה וידועים בשל היותם מעולים עם ילדים! גזע זה אידיאלי למשפחות שהתנסו בטיפול בגזעים גדולים יותר.

האם לאמץ פיטבול רד נאוז?

לבעלים המתאימים התשובה היא כן.

כל עוד אתם יודעים איך להיות מנהיג אלפא ומוכנים להתחייב לגדל את הגזע הזה באמצעות חיזוקים חיוביים ואהבה, אז לא אמורה להיות בעיה.

עם זאת, לפני שאתם מחליטים על גזע זה, צריך ואפילו קריטי לדעת איך לגדל ולאלף אותם כראוי. עם גידול ואילוף נכונים הפיטבול שלכם יגדל להיות ידידותי ובטוח בעצמו, ואתם תדעו כיצד להימנע ממצבים שבהם הכלב שלכם ירגיש מפוחד או מאוים.

אימצתם או שוקלים לאמץ פיטבול רד נאוז? אל תשכחו לבדוק כאן רשימת שמות מיוחדים ומקוריים לפיטבול רד נאוז.

הפעילות הגופנית הדרושה לרד נאוז פיטבול ובעצם לכל פיטבול

הפיטבול טרייר האמריקאי הוא אחד הכלבים בעלי הכושר הפיזי הטוב ביותר שקיימים כיום. הם חזקים ולא קשה למצוא סרטונים שבהם חלקם אפילו קופצים על קירות לגובה רב.

ולכן, כדי לעזור לפיטבול להישאר בריא, בכושר ולשרוף את האנרגיה העצורה שלו, הרד נאוז פיטבול זקוק לפעילות גופנית יומיומית ואינטנסיבית. הכלב שלכם יעריך את זה אם תוכלו לתת לו יותר משעה של אימונים ומשחקים מאתגרים מבחינה מנטלית, בנוסף להליכות לעשיית צרכים וטיולים.

גזע זה מתאים יותר לבתים בהם הוא יכול ליהנות מפעילויות בתוך ומחוץ לבית כאחד. חלק מהבעלים אפילו בונים מסלולי מכשולים עבור הפיטבול שלהם כדי לתת לכלב שלהם יותר פעילות גופנית ואימוני זריזות.

פיטבול רד נאוז עייף יתכרבל לידכם בשמחה לאחר שבילה את כל היום בפעילות.

ללא מספיק פעילות גופנית או משחק, הכלב שלכם יכול לסבול מעודף משקל ולהתמודד עם בעיות בריאותיות נוספות, שלא לדבר על זה שרד נאוז פיטי משועמם עלול גם להיות הרסני כלפי הרהיטים שלכם, ובהתחשב בכוח שיש לו בלסתות הוא יכול לגרום להם נזק רציני.

לסיכום, רד נאוז פיטבול זקוק למשפחה או אדם פעיל שיוכלו לספק לו מספיק פעילות גופנית וגירוי מנטלי של לפחות שעה וחצי, שעתיים ביום. יש להם הרבה כושר עמידה כך שאם אתם האנשים שאוהבים טיולים והליכות אינטנסיביות, הפיטי יהיה בן הלוויה המושלם.

פיטבול רד נאוז בחוץ בצבע חום

כאשר הם בבית, כחלק מהגירוי המנטלי, מומלץ לספק להם משהו ללעוס, יש להם נטייה טבעית לכך ומבחר של צעצועי לעיסה עמידים שמתאימים לגזע זה יעשה להם רק טוב.

אילוף פיטבול: סבלנות, כבוד והרבה חיבה ואהבה

פיטבולים לא רק בעלי יכולת פיזית, הם גם אינטליגנטים. רוב הפיטבולס הם חלום של כל מאלף! לא פלא שהם מצטיינים ככלבי עבודה, למשימות כגון חיפוש והצלה.

אל תשכחו להשתמש בשבחים ותגמולים כדי לעודד את ההתנהגות החיובית שלהם. חשוב שהכלב שלכם יבין שאתם האלפא מהרגע שאתם מביאים אותו הביתה.

אם הוא יבין שאתם האלפא או במילים אחרות המנהיגים הדומיננטים מבין שניכם הדבר יקל על האילוף – דרך אחת לעשות זאת על ידי שימוש בקול סמכותי תוך שמירה על קשר עין.

מלבד לתגמל את הכלב שלכם בפינוקים ובשבחים, הימנעו מלהשתמש במילה "לא" בכל פעם שאתם נותן לו הוראות או כאשר אתה מאלפים אותו.

לא משנה אם הוא מילא אחר הפקודות שלכם או לא, תמיד הראו אהבה וחיבה לרד נאוז פיטבול שלכם. תופתעו כיצד האסוציאציה החיובית הופכת את תהליך האימון למהיר יותר.

אם אי פעם תיכנסו לקרב רצונות עם הכלב שלכם, השתמשו בשיטת האילוף המודרנית ללא כוח. בשיטת אילוף זו, אתם מאלפים את הכלב שלכם על ידי התמקדות בהתנהגות הרצויה במקום לתקן את ההתנהגויות הלא רצויות.

כל מה שצריך לעשות הוא לספק במהירות תגמול לכלב בכל פעם שהוא עושה משהו נכון, כמו שבחים, פינוקים או צעצוע אהוב.

זה לא רק יבטיח שלא יהיה עימות בינכם לבין הפיטבול שלכם, אלא זה גם יגדיל את הסיכויים שהוא יבחר להתנהג בהתאם לציפיות שלכם.

החשיבות של סוציאליזציה לרד נאוז פיטבול

חלק מהבעלים בוחרים לחכות עד שפיטבול האף האדום שלהם יקבל את כל הזריקות שלו לפני שמתחילים סוציאליזציה, אבל זה לא הכרחי. התייעצו עם הוטרינר שלכם או אפילו עם יותר מאחד כדי לראות איך אפשר לדאוג שהפיטבול שלכם יקבל כמה שיותר סוציאליזציה, שחיונית כדי ללמד אותו להתנהג טוב יותר במצבים לא מוכרים.

חשוב ללמד אותו או אותה שלא הכל וכל מי שמסביבו מהווה איום. מהיותו, חשפו את הפיטבול רד נאוז שלכם לחוויות חדשות לעתים קרובות ככל שתוכלו.

תנו לו לפגוש את השכנים והחברים שלכם, אנושיים או אחרים, אבל וודא שהכלב שלכם מרגיש בטוח. זה יעזור לבטל את עודף הרגישות שלו ויגרום לו להרגיש רגוע יותר.

פיטבול רד נאוז שעבר תהליך סוציאליזציה טוב יהיה הכלב הכי ידידותי שאפשר. הם יחשבו שכולם אוהבים אותם ויתנו בתמורה את כל האהבה שיש להם לסובבים.

מומלץ גם לדאוג שיהיה לו איפשהו בבית אזור ללא המשפחה. מקום אליו יוכל לפרוש לנוח אם הסביבה שלו קצת יותר מדי רועשת ומרגשת מכדי שהוא יכול להתמודד איתו באותו רגע.

פיטבול רד נאוז ככלב משפחה

פיטבול רד נאוז, ובעצם כל פיטבול טרייר אמריקאי, יכולים להפוך לחיית מחמד משפחתית נפלאה. הם בדרך כלל מעריצים את משפחותיהם, כולל ילדים. עם זאת, הם לא תמיד הכלב המתאים לבעלים מתחילים. הכוח העצום שלהם הוא משהו שצריך לקחת בחשבון. אם אתם מתמודדים עם בעיות או התנהגויות לא רצויות, אז יש חשיבות ליכולת ליישם תוכניות אילוף בביטחון.

חשוב גם לשקול את הפוטנציאל שכל גור יכול להיות כלב תוקפני. זה יכול להיות נפוץ יותר עם פיטבולים באופן כללי, ומושפע מאיך הם גדלו לאורך זמן. כפי שצוין קודם, סוציאליזציה מוקדמת חשובה ורבים מאוד מהם שלווים וחברותיים עם כלבים אחרים.

אבל יש להם יותר סבירות לתגובתיות יתר עם כלבים מאשר אצל גזעים רבים אחרים. יש לנקוט זהירות אם מנסים להכיר אותם לכלבים אחרים במשפחה. כאשר אתם בחוץ, ייתכן שהם יצטרכו להישאר ברצועה, ואולי עם רסן. תצטרכו לשקול גם את אורח החיים שלכם ואת רמת האחריות שלכם, בכ"ז מדובר בכלב עוצמתי.

רוב הרד נאוז פיטבול הם בעלי חיבה יוצאת דופן וסובלנות כלפי ילדים. חשוב לציין, שאם יש לכם ילדים, חשוב לוודא שהילדים מכבדים ויודעים כיצד לקיים אינטראקציה מתאימה עם הכלב. זה נכון לגבי כל גזע כלבים, אבל בגלל הכוח העצום של הכלבים האלה, הם עלולים להזיק יותר ממה שכלב קטן מגזע טוי יעשה אם יחליט שנמאס לו מהצקות שונות אפילו אם הילד עושה זאת בלי כוונה רעה.

בריאות ותזונה של הפיטבול רד נאוז

לפיטבול רד נאוז יש מעט בעיות בריאותיות בהתחשב בכך שמדובר בכלב גזעי. הפיטבול טרייר האמריקאי הוא, באופן כללי, גזע בריא. חשוב לעקוב ולשים לב לבעיות בריאותיות בסיסיות ככל שהם מתבגרים, אבל זה אותו הדבר עבור רוב הגזעים.

הפיטבול רד נאוז אינם נוטים יותר או פחות לבעיות בריאותיות כלשהן בהשוואה לכל צבע אחר של הגזע. לפעמים הם מזוהים כבעלי עור רגיש, ושמפו מיוחד עבור הפרווה שלהם יעזור.

מבחינה תזונתית, לפיטבול רד נאוז אין צורך בדרישות תזונתיות נוספות בהשוואה לכל פיטבול גזעי אחר. תרצה לוודא שיש לך את המזון המתאים לפיטבול, במיוחד כשהגור שלכם גדל. ככל שהכלבים מתבגרים, יש להם דרישות תזונתיות שונות. חשוב לוודא שאתם עונים על הצרכים שלהם בשלבים שונים בחיים. זה יעזור להבטיח שהפיטבול שלכם יישאר בריא ויגיע או אפילו יעבור את ממוצע תוחלת החיים של הגזע.

שאלות קשורות

מה זה פיטבול רד נאוז?

פיטבול רד נאוז הוא פשוט זן של הפיטבול טרייר האמריקאי עם פיגמנט אדום שמשפיע על הצבע שלו בעיקר באף, ציפורניים והשפתיים. לגזע הפיטבול האמריקאי יש הרבה וריאציות שונות של צבע, אבל האדום הוא הצבע השני הנדיר ביותר.

האם הרד נאוז פיטבול הוא גזע נפרד?

לא. לא מדובר בגזע נפרד, אלא וריאנט צבע של הגזע. פיטבולים רד נאוז נתפסים לעתים קרובות כגזע נפרד על ידי אלה שאינם מבינים את התכונות הרצסיביות של הגנים של קו הדם הזה.

מהו המקור של הפיטבול רד נאוז?

המקור שלהם הוא באירלנד, ומקורם ידוע מקו דם של כלבים שנקראו "המשפחה הישנה של הפיטבול".

מה הגודל שאליו מגיעים הפיטבול רד נאוז ומתי הם מפסיקים לגדול?

כלבים אלה יכולים להגיע בממומצע לגודל של עד 32 ק"ג לזכרים והנקבות בדרך כלל לא יותר מ-27 קילו.
הפיטבול טרייר האמריקאי בכלל והרד נאוז בפרט יפסיקו בדרך כלל לגדול בין גיל 18 ל-24 חודשים. הם יכולים להמשיך ולהוסיף משקל עד 36 חודשים כשהם מתפתחים ומתבגרים.

מהו הצבע של הפיטבול רד נאוז?

פיטבול רד נאוז אמיתי הוא אדום לחלוטין. כמה כתמים קטנים של לבן מקובלים, אבל זה נחשב לפגם על ידי מגדלים רבים.

האם הרד נאוז פיטבול הוא חיית מחמד טובה?

כל כלב יכול להיות חיית מחמד מצוינת. זה תלוי לחלוטין באילוף ובטבעו של הכלב, והאחריות הזו נופלת ישירות על הבעלים של הכלב.

האם הרד נאוז פיטבול אגרסיבי יותר מפיטבול טרייר אמריקאים אחרים?

לא. למעשה, רבים מפיטבולים האמריקאים האגרסיביים, הם כלבים מעורב עם גנים של פיטבול וגזעים אחרים. וכאן יש את הדילמה העתיקה של גנים מול גידול וחינוך.

האם הרד נאוז פיטבול הוא אגרסיבי או מסוכן?

למרות שלכלבים אלה יש מוניטין ככלבים מסוכנים ואגרסיביים, הרד נאוז הם לא יותר או פחות אגרסיביים מכל פיטבול טרייר אמריקאי אחר. היו תקופות בהיסטוריה שהם נחשבו אגרסיביים יותר מהשאר וזאת בשל שושלת והיסטוריית הלחימה שהם היו חלק ממנה. כיום, הם אינם אגרסיביים מכל כלב לא מאולף אחר, למרות שבגלל חוזקם והתכונות הפיזיות שלהם אין ספק שכאשר כלב מגזע זה אינו מאולף ולכן בעל אופי אגרסיבי, הוא יהיה מסוכן יותר מפומרניין אגרסיבי למשל. בכל מקרה האחריות מוטלת על הבעלים לחנך ולאלף אותם, שכן גזע זה הוא נוח וידידותי מטבעו עם הסוציאליזציה והאילוף הנכון.

האם הרד נאוז פיטבולים הם לא חוקיים?

יש הגבלות על הגזע במדינות מסוימות. גזעים מסוימים נתפסים כאגרסיביים או מסוכנים יותר. בגלל זה, חברות הביטוח נוטות פחות לבטח בתים שיש להם גזעים אלו. זה נכון לגבי כל גזעי הפיטבול, ולא מוגבל לפיטבול רד נאוז.

לסיכום

אם חשבתם שהפיטבול רד נאוז בפרט, והאמריקן פיטבול טרייר הם תוקפניים ומסוכנים, אנו מקווים שמאמר זה עזר להפיג כמה מהמיתוסים הלא הוגנים האלה. הפיטבול רד נאוז יכול להיות בן לוויה וכלב משפחה מדהים ואוהב אם מגדלים אותו ביד איתנה אך אוהבת.


הרד נאוז פיטבול אינם מומלצים לבעלי כלבים מתחילים ולא מנוסים. יש לאמץ אותם רק לבתים שבהם הם יקבלו מספיק פעילות גופנית וגירוי מנטלי. הם צריכים גם לקבל אימון חיזוק חיובי עקבי. אם כל אלה ייושמו, הם יכולים להפוך לחיות מחמד משפחתיות אוהבות ונאמנות כאחד. כדאי לזכור כי הפיטבול רד נאוז הוא זן רב עוצמה ותצטרכו להיות מוכנים להשקיע את הזמן הדרוש כדי לאלף כראוי את הכלב שלכם.

Similar Posts