ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

פיטבול בלו נאוז (Blue Nose Pitbulls): כל מה שרציתם לדעת והאם האף שלו באמת כחול?

הבלו נאוז פיטבול הוא בעצם אמריקן פיטבול טרייר משושלת נדירה ומיוחדת עם צבע שונה (בהמשך נגלה האם מדובר בצבע כחול באמת). האמריקן פיטבול טרייר או בקיצור הפיטבול הוא גזע שיצא לו שם רע שלא באשמתו ושלא בצדק. מי שמכיר את הגזע יודע שיש מיליון סיבות לאהוב אותם. מהטבע האוהב שלהם,פרצוף הסמיילי החמוד שלהם, ועד לכפותיהם המדהימות.

כל פיטבול הוא ייחודי, אבל חלקם נדירים יותר מאחרים. והייחודי מכולם? ניחשתם, זה הפיטבול בעל האף הכחול או בשמו הבלו נאוז פיטבול. אבל מה כל כך מיוחד בגור הצבעוני המעניין הזה? האם הוא פיטבול גזעי וטהור, או שהוא מעורב עם גזע כלבים אחר? ובכן, הגעתם למקום הנכון כדי לגלות זאת.

כאן במדריך הזה אנחנו הולכים לקחת אותכם דרך כל מה שאתם צריכים לדעת, מההיסטוריה שלו לבריאותו, האישיות שלו ועד לצרכי הפעילות הגופנית שלו. נסקור גם את הגנטיקה מאחורי הצבע הייחודי שלו, ואיך הוא מקבל את צבע האף הכחול והמדהים שלו. אז, בואו נקפוץ ישר פנימה לפרטים הכחולים.

מהו פיטבול בלו נאוז?

פיטבול בלו נאוז הוא לא גזע פיטבול נפרד. ישנם רק שלושה גזעי פיטבול כיום: אמריקן פיטבול טרייר, אמריקן סטפורדשייר טרייר וסטפורדשייר בול טרייר.

הבלו נאוז פיטבול הוא סוג של פיטבול טרייר אמריקאי. כמו הרד נאוז פיטבול, הוא קיבל את שמו מהצבע הייחודי שלו.

הבלו נאוז פיטבול הם בעלי גוון כחול-אפור לעור שלהם. העיניים וציפורני הרגליים שלהם הם לעתים קרובות באותו גוון, גם כן.

צבע ייחודי זו נגרם על ידי גן רצסיבי, אשר מפעיל ייצור לא תקין של מלנין. הגוון עשוי להשתנות בין בלו נאוז פיטבול אחד למשנהו (משחור לכחלחל-אפור), בהתאם לכמות המלנין בעור שלו.

ולמרות שמם, לכלבים האלה אין אף כחול. האף שלהם הוא יותר בצבע אפור, עם גוון של כחול. צבע זה נותן לו מראה בולט ומיוחד.

מדוע הפיטבול בלו נאוז נדירים?

הגן הרצסיבי שגורם לצבע הכחול-האפור נדיר יחסית, וזה אפילו נדיר יותר ששני פיטבולים עם הגן הרצסיבי הזה מתרבים.

בהתחשב בסבירות הקטנה להולדת גור של פיטבול בלו נאוז , חלק מהמגדלים משתמשים בשיטות שונות, ולא מוסריות שפוגעות בבריאות של הגורים שיוולדו, וכל זאת כדי לוודא שהם מקבלים גורי פיטבול בלו נאוז.

מגדלים אלה מזווגים שני פיטבולים מאותה המלטה, למרות ההשלכות על בריאות הכלב, וכל זאת בשביל בצע כסף. לכן אם החלטתם שאתם רוצים לאמץ פיטבול בלו נאוז זה חשוב לבחור נכון את המגדל, ולא רק מסיבה זאת (עוד על כך בהמשך כאשר נדבר על סוציאליזציה).

המאפיינים הפיזיים של פיטבול בלו נאוז

הבלו נאוז פיטבול הוא כלב בגודל בינוני שיכול להגיע לגובה של בין 36 ל 61 ס"מ (14 עד 24 אינץ'), אבל הוא יכול לשקול עד 39 ק"ג (85 פאונד)!

זו הסיבה שחלק מהאנשים והכלבים מפחדים מהרגליים החזקות, החזה הרחב והעמידה החזקה והבטוחה שלהם.

אך המראה שלהם מטעה וממש לא משקף את הטבע האמיתי של הפיטי בלו נאוז.

מבט אחד בחיוך המפורסם שלהם שכבר נהיה הסימן המסחרי שלהם ובזנבם המכשכש בהתרגשות יגרום לכם להבין עד כמה הגזע הזה ידידותי ואוהב.

מלבד הצבע הייחודי שלהם, הפרווה שלהם זהים לאמריקן פיטבול טרייר אחרים: קצר, רך ומשיי.

אופי ואישיות של הבלו נאוז פיטבול

אין מה לעשות. בגלל המראה המאסיבי והעוצמתי שלהם וההיסטוריה שלהם בקרבות כלבים, הרבה אנשים עדיין פוחדים מכלבי פיטבול מכל הסוגים.

אבל האם ידעתם שבמבחני טמפרמנט הציון שלהם קרוב לזה של הגולדן רטריבר?

 פיטבולים הם מהכלבים הצפויים ביותר בעולם הכלבים. הם כלבים אוהבים עם אופי רגוע.

רוב הפיטיז אפילו עדינים עם ילדים. עם המבנה החזק שלהם, לא יהיה אכפת להם שיחבקו אותם בחוזקה על ידי הקטנים במשפחתם.

אם אתם רוצה פיטבול בלו נאוז במשפחה, היו מוכנים לקבל כלב אקספרסיבי. לכלבים אלו אין מושג של מרחב אישי והם יתכרבלו עם בני המשפחה בכל הזדמנות.

האם בלו נואז פיטבול מסוכנים?

לא מטבעו.

כמובן שכל כלב לא מאולף יכול להיות מסוכן, וכאשר מדובר בכלב חזק ועוצמתי שכזה אז הסכנה יכולה להיות פי כמה וכמה, אבל חשוב להבין תוקפנות של כלב היא לרוב השתקפות של הבעלים שלו ולא של מזגו. כל כלב יפתח נטיות לתקוף ולנשוך כשהוא מוזנח, מאוים או עובר התעללות.

הפיטבול בלו נאוז הוא באופיו כלב ידידותי שאוהב לשחק ולהיות בקרבת המשפחה שלהם.

זה העניין עם הגזע הזה; הוא אוהב אינטראקציה עם אנשים. רובם לא יהיו כלבי שמירה טובים כי הם יקבלו את פניהם של זרים בזנב מכשכש ונשיקות רטובות.

גזע זה ישמש בן לוויה נאמן. הם יראו לכם כמה הם אוהבים אותכם גם ע"י כך שיגנו עליכם. אם פיטבול בלו נאוז ירגיש שיש איום בסביבה, הם יגנו עליכם ללא היסוס.

עם זאת, בגלל הרצון העז שלהם לתשומת הלב שלכם הם יכולים לקנא אם כלב אחר ייכנס לתמונה. זה משהו שאפשר לפתור באישיות של כלבכם באמצעות סוציאליזציה נכונה ומגיל צעיר.

הפעילות הגופנית הדרושה לפיטבול בלו נאוז

הפיטבול בלו נאוז הוא כלב פעיל שאוהב לקפוץ גבוה!

עם זאת, קפיצות לגובה בלהד לא יספקו את צרכי הפעילות הגופנית של גזע חזק זה.

הכינו את עצמכם לכך שהכלב הזה דורש לפחות שעה וחצי של פעילות גופנית בכל יום.

הפיטי אוהב טיולים ארוכים ברחבי השכונה או טיולים לגינת הכלבים, שם הוא יכול לרוץ ולחקור את הסביבה.

עם זאת, היזהר כאשר אתם לוקחים אותו לגינת הכלבים. זה עלול לעורר את דחף הטרף שלו ואת נטיות הקנאה שלו. סוציאליזציה נכונה במהלך חודשי הגורות יעזרו לבלום התנהגות זו.

הכלב הזה יפרח בבית שיספק להם הרבה מקום להסתובב בחופשיות. רק תוודא שבחצר האחורית שלכם יש גדר גבוהה כדי למנוע מהפיטי שלכם לברוח כדי לחקור לבד את העולם החיצוני.

פיטבול בלו נאוז משחק עם מקל

ללא פעילות גופנית, הפיטבול בלו נאוז יכול לסבול ממצבי רוח, עודף משקל ועצלנות. אורח חיים פעיל יבטיח שהוא יהיה שמח ובריא.

אילוף פיטבול בלו נאוז

הפיטבול בכלל וכמובן שגם הפיטבול בלו נאוז הוא כלב אינטליגנטי ביותר שניתן לאמן בקלות יחסית. הדבקות שלו במטרה והרצון שלו לרצות את בעליו עושות את המלאכה לקלה.

עליכם להתחיל באילוף וסוציאליזציה ברגע שאתם מביאים את הכלב הביתה. ייתכן שיהיה צורך בסבלנות מסוימת, מכיוון שדעתם של גורים מוסחת בקלות רבה יותר.

עם סוציאליזציה מוקדמת, הוא אחד הכלבים הידידותיים ביותר. אבל ללא סוציאליזציה נכונה ומגיל צעיר, תהיה לכם בעיה. מגדלים טובים ידאגו לסוציאליזציה לגור לפני שהם נותנים אותם לאימוץ. לכן, כאשר אתם מביאים את הגור לביתכם המשיכו עם תהליך הסוציאליזציה על ידי יצירת מצבים שבו הוא עם כלבים אחרים ומצבים לא מוכרים, הכל תחת פיקוח שלכם כמובן, כדי לבנות את הביטחון העצמי שלו.

עוד דבר שחיוני באילוף פיטבול הוא שתבססו את עצמכם כאלפא. זה יעזור לו להבין את תפקידו במשפחה (הלהקה מנקודת המבט שלו), מה שיגדיל את הסיכוי שיפעל לפי הפקודות שלך.

שיטת החיזוקים החיוביים כמו פינוקים ושבחים יעזרו מאוד כאשר מאלפים ומחנכים פיטבול בלו נאוז. אל תנסו אפילו לצעוק עליו, זה רק יוביל לפרצוף עצוב ומאוכזב בפניו המתוקות וממש לא יועיל באילוף.

אם אתם צריכים עזרה, קחו אותו לשיעורי ציות כדי לקבל סיוע בכל מה שהכלב שלך צריך ללמוד.

אם אמצתם פיטבול בוגר ולא מאולף, יהיה הרבה יותר קשה לאמן אותם מכיוון שהם אולי כבר נפלו להרגלים רעים שיהיה קשה או בלתי אפשרי להסירם.

אוהבים? אולי יעניין אתכם לגלות על קרוב משפחתו הרד נאוז פיטבול.

הטיפול שדורש הפיטבול בלו נאוז

למרות שמדובר בגזע בריא יחסית ועמיד, הוא דורש טיפול, טיפוח והמון תשומת לב. בואו נעבור על מה בדיוק זה כולל.

טיפוח בלו נאוז פיטבול

הברשת הפרווה פעם בשבוע מספיקה. הברשה זו מבטיחה שהשמנים הטבעיים של העור יפוזרו באופן שווה בפרווה הקצרה שלו ואפילו עוזרת להפחית נשירה.

הבלו נאוז פיטבול משירים בכמות נמוכה עד בינונית, מה שאומר שהפיטבולים האלה אינם היפואלרגניים.

בהתחשב בעובדה שהוא כלב אנרגטי ופעיל, הפיטבול בלו נאוז שלכם יזיע הרבה, ולכן כדי שהוא יישאר רענן (ויריח טוב) עשו לו אמבטיה לפחות פעם בחודש.

אל תשכחו לצחצח שיניים, לנקות את האוזניים ולגזוז את הציפורניים, שיכולות לצמוח די מהר. מבחינת ציפורניים, בזכות העובדה שהם כלבים פעילים, יש סיכוי שהם ישחקו את הציפורניים שלהם באופן טבעי, מה שאומר שתצטרכו לגזור לו אותן לעיתים רחוקות בלבד.

אם מעולם לא גזזתם ציפורניים לכלב או שאתם לא יודעים איך לעשות זאת מומלץ שתלמדו איך לעשות זאת בצורה נכונה. הציפורניים של הכלבים שונות משלנו וגזיזה לא נכונה תגרום לכאבים ודימום.

האכלת פיטבול בלו נאוז

תזונה היא עוד חלק חיוני בחייו של כל כלב, וכמות המזון שתיתנו לפיטבול בלו נאוז שלכם תהיה תלויה בהרבה גורמים, כמו גילו ורמת הפעילות שלו.

עם גור של פיטבול, אידיאלי עבורו לאכול בסך הכל כוס אחת של מזון יבש לכלבים, מחולק לשלוש ארוחות ביום.

לגבי פיטבול בוגר, ניתן לתת לו בין 2 ל 3 ארוחות ביום. האכילו את הפיטבול בלו נאוז שלכם ב-30 קלוריות לכל קילוגרם ממשקל גופו.

ודאו שאוכל הכלבים שתבחרו יכול לענות על הצרכים התזונתיים היומיומיים של הפיטבול. מזון עשיר בחלבון, למשל, יכולות לעזור לפיטבול בלו נאוז לשמור על מסת השריר שלו ולחזק את המפרקים שלו.

שומן שומר על פרווה מבריק ובריאה תוך שהוא מספק לו מספיק אנרגיה לשגרת האימונים שלו. למרות שהם יכולים להיות מקור לאנרגיה, פחמימות אינן בראש סדר העדיפויות של הדיאטה של ​​הפיטבול.

תזונה של מזון גולמי (RAW FOOD DIET) עשויה להתאים עבור הפיטבול, אבל זה תמיד רעיון טוב להתייעץ עם הווטרינר שלכם לפני שתשנו משהו בתזונה שלו.

בעיות בריאותיות שעלולות להיות לפיטבול בלו נאוז

פיטבולים הם בדרך כלל בריאים, אבל מכיוון שהגזע של הפיטבול בלו נאוז הוא ממאגר גנים קטן יחסית, הם נוטים יותר לבעיות גנטיות.

פיטבול בלו נאוז נוטים יותר למחלות לב, כמו גם לתפקוד לא תקין של מערכת החיסון והעצבים.

הם גם נוטים לאלרגיות ולבעיות עור. אז שימו לב לפריחה או אי סדרים אחרים בעורם ואל תהססו לקחת את הכלב שלכם לווטרינר.

לפיטבול בלו נאוז תוחלת חיים של 12 עד 16 שנים. עם אורח חיים בריא ובדיקות בריאות קבועות, ניתן למנוע או לדחות את רוב הבעיות הבריאותיות.

לסיכום, האם הפיטבול בלו נאוז הוא הכלב בשבילכם?

האמת היא שפיטבול בלו נאוז הוא כלב רגיש, עדין וחביב. לאחר שאימנתם וגידלתם אחד, הרווחת בן לוויה אוהב ונאמן לכל החיים.

הם כלבים מצוינים למשפחות, גם אם יש לכם ילדים! אבל אם אתם מחפשים כלב שמירה, פיטבול בלו נאוז הוא ידידותי מדי בשביל זה.

כאלה ששומרים את הפעילות הגופנית והטיולים לסוף שבוע בלבד צריכים להתרחק מגזע זה מכיוון שהם זקוקים לפעילות גופנית אינטנסיבית מדי יום. אם אתם רוצים כלב אנרגטי ונרגש לשחק איתו או בן לוויה כלבי לריצות וטיולים יומיומיים, אז זה הכלב המתאים לכם.

לחצו כאן לרעיונות לשמות לפיטבול בלו נאוז החדש שלכם.

Similar Posts