ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

פומרניין נשירת שיער - האם פומרניאן משיר הרבה

פומרניין ונשירת שיער (המדריך המלא)

מאמר זה יבדוק את השאלה שכל מי שרוצה או מגדל פומרניאן בטח שאל את עצמו לפחות פעם אחת: "האם פומרניין משיר הרבה שיער?"

אז התשובה היא שהפומרניאן לא משירים הרבה שיער  ועם טיפוח קבוע ניתן לשלוט ולהפחית את כמות השיער שהם מפילים בבית בקלות יחסית. אומנם יש להם פרווה ארוכה ושופעת בעלת שתי שכבות אך הם גזע עם כמות נשירה שאינה גבוהה.

הנשירה שלהם היא עונתית, ובמקרה של נקבות, נשירה הורמונלית לאחר ,תקופת הייחום או לאחר גמילה של הגורים. נבדוק גם מה לגבי גורים והחלפת פרווה.

נשירת שיער אצל פומרניאן – למה לצפות

פומרניין בוגר מגיל שנה וקצת

כלבי הפורמניין משירים שיער ברמה בינונית.

כדי להבין מה זה אומר, בואו נשווה את כמות הנשירה של הפומרניין לגזעים אחרים.

בקצה האחד של ספקטרום הנשירה, יש לך כלבים כמו הפודל והשי צו, ששניהם כמעט ולא משירים שיער. עם כלבים אלה, זה די נדיר לראות הרבה (אם בכלל) שיער מרחף מסביב.

בקצה השני של הספקטרום, יש לך כלבים כמו אקיטה אינו והאסקי סיבירי, שמשילים כל כך הרבה עד שתחשבו שאימצתם מכונה קטנה וחמודה לפיזור שיער בבית ולא כלב. וכמה פעמים בשנה, בדרך כלל במהלך האביב והסתיו, תמלא שקיות אשפה מלאות בשיער כלבים.

אז הפומרניין נמצא איפשהו באמצע בין שני הקצוות האלה.

אז אומנם תבחינו בקצת שיער בבית באופן עקבי לאורך כל השנה, ויותר במהלך חילופי העונות, אבל בסך הכל זה לא מאוד מורגש. ואחת הסיבות העיקריות לכך היא הגודל הזעיר שלו.

אומנם גם כלבים קטנים יכולים להשיל הרבה. אבל לכלב ששוקל מקסימום 3.5 קילו (7 פאונד) אין כל כך הרבה פרווה להשיר בהשוואה לכלב גדול יותר. לכן, כל עוד תקפידו על שגרת טיפוח נכונה, בסך הכל הנשירה ניתנת לשליטה.

חשוב להזכיר שישנם כמה גורמים שיכולים לגרום לנשירה מוגזמת. כגון מתח, תזונה לקויה, פרעושים או אלרגיות (בין היתר). אז אם אתם מבחינים באובדן מופרז של פרווה, פנו לוטרינר שלכם.

מתי פומרניאן בוגר משיר שיער?

ישנם מספר גורמים שמשפיעים על מתי הפומרניין משיר שיער. האקלים והסביבה בה הכלב גדל הם שני גורמי מפתח.

לכן, ניתן לצפות מרוב הפומרניאנים הבוגרים לנשירה מתונה כל השנה ונשירה קצת יותר מוגברת בחילופי העונות.

פומרניין גור (בין 4 ל – 6 חודשים)

האם גורי פומרניאן נושרים? התשובה כאן היא כן. פרוות הגור של פומרניאן מתחילה להתחלף בדרך כלל בערך בגיל 4 – 6 חודשים.

אצל כל גור זה שונה כמובן, וכל תהליך נשירת פרוות הגור תיקח בערך חמישה חודשים עד שכל פרוות הגור נעלמת ומתחלפת בזאת של כלב בוגר.

פרוות הגור הרכה מוחלפת בפרווה הכפולה של בוגרים; השכבה החיצונית היא שערות ארוכות והשכבה הפנימית שהיא צפופה, עבה ורכה.

גם צבע הפרווה של הפומרניין שלך יכול להשתנות באופן משמעותי במהלך תקופה זו, ואצל גור פומרניין שנולד לבן לגמרי למשל, ייתכן וכבר בגיל מוקדם של 12 שבועות ופחות יתווספו גוונים נוספים של קרם או צהוב.

בזמן שפרוות הגור נושרת, ייתכן שיהיו לו קרחות במקומות שונים מכיוון שהפרווה לא תתחלף בכל הגוף באותו זמן, זה נורמלי ולא יימשך זמן רב.

פומרניין נקבה לאחר המלטה או סיום ייחום

הסוג השלישי של נשירת פומרניאן היא נשירה כוללת לאחר שנקבה בוגרת המליטה. בדרך כלל כאשר הגורים בגיל שישה עד שמונה שבועות.

פרק זמן של לפחות שישה חודשים נדרש תמיד לאחר המלטה כדי שאמא פומרניין תחזור לפרווה המלאה והשופעת שלה.

טיפול וטיפוח פרוות הפומרניין

אם אתם חושבים לאמץ או שאפילו כבר אימצתם פומרניין קטן אז בטח תשמחו לדעת שהם אינם קשים במיוחד לטיפוח.

נכון, יש להם שכבה כפולה של פרווה עבה ושופעת. אבל מצד שני, הם קטנטנים. אז ההברשה קלה למדי.

אומנם הברשה וטיפוח של פרווה ארוכה ושופעת לוקחת יותר זמן מאשר לכלב בעל פרווה קצרה כמו הפאג למשל. אבל בהתחשב בגודלו, עדיין אין צורך להשקיע זמן רב בהברשה.

למה כ"כ חשוב להבריש?

כי הברשה היא אחת הדרכים הטובות ביותר להפחית את הנשירה. ראשית, מכיוון שהיא מסירה את הפרווה הישנה והמתה לפני שהיא יורדת על הרצפות והרהיטים. ושנית, כי הברשה קבועה מפזרת את שמני העור על כל הגוף מה שתורם באופן טבעי לפרווה בריאה וחזקה יותר.

באיזו תדירות כדאי להבריש?

הברישו כמה פעמים בשבוע, ואפילו כל יום במהלך עונת הנשירה. הברשה באופן קבוע של פעמיים, שלוש בשבוע היא אחת הדרכים הטובות ביותר לשמור על הביכם שלך נקי מפרווה.

מה עם רחצה?

אמבטיה גם תעזור לשחרר את הפרווה הישנה, ​​והתדירות תלויה בכם. בכל מקרה לא מומלץ לרחוץ כל כלב לעיתים קרובות מדי אלא אם כן הוא ממש התלכלך. וכאשר רוחצים אותו חשוב להשתמש רק בשמפו איכותי לכלבים שלא מייבש את עורו ושיערו.

רוחצים כלב פומרניין פומרניאן

וכמובן רצוי לקחת את הפומרניין שלכם גם לספר כלבים פעם בחודשיים פחות או יותר לטיפול מלא שכולל אמבטיה, הברשה וגזיזת ציפורניים.

האם ניתן לעשות משהו למתן או לעצור את הנשירה של הפומרניאן שלי?

לא ניתן להפסיק את הנשירה. הנשירה היא תהליך טבעי של חילופי פרווה ישנה ומתה בפרווה חדשה ובריאה, אבל יש כמה דרכים פשוטות ויעילות לשלוט בנשירה, ואלה מסתכמים בעיקר בתזונה נכונה וטיפוח.

תזונה נכונה

דברו עם הווטרינר על בחירת המזון המתאים לפומרניאן שלכם, מכיוון שזה יכול לעשות הבדל גדול. לא רק שזה יכול לעזור לשפר את הבריאות והרווחה הכללית שלו, אלא שמזון לכלבים באיכות טובה יכול לעזור לפרווה בריאה יותר, ופרווה בריאה יותר תנשור פחות.

יש גם כמה תוספי מזון טבעיים נהדרים, כמו שמן קוקוס למשל, אבל שום תוסף אינו תחליף לתזונה בריאה ומאוזנת.

הברשה וטיפוח

הדבר השני שחשוב כדי לשלוט בנשירה היא באמצעות טיפוח נכון. שמירה על שגרת הברשה ורחצה יכולה לעזור לא רק להגביל את כמות הפרווה שנושרת מהפרווה שלו, אלא גם להגביל את כמות הפרווה שהוא מאבד מלכתחילה (הברשה שעוזרת לפיזור שמנים טבעיים על הגוף ומונעת קשרים וראסטות שיהיה קשה מאוד להתיר מבלי לגזור).

לגבי האמבטיה חשוב לא להגזים ולא להשתמש בשמפו לא איכותי ולא מתאים. כי כל אחד מהדברים האלה יכול לגרום ליובש וגירוי, שבתורם יכולים להעצים את הנשירה.

לחצו כאן למדריך השאלות והתשובות האולטימטיבי בקשר לכלבים ונשירת שיער.

שאלות קשורות

האם פומרניין היפואלרגני?

לא, פומרניאן הוא לא כלב היפואלרגני. האמת היא שאף כלב אינו היפואלרגני לחלוטין, אך יש כאלה שכמעט ולא משירים שיער ולכן הם מתאימים גם לאנשים עם אלרגיות שמתעוררות מחיים עם כלב. פומרניין משיר באופן בינוני ולכן אינו מתאים לאנשים אלה.

לסיכום

פומרניין הוא אחד מגזעי הטוי הפופולריים ביותר על פני כדור הארץ, ולא קשה להבין מדוע. הם מקסימים, מלאי חיים, ומהווים בני לוויה מצוינים. יתרה מכך, הם לא משירים בכבדות למרות שיערם השופע והיפה.

עם זאת, הם אינם היפואלרגניים, כך שאם מישהו מבני הבית סובל מאלרגיות לכלבים, אז הוא לא הכלב האידיאלי ביותר. במקום זאת, אולי שווה לחפש פודל או בישון פריזה למשל.

כמו כן חשוב לזכור שנשירה מתונה לא אומר שלא צריך להבריש אותו כמה פעמים בשבוע במהלך השנה ויותר בתקופות חילופי הפרווה.

כמו כן חשוב לזכור שיש להשקיע מאה או מאתיים שקלים לפחות אחד לחודשיים בערך ולבקר אצל ספר מקצועי, אלא אם כן אתם מתכננים לעשות הכל בעצמכם. האלטרנטיבה היא לשקול כלב שכמעט ולא צריך תספורת (יש חיה כזאת).

האם היה פומרניין על הטיטניק ומה קרה לו? לחצו וקראו 11 עובדות מפתיעות על הפום הקטן.

Similar Posts