ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

פודל משמש

פודל משמש – מהו, מקורו, והאם הוא נדיר?

פודלים באים לא רק במגוון גדלים אלא גם במגוון צבעים ואין ספק שצבע המשמש הוא אחד מצבעי הפודל היפים והמבוקשים ביותר. הפרווה שלהם בהירה ובולטת למרחוק במיוחד ביום שטוף שמש.

לפודל משמש יש כמה וריאציות, כגון פרווה כהה יותר על אוזניו ועל צווארו.

לפודל משמש בדרך כלל יש צבע כהה יותר באף, שולי העיניים והשפתיים, ציפורני הרגליים יהיו בצבע משמש או שחור, והעיניים כהות או בצבע ענבר כהה.

לגבי הפרווה של הפודל, צבע המשמש נדיר מכיוון שהוא גן רצסיבי לכל צבעי הפודל מלבד לבן. כל שאר צבעי הפודל נוצרו לפני צבע המשמש.

מכיוון שמגדל יכול לרשום פודל בכל צבע, לא לכל בעלי פודל המשמש יהיה רשום צבע זה על בניירות של הכלב שלהם במידה ויש להם כלב עם תעודות. לחילופין, ישנם בעלים של פודל בגוון אדום או שמנת שיש להם מסמכים המעידים שהכלב הוא בצבע משמש. דברים כאלה קורים עם גזעים שמגיעים במגוון רחב כל כך, לא רק של צבעים, אלא גם של וריאציות וגוונים של הצבעים האלה.

מה זה צבע משמש לכלבים?

פשוט מאוד, מפרי המשמש, אבל אל תטעו: הוא דומה מאוד לצבע הפנימי (לא לקליפה) של המשמש או האפרסק, רק חיוור יותר.

כדי שפודל יהיה בצבע משמש הוא חייב להיות בעל גוון "בז' בהיר", "צהוב בהיר" או "חום בהיר" אחיד מאוד, אך חשוב שצבע זה לא יתקרב לשמנת או אדום.

משמש, מהצבע של הפרי בא השם פודל משמש או פודל אפריקוט

האם פודל משמש משנה את צבעו עם הגיל?

ככל שפודל מתבגר הצבע עשוי להתבהר או להעמיק מעט ומסיבה זו גור שנראה בצבע משמש בהיר יכול להתכהות לצבע שמנת או גוון דומה אחר המראה כי הגור סווג כצבע משמש באופן שגוי.

לעומת זאת כלבי פודל שנולדו כהים יותר ואפילו שחורים עשויים להשתנות בסופו של דבר לצבע משמש בבסיס עם קצוות שחורים, שנעלמים בהדרגה עד שהכלב מגיע לגיל שנתיים בערך.

איך נוצר פודל המשמש הראשון?

התשובה תלויה באת מי תשאלו. יש כאלה שטועני שמשמש הוא הצבע האחרון החדש ביותר, בעוד שאחרים מאמינים שהצבע האדום מגיע ממנו, מה שהופך אותו לאחד הצבעים האחרונים אך לא החדש ביותר.

המשמש הוא שילוב נדיר מאוד של חום, כחול ואולי לבן בריכוזים שונים, אשר לאחר מכן מייצרים את הגוונים השונים שאנו רואים עם בפודל משמש.

הרוב מאמינים שכל שאר צבעי הפודל נוצרו לפני שצבע המשמש נוצר.

פודל המשמש הראשון, מיהו ומתי נולד?

הפודל הראשון בצבע משמש ששמו היה סוודן-ילו-גל( Sowden Yellow Gall) הנו יליד 1898, והוגדר למעשה כצבע כבד (Liver Red) על ידי בעליו, ולכן ההערכה היא שהצבע היה אולי קצת שונה ממה שאנחנו מכירים היום. באותה המלטה היו 8 גורים מתוכם 6 היו אדומים ו-2 היו חומים.

למרות שמקור הפודל שנוי במחלוקת, לגבי ההפודל הראשון שהוגדר באופן רשמי כצבע משמש יש תמימו דעים: הדבר קרה בשנת 1929, בערך בתקופה בו הפכה גם הרבייה של פודלים מיניאטורים לפופולרית (הם קצת יותר גדולים מפודל טוי).

בשנות ה-30, כמה מגדלים מסורים במיוחד בארצות הברית החלו לשפר את קווי הפודל בעזרת כלבים שיובאו מאנגליה.

צאצאיהם של כלבי המשמש האנגלים הם הכלבים האחראים לכל הפודלים בצבע משמש שיש כיום.

פוגל משמש חום בהיר

הכלאה כדי לקבל כלב פודל בצבע משמש

צבעו של פודל נקבע כמובן על פי הגנים שלו, ולכן מגדלים חוקרים את הגנטיקה של האב כדי להשיג צבעים ספציפיים.

כדי להשיג צבעים אחידים, ועקביים בכל ההרביות יש לקחת בחשבון כמה פרמטרים.

החשובים ביותר אם רוצים גורי פודל בצבע משמש:

• פודל בצבע משמש כמובן.

• הדבר הטוב ביותר הוא שההורים תמיד יהיו עם כמה שיותר פיגמנטים של צבע משמש או לפחות בגווני אדום, שיכול לספק פיגמנט, במיוחד לפרווה, לאף ולרפידות.

• אין לזווג פודל משמש עם פודל אפור. שניהם צבעים מדוללים אבל הצבע האפור מגיע גם מהצלבה של לבן ושחור, בעוד שפודל משמש בא מהצבע האדום.

שאלות קשורות

האם פודל בצבע משמש הוא נדיר?

לגבי הפרווה של הפודל, צבע המשמש נדיר מכיוון שהוא גן רצסיבי לכל צבעי הפודל מלבד לבן. כל שאר צבעי הפודל נוצרו לפני צבע המשמש.

מהו צבע הפודל הנפוץ ביותר?

רוב הפודלים הם בצבע אחד, כאשר הצבע הנפוץ ביותר הוא שחור.

Similar Posts