ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

פודל וחתול האם הם יכולים לחיות יחד

פודלים וחתולים – יכולים לחיות יחד?

פודלים וחתולים חיים יחד בבתים רבים ברחבי העולם ובישראל, אך שתי החיות הללו עלולות לפעמים להתנגש בגלל האופי השונה שלהן. אם יש לכם פודל ואתם רוצים לאמץ חתול או להיפך ואתם רוצים לדעת אם ואיך אתם יכולים לגרום להם לחיות יחד בהרמוניה, אני כאן כדי לעזור לכם לגלות.

הבטחת בית הרמוני עם סוגים שונים של חיות מחמד פירושה אימון והתאמת הסביבה באופן שיגרום לשתי החיות להרגיש נוח ובטוח.

פודלים יכולים להסתדר היטב עם חתולים אם הם מאומנים כראוי להיות סובלניים כלפי בעלי חיים אחרים. לפודל יש אינסטינקט הגנה חזק, אך מצד שני הם לא ידועים כאגרסיביים כלפי חתולים. אופן ודרך ההכרות בין  הפודל והחתול בצורה נכונה יכולה להבטיח חברות ודו קיום טוב.

במצבים רבים בהם חיים יחד חתולים ופודלים, הפודלים אימצו את החתולים כחלק ממשפחתם. המשמעות היא שיצר ההגנה האינסטינקטיבי שלהם חל גם על החתול אותו הם רואים כחלק מהמשפחה.

המשיכו לקרוא כדי ללמוד עוד על איך לגרום לפודל וחתול להסתדר ואפילו להיות חברים. ראשית נלמד על האופי של הפודל ולאחר מכן על האופי של החתול, בכדי להבין איך ועד כמה הם יכולים לחיות יחד.

אופיו של הפודל והתאמתו לחיים עם חתול

אנשים רבים רואים בחתולים ובכלבים אויבים. תפיסה זו לרוב אינה נכונה, וחתולים וכלבים יכולים אפילו להיות החברים הטובים ביותר!

פודלים גודלו באופן היסטורי כדי לעזור בציד של חיות קטנות בעיקר עופות מים אבל לא רק, כמו גם כדי לרעות חיות אחרות.

פודלים בינוניים, קטנים וטוי גודלו בעיקר כדי להיות בני לוויה והם נוטים להיקשר מאוד לבעליהם. מצד שני, למרות שלפודלים יש הרבה אנרגיה, הם בדרך כלל כלבים רגועים ועדינים, והם אוהבים לשבת על הספה.

כמה נקודות שעושות את הפודל פחות מתאים לחיים עם חתול ללא אילוף מתאים:

  • פודלים הם כלבי ציד מטבעם ויכול להיות להם דחף חזק לתקוף ולצוד בעלי חיים קטנים יותר אם לא מפקחים עליהם ומחנכים אותם בהתחלה.
  • מבחינה היסטורית, פודלים גם כלבי עדר, מה שאומר שיש להם הרבה אנרגיה שיכולה להתבטא כתוקפנות או תגובתיות גבוהה כלפי בעלי חיים אחרים.
  • פודלים הם כלבים רגישים, והם יכולים לקנא אם אתה מכניס חיות אחרות לבית, וזה לפעמים יכול להתבטא כתוקפנות אצל חלק מהחיות.
  • פודלים סטנדרטיים הם בדרך כלל פעילים וגדולים ועלולים לפצוע בטעות חיה קטנה יותר בבית בניסיון לשחק איתם או פשוט על ידי דריכה עליהם בטעות.

מצד שני:

פודלים הם כלבים ידידותיים ואינטלגנטיים, לא משנה מה הגודל שלהם (יש 4 גדלים/סוגים של פודל). האינטלגנציה שלהם לא רק עוזרת להם להיות היפואלרגניים אלא גם לחיות בשלום עם בע"ח אחרים וביניהם חתולים.

אם נעשתה לפודל סוציאליזציה נכונה ומגיל צעיר, הם ילמדו לחיות ואף ליהנות מחברתם של מיני בעלי חיים רבים ושונים.

אז כמו שראינו, ישנן כמה תכונות אופי אצל הפודלים שעשויות להיות מאתגרות בכל מה שקשור לחיים עם חתול, אך צריך לזכור שתכונות אלו באות לידי ביטוי באופן שונה אצל כל כלב ושעם תהליך סוציאליזציה ואילוף נכונים כל פודל בכל גודל יוכל להסתדר ואפילו להיות חבר של החתול הביתי.

אופיו של החתול

כשזה מגיע לחתולים שמסתדרים עם פודלים, יש הרבה יותר שונות בהתנהגות החתול.

חלק מהחתולים אגרסיביים מאוד כלפי כלבים מכל גזע ואילו חתולים אחרים ידידותיים לבעלי חיים מכל המינים.

הקונפליקט העיקרי בין חתולים לכלבים, בנוסף לדחף הציד של כלב גדול יותר כלפי חתולים קטנים, הוא ששפת הגוף של הכלב ושפת הגוף של החתול שונות מאוד.

לדוגמה, חתול שמכשכש בזנבו אומר בדרך כלל שהחתול זועם, אבל כלב מכשכש בזנבו כשהוא שמח או עצבני, הכל תלוי בסיטואציה.

חתולים וכלבים יכולים ללמוד "לדבר" זה בשפה של זה ולהסתדר, אבל זה אומר בדרך כלל שצריך לתת לשתי החיות זמן להכיר זה את זה וגם להקפיד להציג אותן בצורה נכונה.

אם הם מתחילים ברגל שמאל, הם יכולים להיות אויבים במשך שנים.

דבר נוסף שכדאי לזכור הוא שלעיתים קרובות קל יותר להרגיל חתול צעיר לכלב חדש מאשר לחתול מבוגר יותר, שכן חתול מבוגר אולי בילה את רוב חייו ללא צורך באינטראקציה עם כלב.

איזה זנים של פודל מסתדרים הכי טוב עם חתולים?

למרות שפודלים בדרך כלל מסתדרים טוב מאוד עם חתולים, חשוב להסתכל על סוגי הפודל השונים בבואכם לבחור אחד שיסתדר עם החתול שלכם.

להלן ארבעת הסוגים העיקריים של פודלים וכיצד הם מסתדרים עם חתולים:

פודל סטנדרטי ופודל בינוני וחתולים

למרות שהפודלים הגדולים והבינוניים הם שני סוגי הפודלים הקרובים ביותר לקו הציד העתיק של הגזע, יש להם מזג עדין.

אז אם תכירו אותם זה לזה כמו שצריך ותוודאו שהם יתרגלו אחד לשני, הם אפילו יכולים להיות חברים טובים.

כלב וחתול יכולים להיות חברים טובים

פודל מיניאטורי וחתולים

פודלים מיניאטוריים גודלו כחיות מחמד ויכולים להסתדר היטב עם חתולים, אך לעתים קרובות לא מאלפים אותם כמו שצריך ומפנקים אותם כך שהם עלולים לנבוח או לנשוך חיות אחרות בבית אם הם לא מכירים אותם היטב.

מצד שני פודלים מיניאטוריים הם בחירה טובה לחיות עם חתולים מכיוון שגודלם הקטן יותר אומר שקשה להם יותר לפצוע חתול או גרוע מכך במהלך מריבה, מצד שני החתול עלול לפצוע את הפודל כך שבכל מקרה חשוב להרגיל אותם זה לזה.

לפודל מיניאטורי יש הרבה אנרגיה, אז הקפידו להוציא אותם לטיולים לפחות 3 פעמים ביום. זה ימנע מהפודל לחפש להוציא את האנרגיה שלו במשחקים עם החתול שלא תמיד ישתף פעולה.

פודל טוי וחתולים

פודל טוי הוא הזן הקטן ביותר מה שאומר שהוא אפילו עלול לעורר את דחף הציד של החתול במקום שזה יהיה להפך.

ולכן, יש להשגיח היטב על פודל טוי ליד חתול הבית עד שהוא בוגר מספיק כדי להגן על עצמו, ויש להשגיח על החתול בכדי לוודא שהוא לא פוגע בכלבכם.

בעיה נוספת עם פודל טוי היא שהמזג של פודל הטוי אינו אידיאלי לחיים עם חתול.

לסיכום

מכל סוגי הפודלים, פודל טוי הוא הפחות מתאים לחיים עם חתול, הן בגלל שהחתול עלול לפגוע בו והן בגלל שהאופי של פודל טוי לא אידיאלי לחיים עם חתול.

אבל למרות זאת, פודל, בכל גודל, יכול להסתדר עם חתול אם הם מורגלים ומאולפים זה לזה, וכאמור, אפילו להפוך לחברים הכי טובים.

רוצים לדעת יותר? קראו כיצד לגרום לכלב וחתול לחיות יחד ואת השלבים שיש לבצע בשביל שזה יקרה.

Similar Posts