ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

ג'ק ראסל גודל וקצב גדילה

מתי הג'ק ראסל מפסיק לגדול?

כל בעלי חיות המחמד שקוראים מאמר זה בוודאי יסכימו שגידול ג'ק ראסל היא חוויה מתגמלת. כל עוד מגדלים ומאלפים אותם נכון, זוכים לחבר שובב, חמוד ונאמן.

רוב כלבי הג'ק ראסל יגיע לגודל מלא בין גיל 6 ל-8 חודשים, אך ימשיכו להתפתח עד לגיל 12 חודשים בערך. מהירות הגדילה תלויה בגנטיקה, בבריאותו ובתזונה שלו, ולכן כל כלב יתפתח בקצב שונה. תנו להם את האילוף הטוב ביותר שאפשר כדי שיוכלו לצמוח למיצוי הפוטנציאל שלהם גם מבחינה מנטלית והתנהגותית. גורמים כמו תת תזונה ובעיות בריאות עלולים להאט את גדילתו של הג'ק ראסל. האכילו אותם במזונות איכותיים לכלבים והקפידו על פעילות גופנית רבה מדי יום, שכן מדובר בגזע מאוד פעיל ואנרגטי.

היסטוריה קצרה של הג'ק ראסל

הכומר ג'ון ראסל רצה ליצור גזע שישמש כצייד שועלים. הוא רצה בני לוויה לציד שירדפו אחרי השועלים ויוכלו לעקוב אחריהם במעברים התת-קרקעיים הצרים שלהם.

אז הוא גידל את אחד מזני הטרייר הטובים ביותר וכתוצאה מכך יצר את גזע הטרייר שיש לו את המהירות של כלבים גדולים יותר וחזק מספיק כדי להביס יריבים עזים וערמומיים. למרות שמקורו של ג'ק ראסל באנגליה, הגזע פותח באוסטרליה.

לאיזה גודל מגיע ג'ק ראסל ותוך כמה זמן

במקרה של ג'ק ראסל טרייר, אתה יכול לצפות שהם יגיעו לגודל מלא בין גיל שישה לשמונה חודשים.

עם זאת, יש שוני רב בגובה של גזע הג'ק ראסל. אם הג'ק ראסל שלםכ גדול או קטן מהממוצע, כנראה שזו לא בעיה ואתם לא צריכים לדאוג בקשר לזה.

קצב הצמיחה תלויה מאוד בבריאותו ובתזונה של כלבכם, בעוד שהגנטיקה פשוט משפיעה על גובהו הסופי של הכלב שלכם.

רוב כלבי הג'ק ראסל יגדלו לגודל זהה לזה של הוריהם, כך שהסתכלות על שני ההורים תעזור לכם לקבל מושג כללי לאיזה גודל לצפות.

כשהוא גדל במלואו, גובהו של ג'ק ראסל הממוצע יהיה בין 25 ל- 38 ס"מ.

ב-12 החודשים הראשונים לחייהם, הג'ק ראסל ישלימו את כל הצמיחה שלהם במונחים של גובה ואולי עדיין יעלו לא מעט במשקל. רוב הג'ק ראסל יסיימו לגדול עד גיל 12 חודשים, אבל לא כולם יגדלו באותה צורה, כך שחלקם עדיין לא יסיימו את כל ההתפתחות שלהם וזה יקח עוד כמה חודשים.

משקל של ג'ק ראסל

כמו בגובה, גם המשקל של ג'ק ראסל יכול להשתנות לפי כלב. לכן, אם אתם מגלים שחיית המחמד שלכם לא מגיעה למשקל הממוצע הצפוי שלה במהלך תקופה מסוימת, אל תדאגו יותר מדי. הג'ק ראסל שלכם עשוי להיות כלב קטן מטבעו, או אולי פשוט צריך עוד קצת זמן כדי להגיע למשקל הנורמלי.

להלן הערכה כללית של הגובה והמשקל שאתה יכול לצפות עבור חיית המחמד שלך בין הגילאים שלושה עד שנים עשר חודשים.

עד גיל 3 חודשים, אתם יכולים לצפות שהג'ק ראסל שלך יגיע למשקל שבין 2.8 ל-3.6 ק"ג.

עד גיל 6 חודשים, אתם יכולים לצפות שהג'ק ראסל שלך יהיה איפשהו באזור של 5.1 עד 6.4 ק"ג.

בגיל 12 חודשים, ג'ק ראסל ממוצע שוקל בין 6.4 ל-8.2 ק"ג.

אין הבדל בין זכר ונקבה של ג'ק ראסל מבחינת גובה ומשקל ממוצעים.

למרות שרוב כלבי הג'ק ראסל ישלימו את רוב הצמיחה שלהם במהלך שנים עשר החודשים הראשונים לחייהם, עליכם להיות מודעים לכך שקצב הגדילה יכול להשתנות. לכן, ייתכן שחיית המחמד שלך תגיע לגודלה המלא גם לפני תום השנה הראשונה לחייה.

אם אתם מגלים שהגדילה של הג'ק ראסל שלכם נפסקה לפני, אין בזה שום דבר חריג. כמו כן, ייתכן גם שהג'ק שלכם ימשיך לעלות במשקל גם מעבר לשנים עשר החודשים הראשונים לחייו.

גורמים המשפיעים על הצמיחה של ג'ק ראסל טרייר

כדי לדעת מה הגורמים לגדילה לא תקינה של הכלב שלכם, עליכם להיות מודע לגורמים שעלולים להיות אחראים לקומה הנמוכה שלו.

זה מה שיכול להשפיע על הצמיחה של ג'ק ראסל:

גנטיקה

הגנטיקה של הכלב לא תשפיע על קצב הגדילה שלו, היא רק תקבע את גודלו הסופי. התבוננות בהורים עוזרת להעריך אם הכלב שלהם יהיה קטן יחסית לג'ק ראסל אחרים גם כשהוא מגיע לגודלו שהוא יהיה בקטגוריה הגדולה ביותר.

הורים קטנים יולידו כלב קטן, כך שאין מה לדאוג אם זה המצב עבור הג'ק ראסל שלכם.

למרות שאין ביכולתנו לשנות את הגובה והגודל המרביים של הכלב שלנו אנחנו יכולים להבטיח שימצה את הפוטנציאל המקסימלי שלו באמצעות תזונה בריאה ופעילות גופנית טובה ועל בסיס קבוע שתעזור לו בכל המובנים.

תזונה

תזונה לקויה יכולה לעכב את הצמיחה של כל אחד, וגם אצל כלבים. אם לא תספקו לג'ק ראסל שלכם את התזונה המתאימה, עלולה להיות לו בעייה בגדילה. אולי לא תזהה תסמיני תת תזונה מיד, אבל עם הזמן, ההשפעות של תזונה לקויה יופיעו.

ג'ק ראסל זקוק לתזונה עשירה במינרלים, ויטמינים וחומצות אמינו, וכמויות לא מספקות של אלה עלולות ליצור סיכונים.

הדרך הטובה ביותר להבטיח בריאות טובה וצמיחה מקסימלית עבור חיית המחמד שלך היא על ידי האכלה במזון בריא ועתיר רכיבים תזונתיים. כמו כן, חשוב לזכור שהשנה הראשונה לחייו היא הזמן האידיאלי להתפתחותו.

ג'ק ראסל אוכל

תזונה חשובה גם לבריאות הפרווה של כלבכם ויכולה לעזור להפחית את כמות הנשירה של הג'ק ראסל.

תולעים

זיהומים בתולעי מעיים בגורים עלולים להזיק לגדילתם – מצב זה יכול אפילו לעכב את גדילתם לחלוטין. תולעים הם טפילים בגוף הגורמים לחוסרים תזונתיים על ידי צריכת החומרים המזינים והקלוריות מהמזון שלו במעיים.

במקרים חמורים, הגור שלך לא יוכל לגדול עד שהתולעים יחוסלו לחלוטין.

בקרו אצל הוטרינר המקומי אם אתם חוששים שלג'ק ראסל שלכם עשוי להיות זיהום בתולעים.

מה גורם לתולעים? לחצו כאן ללמוד על אחת הסיבות הנפוצות לתולעים אצל כלבים.

בעיות בריאותיות אחרות שיכולות לפגוע בגדילה של הג'ק ראסל

יש כמה בעיות בריאותיות בסיסיות נוספות שעלולות לעצור או לעכב את הגדילה של הג'ק ראסל. אבל זה יכול להיות קשה להבין את הסיבה המדויקת.

ביקור אצל הווטרינר הוא הרעיון הטוב ביותר למקרה שיש לכם שאלות או מצאתם משהו חשוד לגבי בריאות הכלב שלכם. זיהוי וטיפול מיידיים יוכלו לשחזר את התקדמות הגדילה התקינה של הכלב שלך.

מתי ג'ק ראסל נהפך לבוגר מבחינה התנהגותית?

לג'ק ראסל לוקח בערך 12 חודשים להתפתח פיזית, אבל הם לא מתפתחים במלואם עד שהם מתבגרים נפשית.

אתם תדעו את ההבדל בין כלב בוגר נפשית לגור לפי ההתנהגות שלו.

גור הוא מאוד נרגש ופזיז, בעוד שכלב בוגר עדיין יכול להיות נרגש, אבל במידה פחותה ולעיתים פחות פזיז.

כלבים יכולים להיות תוקפניים כלפי אחרים אם הם לא חונכו כראוי. ללא סוציאליזציה טובה, אילוף ופעילות גופנית, כלבים יכולים לפתח בעיות שילוו אותם לאורך כל חייהם. אם גורים יגדלו היטב, הם יתבגרו הרבה יותר מהר.

לכן, הג'ק ראסל שלכם יתבגר לחלוטין בקצב שלו, ומה שיכול לעזור לו להתבגר באופן מלא, פיזית ונפשית, זה לוודא שאתם דואגים לו לסוציאליזציה טובה ומגיל צעיר והרבה תשומת לב ופעילות גופנית ומנטלית.

שאלות קשורות

לאיזה גודל יכול להגיע ג'ק ראסל טרייר?

ג'ק ראסל טרייר ידוע ככלב קטן ואנרגטי. ידוע שהם גדלים לגודל שנע בין 25-40 ס"מ גובה בשכמות, ומגיעים למשקל שבין 6 ל-9 ק"ג , הכל תלוי בגנטיקה, בתזונה ובפעילות הגופנית שלהם.

באיזה גיל מתפתח ג'ק ראסל טרייר במלואו?

בגיל 12 חודשים.

ג'ק ראסל טרייר מסיימים את ההתפתחות הפיזית שלהם בגיל 12 חודשים, כך שלא סביר שהם יגדלו הרבה (או בכלל) לאחר גיל שנה.

האם ג'ק ראסל הוא גזע קטן או בינוני?

ג'ק ראסל טרייר משתנים בגודלם, אך הם בדרך כלל כלבים קטנים ולעתים רחוקות גדלים לגובה של יותר מ-40 ס"מ, כך שניתן לומר שמדובר בגזע קטן.

Similar Posts