ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

מה כלב פאג יכול לאכול ומה לא

מה כלב פאג יכול ולא יכול לאכול?

כלב הפאג שונה מרוב הגזעים האחרים לא רק במראה שלהם, אלא גם בדפוסי האכילה. זה נובע מהמאפיינים הפיזיים שלהם. וגם מה שלא טוב לכלבים אחרים בכמות קטנה יכול להיות קטלני לכלב פאג.

אלו מזונות של בני אדם אנחנו יכולים לחלוק עם הפאג שלנו ומה מסוכן? גם מאכלים בלתי מזיקים לחלוטין יכולים להיות מסוכנים לפאג שלנו ומה שיגרום לכאבי בטן לכלב מגזע גדול בכמות קטנה יכול להיות קטלני עבור הפאג. וכמובן שיש גם את העניין של השמנת יתר שהפאג נוטה אליה ולכן גם עם מזונות שטובים לו חשוב לשים לב לכמויות.

אז לאחר שהבנו שהפאגים רגישים להרבה סוגי מזון חשוב לראות גם כמה ומה הם אוכלים. הנה המידע שיאפשר לכם לדעת מה מותר להאכיל את הכלב שלכם וממה יש להימנע לחלוטין כאשר מדובר במזון שאינו מזון שמיועד לכלבים.

מתי וכמה פינוקים אפשר לתת לכלב פאג?

קודם כל חשוב לזכור פאגים הם כלבים שצריכים לאכול שלוש פעמים ביום. כדי להישאר שבעים, אבל הקפידו לא להאכיל אותם יותר מדי! הם יהפכו להשמנת יתר וינוטים לעשות זאת מהר מאוד.

בנוסף לשלוש ארוחות ביום, פאגים יכולים גם להפיק תועלת מחטיפים לאורך היום. את החטיפים אפשר לתת לו בין הארוחות פעמיים ביום.

מומלץ לשמור על כלל ה – 10% שאומר לא לתת לכלב יותר מ – 10% במזון שאינו האוכל לכלבים שהוא התזונה העיקרית שלו.

מה לא להאכיל את הפאג שלך

ישנם מספר מאכלים שאינם טובים עבור הפאג שלך. אלה כוללים פירות רבים ועוד כמה דברים. היזהר לא להאכיל את הפאג שלך בשום דבר שאינו מיועד במיוחד לכלב לפני שוידאתם שזה לא מסוכן לו, מכיוון שזה עלול להיות קטלני עבורו.

פירות מסויימים יכולים להיות טובים עבור כלב פאג בכמויות קטנות. הם עשירים בסוכרים טבעיים, שיכולים להעניק להם את האנרגיה הדרושה להם כדי להיות פעילים.

עם זאת, ישנם פירות רבים שאינם טובים עבור פאגים. ראשון ברשימה הוא הענב. לא ידוע בדיוק למה ענבים רעים לפאגים, אבל זה יכול להיות קשור לקליפת הענבים. לפאג יהיה קל להיחנק מקליפת הענבים.

פירות קטלניים נוספים עבור הפאג שלך הם אפרסקים, שזיפים ודובדבנים. משהו בסוגי הפירות האלה פשוט לא טוב להם. הזרעים עלולים להתפצל בצורה מסוכנת ולפצוע את החלק הפנימי של הגרון, הקיבה והמעיים שלו, ממש כמו עצמות עוף שגם הן מסוכנות לכל הכלבים (במיוחד אך לא רק כשהן מבושלות בצורה כלשהי).

עוד מזונות שאין לתת לפאג כוללים אבוקדו, עגבניות ירוקות ותפוחי אדמה גולמיים שאינם טובים עבור פאגים או כלבים באופן כללי. יש חומר כימי בכל אותם מזונות שמשפיעים לרעה על כלבים.

סכנות נוספות עבור פאגים הן שאריות שומן, שהוא שומני מדי עבור הפאג שלך לעכל מיד. דג נא הוא גם משהו שהם לא צריכים לאכול מחשש לסלמונלה ופרזיטים ולא רק בגלל הסכנה של פיצול עצמות חדות בזמן האכילה.

קפאין הוא מרכיב מזון נוסף שבני אדם צורכים ללא בעיות אך מאוד קטלני לכלבים. לא צריך הרבה קפאין כדי להרוג פאג, כמות מזערית שיש בשקיק תה שנפל לידיו עלולה לעשות זאת כך שחשוב להזהר!

אגוזי מקדמיה הם הפריט הבא ברשימה. לא הרבה ידוע מדוע אגוזים רעים עבור פאגים, אבל יש הרבה עדויות שאומרות שהם מאוד מסוכנים עבורם. תסמינים של הרעלת אגוזי מקדמיה כוללים רגליים אחוריות חלשות, רעידות והקאות. כלבים יכולים להתאושש מזה, אך עם כלבים מגזע קטן כמו הפאג צריך להיות יותר זהיר.

כלב פאג מול צלחת סושי

אך למרות שיש הרבה מזונות של בני אדם שמסוכנים לכלבים ואפילו קטלניים לגזע הפאג וגזעים אחרים, פאגים אוהבים פינוקים, ויש הרבה יתרונות בלתת להם

מלבד הערך הבריאותי, הם ישמשו כגיוון לארוחות שלהם, אמצעי לתת לפאג פרס כאשר מאלפים אותו או סתם כשרוצים לעשות להם משהו כיפי.

חשוב רק לוודא שמותר לו לאכול את המאכל ולא להגזים עם הכמות שלא תתרום להשמנת יתר שהיא ממש לא בריאה לפאג שלכם.

מה מותר להאכיל את הפאג שלך

פאגים (וכל הכלבים) הם צאצאים של זאבי פרא, מה שאומר שהם יכולים לאכול דברים רבים ושונים שבני אדם לא יכולים ולא לחלות.

אבל יש גם מזונות רבים של בני אדם שהפאג שלכם יוכל להנות מהם.

למשל גזר גמדי שפאגים מאוד נהנים לאכול והם גם יכולים לעזור לשמור על שיניו חזקות.

כל הכלבים יכולים גם לאכול שעועית ירוקה. הם יאכלו אותם חיים, אבל הם גם אוהבים אותם מבושלים.

פאגים יכולים גם לאכול תפוחי אדמה, אבל רק מבושלים. תפוחי אדמה הם לא יקרים, ולכן הם יכולים לשמש כמלית יחד עם שילוב של בשר נא ועצמות מגוררות.

רוב סוגי הבשר טובים לפאגים, אך הקפידו לתת להם יותר בשר רזה מאשר שומן. עוף טוב מאוד לכלבים, ורובם מאוד אוהבים לאכול אותו. אפשר לומר אותו דבר על בשר בקר, כבש וכמה סוגי דגים.

לפינוק מדי פעם, נסו לתת לו נקניקיות. פאגים אוהבים את הטעם של נקניקיות, אבל בגלל שהן כל כך שומניים, חשוב לא לתת להם יותר מדי ולא לעיתים קרובות.

מעדנים נוספים עבור הפאג שלכם הם עור גולמי, אוזני חזיר ועצמות בקר. כל אלו טובים לכרסום ויורידו את רמות הרעב שלכם.

הטבלה הבאה מכילה רשימה חלקית בלבד של מזונות מותרים ומזונות מסוכנים לכלב הפאג שלכם.

מזונות מותרים לכלב פאגמזונות אסורים לכלב פאג
בשר הודוענבים
גזר גמדיגלעין אפרסק
שעועית ירוקהעצמות עוף
תפוח אדמה מבושל (ללא תוספות מסוכנות)אבוקדו
בשר עוף פטריות מסוימות
בשר בקרתפוח אדמה לא מבושל
סלמון ודגים אחריםחטיפי כלבים שמיועדים לגזעים גדולים (סכנת חנק)
עור גולמישאריות שומן
עצמות בקר אמיתיקפאין וכל מה שמכיל קפאין
נקניקיותשוקולד
מלפפון ירוקאגוז מקדמיה
*הטבלה חלקית בלבד ותמיד יש להתייעץ עם וטרינר לפני שנותנים מאכל חדש לכלבכם

שאלות קשורות

באיזו תדירות עלי להאכיל את הפאג שלי?

יש להאכיל פאגים שלוש פעמים ביום לפי הכמות המומלצת ע"י היצרן. אם הפאג נמצא בדיאטה גולמית או בדיאטה ביתית אחרת, התייעצו עם הווטרינר לפני קביעת תוכנית הארוחות.

האם מותר לתת לפאג שלי חלב פרה?

פאגים, כמו כל הכלבים, יכולים לפתח אי סבילות ללקטוז, בדיוק כמו בני אדם. התסמינים יכולים לכלול הקאות, פריחות בחלק התחתון ושלשולים. יש סיכוי לפאג שלך אין סבילות ללקטוז, ובמקרה הזה זה בסדר בכמויות קטנות, אבל חשוב לשים לב לתסמיניםבכל שלב כי הוא עלול לפתח אותם בשלב מאוחר יותר בחיים.

לסיכום

כלב הפאג שלכם צריך להנות מתזונה סדירה שמבוססת על אוכל איכותי לכלבים שמותאם לגודל, גזע והגיל שלו, אבל זה לא אומר שאי אפשר לפנק ולחלוק איתו מדי פעם מזון של בני אדם ולתת לו חטיפים לכלבים בין הארוחות.

חשוב לוודא שכל מה שאתם נותנים לו בטוח עבורו מבחינת סוג ואפילו גודל. מדובר בכלב קטן עם פרצוף שטוח ולכן יש סכנה גם לחנק אם נותנים לו למשל חתיכת בננה למשל שאין איתה בעיה באופן כללי אבל יכולה לגרום לחנק אם תתנו לו חתיכה גדולה מדי אותה ינסה לבלוע בבת אחת.

לחצו כאן אם אתם רוצים לגלות עוד על מה מותר לתת לכלבים לאכול ומה ממש לא.

Similar Posts