ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

סירוס רועה גרמני סירוס כלב זאב מתי

מהו הגיל האידאלי לסירוס רועה גרמני

ההחלטה לסרס או לעקר את הרועה הגרמני שלכם היא חלק חשוב שכל בעלים צריך לקבל. זה בלתי הפיך, ולכן חשוב לדעת את היתרונות והחסרונות על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה לגבי הגיל הטוב ביותר לעבור הליך זה. המשיכו לקרוא כדי לגלות מתי הגיל הטוב ביותר!

אז מהו הגיל הטוב ביותר לסרס רועה גרמני? הגיל הטוב ביותר לסרס רועה גרמני הוא בסביבות 12-18 חודשים. זאת על מנת שכלבך יוכל להפיק את מלוא היתרונות של הליך זה מבלי לפגוע בהתפתחותו ובבריאותו כאשר הוא בוגר.

לרועים גרמנים המסורסים לפני גיל שנה יש סיכון גבוה משמעותית לסוגים שונים של סרטן, בריחת שתן, בעיות במפרקים ופציעות אחרות. ישנם גזעים אחרים שמומלץ לסרס מוקדם יותר, אך עבור הרועה הגרמני, בהיותו כלב גדול יותר, זה לא המקרה.

כפי שתראו כאן, לגיל בו אתם מסרסים את כלבכם יכולה להיות השפעה משמעותית על התפתחות הכלב שלכם בעתיד ועל בריאותו ורווחתו.

מהו סירוס?

סירוס כלב זאב / רועה גרמני כלבים הוא ניתוח שמתבצע ע"י וטרינר ומטרתו למנוע מהכלב את היכולת להתרבות. הניתוח מבוצע בהרדמה מלאה תוך ניטור והשגחה בכדי שהכל יעבור על הצד הטוב ביותר.

בניצוח עצמו מסירים את האשכים של הכלב ע"י חתך שיוצרים. בסוף ההליך אזור החתך נתפר ונסגר כך שלמרות שהוצאו האשכים, שק האשכים ישאר שלם.

סירוס – השאלה המוסרית

לסירוס הרועה הגרמני יש יתרונות בריאותיים והתנהגותיים.

תהליך זה נתמך על ידי PETA, האגודה האנושית הבינלאומית, האגודה הרפואית הווטרינרית האמריקאית, ארגון ASPCA, וגם ע"י מדינת ישראל שמעודדות עיקורים וסירוסים ע"י הנחה של מאות שקלים באגרה הרישוי השנתית להחזקת כלב.

סיבה נוספת מלבד רווחת הכלב שלכם עליה נרחיב בהמשך היא האם והגורים לעתיד.

גורים הם חמודים, אך לידה עלולה להיות קטלנית אם לאם אין כוח לטפל בהמלטה שלה.

על פי האגודה האמריקאית למניעת אכזריות לבעלי חיים (ASPCA), כ -3.3 מיליון כלבים נכנסים למקלטים לבעלי חיים בארה"ב מדי שנה. 25 אחוז מהם גזעיים, רבים מהם רועים גרמנים. המצב בארץ גם לא טוב עם עשרות אלפי כלבים נטושים וכלבי רחוב, מעורבים וגזעיים כאחד.

אז במובן הזה, סירוס כלבכם יעזור לא רק לו אלא גם יוריד מהכמות של הכלבים והגורים שמתחרים על מציאת בית חם והמלטות מהמתה או חיים של סבל.

מתי לסרס רועה גרמני. פרקטיקה נפוצה לעומת ממצאים עדכניים

ניתן לסרס רועים גרמנים זכרים מגיל שמונה שבועות והנוהג המקובל הוא סביב גיל 6 חודשים.

כשהם מגיעים ל 6 חודשים הם מסוגלים להתרבות ושינויים הורמונליים מתחילים להתרחש.

עיקור לפני שכלב הגיע לבגרות מינית מלאה נחשב כגורם פחות בעיות גדילה ומונע התפתחות של סרטן הערמונית הקטלני.

לאחרונה, מחקרים מצאו ראיות משכנעות לכך שאולי זה לא נכון בשל כמה השפעות אחרות שתהליך מוקדם זה גורם.

באחד המחקרים נמצא כי לכלבי רועים גרמניים המסורסים לפני גיל שנה יש עלייה משמעותית בקרעים ברצועה הצולבת הגולגולת.

ל- LCC תפקיד חשוב בייצוב הברך של הרועה הגרמני. נזק שם הוא אחד הגורמים השכיחים לצליעת רגליים אחוריות, כאבים ודלקת מפרקים בברך.

בכל מקרה, עיקור צריך להיעשות רק לאחר התייעצות עם וטרינר מורשה לגבי הזמן הטוב ביותר לעשות זאת.

עדיף לקבל את ההחלטה לסרס את הרועה הגרמני שלך באופן אישי, תוך התחשבות במצב הרפואי של הכלב שלך.

מאמר זה מדבר על רועה הגרמני ועל הגיל הטוב ביותר לסרס אותו, אך לגזעים אחרים בגדלים ומאפיינים שונים יש גיל אידיאלי שונה לסירוס.

רועה גרמני מבוגר ברחוב
רועה גרמני ברחוב

סיכונים הקשורים לעיקור לפני גיל שנה

לכלב מסורס יש פחות טסטוסטרון. אחת הבעיות כאן היא שטסטוסטרון אינו שולט רק בתשוקה המינית; זהו הורמון חשוב המווסת את הגדילה, סיבי השריר וגורמי התפתחות חשובים אחרים.

אומרים כי כלבים זכרים המסורסים לפני הבגרות הם בעלי עצמות ארוכות יותר. זה נגרם על ידי בעיות בסחוס הגדילה.

מדוע טסטוסטרון כל כך חשוב בשנה הראשונה לחיים של כלב זאב / רועה גרמני?

אחת הסיבות העיקריות היא סחוס הגדילה. טסטוסטרון מציין מתי צריכים סחוסי הגדילה להיסגר, מה שמוביל להתפתחות תקינה בריאה.

עם פחות טסטוסטרון, סחוסי הגדילה ימשיכו להתרחב ולהוביל לעצמות ארוכות מהרגיל. לכלב יהיו גם גפיים ארוכות יותר, עצמות קלות יותר, חזה צר יותר וגולגלות קטנה יותר מהבריא.

• צמיחה לא טבעית זו מובילה לבעיות במפרקים כגון דיספלסיה בירך *, קרע ברצועה הצולבת הגולגולת או דיספלסיה במרפק. בעיות אלו שחווים כלבים שמסורסים בטרם עת, הנגרמות על ידי מתח לא טבעי במהלך חייהם, מקצרות את אורך חיי הכלב ומשפיעות על תפקידו כבן משפחה.

* מסורסים או לא, הרועים הגרמנים נוטים לדיספלזיה של מפרק הירך בגלל גודלם. תזונה טובה ופעילות גופנית נכונה לאורך חייכם אמורים לספק הגנה טובה מפני פציעות כאלה.

בעיות נוספות המופיעות אצל רועים גרמניים שסורסו לפני שנה:

לימפוסרקומה: סרטן לימפוציטים ורקמות לימפואידיות, המשפיע בדרך כלל על בלוטות הלימפה, מערכת העיכול, מוח העצם, הטחול או הכבד.

מסטוציטומה או גידול בתאי התורן: גידולים המשפיעים בדרך כלל על העור.

המנגיוסרקומה : גידולים המשפיעים בדרך כלל על הכבד והטחול.

אוסטאוסרקומה: גידולים המשפיעים על העצם. גידול אגרסיבי ביותר שקורה בד"כ בכלבים גדולים.

• בריחת שתן, שהיא הפרעה לא נוחה לבעלי בתים מכיוון שהיא דורשת ניקוי תכוף מהרצפות והמצעים. זאת גם אחת הסיבות לנטישת כלבים במקלטים לבע"ח.

מדוע לפעמים ממליצים לעשות סירוס לכלב כבר בגיל 6 חודשים ומדוע זה בכ"ז לא מומלץ לכלב רועה גרמני

המלצות למתי מומלץ לסרס כלבים נתנות בדרך כלל במונחים כלליים ואינם נעשים על בסיס כל מקרה לגופו.

ישנם גזעי כלבים קטנים יותר המתפתחים מהר יותר ויתמודדו עם פחות בעיות אם יסרסו אותם מוקדם. עבור גזעים אלה, זה יכול להיות בסדר לסרס סביב גיל 6 חודשים.

התפתחות של הרועה הגרמני ארוכה מזו של כלבים קטנים יותר ולכן מומלץ לסרס אותם מאוחר יותר.

סיבות אחרות שאנשים משתמשים בהן לעתים קרובות לטובת סירוס מוקדם:

• מקטין את הסיכון לבעיות בערמונית וגידולים באשכים.

• מקטין את הסיכון להריון, או להפוך לאבא במקרה של כלב זכר.

הדברים האלה נכונים, אך עדיין מקבלים את אותן ההטבות גם אם דוחים את הסירוס לגיל שנה.

• בעיות בערמונית וגידולים באשכים הם בדרך כלל סיכון לכלבכם רק בגיל מבוגר. לסירוס מוקדם השפעה מועטה על הצטמקות סרטן בהשוואה לסירוס מאוחר יותר, אך היא עלולה לגרום לבעיות רבות אחרות כמו שציינו בסעיף הקודם. האם זה שווה את הסיכון?

רוב הרועים הגרמנים הופכים לפעילים מינית בסביבות גיל 8-10 חודשים. אז במקום לסרס את כלב הזאב שלך לאחר 6 חודשים ולגרום לו לבעיות בריאותיות וגדילה רבות, אפשר פשוט למנוע ממנו פעילות מינית ע"י השגחה, הליכה איתו קשור ותשומת לב מיוחדת עד הזמן המתאים וביצוע הסירוס.

מדוע עליכם לסרס את כלב הזאב/רועה גרמני שלכם בהגיעו לגיל שנה?

בין גיל שנה לשנה וחצי (18 חודש) הוא הזמן המומלץ לסירוס כלב רועה גרמני.

בגיל זה, מרבית הרועים הגרמנים מסיימים את צמיחתם והופכים לפעילים מינית. לסירוס בשלב זה של חייהם יש שני יתרונות גדולים:

1. אתם תורמים את תרומתכם להפחתת מספר הכלבים הנטושים שיגיעו למקלטים וגרוע מכך. כי אפילו אם תדאגו שלכל גור מכלבכם יהיה בית חם, עדיין זה אומר פחות סיכוי אימוץ לעשרות אלפי הכלבים הנטושים וללא בית שכבר חיים ומקווים שמישהו יאמץ אותם.

2. בסירוס בשלב זה של חייו ולא לפני אתם לא פוגעים בהליך הצמיחה הטבעי שלו כפי שהזכרנו באחד הסעיפים הקודמים.

3. זה מפחית או אפילו מונע בעיות בריאות עתידיות רבות ומאריך את איכות ותוחלת החיים של הרועה הגרמני.

4. כלבים זכרים בתקופת הייחום מחפשים כל הזדמנות לברוח כאשר הם מריחים נקבה מיוחמת בסביבה. סירוס הרועה הגרמני שלכם יפחית את הסיכון שיברח ויעלם לכם.

5. כלבים לא מסורסים נוטים יותר לסמן את השטח שלהם בשתן. לאחר שכלב עובר סירוס הוא כבר לא עושה זאת, כך שהסיכוי שלכם למצוא "הפתעות" רטובות בבית של כלבכם שרוצה לסמן את השטח שלו קטנות לאפס.

6. הנחה של מאות שקלים ברישיון השנתי שכל בעל כלב חייב לשלם.

מתי מאוחר מדי לסרס כלב רועה גרמני?

האם יש זמן שמאוחר מדי לסרס את הכלב שלכם? מסתבר שאין!

רועים גרמנים בוגרים גם יכולים ליהנות מההשפעות של סירוס באותה מידה כמו כלבים צעירים יותר.

בעלי רועים גרמניים רבים ממתינים עד שכלבם יהיה בן שנתיים לפחות לפני שהם מסרסים אותם. הסיבה לכך היא שהם רוצים לוודא שהכלב שלהם סיים לגדול לחלוטין.

אמנם זה בסדר, אך כאשר כל בעיות הצמיחה והבריאות נלקחות בחשבון, גיל שנה אחת הוא הגיל הטוב ביותר לסרס את הרועה הגרמני שלכם ולמזער את הסיכון לסרטן ולבעיות במפרקים.

אם יש לכם רועה גרמני בוגר, קחו אותו לווטרינר כדי לראות אם סירוס טוב לו. סביר להניח שהוטרינר יבדוק את ההיסטוריה הרפואית של הכלב שלכם ועשוי להציע לכם לבצע בדיקת דם כדי לראות אם הכלב בריא מספיק כדי לעבור סירוס בשלב בחייו בו הוא נמצא.

שאלות קשורות

מתי רועה גרמני מפסיק לגדול? / מתי כלב זאב מגיע לגודל המלא שלו?

הרועים הגרמנים נחשבים לבוגרים לחלוטין בסביבות 36 חודשים. זהו זמן בו הם מגיעים לבגרות פיזית ורגשית. הרועים הגרמנים מפסיקים לגדול מבחינה פיזית בגיל שנה.

האם כלבים שאינם מסורסים תוקפניים יותר?

זו הייתה האמונה המקובלת במשך שנים רבות. עם זאת, מחקר שהובילו חוקרים מבית הספר לרפואה וטרינרית מאוניברסיטת פנסילבניה, מצא ממצאים סותרים. מחקר זה הראה כי דווקא כלבים מסורסים נוטים להיות יותר תוקפניים כלפי אנשים וכלבים. בסופו של דבר, מה שמשפיע הכי הרבה זה האילוף, הגנים וההשפעה של הסביבה על הכלב.

אם יש לכם ילדים אין ספק שהרועה הגרמני הוא כלב שיהיה מושלם איתם. גלו עוד במאמר זה.

האם עיקור יעיל באופן מיידי?

לֹא! זה ייקח 2-4 שבועות עד שהכלב יהיה עקר לחלוטין, אז בתקופת ביניים זאת יש להרחיק אותו מנקבות.

האם עיקור משמין את הכלב שלי?

לכלבים מעוקרים יש פחות אנרגיה. ניתן לתקן זאת בקלות עם מנות נאותות של אוכל ופעילות גופנית.

יש לי רק כלב אחד ואין לו שום אפשרות להזדווג, אז למה לי לסרס אותו?

עיקור אינו מוגבל למניעת רבייה. כמו שראינו כאן יש גם הרבה יתרונות בריאותיים, והתנהגותיים.

האם הרועה הגרמני שלי יהיה פחות יעיל ככלב שמירה לאחר עיקור?

לא. הרועים הגרמניים מגנים באופן טבעי על בתיהם ומשפחותיהם, לא משנה אם עברו סירוס או לא. הגנה היא אינסטינקט שאינו מושפע מהימצאותם או היעדרם של חלקי רבייה.

מקורות

https://www.purinaproclub.com/resources/dog-articles/health/study-finds-early-spay-neuter-surgeries-in-german-shepherd-dogs-increase-risk-of-joint-problems
 Veterinary Medicine and Science (May 2016). “Neutering of German Shepherd Dogs: associated joint disorders, cancers and urinary incontinence.” Retrieved from https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/vms3.34
 UCDavis (May 2016). “Early Neutering Poses Health Risks for German Shepherd Dogs, Study Finds.”
 https://www.purinaproclub.com/resources/dog-articles/health/study-finds-early-spay-neuter-surgeries-in-german-shepherd-dogs-increase-risk-of-joint-problems
 https://www.purinaproclub.com/resources/dog-articles/health/study-finds-early-spay-neuter-surgeries-in-german-shepherd-dogs-increase-risk-of-joint-problems
 Veterinary Medicine and Science (May 2016). “Neutering of German Shepherd Dogs: associated joint disorders, cancers and urinary incontinence.” Retrieved from https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/vms3.34
 UCDavis (May 2016). “Early Neutering Poses Health Risks for German Shepherd Dogs, Study Finds.”
 https://www.purinaproclub.com/resources/dog-articles/health/study-finds-early-spay-neuter-surgeries-in-german-shepherd-dogs-increase-risk-of-joint-problems

Similar Posts