ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

קוקר ספנייל מסריח קוקר ספניאל מריח רע קוקר מסריח

למה קוקר ספניאל מריח רע ומה אפשר לעשות?

הסיבה לנטייה של גזע הקוקר ספנייל להסריח היא שיש להם נטייה גבוהה מאוד לפתח בעיות עור ודלקות אוזניים ככל שהם מזדקנים. אם הכלב שלך מריח כמו הבפנים של נעלי ספורט ישנות, הגורם לריח זה הוא זיהום. סיבה נוספת עשויה להיות מה שמכונה "פה של קוקר". מה שחשוב לדעת שיש פתרונות פשוטים לבעיות האלה.

אז אם הקוקר שלכם מסריח, יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי לפתור את הבעיה, וזה כמובן תלוי במקור הריח. המשיכו לקרוא כאן ב alldog ותגלו מה אפשר לעשות בעניין, ויש מה!

ריח רע מהפה של קוקר ספנייל

לדוד שלי יש קוקר ספניאל חמוד ולעתים קרובות כשהוא פותח את פיו מציף את האזור ריח רע או מה שמכונה בדרך כלל 'פה קוקר' וזה ממש מבאס!

זה קורה כתוצאה מאי ניקוי או צחצוח הפה. מזון ולחות נלכדים בפרווה ונדבקים סביב השפתיים, כך שהזיהום מתחיל בקפל המופיע בדרך כלל בצידי החלק התחתון של הלוע (השפה בלסת התחתונה).

לרוב הגזעים אין את הבעיה הזו של מזון ולחות שנדבקים מסביב לשפתיים. לקוקרים יש את הבעיה הזו בגלל צורת החוטם הקצרה והעור עודף שלוכד לחות ומזון ויוצר את התנאים האידיאליים לחיידקים לגדול ולהתרבות, וכתוצאה מכך לזיהומים, זה המקום ממנו מגיע הריח הרע בד"כ.

אם המצב לא ממש גרוע, אפשר פשוט לנקות את האזור בעזרת מי פה, חמצן בנזואיל או מי חמצן 10%, אם זה לא עוזר להילחם בזיהום מומלץ התייעץ עם ווטרינר.

לקוקר של דוד שלי הוטרינר רשם אנטיביוטיקה לטיפול ראשוני ולאחר מכן המליץ לנו על שימוש במגבונים אנטיביוטיים קטנים (שהצלחנו להשיג הרבה יותר זול ברשת). הם עבדו טוב מאוד ועכשיו יש לנו אותם בהישג יד ובסימנים הראשונים של 'הריח הזה' מוציאים אותם ומעניקים לו ניקוי טוב מסביב לשפתיים.

אנחנו גם מנקים את הפה שלו עם מגבון לתינוק אחרי כל ארוחה.

יתכן שתצטרכו לקחת את הקוקר שלכם למספרה שלו כדי לספר את האזור מסביב לפה ולתת לו שטיפה בשמפו תרופתי. אם האוזניים נגועות, יהיה עליכם לטפל ולרפא אותן.

קוקר ספניאל ידועים לשמצה בבעיות אוזניים, המשיכו לקרוא כדי ללמוד כיצד לטפל בהן כדי לשמור על בריאותן ולמנוע מהן להסריח.

אוזני קוקר ספנייל מסריחות

אוזני הקוקר ספנייל ארוכות ויפות והן אחד מסימני ההיכר הבולטים שלהם, אך הן גם נוטות לבעיות בריאות, זיהומים ולעתים קרובות יכולות להריח רע מאוד.

אם תדאגו לבדוק את אוזניו של הקוקר שלכם אחרי כל הליכה, תוודאו שהן נקיות ותברישו אותן באופן קבוע, אז רוב הסיכויים שתמנעו התפתחות חיידקים, זיהומים ובעיות אוזניים אחרות.

בדיקת אוזני הכלב שלך לגבי סימני זיהום מוקדמים אורכת דקה בלבד, אז אתם אמורים להיות מסוגלים לעשות זאת פעם ביום, יומיים.

אם יש לו קצת שעווה באוזן אז אין מה לדאוג, זה משהו נורמלי.

אם החלק הפנימי של האוזן אדום או מודלק, או אם יש הרבה שעווה, ובמיוחד אם זה מריח רע (כמו גבינה) או שהשעווה בצבע כהה מאוד, אז יכול להיות שלקוקר שלכם  יש דלקת אוזניים.

זה כנראה הזמן לבקר את הווטרינר, הווטרינר יוכל גם ללמד אתכם כמה צעדי מנע כדי שלא תגיעו למצב הזה שוב.

קוקר ספנייל ישן
האוזניים של הקוקר הם אחד מסימני ההיכר שלו

זרעים, צמחים ואוזני קוקר ספנייל

חשוב לבדוק האם באוזני הקוקר שלכם יש זרעי דשא או צמחים אחרים לאחר שחוזרים איתו או איתה מטיול, במיוחד אם הוא בר מזל ויש לכם שדה ליד הבית שבו הוא יכול לרוץ.

אם לא תסירו את שאריות הצמחים מהפרווה של הקוקר שלכם, זרע תועה יכול בקלות למצוא את דרכו לאוזן או לעור שלו ולגרום לכאבים ואפילו לזיהום.

אתם יכולים לדעת בקלות אם לכלב שלכם יש משהו על או בתוך האוזן. תראו אותו מנענע את ראשו מצד לצד (יותר מהרגיל) או שתראו אותו יושב בשקט ומטה את ראשו הצידה, כאילו הוא מקשיב למשהו.

גירודים של האוזן הן סימן מובהק נוסף לבעיות אוזניים אצל כלבים. יכול להיות שהוא יילל בכאב או ישמיע קולות אחרים אם תנסו לגעת באוזניו.

אם אתם חושדים שיש לקוקר שלכם משהו בתוך האוזן, עדיף לקחת אותו לווטרינר שיסיר את זה אלא אם כן אתם יכולים לראות את זה ולהסיר את זה בלי שצריך להכניס משהו לאוזניו.

איוורור אוזני הקוקר ספניאל

לקוקר ספנייל יש הרבה שערות ואין ספק שאוזניו הארוכות והשמוטות הן אחד מסימני ההיכר שלו. המבנה הזה גורם שפתח האוזן שלו בעצם סגור.שאין מספיק זרימית אוויר בפתחים של האוזניים שלהם.

חוסר אוורור זה יכול ליצור בית גידול חשוך, חם ולח. תנאים אידיאליים להתרבות חיידקים … ואז מתחילה הבעיה!

יש כמה דרכים להתמודד עם בעיה זאת. אחת מהן  היא להסיר עודפי שיער מתוך פתח האוזן. כדי להסיר את השיער, פשוט אחז בכמה קווצות בין האגודל לאצבע היד ומישכו בעדינות. אם אתם מעדיפים, אפשר להשתמש במלקחיים.

דאג להסיר רק מספר שערות בכל פעם ותמיד למשוך באותו כיוון שהשיער צומח.

היזהרו לא לחדור לאוזן הכלב שלכם יותר מ 12 מילימטר. האזור הזה יכול להיות רגיש מאוד ואתם עלולים לפצוע אותו שם בקלות.

אם לא מרגישים בטוחים לגבי הסרת שיער מפנים האוזן של הקוקר שלכם עדיף לבקש מספר כלבים לעשות זאת עבורכם, או לפחות להראות לכם כיצד לעשות זאת בעצמכם.

שיטה אחרת עשויה להיות לשמור על אוזני הקוקר ספניאל שלכם ע"י הברשה קבועה, מה שיעזור לאוויר לעבור דרך תעלת האוזן ויעזור לשמור על אוזניו קרירות ויבשות, ולהפחית את הסיכוי להתרבות חיידקים.

בדוק את הישבן של הקוקר ספנייל שלך

אם הניחוח הלא נעים לא מגיע מאזור הפנים של הקוקר ספנייל שלך (אוזן או פה), יתכן שמדובר בבלוטות האנליות (ישבן). במקרה שזה המצב קבעו תור לוטרינר לטיפול.

מניעת זיהומים ודלקות ממזון לא בריא לקוקר שלכם

חשוב גם להגביל את כמות הסוכר שכלבך אוכל. סוכר הופך לשומן  בגוף ומשפיע על הכבד ועוד מערכות, מה שיכול לגרום גם לדלקות בגוף ובאוזניים של כלבכם. חשוב לזכור שיש הרבה סוכר מוסתר בכל הפינוקים לכלבים ואפילו באוכל. קראו את התוויות בזהירות לפני שאתם בוחרים חטיף כלשהו לכלבכם.

יכול להיות שיעניין אתכם גם לקרוא על הסוגים של גזע הקוקר ומה ההבדלים ביניהם.

שאלות נפוצות

מדוע עיני הקוקר ספניאל שלי מריחות רע?

העפעף התחתון הצנוח של קוקר ספניאל נותן לכלב שלך את ההבעה העצובה המיוחדת לו. העור הנפול הזה גם רגיש יותר ללכידת חלקיקים זרים, מה שמוביל להפרשות לבנות או שקופות. התרבות חיידקים על הפרווה הלחה מתחת לעיניים עלול לגרום לריח לא נעים. ניקוי יומי של האזור מתחת מההפרשות ימנע התפתחות זיהומים וריחות . בעת הניקוי, תמיד רככו את האזור כך שיהיה קל יותר להסיר את ההפרשות. השתמשו תמיד במטלית נקייה. גם אם הקוקר ספנייל שלכם במצב בריאותי תקין, שימוש במטלית נפרדת לכל עין מונע התפשטות חיידקים מזיקים לעיניים ובכך מונע מעבר זיהום מעין לעין. אם אינכם בטוחים בדרך המדויקת לנקות את עיניו, התייעצו עם וטרינר. האזור הקרוב לעיניים הוא עדין מאוד ואתם לא רוצים לפגוע בקוקר ספנייל האהוב שלכם.

לסיכום

קוקר ספניאל הוא כלב מקסים, חמוד, ואחד המאפיינים המובהקים שלו הן אוזניו, אבל זה כרוך במחיר או יותר נכון עבודת טיפוח וניקוי. בנוסף חשוב  לשים לב ולאזור הפה של הקוקר שלכם.

עם קצת השקעה, לא רק שהקוקר שלכם יריח נפלא בכל גיל, אלא שהוא יהיה כלב מאושר, בריא וללא כאבים שנובעים מאותם זיהומים ודלקות שהסימפטום שלהם הוא אותו ריח לא נעים.

Similar Posts