ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

למה כלבים נובחים?

כדי למנוע מהכלבים שלנו להפוך לכאלה שנובחים הרבה או ללא הפסקה ומתי שזה הכי פחות מתאים אנחנו צריכים להבין למה כלבים נובחים. זה טבעי לכלבים לנבוח, ליילל ואפילו לנהום לפעמים.

אז למה כלבים נובחים? כלבים נובחים כדרך לתקשר עם בני אדם ולהביע את עצמם. לפעמים אנחנו רוצים שהכלבים שלנו ינבחו כדי להזהיר אותנו מפני סכנה אפשרית או להגן עלינו מפני פגיעה. פעמים אחרות, הנביחות מוגזמות ונראה שאין לה משמעות אמיתית, למרות שלא כך הדבר. כלבים יכולים לנבוח כאשר משעמם להם, כאשר משאירים אותם שעות ארוכות לבד בבית, כאשר מאיימים להם על הטריטורייה, כאשר הם מתרגשים, לחוצים, כואב להם או שהם רוצים משהו מאיתנו.

ייתכן שהם נובחים מקול ששמעו, מחיה או אדם שעברו בחוץ או סיבה אחרת שהם קולטים בחושיהם החדים ולנו זה נראה שהם נובחים ללא סיבה.

אז אם כלבכם נובח בזמנים הכי לא מתאימים או בצורה אובססיבית רוב הסיכויים שיש לכך סיבה טובה, וכאשר תבינו מה הסיבה תוכלו גם לטפל בה כך לא כדי שכלבכם יפסיק לנבוח אלא כדי שהוא ינבח כאשר צריך.

נביחת אזהרה/התראה

הכלב הוא בעל חיים טריטוריאלי ומגן, ולכן זה טבעי לכלב לנבוח כשמישהו נמצא בדלת או כשזרים עוברים בבית או ברכב. כלבים רבים ינבחו אם ירגישו סוג כלשהו של איום, ויכריזו "אני כאן ומגן על המקום הזה אז אל תתעסקו איתי." הצליל של נביחה זו הוא בדרך כלל חד, חזק וסמכותי. חידוד האינסטינקט הזה באימון יכול למעשה לעזור להגן על הבית והמשפחה שלך.

נביחת מלחץ או חרדה

נביחות חרדה נראות לעתים קרובות כאקט של הרגעה עצמית עבור כלבים רבים. לעתים קרובות היא חזקה ולעיתים מלווה בבכי. סוג זה של נביחות נפוץ אצל כלבים עם חרדת פרידה, פחדים ופוביות, או סוגים אחרים של חרדה.

קשה לדעת מתי כלב נמצא בלחץ או בחרדה, אבל אם לדוגמא משאירים כלב שעות רבות בחוץ לבד או שהוא מבודד רוב הזמן ממשפחתו, אז זה לא נדיר שהכלב ינבח מתוך לחץ, תסכול ושעמום.

נביחה כדרך לקבל תשומת לב

כשתשמע את הנביחות הזו, בדרך כלל תדע בדיוק מה זה אומר. הנביחה הזו אומרת "היי! היי! תראה! הנה אני!" כלבים אחרים עשויים ליילל ולנבוח יחד כדי למשוך תשומת לב, כמעט כמו הטון של ילד מיילל.

אז אם באתם הביתה ולא נתתם להם מספיק יחס למשל, אז אל תתפלאו אם כלבכם ינבח עליכם.

נביחות מתוך תסכול

כלבים יכולים לנבוח כאשר הם רוצים משהו שהם לא יכולים להשיג. למשל צעצוע שנמצא מחוץ להישג ידם.

סיבה נוספת יכולה להיות כאשר משאירים אותם סגורים לבד במקום קטן שקשה להם לנוע בו, כמו למשל כלוב שקטן למידותיהם שלא נותן להם אפשרות לזוז בו. את התסכול וחוסר האונים הזה הם יביעו באמצעות נביחות.

נביחות התרגשות

סוג זה של נביחות נפוץ במיוחד אצל גורים וכלבים צעירים אבל לא רק.

כלבים רבים ינבחו בזמן שהם משחקים עם אנשים או כלבים אחרים. אפילו צליל הנביחה נוטה להישמע שמח ומתנגן. חלק מהכלבים ינבחו בהתרגשות כשהם יודעים שהם עומדים לצאת לטיול או נסיעה ברכב.

תגובה לכלבים אחרים

זה תרחיש מוכר. כלב אחד במורד הרחוב ומתחיל לנבוח, ובזה אחר זה שאר הבלוק מצטרף.

נביחות מתוך שעמום

למרות שזה נוטה להיות מעצבן, זה גם די עצוב. כלבים משועממים נובחים לעתים קרובות כדי לשחרר אנרגיה עודפת, ולפעמים נובחים מתוך בדידות.

כלבים שמשאירים אותם שעות רבות לבד ללא כל משחק או חברה כאשר הבעלים יוצאים לעבודה, ופשוט אין להם מה לעשות ואז מתוך שעמום ותסכול הם נובחים.

קשה להפסיק נביחות אלו שכן הבעלים לא נמצאים שם כאשר הכלב נובח. כדי לנסות למנוע נביחות אלו כדאי להשאיר לכלבכם משחק קונג למשל ממולא אוכל שיעסיק אותו או משחקים אחרים שתשמרו רק לשעות שאתם לא נמצאים.

לפני שאתם יוצאים מהבית צאו איתו לטיול ופעילות גופנית שתעייף אותו כך שהוא ינוח כאשר אתם לא שם, ובאופן כללי דאגו לבלות איתו זמן איכות כאשר אתם בבית.

אולי אפילו כדי לשקול להוסיף לו בן לוויה בדמות חבר נוסף על ארבע.

נביחות כתגובה לגירויים חיצוניים שאנחנו לא מודעים אליהם

ידוע שלכלבים יש חושים מחודדים ביותר, הרבה מאשר לנו בני האדם, ולכן, יכול להיות שכלבכם ינבח ולכם יראה שאין שום סיבה לכך למרות שיש.

ייתכן שמישהו עבר ליד הדלת, שהם שמעו רעש חשוד שהאוזן האנושית לא יכולה לקלוט, אולי ראו איזה מראה חשוד או אפילו צל חולף שנראה להם כאיום או אולי הם הריחו כלב שהם לא ממש אוהבים שעבר בחוץ עם בעליו.

מאותן סיבות ייתכן שכלבכם ינבח גם כאשר תטיילו איתו בחוץ ולא תבינו למה.

נביחות כחלק מהטבע של הגזע

יש גזעים שזה ממש בטבע שלהם לנבוח. כלבי הציד למשל אומנו כדי להתריע ולסמן לבעליהם איפה נמצא הציד. באמצעות רבייה סלקטיבית טופחה תכונה זו של נביחות ולכן כל אילוף יהיה אפקטיבי רק עד דרגה מסויימת עם כלבים אלו.

אפשר אפילו לומר שאצל כלבים שזה חלק מתכונות האופי של הגזע אילופם להימנע מנביחות עלול לגרום לבעיות התנהגות אחרות, ולכן עם כלבים אלו מומלץ פשוט לתעל את הנביחות שלהם למצבים שבהם התנהגות זו רצויה יותר כגון התראה או בזמן משחק.

לכן במקרה שמאמצים כלב מגזע מסויים מומלץ תמיד לעשות מחקר מקיף על הגזע, וכדי להפחית נביחות לא רצויות מומלץ להתייעץ עם מאלף מוסמך שמכיר את הגזע.

כלב נובח

נביחות בגלל אילוף

כן! אחת הסיבות הנפוצות שכלבים נובחים מתחילה בזה שבעליהם מאלף אותם כדי לנבוח במצבים מסויימים, ולאחר מכן הכלב מאמץ התנהגות זאת כדי לדרוש אוכל, טיול או אפילו שתזרקו לו משהו מהצלחת כאשר אתם אוכלים.

כל פעם שבתגובה לנביחות נותנים לו את מה שהוא רוצה, מחזקים את ההתנהגות הזו.

נביחות בגלל בעיות בריאות

כלבים יכולים לנבוח אם הם סובלים מכאבים. במקרה כזה ייתכן למשל שהם רגישים יותר באיזורים מסויימים בגוף ואז נגיעה באזור זה או תזוזה לא נכונה שלהם תגרום לכאב ולנביחות. במקרה כזה צריך לקחת את כלבכם לבדיקה אצל הוטרינר.

סיבה נוספת יכולה להיות הדרדרות הבריאות כתוצאה מהגיל אצל כלבים מבוגרים. ירידה בחדות החושים שלהם יכולה לגרום לכך שהם יופתעו מגירויים כגון בע"ח או אנשים שיתקרבו אליהם ואז הם ינבחו מתוך בהלה או הפתעה.

אם כלבם כבר מבוגר והוא התחיל לנבוח יותר מהרגיל כדאי לקחת אותו לבדיקה.

איך למנוע מכלבים לנבוח

אחרי שעברנו על הסיבות השונות שיכולות להיות לנביחות של כלבים אז בטח תרצו לדעת איך לעצור את הנביחות. אז קודם כל חשוב להבין שלא צריך ולא כדאי לעצור את הנביחות של כלבכם לגמרי. נביחות זאת צורת התקשורת שלו אתכם ועם הסביבה.

כדי למנוע נביחות אובססיביות ונביחות מהסיבות הלא נכונות, כמו למשל כאשר מגיעים אורחים הביתה, או שאתם יושבים לארוחת צהריים אז חשוב להשתמש בשיטות החיזוק החיובי, לעשות זאת בצורה רגועה וחיובית ולהקדיש לו זמן איכות לבילוי משותף יחד בטיולים, משחקים וליטופים.

חשוב להבין שנביחות מוגזמות לא יעלמו מעצמן ויש לאתר את הבעיה ולפתור אותה. אם אי אפשר לבד אז מומלץ להעזר בבעל מקצוע בתחום.

יש מכשירים נגד נביחות כפתרון מיידי, אבל חשוב להבין שמכשירים אלו הם רק משהו להיעזר בו בזמן שמאתרים ופותרים את הסיבה שבגללה כלבכם נובח באופן בלתי פוסק.

מאמר קשור: הכלב של השכנים נובח בלי הפסקה, מה אפשר לעשות?

שאלות קשורות

למה כלבים נובחים בלילה?

בלילה כאשר הכל שקט, כלבכם יכול לשמוע רעשים וקולות שאפילו לו קשה לשמוע במהלך היום, אתם אומנם לא תשמעו רעשים אלו אבל ייתכן שזאת הסיבה שהוא נובח. סיבות נוספות יכולות להיות שעמום, הצטרפות לכלב נבחן אחר בשכונה, או סתם נביחות כדי להוציא אנרגיה. אם אתם חושדים שהסיבה היא הוצאת אנרגיה או שעמום אז כדי לקחת אותו לטיול לפני השינה שיעזור לעייף אותו.

למה כלבים נובחים ללא סיבה?

זה שאנחנו בני האדם לא מבינים למה כלבנו נובח לא אומר שאין סיבה. לכלבכם תמיד יש סיבה לנביחה. ייתכן שהוא שומע רעש, רואה משהו שנראה לו חשוד או אפילו מריח אדם זר שגורם לו לנבוח. יכולות להיות עוד סיבות רבות ואם נצליח להבין את הסיבה נוכל לדעת גם איך לעצור אותה.

Similar Posts