ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

כלבי תחש וילד ילדה משחקת עם כלב תחש

כלב תחש וילדים – האם הם טובים יחד?

הורים רבים חושבים להביא הביתה גור עבור ילדיהם. אז באופן טבעי, הדבר הראשון שהם רוצים לדעת הוא האם הכלב החדש מתאים למשפחה עם ילדים קטנים.

תחש הם בין גזעי הכלבים הקטנים הפופולריים ביותר בעולם. כלבי תחש הם קטנים וחמודים, הם נראים כמו כלב אידיאלי לזוגות עם ילדים קטנים ותינוקות, אבל האם הם באמת? בואו נגלה…

מה חשוב בכלב שמתאים לילדים?

כלב שמתאים לילדים הוא כזה שעדין עם ילדים, בעל גוף חסון שלא יפצע בקלות מהתנהגות פחות עדינה מילדים שנעשית לא מכוונה רעה אלא פשוט מחוסר מודעות.

בנוסף רצוי שהכלב ירצה לשחק עם הילדים.

כלבים ידידותיים לילדים צריכים גם להיות סבלניים לילדים שצועקים ואפילו צורחים. ילדים יכולים בקלות להיכנס ללחץ ולהתעצבן.

כלב תחש עם ילדים

אז האם התחש טוב עם ילדים? זה תלוי הרבה בגיל הילד.עם ילדים קטנים הם פחות מתאימים ויש לכך כמה סיבות:

הגב של התחש וילדים קטנים

לתחש יש גוף קטן וגב שברירי, והם עלולים להיפצע בקלות על ידי ילד שלא יודע איך להתמודד עם תחש. לתחש אין גוף חסון כדי להיות חבר פרוותי של ילדים. ילדים קטנים הם לרוב מחוספסים מדי ויפגעו בגבו של כלב תחש. גם אם הם מנסים להיות עדינים.

אופי של כלב התחש וילדים

התחש הוא כלב אוהב, סקרן, עקשן ועצמאי, וחלק מהתכונות האלה בעייתיות לילדים.

קשה לאמן אותם והם תמיד מנסים לעשות מה שהם רוצים.

התחש הוא גם מאוד מניפולטיבי ומונע ע"י מוטיבציה למזון. זה יכול להיות בעייתי כי הם ימצאו דרך לגרום לילדים לתת להם אוכל כל הזמן, ואפילו לחלוק איתם את האוכל שלהם, או פשוט לגנוב אותו מידיהם. זה יכול להזיק לכלב שלך כי זה יכול להוביל להשמנה ואף להרעלה אם כלבכם ירצה לחלוק את השוקולד שהילד אוכל (שוקולד רעיל לכלבים).

בשל ההיסטוריה של כלבי התחש הם אמיצים מאוד למרות גודלם הקטן. הם יכולים להיות כלבי שמירה טובים, הם מאוד טריטוריאליים ואוהבים לנבוח הרבה. חלקם יכולים להיות תוקפניים כלפי זרים וכלבים אחרים.

מצד שני,

כלב התחש עדין מאוד עם ילדים שהוא מכיר. עם זאת, הם יכולים לקנא מאוד כשזה מגיע לתשומת לב. חשוב מאוד לעצור התנהגות כזו ברגע שמבחינים בה כדי שלא תהפוך להרגל.

כלבי התחש אוהבים לרדוף אחרי דברים: ציפורים, חיות קטנות, כדורים, כל דבר שזז. הם יהיו קשורים היטב לילדים שאוהבים לרוץ.

פרסומת גלילאו הצעיר

לסיכום

כלבי תחש הם כלבי משפחה מצוינים. הם נאמנים ואוהבים ומלאי חיבה כלפי משפחתם. הם גם מאוד מגינים ונזהרים מזרים. התחש יהיה בן לוויה נהדר למבוגרים ולבני נוער, אבל הם לא הבחירה הטובה ביותר עבור ילדים צעירים.

כמובן שכל כלב הוא אינדיבידואלי, לא כל כלבי התחש זהים מבחינת אופי. ניתן לאמן כלבי תחש וגם לחנך את ילדכם מגיל מסויים לגבי מה כן ומה לא לעשות עם כלבכם.

בעיה אחת בלתי נמנעת היא הגב השברירי של כלב התחש. זו הסיבה העיקרית לכך שהם לא הכלבים הטובים ביותר לילדים. הדרך היחידה שבה תחש יכול להיות בן לוויה לילד היא אם מלמדים את הילד להיות ידידותי עם תחש ולטפל בו בעדינות כדי שלא יפגע בגבו.

אם יש לך תחש וילדים קטנים או בכל זאת רוצה לאמץ תחש למשק בית עם ילדים קטנים, המשיכו לקרוא איך לעשות זאת.

תחש וילדים קטנים, איך לגרום לזה לעבוד?

שני הדברים שיעזרו לקשר בין הילד לכלב התחש הם:

• התחש והילד נפגשו כאשר לפחות אחד מהם היה צעיר.

• הילדים צריכים ללמוד לקיים אינטראקציה נכונה עם כלבים.

איך ילדים צריכים להתנהג עם כלב תחש?

כמה מהדברים החשובים ביותר ללמד כל ילד שיקיים אינטראקציה עם הכלב תחש שלך:

• לא לרוץ ליד הכלב. הדבר נכון במיוחד כאשר מדובר בכלבים שגודלו לצוד כמו תחש. התנועה המהירה והבלתי יציבה של ילדים יכולה להפעיל את דחף הטרף שלהם ולגרום לרדיפה, צביטה ודחיפה של הילד.

•ללטף אותו בעדינות. לא ללטף אותו בכיוון הפוך לצמיחת הפרווה, דבר שיכול להיות מאוד לא נוח ומעצבן לכלבכם.

• כלבים אינם צעצועי משיכה: משיכת זנבו או אוזניו של הכלב עלולה לכאוב, וכלב שמכאיבים לו עלול לתקוף.

• איך להבין את השפה של הכלב שלך כשהוא רוצה להישאר לבד: ילדים אוהבים לדחוף, למשוך, לתפוס. למרות שהם עושים זאת ללא כוונה רעה, זה יכול לגרום לכלב לאי נוחות וכאב. המשך התנהגות זו למרות שכלב התחש שלך מראה סימני אזהרה כמו נהמה, חשיפת שיניים, או אולי סימני מצוקה כמו רעד או יללה וניסיון לברוח יכול לאלץ כלב לעבור למצב "לחימה" . נשיכות כלבים מתרחשות לעתים קרובות כאשר ילד אינו יכול לקרוא את שפת הגוף של הכלב ומציק לו בלי להיות מודע לכך.

•איך להחזיק כלב תחש. אם אתם מתכוונים לאפשר לילדים שלכם להחזיק את כלב התחש שלכם (לא מומלץ), אז עליכם ללמד אותם את הדרך הנכונה להרים אותם ולהניח אותם כדי שלא יתאמצו ויפגעו בגבו של הכלב. חשובה תמיכה נכונה בגבו של התחש תוך כדי החזקתו ומבלי לתת לפלג גופו התחתון להיתלות שכן הדבר עלול להיות לא נוח עבורו. למד אותם איך להניח בעדינות את הכלב על הקרקע*.

* חשוב מאוד ללמד אותם לא להפיל אותו או אפילו לזרוק אותו בעדינות בחזרה לקרקע (גם אם הם נמצאים במרחק של כמה סנטימטרים מהקרקע). עם גזעים אחרים של כלבים, זה יהיה בסדר, אבל תחש צריך להיות לגמרי על הקרקע לפני שמשחררים אותם.

לתחש יש רגליים קצרות מאוד, ולכן אין להם את הגמישות לספוג את הפגיעה של הנחיתה על הקרקע. גם אם נראה שהם יכולים להתמודד עם זה, הם לא. גם אם בטעות יפילו אותם במקום להניח אותם בעדינות על הקרקע, והם נראים בסדר, המשך הפעולה תגרום לבעיות בריאותיות עתידיות.

סוציאליזציה מגיל צעיר

הדרך הטובה ביותר עבור כלב תחש להכיר את ילדיכם היא אם תעשו זאת כשהכלב שלכם צעיר.

סוציאליזציה מגיל צעיר חיונית מאוד לאופן שבו כלב תחש יראה אחרים בעתיד. אי מתן הסוציאליזציה הדרושה להם יוביל לתוקפנות כלפי זרים או כל אדם אחר מלבד בעליהם.

איך לעשות את ההכרות הראשונית בין כלב תחש לילדים

עקבו אחר הטיפים הבאים כדי להבטיח הכרות מושלמת:

1. בהנחה שילדכם בוגר מספיק כדי להבין, הסבירו לו שהתחש החדש שלכם עשוי להיות מפוחד או עצבני בהתחלה ואין שום דבר רע בזה. זה חיוני להימנע מלהכניס את הגור החדש שלך למצב כאוטי לא מוכר אם הוא מביע חרדה.

2. בקשו מילדכם לשבת על הרצפה כדי להיות בגובה הכלב שלכם. אפשרו לתחש שלכם לרחרח ולהסתובב מבלי שיתפסו אותו על ידי הילד.

3. אם הכלב שלך מתנהג בצורה אמיצה ומרחרח את הילדים החדשים בשפת גוף חיובית, זה סימן טוב! הראה לתחש שלך שילדך אינו איום, אלא מקור לאושר.

כלב תחש עם ילדים שמלטפים אותו
איזה כיף, תמשיכו

4. עדיף לתת לתחש שלך הזדמנות להיות היוזם בפגישה הראשונית ולהגיד שלום אם הוא רוצה. אילוץ הכלב שלך לקיים אינטראקציה עם  ילד כשהוא מרגיש לא בנוח יהיה מזיק מאוד לגישה שלו בעתיד כלפי ילדים.

5. אם הכלב שלך מראה סימני פחד, אפשר לשים אותו במקום ה"בטוח" שלו (כמו למשל כלוב שהוא רגיל אליו) ולהודיע ​​לילדים לא להפריע לכלב בזמן שהוא שם.

6. לעולם אל תשאירו את התחש שלכם ללא השגחה עם תינוק או ילד צעיר, במיוחד אם הם עדיין לא מכירים אחד את השני.

האחריות שלכם

הקפידו תמיד לפקח על אינטראקציות בין ילדים לכלב, לפחות עד שאתם בטוחים שהם מסתדרים עם זה. זה יעזור מאוד במניעת נשיכה, משיכת זנב או משיכת אוזניים. יש ללמד ילדים להבין גבולות, מתי לגשת ומתי לא.

כמו כן, יש ללמד ילדים לעולם לא להתקרב לתחש בזמן שהוא ישן, כמו גם לעולם לא לנסות לקחת את האוכל שלו בזמן שהוא אוכל.

שאלות קשורות:

האם תחש טוב עם תינוקות?

כלבי תחש יכולים להיות טובים עם תינוקות, שכן תינוקות אינם בסיכון לפגוע בהם בטעות. כמו עם כל כלב, חשוב מאוד להשגיח על גור ותינוק שנמצאים באותו חדר.

אנו יודעים כי כלבי תחש נוטים לפציעות גב. האם יש דרכים אחרות שבהן אוכל לעזור לתחש לחזק את הגב?

הסיכון תמיד קיים, אבל ניתן לחזק את הגב של כלב תחש כדי להפחית את הסיכון לפציעה. טיולים ותרגילי זריזות הם דברים פשוטים שיכולים לעזור בכך.

לסיכום

אם יש לך ילדים קטנים התחש נמצא בסיכון גבוה לפציעה, וכנראה שעדיף שיהיה לך גזע אחר כחיית מחמד משפחתית. אם ילדיכם גדולים יותר, אז כלב תחש יהיה החבר הכי טוב שלהם.

אם אתם נחושים להפוך את הגזע הקטן הזה לחלק מהמשפחה שלכם, במיוחד כאשר ילדיכם צעירים חשוב ללמד אותם על הרגישויות של הגזע ואיך לנהוג עימו, ולהשגיח כשהם יחד עד שאתם בטוחים שהם יודעים איך לשחק איתם.

אם אתה רוצה שהתחש שלך יהיה ידידותי עם כל מי שהוא פוגש, סוציאליזציה היא המפתח. אם עושים זאת נכון, הם יאהבו את ילדיכם, ילדיהם של חבריהם, כלבים אחרים ואולי אפילו חתולים.

Similar Posts