ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

שיצו כמה ומתי להאכיל

כמה, מה ומתי להאכיל כלב שיצו

אימצתם גור שי טסו, או שאולי אימצתם שיצו מבוגר ממקלט והוא כל כך קטן שאתם אפילו לא בטוחים כמה ומה לתת לו לאכול כדי שיהיה כלב בריא ומלא אנרגיה כמו שנועד להיות. ומה לגבי מים? כמה הוא צריך לשתות כדי לא להתייבש?

כלב גדול יכול בדרך כלל לענות על כל הצרכים התזונתיים שלו בארוחה אחת גדולה ביום. לא כך לכלב קטן כמו שיצו. גזע זה, דווקא בגלל הקיבה הקטנה שלו, לא יכול לאכול כל מה שהוא צריך ביום אחד בארוחה אחת.

המשיכו לקרוא כדי לעשות סדר ולהבין כמה ואיך להאכיל את השיצו שלכם.

תקציר

אז באיזו תדירות וכמה צריך לאכול שיצו? חלקו את מנת האוכל היומית של השיצו שלכם לשלוש ארוחות במנות שוות. במקרה של גורים, מתחת לגיל 8 חודשים, יהיה עליך לחלק אותו ארבע פעמים ביום. באופן כללי, גור צעיר צריך לאכול 60 גרם מזון על כל 1 ק"ג ממשקל גופו (גרם אחד של מזון לכל קילו ממשקל גופו). כלב בוגר צריך לאכול 30 גרם לכל 1 ק"ג משקל גוף (חצי גרם גרם לכל ק"ג משקל גוף).

בדקו תמיד את הכמות המומלצת על האריזה מכיוון שהם בדרך כלל מדויקים מאוד ומתאימים את הכמות למספר הקלוריות שיש במזון שיש באריזה.

אוכל איכותי לשיצו שלכם, כמו גם חטיפים בריאים, ישחקו תפקיד עצום בשמירה על בריאות הגור או הכלב שלכם.

מספר בעיות בריאותיות יתעוררו אם תתנו מזון עם יותר מדי כימיקלים (חומרי צבע, תוספים וכו'). בעיות עור, נשירת שיער מוגברת ועיכול מהוות את החששות העיקריים, מה שישפיע על איכות ותוחלת החיים של כלב השיצו שלכם.

בנוסף, מזון עם תוצרי לוואי או חומרי מילוי (מרכיבים זולים שמתווספים להוספת נפח למזונות מבלי להציע ערך תזונתי כלשהו, כגון סובין תירס, מנת קמח סויה ואחרים) יכול גם לגרום לבעיות.

המשיכו לקרוא כדי להבין בדיוק כמה השיצו שלכם צריך לאכול ואיך לפי רמת הפעילות שלו, הגיל ועוד.

פרסומת

כמה פעמים ביום צריך להאכיל שיצו?

כמות הארוחות והחטיפים שתתנו לשיצו שלהם תלויה בעיקר בגיל שלו אבל גם בגורמים אחרים כמו רמת הפעילות שלו.

כמה צריך להאכיל גור שיצו בחודשים הראשונים?

מתחת לגיל 8 חודשים רצוי להאכיל את גור השיטסו שלכם ארבע פעמים ביום.

 הסיבה לכך היא שהקיבה שלו קטנה עוד יותר משל שיצו בוגר, ומכיוון שהוא נמצא בשלב הגדילה, ולכן יזדקק ליותר מזון מאשר שיצו בוגר.

בנוסף לכך, גורים מועדים להיפוגליקמיה (רמת סוכר נמוכה בדם) אם עובר יותר מדי זמן בין הארוחות. היפוגליקמיה הנה מצב מסכן חיים לגור הקטן שלכם ולכן בשלב זה של חייב חשוב להקפיד על ארבע ארוחות קבועות ביום שעוזרות למנוע מצב זה.

שיטת "הבר הפתוח". אם אינכם יכולים להאכיל אותו ארבע פעמים ביום, שקלו את שיטת ההאכלה החופשית. בשיטה זו יהיה לגור השיצו אוכל זמין בכל עת.

חשוב לחזור על הסיבה לפריסת הארוחות לגור השיצו שלכם: גורי גזעי טוי (גזעים קטנים מאוד) מועדים להיפוגליקמיה, ירידה מהירה ברמת הסוכר בדם, שהסיבה העיקרית לכך היא זמן רב מדי ללא מזון.

הרבה בעלים לא אוהבים את שיטת האכלה החופשית מכיוון שהיא יכולה להוביל לכך שהגור שלהם יכנס להרגל רע של להגיד להם מתי להאכיל אותו.

התייעצו עם הוטרינר כדי להחליט מה הדרך הכי טובה לנהוג במקרה שלכם.

טיפ: בשיטת האכלה החופשית שבה משאירים אוכל בצלחת כל היום, אין להוסיף מזון אם הקערה אינה ריקה; פעולה זו תגרום לאוכל ישן ויבש להישאר בתחתית. במקום זאת, השאר כמות קטנה בצלחת. לפי הצורך, נקו את הקערה והוסיפו אוכל חדש לגמרי.

ייתכן שתצטרכו להזכיר לגור החדש שלכם היכן האוכל והמים שלו נמצאים במשך החודש הראשון. זה גם יעודד את הגור לאכול במהלך היום.

כמה פעמים ביום צריך להאכיל גור שיצו לאחר החודשים הראשונים ועד מתי?

מגיל 9 עד 12 חודשים רצוי להאכיל את גור השיצו שלכם 3 ארוחות ביום.

במהלך השנה הראשונה, לאחר שמסתיימת התקופה של ארבע ארוחות ביום או האכלה חופשית, יש להאכיל את גור השיצו שלכם 3 פעמים ביום. אם אתם לא בבית בשביל לעשות את זה השאירו להם את האוכל בצלחת לפי הכמות הדרושה (עוד על הכמות הדרושה בהמשך).

כמה ארוחות ביום צריך לתת לשי טסו בוגר?

2 עד 3 ארוחות ביום.

חלק מהשיצו הבוגרים מעדיפים 2 ארוחות עיקריות ביום וזה יכול לעבוד היטב, במיוחד אם נותנים להם חטיפים לכלבים לאורך כל היום. יש גם שיצו בוגרים רבים, שעדיף להקפיד איתם על 3 ארוחות ביום.

בעניין זה רצוי להתייעץ עם הוטרינר לפי מצבו הבריאותי של הכלב ולפי אורך החיים שלכם וכמה שעות אתם מחוץ לבית בד"כ.

לא משנה באיזו אופציה תבחרו, זכרו שאסור להאכיל גזעי טוי כמו שיצו רק אחת ליום; אופציה זאת יכולה להתאים לכלבים גדולים יותר.

טיפים לשמירה על לוח הזמנים של האכלה לשיצו

אם אתם כל היום בעבודה או בלימודים ואינכם יכול לחזור הביתה לצהריים, הדבר יוצר בעיה.

תזדקקו למישהו שיבוא, שכן או בן משפחה שיוכל להאכיל את כלבכם בצהריים.

 לחלופין תוכלו לקנות מתקן אוטומטי שיכול להוציא אוכל יבש שתשימו בו בזמן הרצוי וכמובן תמיד לדאוג שיהיה לכלבכם מים טריים זמינים.

יש גם צעצועי האכלה לכלבים, שיספקו לכלבכם מלבד אוכל גם תעסוקה ויקלו על חרדת נטישה.

הקפידו לקנות את הצעצוע בגודל הנכון, XS לגורים, S למבוגרים.

את החלק הנוסף של האוכל אפשר גם להשאיר לפני שיוצאים לעבודה.

איכות המזון המומלצת לכלב שיצו

אם אתם קונים מזון "חסכוני" בזול, אז רוב הסיכויים שהוא כולל חומרים המכונים "חומרי מילוי" ו"תוצרי לוואי" שאין להם ערך תזונתי. המשמעות היא שהכלב שלך צריך לאכול יותר כדי לקבל את כל החומרים המזינים והוויטמינים שהוא צריך.

זה לא יעיל, כיוון שלא רק שתצטרכו לרכוש מזון נוסף, סביר להניח שתתמודדו גם עם הוצאות גבוהות אצל הוטרינר כתוצאה מכך שהשיצו שלך יסבול מתת תזונה או מהשמנה מסוכנת, מצבים שעלולים להפוך למסוכנים לבריאותו.

לכן אוכל זול הוא לא "זול" או בעל ערך.

לטווח הארוך הרבה יותר טוב לך ולכלבך להשקיע במזונות איכותיים המכילים לפחות 25% חלבון רזה וכ -10% שומנים בריאים כמו אומגה 3 ואומגה 6 שמסומנים כדגנים מלאים.

המשקל הטבעי והבריא של השי טסו, רמת הפעילות והגיל שלו משחקים תפקיד כאשר מעריכים כמה אוכל צריך לתת לו.

ברור שכלב צעיר ומלא אנרגיה שאוהב לרוץ ולשחק ישרוף יותר קלוריות ולכן יצרוך יותר אוכל משיצו בוגר או מבוגר שישן רוב שעות היום.

כמות אוכל שצריך שיצו

לאחר שעברנו על כמה פעמים להאכיל שיצו לפי הגיל שלו, השאלה העיקרית שיש לבעלים של שיצו היא כמה אוכל לתת לשיצו, וזאת משתי סיבות.

בדרך כלל מדובר באחד משני קצוות; או שנראה שהשי טסו לא אוכל מספיק או שהוא לעולם לא נראה שבעה למרות שהוא אוכל הרבה.

מנת המזון הנכונה לשיצו שלכם תלויה ברמת הפעילות, בחילוף החומרים, בגיל ומבנה הגוף שלו.

באופן כללי, גור צעיר צריך לקבל 60 גרם מזון על כל 1 ק"ג ממשקל גופו, ואילו כלב בוגר צריך לאכול 30 גרם מזון לכל 1 ק"ג משקל גוף. השי טסו בשנים הראשונות שבהן הוא עדיין גדל יאכל יותר בהשוואה לשיצו בוגר.

מעבר לצורך הנובע מההתפתחות הגופנית, לגורים יש רמות פעילות גבוהות יותר ולכן יצטרכו יותר קלוריות. זה גם עוזר להם להתחזק. היבט חשוב בקביעת כמות המזון הוא שקילת הגור שלך. שיצו רגיל ובריא שוקל בין 4.5 ל 7 ק"ג.

אז עבור שי-צו בוגר (כלומר שנה ומעלה), בהנחה שהוא בריא ואתם מאכילים אותו במזונות מזינים ואיכותיים המורכבים מלפחות 25% חלבון רזה ו -10% שומני אומגה בריאותיים, להלן ההנחיות לכמה להאכיל אותו ביום.

אל תשכחו לחלק את הסכומים הללו באופן שווה בין שלוש מנות!

שיצו בוגר - האכלה לפי גודל

משקל / רמת פעילות גופנית 2- 3 ק"ג3 - 5 ק"ג5 - 7 ק"ג
פעילות גופנית נמוכה55 - 60 גרם60 - 85 גרם85 - 95 גרם
פעילות גופנית בינונית60 - 70 גרם70 - 100 גרם100 - 110 גרם
פעילות גופנית גבוהה70 - 80 גרם80 - 110 גרם110 - 120 גרם

אם אתה מאכיל את השיצו שלך אוכל יבש, בדקו את התווית והנחיות ההאכלה המודפסות על האריזה של האוכל. בדרך כלל מדובר בהמלצות לפי משקל (כך שתצטרכו לדעת כמה שוקל הגור או הכלב, אל תנחשו) והן בדרך כלל די מדויקות. אם יש התנגשות בין הנתונים הללו להוראות היצרן, בחר בהוראות היצרן.

אם אין לכם את האמצעים לשקול את הכלב שלכם בבית, קחו אותו לוטרינר.

היה טעים, אפשר עוד?

אם לשיצו שלכם יש אלרגיות ותזונה היפואלרגנית, או אם הווטרינר המליץ ​​על כך, גודל המנות משתנה עבור מזון לכלבים היפואלרגניים.

שיצו בוגר - האכלה לפי גודל מזון היפואלרגני

משקל / רמת פעילות גופנית 2- 3 ק"ג3 - 5 ק"ג5 - 7 ק"ג
פעילות גופנית נמוכה25 - 35 גרם35 - 70 גרם70 - 90 גרם
פעילות גופנית בינונית25 - 45 גרם45 - 90 גרם90 - 100 גרם
פעילות גופנית גבוהה35 - 60 גרם60 - 110 גרם90 - 120 גרם

אם יש לכם גור שי טסו, כדאי מאוד להתחיל בדיאטה היפואלרגנית, בין אם יש לו אלרגיה ובין אם לאו.

כמו כן, גורים זקוקים לאנרגיה נוספת כדי לגדול, מה שאומר שהם זקוקים ליותר מזון בהתבסס על גילם בחודשים.

לפניכם טבלה נוחה לכמות המזון היומית לפי גיל הגור בחודשים. הקפידו לחלק את המנות הללו בין ארבע הארוחות היומיות שלו אם אפשרי.

גם כאן, עם כל המזונות המיוצרים, יש להקפיד על הכמויות המומלצות על האריזות, מכיוון שהן יהיו המדויקות ביותר שכן כל יצרן ממליץ שם לפי המזון הספציפי שבאריזה מבחינת הרכב וכמות הקלוריות.

גיל / משקל2- 3 חודשים4 - 5 חודשים6 - 8 חודשים
עד 2 ק"ג55- 100 גרם50 - 90 גרם35 - 60 גרם
בין 2 ל- 4 ק"ג110 - 220 גרם90 - 160 גרם60 - 110 גרם

פקחו על כמות המזון שאתם מאכילים את השי-צו שלכם

הגורמים העיקריים להשמנה אצל כלבים הן ארוחות גדולות מדי ויותר מדי חטיפים. עם השמנה מגיעות בעיות בריאות, קשיי נשימה, בעיות לב, בעיות במפרקים וסיכוי מוגבר לחלות בסוכרת.

ברור לנו שאתם נותנים חטיפים ופינוקים לשיצו שלכם. אין בעיה עם זה כל עוד הפינוקים מנוכים מהמנה היומית ואינם מהווים יותר מ -10% מסך צריכת המזון היומית שלך.

רוב הסיכויים שכאשר אתם אוכלים משהו, השיצו שלכם יבקש גם. כמה שזה כואב לא לעשות את זה וכמה שהוא מתחנן, זה הכרחי לא לתת לו כלום!

שוב, ההחלטה מתי להאכיל את השיצו צריכה להיות שלכם, הבעלים. רק כך תוכלו להישאר בשליטה ולמנוע מהשי -צו שלכם לאכול יותר מדי. כשהוא יבין שהתחננות לא תביא אותו לשום מקום, הוא יפסיק.

כמה מים צריך לשתות שי טסו?

כלל אצבע כללי לכמה מים כלב צריך לשתות הוא 70 מיליליטר נוזלים לכל 1 ק"ג משקל גוף.

לכן, כלב במשקל 4.5 ק"ג צריך לשתות כ – 300 מ"ל ליום;

כמה מים צריך לשתות כלב אם הוא פעיל מאוד, חי באקלים חם או כלבה מניקה? כלבים אלה ישתו יותר מכלבים אחרים וגורים לרוב יצרכו יותר מים מכלבים בוגרים. כלב שאוכל מזון רטוב עשוי לשתות פחות מים מכלב שאוכל בעיקר אוכל יבש.

אלא אם כן הורה הווטרינר שלך, אין צורך למדוד את כמות המים המדויקת שחיית המחמד שלך שותה. רק ודאו שלכלבכם יש מספיק מים נקיים ורעננים מדי יום.

שימוש בקערות המתאימות לאכילה ולשתייה

הכלים הנכונים יעזרו בכל דבר, החל במניעת כתמי מים בפנים וכלה בהקלה על כאבי בטן.

הכלים המומלצים הם מנירוסטה עם תחתית מונעת החלקה, ורצוי להימנע מפלסטיק בכל מחיר. בין אם אתם מתכננים להביא הביתה גור חדש או שכלי האוכל של כלבכם הנוכחי זקוקים להחלפה, הקפידו לבחור את הקערות הטובות ביותר לגזע השיצו (ובעצם לכל כלב).

Similar Posts