ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

כלב פינצ'ר ננסי

כלב פינצ'ר ננסי

כלב פינצ'ר ננסי, בניגוד להרבה גזעים אחרים מקבוצת הגודל שלו, הוא אחד מהכלבים הכי דינמיים ואתלטיים שקיימים. למרות מראהו הדומה לשל הדוברמן, אין ביניהם קשר. לפינצ'ר הננסי אופי חזק, אך עם זאת הוא מאוד חברותי, נאמן למשפחתו וממש אוהב לשחק. הוא חסר פחד ובעל שמיעה חדה מה שעושה אותו כלב שמירה מעולה. למרות שהוא זקוק לפעילות גופנית רבה, הוא מתאים לגידול בבית קטן או בדירה.

המשיכו לקרוא כדי לגלות על מקור הפינצ'ר הננסי, ומה חשוב לדעת עליו, אופי, גידול, בריאות וכמה שאלות שרציתם לדעת אבל לא היה לכם את מי לשאול.

פינצ'ר ננסי היסטוריה ומקור

גזע הכלבים המיניאטורי של הפינצ'ר גודל במקור בגרמניה כדי לצוד מזיקים, בעיקר חולדות, בבתים ובחוות. בגלל דמיונם לדוברמן רבים חשבו (ועדיין חושבים) שמקורם בדוברמן שבתהליך הרבייה הוקטן, אבל האמת היא שהפינצ'ר הננסי הוא זן נפרד ועתיק יותר מהדוברמן ואין ביניהם שום קשר דם ישיר.

משערים שגם הפינצ'ר הננסי וגם הדוברמן הגיעו מהפינצ'ר הגרמני אבל בעוד חלק מאבותיו של הדוברמן היו גזעים גדולים יותר כגון הרוטווילר, אבותיו האחרים של הפינצ'ר הננסי היו הגרייהאונד איטלקי וכלב התחש.

למרות שהגזע עתיק, יש תיעוד שלו רק מ 200 השנים האחרונות.

ב- 1895 הפיתוח של הגזע צבר תאוצה אחרי שהוקם מועדון הפינצ'רים בגרמניה, והתקן הראשון של הגזע נקבע. באותה תקופה הגזע כמעט ולא היה מוכר מחוץ לגרמניה.

בסביבות 1919 הפינצ'ר הננסי הובא לראשונה לארה"ב, ובהמשך נהפך לאחד מהגזעים הפופולריים ביותר בעולם וגם בישראל.

הפינצ'ר הננסי ידוע גם כפינצ'ר מיניאטורי, מינ-פים ופים-מין. שמו בגרמנית Zwergpinscher. בגרמנית, המילה "פינצ'ר" מתייחסת לכלבים שנועדו לשמור או לצוד מזיקים, ומשמעות המילה – zwerg הנה גמד.

פינצ'ר ננסי – מאפיינים

מבנה גוף

למרות גודלו הזעיר, יש לו מבנה גוף פרופורציונלי, מוצק וצר, שרירי ואלגנטי.

מבנה הראש מוארך, אף בצבע שחור וחוטם בצורת טריז קטום בקצה.

עיניים נוטות לצורת אליפסה. צבע העיניים כהה עד שחור לגמרי.

צוואר מוקשת, אוזניים עומדות ובצורת "V", זנב עומד ופרופורציונלי לגודל הכלב. הפינצ'ר המיניאטורי הוא בעל צעידה אלגנטית שדומה לדהירת סוס קלה.

בעבר נהגו לחתוך את אוזניו בעולם וגם בארץ, כיום נוהג זה אסור בארץ וברוב העולם.

פרווה

לפינצ'ר הננסי שכבה אחת של פרווה. הפרווה שלו חלקה, מבריקה קצרה וצמודה לגוף. צבעים כוללים שחור, חום-אדום, חום-כהה וצבע שוקולד. יכול להיות פרווה בצבע אחיד או בכמה צבעים יחד.

פינצ'ר ננסי – גובה

גובה הזכרים בשכמות הוא בין 25 ל- 30 ס"מ.

גובה נקבות הפינצ'ר הננסי בשכמות הוא בין 25 ל – 28 ס"מ.

פינצ'ר ננסי – משקל

המשקל הממוצע לזכר הוא בין 4 ל- 5 ק"ג.

נקבות הפינצ'ר הננסי שוקלות בין 3.5 ל- 5 ק"ג לכלבה בוגרת.

תוחלת חיים פינצ'ר ננסי

פינצ'ר ננסי בריא חי בממוצע בין 13 ל 15 שנה.

פינצ'ר ננסי – אופי והתנהגות

הפינצ'ר הננסי מתאים לאנשים שכבר יש להם ניסיון בגידול כלבים. מדובר בכלב חכם, שובב, חסר פחד וסקרן שתמיד מוכן לפעילות ובעל אנרגיה אין-סופית.

בגלל האופי החזק שלו חשוב לחשוף אותו לכלבים, אנשים וילדים מגיל צעיר, אחרת הוא יהיה תוקפני כלפיהם.

חוסר הפחד שלו משולבים עם האנרגיה והשמיעה החדה עושים אותו לכלב שמירה והתראה מעולה.

פינצ'ר ננסי או פינצ'ר מיני רץ
הפינצ'ר הננסי הוא כלב מלא אנרגיה

בגלל הסקרנות הרבה שלו יחד עם גודלו הזעיר, צריך לפקח עליו שלא יכניס את עצמו לצרות שיסכנו אותו.

הפינצ'ר הננסי ידוע גם כאומן המלטות, אז אם הוא נמצא בחצר למשל, אפילו מגודרת, אם יש אפשרות לברוח החוצה לחקור את העולם הוא כבר ימצא את הדרך, אז חשוב לקחת את זה בחשבון.

למרות שמדובר בכלב אנרגטי שאולי פחות יאהב פשוט לנוח לידך, מדובר בכלב משפחה נאמן ואוהב שתמיד ירצה לשחק אתכם (אם זה תלוי בו, אז כמה שיותר), יאהב לשעשע את בני המשפחה ולהיות במרכז תשומת הלב.

אם תשאירו אותו לבד שעות רבות או לא תתייחסו אליו, הפינצ'ר הננסי יחפש להוציא את האנרגיה הרבה שיש לו בהוצאת אנרגיה על הרהיטים וחפצים אחרים.

אם אתם רוצים שלפינצ'ר הננסי שלכם תהיה תעסוקה כאשר אתם לא בבית, מומלץ לקרוא על משחקי חשיבה לכלבים, אנחנו בטוחים שתגלו שם כמה דברים מעניינים ומועילים.

פינצ'ר ננסי עם ילדים ובעלי חיים אחרים

בגלל גודלו הזעיר, ולמרות מבנה גופו המוצק והשרירי, הוא בכ"ז כלב עדין שלא מתאים למשפחות עם ילדים צעירים (מתחת לגיל 10, אבל תלוי בילד/ה). ילדים צעירים יותר שישחקו אתו בחוסר זהירות, או ינסו להרים אותו יכולים לגרום לו לפציעות וגם לפיתוח רתיעה מילדים ותוקפנות כלפיהם.

הפינצר הננסי יסתדר עם כלבים אחרים מאותו גזע או גזעים אחרים, אך לאור העובדה שהוא פותח לצוד מזיקים, יש להיזהר עם יונקים קטנים יותר.

טיפול בפינצ'ר ננסי

טיפוח

עם פרווה קצרה, צמודה לגוף וחלקה, הטיפול בה קל ופשוט. הברשה קלה של הפרווה פעם בכמה ימים תשמור אותה נקייה ומבריקה.

לא מומלץ לרחוץ אותו לעיתים קרובות כי הדבר ייבש את העור שלו, אבל אם הוא התגלגל במשהו מסריח או התלכלך כמובן שאין בעיה לרחוץ אותו עם שמפו שמתאים לכלבים.

מעבר לזה אפשר להשתמש בבד רטוב במים חמימים ולהעביר על פרוותו מראש ועד זנב בעדינות כדי לנקות אותו פעם בכמה ימים.

ציפורניים

הפינצ'ר המיניאטורי אנרגטי מאוד, כך שיכול להיות שישחוק את הציפורניים שלו תוך כדי פעילות. עם זאת, אם אתם שומעים נקישות ציפורניים אז זה סימן שהן ארוכות מדי ויש לקצוץ אותן בזהירות.

מומלץ לקבל הדרכה ממומחה בכדי לא לפגוע ולהכאיב לו. ציפורניים של כלבים בניגוד לשלנו מכילות כלי דם ואם קוצצים קרוב מדי לרגל אפשר לגרום לכאבים ולדימום.

אוזניים

יש לבדוק שהן לא אדומות או מריחות ריח לא טוב דבר שיכול להיות סימן לזיהום או דלקת. רצוי לנקות מדי פעם את החלק החיצוני של אוזניו.

דברים נוספים

הפינצ'ר הננסי רגיש לקור, ובימים קרים רצוי לדאוג לו לסוודר או מעיל לכלבים שיגן עליו.

פינצ'ר ננסי עם מעיל לכלבים
פינצ'רית ננסית מוכנה לחורף עם מעיל לכלבים

פעילות גופנית לפינצ'ר ננסי

מדובר בכלבים חכמים ועם רמות אנרגיה מאוד גבוהות ולכן חשוב לעזור להם להוציא את זה בטיולים יומיים ומשחקים בתוך הבית ומחוצה לו שיספקו את הצרכים הפיזיים והמנטליים שלהם.

בטיולים היומיים אל תשחררו אותו מהרצועה, הסקרנות והאנרגיה הרבה שלו תגרום לו לחפש אטרקציות ולסכן את עצמו.

מתאימים לגידול בדירה, אבל ממש ישמחו אם יש לכם חצר מגודרת שבה יוכלו להוציא אנרגיה.

צורכי חברה של הפינצ'ר הננסי

הפינצ'רים הם לא כלבים שאפשר לגדל בחוץ רחוקים מהמשפחה.

אם לא מתייחסים אליהם ודואגים להם לטיולים ופעילות יומית, הם יכולים לפתח חרדת נטישה והתנהגות הרסנית.

מומלץ לקנות לו משחקים לכלבים, הפינצ'ר יהנה לשחק אתכם ועם הצעצועים שלו.

פינצ'ר ננסי – אילוף

למרות גודלו הזעיר מדובר בכלב דומיננטי וחכם. לכן חשוב שבני הבית ייקחו את תפקיד השולט ויהיו אסרטיביים ("האלפא"), אחרת הפינצ'ר הזעיר ייקח את התפקיד הזה בשמחה.

האילוף שלו צריך להיות עם חיזוקים חיוביים וללא עונשים, גם בגלל אופיו וגם בגלל גודלו הזעיר וגופו העדין.

תתחילו לאלף אותו מגיל צעיר, חשפו אותו לכלבים ואנשים אחרים ותהליך האילוף יהיה קל, שכן מדובר בכלב חכם שאוהב לרצות את בעליו.

אם אתם נעזרים במאלף חשוב שתהיו נוכחים וחלק מהליך האילוף.

פינצ'ר ננסי – בריאות

הפינצ'ר הננסי הוא גזע בריא בד"כ שלא סובל מבעיות.

עם זאת, הוא יכול לסבול ממחלות עיניים, פריקת פיקת הברך, ומחלות אחרות של כלבים. לכן חשוב לקחת אותו לבדיקות תקופתיות, לשים לב לכל דבר חריג ולחסן אותו.

חשוב להקפיד על צחצוח שיניים וניקוי אבנית תקופתי בהתייעצות עם הוטרינר.

חשוב לדאוג שלא ישמין ולספק לו חברה וטיולים.

שאלות נפוצות

האם פינצ'ר ננסי הוא כלב היפואלרגני?

לא. למרות שהפרווה שלהם קצרה, חלקה ולא משירה הרבה, הפינצ'ר הננסי הוא לא היפואלרגני. אם תברישו אותם יותר פעמים אז כמות השיער שישירו תקטן אבל עדיין הם משירים שיער. לאנשים שסובלים מאלרגיות הם פחות מומלצים.

למה הפינצ'ר הננסי שלי רועד?

הפינצ'ר הננסי רגיש יותר לקור מגזעים אחרים ולא יכול לחמם את עצמו. לכן, כשקר בחוץ מומלץ לשים לו סוודר או מעיל לכלבים. גם בבית אם אין חימום מומלץ לספק לו שמיכה.

כמובן שיכולות להיות סיבות אחרות לרעידה כגון התרגשות, חרדה או אולי בעיה בריאותית כגון היפוגליקמיה או הרעלה כתוצאה ממשהו שאכל. אם אתם חושדים שזה המקרה רצוי ליצור קשר עם וטרינר במהירות האפשרית.

האם הפינצ'ר הננסי הוא כלב אגרסיבי?

מדובר בגזע כלבים שגודל לציד ושמירה, כמו כן יש לו נטייה טבעית לנשיכות. אם הוא מתחיל לרדוף אחרי משהו, קשה לעצור אותו. לכן חשוב לחשוף אותו לכלבים, אנשים וילדים זרים מגיל צעיר וכן לאלף אותו מגיל צעיר בשיטות אילוף חיוביות. מדובר בכלב חכם שלומד פקודות מהר וקל לאילוף, הכל מתוך רצון לרצות את בעליו ואפילו בלי תמריץ נוסף בדמות ממתק.
אם תעשו את הדברים האלה הפינצ'ר שלכם יהיה ידידותי ורגוע גם כלפי זרים, במצבים שבהם הוא לא חש סכנה לו או לבני המשפחה שלו.

לסיכום, האם הפינצ'ר הננסי הוא הכלב בשבילך?

למרות שמדובר בכלב קטן, הוא מלא מרץ ובעל אישיות חזקה. לא מתאים לאנשים חסרי ניסיון עם כלבים. עם זאת, מדובר בכלב חכם ונוח לאילוף. בעל פרווה קצרה שלא מצריכה הרבה טיפוח והתעסקות. מדובר בכלב שאוהב וצריך פעילות יומיומית, משחקים והשקעת זמן.

בתמורה תקבלו כלב נאמן, אנרגטי שיהיה גם כלב שמירה מעולה, שמתאים לגידול בדירה ויהיה בן לוויה לטיולים וחבר נאמן לילדים גדולים (רצוי מגיל 10 ומעלה).

תמונות פינצ'ר ננסי

פינצ'ר ננסי חום
pincher mini
פינצקר שחור שזוף ננסי
פינצ'רית שחורה שזופה
שלושה פינצ'רים חומים
מקורות
מועדון הפינצ'ר המיניאטורי של ארה"ב: היסטוריה ומאפיינים של הפינצ'ר המיניאטורי