ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

פומסקי השרת שיער פרווה

האם כלב פומסקי משיר הרבה שיער? (המדריך השלם לנשירת שיער אצל פומסקי)

הפומסקי הוא שילוב מנצח של כלבי האסקי ופומרניאן שנוצר לפני שנים לא רבות. עם המראה המקסים והמתוק, לא פלא שהרבה רוצים להביא הביתה פומסקי. אבל יש כמה דברים שחשוב לדעת. ועניין נשירת השיער הוא בהחלט דבר שחשוב לדעת להרבה אנשים. האם הוא משיר הרבה שיער, מעט או משהו באמצע…

אז עד כמה משיר כלב הפומסקי? כלבי פומסקי משירים הרבה שיער. את הנשירה הרבה הם ירשו מהוריהם, הפומרניאן וההאסקי. נשירה רבה זו כוללת נשירה קבועה לאורך כל השנה, ונשירה כבדה יותר במהלך חילופי העונות (אביב וסתיו). ולכן צריך לקחת בחשבון שטיפוח הפרווה של הפומסקי גם גוזלת זמן.

אולי זה לא מה שהייתם רוצים לשמוע, אבל לפני שמאמצים כל כלב צריך לדעת למה לצפות ואם תחליטו לאמץ פומסקי חשוב שתדעו למה לצפות. אם לא נבהלתם אז המשיכו לקרוא כאן על קצב נשירת הפרווה של כלב הזה, איך זה ומה חשוב בטיפוח של פומסקי, ואפילו כיצד ניתן להפחית את הנשירה של פרוות הפומסקי.

נשירת שיער אצל פומסקי

חשוב להבין שכאשר מדובר בנשירה, כלבים שהם מהכלאה מושפעים יותר בתכונה זו מהאמא מאשר מהאבא.

זה בדרך כלל אומר שאם לגזע אחד ההורים יש את הגנים הדומיננטיים יותר וההורה הזה לא משיל הרבה, גם ההכלאה לא תשיל הרבה.

אז שזהו, זה בכלל לא המקרה אצל הפומסקי.

שני הוריו משירים בינוניים עד כבדים, מה שאומר שזה המצב גם אצל הפומסקי.

ראשית, נסתכל על כל אחד מהגזעים שיוצרים יחד את  הפומסקי כדי שנוכל להבין את כמות ואופי הנשירה של הפומסקי שלכם. הגזעים האלה הם ההאסקי הסיבירי והפומרניאן.

קצב הנשירה אצל הפומרניין

פומרנים הם כלבים קטנים, אבל הם משירים הרבה פרווה יחסית. בסולם של 1 עד 5, הייתי נותן להם 3.

כמו כלבים אחרים בעלי שתי שכבות פרווה, הפומרניאן מחליף את פרוותו פעמיים בשנה. הפעם הראשונה שזה קורה היא באביב לפני הקיץ, ואז שוב בסתיו לפני החורף.

גם מחוץ לשתי התקופות העונתיות הללו, הפומרניין עדיין משירים באופן קבוע, אם כי לא באותה מידה כמו בעונות המעבר.

הפומרניין הוא גזע קטן, ובהשוואה לגזעים קטנים אחרים כמו השי-צו, הפומרניאן משיר הרבה. עם זאת, אם בוחנים את הנשירה של הפומרניאן ליד כלב גדול יותר, קצב הנשירה שלו לא נראה גרוע כל כך.

אבל עדיין, הפומרניין משיר די הרבה, במיוחד עבור כלב בגודלו. הפרווה שלו עבה, וזה שהיא בעלת שתי שכבות רק מוסיפה לקצב הנשירה במקרה שלו.

קצב נשירה אצל ההאסקי הסיברי

עכשיו נדבר על ההורה השני של הפומסקי, ההאסקי הסיבירי.

ההאסקי הוא כלב הרבה יותר גדול מהפומרניאן. מההאסקי קיבל הפומסקי את צבע העיניים הייחודי שלו ואת דפוס הפרווה שלו (אם כי לא לכל הפומסקי יש את התכונות הללו).

ההאסקי משירים עונתית כמו הפומרניאן, כך שהפרווה בעלת שתי השכבות שלהם תגרום להרבה מאוד שיער כלב מפוזר בכל הבית כשהיא מתחילה להתחלף.

בנוסף, ההאסקי הוא כלב גדול ולכן גם כמות הנשירה תהיה הרבה יותר גדולה. אם במקרה יש לכם האסקי בבית אתם יודעים שלשואב האבק שלכם יש הרבה עבודה בייחוד בעונות המעבר.

עובי הפרווה החיצונית של ההאסקי לא עוזר בשום דרך לעצור את הנשירה אלא רק מוסיף לה.

מסקנה מההורים ומה זה אומר לגבי נשירת השיער אצל הפומסקי

אז כמו שאתם רואים, במקרה של הפומסקי זה לא ממש משנה אילו גנים יותר דומיננטים לגבי תכונת השרת השיער, בכל מקרה מובטחת לכם נשירה עונתית, ותוכלו לצפות לנשירה קבועה גם בשאר ימות השנה.

הנה משהו להתנחם בו; פומסקים קטנים יותר מההאסקי הסיביריים, כך שתהיה פחות נשירת פרווה. עם זאת, הם גדולים יותר מפומרניין, ולכן הפומסקי ישירו יותר מהם.

טיפוח הפרווה של כלב הפומסקי

נעבור על שלושת הדברים שיעזרו לכם לא רק לשמור על הפומסקי שלכם יפה, נקי ומסודר, אלא גם להפחית את כמות הנשירה.

הברשת כלב הפומסקי

עם נשירה כזאת ופרווה כפולה ועבה, כמו שבטח ניחשתם, תחזוקת וטיפוח פרוות הפומסקי היא עבודה במשרה מלאה.

בערך כל יומיים עד שלושה, תצטרכו להבריש את הפומסקי שלכם. מומלץ לעשות זאת עם מברשת זיפים.

בעונות המעבר מומלץ להבריש את הפומסקי שלכם כל יום, כדי לשלוט בקצב חילופי הפרווה שלהם. מומלץ להמשיך בהברשה היומית עד שהנשירה העונתית תפחת.

על ידי הברשת הפרווה של פומסקי שלך, אתה אוסף פרווה מתה לפני שהיא תתחיל לצוף ולטייל ברחבי הבית שלך.

ההברשה גם עוזרת לפזר את השמנים הטבעיים של העור לכל הגוף, כך שהפומסקי שלך יסבול פחות מעור יבש ומגרד. כאשר לפומסקי עור יבש אותו הוא מגרד, הוא מאבד יותר פרווה. בנוסף, זה יכול להיות סימן לבעיה בריאותית אצל הכלב שלך.

כשאתה מבריש את הפומסקי שלך עם מברשת זיפים, התחל מאחור והתקדם לחלק הקדמי.

כל הברשה עם המברשת צריכה לחדור דרך השכבה הכפולה והעבה של פרוות הפומקסי עד העור. המטרה היא לא לגרד או לגרוף את העור, אלא להגיע עמוק בכדי לפזר את שמני העור.

כמובן שיש לעשות את ההברשה בעדינות ואם יש קשר לעבור עליו בעדינות כדי לא להכאיב לכלב. אזורים אסטרטגיים אצל הפומסקי שנוטים להיות עם הרבה שיער הם מאחורי האוזניים ובאזור השוקיים והמפרקים.

לאחר ההברשה אפשר גם לעבור עם מסרק כדי לוודא שהוא עובר חלק ושאין קשרים. גם כאן יש לעשות זאת בעדינות ואם יש קשר, לנסות להתיר אותו בעדינות עם היד או עם מברשת הזיפים ולא להתעקש לעבור דרכו עם המסרק.

אמבטיה לכלב הפומסקי

מלבד הברשת הפומסקי שלך, אתה גם צריך לרחוץ את הכלב שלך לעתים קרובות. פומסקי זקוק לרחצה בערך אחת לחודש, אבל ייתכן שתוכל להמתין עד שלושה חודשים אם הכלב שלך נשאר הרבה זמן בפנים או מתלכלך פחות.

תלוי בגודל של פומסקי, אפשר לרחוץ אותו בכיור או באמבטיה, בהתאם להעדפותיך וזמינותך. שים מחצלת גומי על פני הכיור או האמבטיה, כדי שהכלב שלך לא יחליק.

השתמשו במים חמימים כדי לרחוץ את הכלב שלך אך וודאו שטמפרטורת המים אינה חמה מדי. לפני הרחצה מומלץ להבריש אותו ביסודיות, פעולה זו תוריד הרבה שיער ובשילוב עם הברשה לאחר רחצה וייבוש תהיה מאוד יעילה בשמירת הפומסקי שלכם עם מינימום נשירה.

השתמשו רק בשמפו ומרכך לכלבים עבור הפומסקי שלכם, מכיוון שזה יכול לעזור למנוע גירוי בעור.

אם רוצים לייבש את הפומסקי עם מייבש שיער, השתמשו במייבש שיער במצב הנמוך ביותר והחזק את המייבש במרחק של כמה סנטימטרים מהכלב שלכם.

תספורת לכלב פומסקי

זו אחריות נוספת שלך כבעלים של כלב. בערך אחת לחודש כדאי לבדוק את הפרווה של הכלב שלך ולוודא שאין גושי שיער וקשרים (אם אתם מברישים את כלבכם בתדירות המומלצת אז זה לא אמור לקרות). אם בכל זאת מצאתם, גזרו אותם לפי הצורך בעזרת מספריים לטיפוח כלבים או מכונת תספורת.

כאשר חותכים אזורים כלשהם, הסירו חצי סנטימטר בכל פעם. זה ימנע קרחות וטעויות חיתוך מצערות אחרות שפוגעות ביופיו של הפומסקי שלך.

כמובן, שחוץ מההברשה שהיא אחריותכם וצריכה להיות מבוצעת בתדירות גבוהה, ספר הכלבים השכונתי ישמח לעזור לכם עם רחצה ותספורת, אם אתם לא יכולים או לא רוצים לעשות זאת.

תדירות התספורת לא צריכה להיות כמובן אחת לחודש, אלא יותר לפי הצורך ולפי המידה שבה אתם דואגים לתחזק את הפרווה של כלבכם.

כלב פומסקי לבן

דרכים להפחתת הנשירה אצל הפומסקי

זה לא משנה עד כמה חמוד הפומסקי; הנשירה הרבה שלהם יכולה להיות מעצבנת. למרבה הצער, מכיוון שהנשירה היא חלק ממש בגנים של הפומסקי שלך, אי אפשר לגרום לנשירה שלו להפסיק לגמרי. עם זאת, עם השיטות הבאות, ייתכן שתוכלו להפחית את הנשירה.

טיפוח והברשה

האמצעי החשוב ביותר להפחתת הנשירה היא טיפוח קבוע של הפומסקי שלך.

הברשת הכלב לפחות מספר פעמים בשבוע הוא המפתח לתפוס את כל הפרווה המתה והרופפת לפני שהיא תעבור לבגדים שלך או לספה החדשה שרק קניתם.

כפי שציינתי קודם, מעבר לאיסוף הפרווה המתה והרופפת לפני שהיא תיפול, באמצעות ההברשה אתם גם מפזרים את השמנים הטבעיים בעור של הפומסקי שנלחמים ביובש העור. בנוסף, הברשה וטיפוח של פומסקי שלכם יעזרו לו להיראות זוהר ורענן.

תזונה

אם הפומסקי שלכם אוכל זול ועמוס בחומרים משמרים זה גם יכול להשפיע על נשירת השיער שלו.

חומרים משמרים הם קלוריות ריקות שלא עוזרות בכלום לתזונת הכלב. מכיוון שהם זולים ולעתים קרובות יכולים להגדיל את חיי המדף של מזון לכלבים, הם נמצאים במותגים רבים.

התחילו להאכיל את הפומסקי שלכם בתזונה מזינה המועשרת בחומצות שומן אומגה 3 ואומגה 6 ולראות אם הפרווה שלהם משתפרת.

תוספי תזונה עם חומצות שומן הם דרך נוספת להבטיח לפומסקי שלכם תזונה מלאה וטובה.

אמבטיה

נסו לתזמן את זמן הרחצה של פומסקי שלך לשיא הנשירה העונתית שלו. רחצה, כמו הברשה, יכולה לאסוף את כל השערות המתות לפני שהן מתנתקות מהכלב שלך ומתחילות לטייל בבית.

הקפד לעקוב אחר עצות הרחצה שלי למעלה. לסיכום, הברישו אותו לפני, זה יוסיף ליעילות הרחצה, השתמשו במים חמים אך לא חמים מדי, שימו מחצלת מתחת לרגלי הכלב שלכם כדי שלא יחליק, והשתמשו תמיד בשמפו ומרכך לכלבים, ולא באלה שבהם אתם משתמשים לשיער שלכם.

עם זאת, אל תשתמשו ברחצה כטיפול לנשירה. אם תרחצו את הפומסקי שלכם (או כל כלב, בעצם) לעתים קרובות מדי, תייבשו את העור שלהם וכתוצאה מכך, הם יתחילו להשיר יותר שיער.

בדיקות וטרינר

אם הברשה, תזונה בריאה ורחצה לא עבדו והפומסקי שלכם עדיין נושר כאילו אין מחר, אז זה הזמן לקבוע פגישה עם הווטרינר.

יכול להיות שלפומסקי שלכם יש אלרגיה למזון, בעיית עור או בעיה רפואית לא מאובחנת אחרת שגורמת להם להשיר לעתים קרובות יותר. לא משנה מה הסיבה, חשוב למצוא אותה ולטפל.

לסיכום

זה לא קשה להפחית נשירת שיער אצל כלבים אפילו פומסקי, אבל עקביות היא המפתח, ועם העצות האלה, הדרך להפחתת כמות הפרווה שאתם מוצאים מרחפת בבית צריכה להיות מינימלית יחסית.

האם הפומסקי הוא הכלב בשבילכם?

אם כל מה שקראתם לגבי נשירת השיער אצל כלב הפומסקי לא הבהיל אתכם, אז אולי זה הכלב שמתאים לכם.

בכל מקרה פומסקי הוא לא רק גוש פרווה מתוק וחמוד, וידידותי לילדים ולבעלי חיים אחרים, אלא גם כלב בעל אישיות חזקה, הרבה אנרגיה וידוע ככלב שאוהב לבטא את עצמו (גם האסקי וגם פומרניין הם כלבים קולניים למדי, ולכן סביר להניח שהפומסקי שלך ינבח כדי להביע את עצמו. עם זאת, באמצעות אילוף, אפשר לרסן התנהגות זו.)

אז אתם מוזמנים לקרוא עוד על האישיות של כלב הפומסקי ועל גזע הפומסקי באופן כללי כדי ללמוד עוד לפני שמחליטים האם לאמץ פומסקי קטן וחמוד.

אתם גם מוזמנים לקרוא לאיזה גודל ניתן לצפות מכלב פומסקי לגדול.

לסיכום

הפומסקי הוא שילוב בין האסקי סיבירי לפומרניאן. מדובר בכלב הבינוני עם צבעים של האסקי שמושך תשומת לב בכל מקום אליו הוא הולך.

למרות שהפומסקי הם בעלי נשירה כבדה יחסית והם לא קלים במיוחד לתחזוקה, טיפוח הוא המפתח לשליטה בקצב הנשירה של הכלב.

ודאו שהתזונה שלהם מכילה כמות מתאימה של אומגה 3 ו-6, בדקו שלכלב שלך אין אלרגיות ובעיות עור, ורחצו את הפומסקי אחת לחודש או יותר לפי אורח החיים שלו ורמת הלכלוך.

כללים אלה, יחד עם הטיפים האחרים שציינתי, אמורים לעזור לכם להפחית את הנשירה כך שתוכלו להשקיע פחות זמן בניקוי פרווה שנשרה ויותר זמן ליהנות מחברתכם המתוקה, החכמה והאוהבת.

Similar Posts