ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

פומסקי התנהגות ואופי

כלב פומסקי אופי והתנהגות, כל מה שחשוב לדעת

קשה לעמוד בפני המראה המתוק של כלב הפומסקי, עם הפנים הזאביות והקטנות שלו, אבל, מה עם מזגו והתנהגותו? האם במקרה של גזע מיוחד זה שנוצר במעבדה המראה יכול להטעות?

כהכלאה חדשה, עדיין אין הרבה ידע כדי לקבוע מה דפוס ההתנהגות של הפומסקי, כמו עם גזעים אחרים שקל יותר כמו הלברדור הידידותי, כלב הזאב הנאמן או הבורדר קולי החכם והאנרגטי, אבל אל ייאוש! ישנן דרכים לנסות וולהאריך למה לצפות מבחינת אופי והתנהגות של הפומסקי.

כמה דברים בסיסיים לגבי גזע ואופי של כלבים

ראשית, חשוב להבין שכלב יכול להיות גזעי או מעורב, ויש כמה הבדלים ביניהם מבחינת מאפיינים פיסיים ותכונות אישיות. אין כאן שאלה של מי יותר טוב אלא שאלה של מה שאפשר לדעת על המראה והאופי של כלב לפי אבותיו ומקורו.

כלבים גזעיים שמתועדים היטב

לכלבים הנחשבים לגזעיים יש יתרון מבחינת מה שניתן לדעת עליהם מראש. הם גדלו באופן סלקטיבי באותו אופן עם אותם הורים מגזע במשך עשרות שנים או אפילו מאות שנים כדי לשמור על קווי הדם שלהם טהורים.

ולכן, עם הרבייה אחראית וקפדנית, הצאצאים יהיה בד"כ אלה עם הגנים הטובים ביותר לגזע הספציפי הזה.

ומסיבה זאת נוכל לדעת בוודאות גדולה שכלבים גזעיים יציגו התנהגויות וטמפרמנט אופייניים לגזע ולמטרות שהיו בגידול והרביית הגזע.

לדוגמה, דוברמנים גודלו להיות כלבי שמירה, כך שהם ידועים כמגוננים, נאמנים ותוקפניים.

גזעי כלבים מעורבים

כלבים מעורבים או היברידיים הם כור היתוך נפלא של כל הגנים של הוריהם. הקאץ' היחיד הוא שאף פעם אי אפשר לדעת איך ייצא הכלב המעורב בכל הנוגע למראה, מזג והתנהגות.

כאשר ההורים משני גזעים שונים, ישנם מגוון רחב של מאפיינים המשפיעים על ההרכב הגנטי של הגור. אין שני גורים היברידיים זהים!

לכן, אם מגדל מנסה להבטיח שהמלטה שלו של גורי פומסקי יראו ויתנהגו בצורה מסוימת, יהיו בעלי מראה מסויים של האסקי או יגדלו לגודל מסויים, אז הוא פשוט מטעה אתכם. אין דרך לדעת בוודאות עם כלב היברידי.

עכשיו, אחרי שהבנו את זה בואו נחזור לשורשי כלב הפומסקי

כדי לקבל קצת מושג על סוג התכונות ההתנהגותיות שניתן לצפות עם פומסקי, נתחיל מההורים.

ההאסקי הסיבירי והפומרניאן הם כלבים גזעיים ידועים בעלי מזג אופייני ושונה לכל אחד מהם. תכונות אלה יתבטאו בצאצאיהם הפומסקי, אבל כמובן, לא בהתאמה מדויקת.

כמו כן, כאשר אתם מחפשים לאמץ פומסקי, זכרו לשאול מגדלים על הרקע של ההורים. זה יעזור לתת לכם תובנה מדוייקת יותר לגבי הבריאות והמזג של ההמלטה הספציפית ממנה תבחרו את הגור שלכם.

האופי של ההאסקי הסיברי

המראה המדהים של ההאסקי הסיברי, האינטליגנציה הגבוהה שלו והטבע השובב הופכים אותו לכלב משפחה מצוין. ידוע שהוא מסתדר היטב עם מבוגרים וילדים כאחד.

האסקי הוא כלב של להקה שזקוק לבעלים אסרטיבי שייקח את תפקיד המנהיג. בלי בעלים שיאתגרו אותם מבחינה נפשית ופיזית עם אימונים ופעילות גופנית יומיומית, ההאסקי יכול להיות כלב הרסני עם התקפי זעם ולעיסה אובססיבית שיהוו סכנה לבגדים, נעלים וכל חפץ שיקר לכיס וללבכם.

מצד שני, עם האימון הנכון, יחס ותעסוקה, גזע זה יתפקד באופן הטוב ביותר ויהיה בן לוויה כלבי נאמן ואוהב לכל החיים.

אופי של כלב הפומרניין

לכלבים קטנים אלה יש מוניטין של ידוע לשימצה ככלב שיכול להיות נבחן ועצבני עם צרורות של אנרגיה.

האופי הרכושני של הפומרניאן יכול לגרום לתסמונת הכלב הקטן. עם זאת, חשוב לזכור שתסמונת הכלב הקטן, המפונק והעצבני נגרמת בגלל בעלים שמוותרים לכלבם ומפנקים אותו בגלל שהוא כ"כ קטן וחמוד, ולכן גם הפומרניין לא חייב להיות קטן, רכושני ושתלטני. יש לכך קשר רב לאילוף, או חוסר האילוף מצד הבעלים, ולזמן המושקע באימון וסוציאליזציה.

הפומרניאן הוא גם גזע אינטליגנטי במיוחד, המחפש גירוי שכלי, תשומת לב ואהבה. זה אומר שפעילות גופנית יומיומית היא חובה, כמו גם הרבה ליטופים ופינוקים כדי שהם יהיו הכלבים השמחים והמאושרים שנועדו להיות.

מה שילוב גנים זה אומר לגבי האופי וההתנהגות של הפומסקי?

קשה לדעת בוודאות, אבל בד"כ המזג של הפומסקי ידוע כידידותי ונאמן.

הם מחפשים תשומת לב וזקוקים להרבה גירוי כדי למנוע מהם להפוך למכונת הרס שתלעס מכל הבא לפה.

 כמו כן, כלב פומסקי עלול להפוך לרכושני או להפגין את תסמונת הכלב הקטן כמו הפומרניאן, אך ניתן לרסן התנהגות זו על ידי אימון ופעילות גופנית.

הזכרנו שפומרניאנים יכולים להיות רועשים, ומצד שני ההאסקי נוטים יותר להיות שקטים, מה שאומר לגבי הפומסקי שלכם שהנטייה שלו יכולה ללכת לשני הכיוונים וזה תלוי בהרכב הגנטי הספציפי שלו.

שילוב הגנים אומר גם שלא תמיד ניתן לדעת מה יהיה הגודל של הפומסקי החמוד שלכם כשיהיה גדול.

תכונות אופי עיקריות של כלב הפומסקי

  • אינטלגנטי
  • בעל הרבה מרץ ואנרגיה
  • מוחצן וידידותי
  • אוהב

התנהגויות להיזהר מהן עם הפומסקי

  • רכושנות
  • יכול להיות הרסני אם משאירים אותו לבד לתקופות ארוכות
  • תסמונת הכלב הקטן

עצות אילוף לבעלים של כלב פומסקי

  • התחילו לאלף אותו מגיל צעיר כדי לרסן בעיות התנהגותיות בעתיד.
  • דאגו לו לסוציאליזציה רבה כדי להתגבר על בעיית הרכושנות שיכולה להתבטא בתוקפנות לאנשים זרים וכלבים אחרים.
  • הפומסקי זקוק להרבה פעילות גופנית כדי לשרוף אנרגיה, כמו הליכות ארוכות ומשחקים איתכם ועם צעצועים לכלבים.

כלב הפומסקי יכול להיות כלב משפחה מעולה

הפומסקי יהיה חיית מחמד מעולה עבור ילדים ויסתדר גם עם חיות מחמד אחרות.

עם נטייתם האוהבת, הלהיטות לרצות ונאמנותם שלא יודעת גבולות – הפומסקי הוא כלב מלא שמחה, תמיד מוכן להעניק הרבה אהבה ומחפש תשומת לב וכמה שיותר מבני משפחתם.

קחו בחשבון כי כלב פומסקי יכול להיות רכושני לצעצועים או מזון סביב חיות מחמד אחרות. כאשר הם משחקים ליד ילדים, האנרגיה הגבוה שלהם יכולה להיות מסוכנת לילדים קטנים ופעוטות שעלולים להפגע ללא כוונה מצד כלבכם. הדרך למנוע זאת היא בעזרת אימון מתאים, טיולים ופעילות גופנית, כמו גם סוציאליזציה. וכמובן תמיד לפקח על אינטרקציה בין כל כלב וילדים קטנים או תינוקות.

מסקנה: יש דבר אחד שחשוב לזכור לגבי אופיו של הפומסקי

בסופו של דבר, אי אפשר לחזות מה יהיה המזג וההתנהגות של כלב פומסקי. כל גור הוא שונה, וככלב היברידי, ההרכב הגנטי מגוון וייחודי.

אפשר ללמוד מההורים של הפומסקי: ההאסקי והפומרניין כדי לקבל מושג, אבל בכנות, שום דבר לא מובטח. אם מגדל מנסה לומר לך אחרת – כפי הנראה הוא לא ממש אומר לך את האמת.

כמו כל גזע כלבים, אילוף מועיל מאוד בעיצוב המזג. זה נכון לגבי הפומסקי, שמגיע מרקע של הורים אינטליגנטיים מאוד שהם נאמנים, אנרגטיים ושובבים.

הן האסקי והן הפומרניאן ידועים ככלבי משפחה נפלאים עם תכונות מצוינות, כך שבטוח לומר שהפומסקי ירש גנים מצוינים מהוריו.

זה תלוי בך כבעלים לשמור על ראש פתוח ולהיות מוכן לעבוד עם הפומסקי שלך כדי לעצב את אישיותו ולאלפו, וחשוב שתדע שהפומסקי הוא לא כלב שמתאים לכל אחד. הוא כלב שדורש השקעה של זמן ויחס, ובתמורה הוא יהיה כלב המשפחה המושלם לבעלים המתאימים.

אם אתם מעוניינים ללמוד עוד על גזע הפומסקי בכללותו, מאיפה הגיע, ועוד קיראו את המאמר המלא שלנו כאן.

Similar Posts