ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

כלבים מלפפונים האם כלב יכול לאכול מלפפון

מלפפון לכלב – האם זה טוב לו? [ואיך]

המלפפון מרווה ופריך ונראה כמו פינוק נהדר עבור הכלב שלך. אבל, האם זה בטוח עבורם?

חשוב לדעת שלא כל מזון לבני אדם מתאים לכלבים, והדבר נכון גם לגבי חלק מהפירות והירקות שעלולים לגרום לבעיות במערכת העיכול, וחלקם אפילו רעילים.

אז מה עם מלפפון? האם מלפפון בטוח לכלבים והאם גורים יכולים לאכול מלפפון? אז התשובה היא: כן! הם יכולים! מלפפונים הם פינוק בריא עבור הגור או הכלב שלך והם בטוחים לאכילה.

יתרונות בריאותיים של מלפפונים לכלבים

מלפפונים דלים מאוד במלח וסוכר והם כמעט נטולי שומן. כתוצאה מכך, לירק הפריך הזה יש בקושי קלוריות, מה שהופך אותו לפינוק מצוין ובריא לכלבים. עוד יתרון הוא שהם מורכבים מ-96% מים, ולכן מהווים פינוק מושלם ביום חם! מלפפונים מכילים מינרלים וויטמינים רבים החיוניים לכלב שלך:

• ויטמין K, C, B1, B5 ו-B6

• מוליבדן

• אשלגן

• מנגן

• נחושת

• ביוטין

חשוב להדגיש שהכלב שלכם צריך לקבל את כל אבות המזון שהוא צריך ממזון איכותי ומלא לכלבים. כל תוספת  לתזונה הזאת, כמו מלפפון, יש להתייחס אליה רק כפינוק! וטרינרים ותזונאים ממליצים על חוק ה 90/10 שאומר שרק 10% מהתזונה של הכלב שלך יהיו מפינוקים וצ'ופרים וה- 90% הנותרים צריכים להגיע מהמזון הרגיל שלהם.

אולי יעניין אתכם: האם שמן קוקוס טוב לכלבים?

האם כלבים יכולים לאכול מלפפון ירוק עם קליפה?

יש מעט מאוד סיכונים שמגיעים עם מלפפונים (אכילת יתר שעלולה לגרום לכאבי בטן בקיבה רגישה וסכנת חנק עם חתיכות גדולות מדי לפי גודל וסוג הכלב).

אבל הזרעים והקליפה אינם רעילים לכלב שלך. חשוב כמובן לשטוף את המלפפון עם הקליפה לפני כדי להפטר משאריות חומרי הדברה, אדמה ולכלוכים אחרים.

מלפפון במלח או בחומץ לכלבים – האם מותר?

התשובה היא לא!

למרות שמלפפון טרי ובשל בריא לכלבים, לא כך עם מלפפונים כבושים (וירקות כבושים אחרים).

הם מלאים במלח ולעתים קרובות מכילים מרכיבים אחרים שאינם מתאימים לכלבים, כגון שום או בצל.

אז דלגו על החמוצים והיצמדו למלפפון טרי.

כמה מלפפון הכלב שלי יכול לאכול?

אמנם זה בטוח לחלוטין להאכיל את הכלב שלך במלפפון, אבל עדיף לא לתת לו יותר מדי מכיוון שזה עלול להפריע למערכת העיכול שלו. להאכיל מלפפון שלם זה יותר מדי ולא מומלץ! במקום זאת, תן להם כמויות קטנות וודא שהוא קצוץ לחתיכות קטנות, הימנע מכך שהוא יהפוך לסכנת חנק.

כמות המלפפון וגודל החתיכות תלויות כמובן בגודל הכלב. 10% ממנת המזון היומית של צ'יוואווה שונה מזאת של כלב זאב, וחתיכת מלפפון שיכולה להוות סכנת חנק לכלב כמו פאג יכולה להיות בדיוק הגודל המתאים ללברדור.

הכלב שלך עשוי למצוא את הקראנצ'ות המשביע והמרקם העסיסי של מלפפון בשל לחלוטין מרגש בדיוק כמו פינוק של ביסקוויט או חטיף אחר לכלבים, כך שמלפפונים מהווים אלטרנטיבה מצוינת ובריאה גם כפינוקים שישמשו כפרס או תמריץ כאשר אתם מאלפים אותו או סתם רוצים לצ'פר אותו על התנהגות חיובית שלו וציות לפקודה.

אם הכלב שלכם סובל מעודף משקל אין ספק שחתיכת מלפפון כפרס עדיפה על חטיף לכלבים שכמות הקלוריות בו גבוהה בהרבה.

שני כלבים נהנים לאכול מלפפון טרי

מה לגבי האכלת מלפפונים לגורים?

גורים יהנו לרוב מהמרקם הפריך והעסיסי של המלפפון אז בטח תשמחו לדעת שבטוח לתת להם מעט. כאשר מכניסים מזון חדש לתזונה שלהם, עשו זאת בצורה הדרגתית כדי להימנע מקלקול הבטן. על ידי חיתוך המלפפון לחתיכות קטנות תמנעו מהגור שלכם להיחנק.

לחצו בהמשך אם אתם רוצים ללמוד עוד על מאכלים של בני אדם שמותרים לכלבים וכאלה שמסוכנים להם.

אין סלט שלא כולל מלפפון אבל מה לגבי עגבנייה וחסה? לחצו לגלות האם כלב ועגבנייה זה שילוב טוב או לא ואיך וכמה חסה כלבים יכולים ללעוס וממה חשוב להיזהר.

Similar Posts