ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

יורקשייר טרייר אוכל מדריך האכלה

יורקשייר טרייר – מדריך האכלה כמה ומתי

הרגלי האכילה של כלב היורקשייר טרייר הם מיוחדים. חלקם יאכלו כל מה שתניח לפניהם ללא היסוס, ואחרים יהיה מאוד בררנים ויפנו את האף שלהם הצידה למספר גדול של מאכלים. לא משנה איך היורקי שלכם, המפתח הוא לנהל בצורה נכונה את הכמות והאיכות של המזון שתתנו לו.

כל כלב הוא שונה ויכול לקחת קצת זמן עד שתמצאו את האוכל שהיורקי שלכם אוהב, אבל עדיין יש הנחיות כלליות שיעזרו לכם לעשות סדר ולהבין כמה ואיך להאכיל את היורקשייר שלכם.

תזונה נכונה יכולה לעזור לכלב להתמודד עם בעיות בריאותיות נפוצות רבות בקרב כלבי יורקשייר כמו היפוגליקמיה, הקאות, אכילה בררנית וסירוב לאכול.

כמה צריך לאכול כלב יורקשייר?

לגזע קטן כמו היורקשייר טרייר יש צרכי האכלה שונים מאשר לכלבים גדולים יותר. את רוב גזעי הכלבים בגודל בינוני וגדול זה בסדר להאכיל בתדירות של פעמיים או לחלקם אפילו ארוחה אחת גדולה ביום.

עם כלב יורקי לא ניתן לעשות זאת. אם יורקי ישאר יותר מדי זמן בלי לאכול, הוא עלול לסבול מכאבי בטן, הקאות או היפוגליקמיה העלולים לגרום לחולשה, התקפים, התעלפות ואפילו מוות אם לא מזהים ומטפלים במהירות.

באופן כללי, יורקי צריכים לאכול בין ¼ כוס ל- 1/2 ל- כוס מזון מדי יום – כ- 150-200 קלוריות. כדאי לפזר קלוריות אלו על פני שלוש עד ארבע ארוחות. עם זאת, כמות המזון המדויקת שהיורקי שלך צריך לאכול ומספר הארוחות שהם צריכים תלויות בגילם ובגורמים אחרים.

כשאתם מחליטים כמה להאכיל כלב יורקשייר, חשוב להקדיש תשומת לב מיוחדת לצרכים התזונתיים לשלב ההתפתחות שלהם וגילם. ככל שכלב עובר משלב הגורים לבגרות ולשנים שהוא כבר לא צעיר, צרכי הקלוריות שלו ישתנו.

האוכל ואופן ההגשה תלויים מאוד בגיל של כלב היורקשייר שלכם.

האכלת גור יורקשייר טרייר

כאן חשוב לשים לב לגיל של כלבכם בחודשים ובהתחלה גם בשבועות ובנוסף לשים לב למשקלו. לפי השילוב של השניים תדעו כמה אוכל לתת לו, כמה פעמים ביום ובמה להאכיל אותו.

גור יורקשייר טרייר האכלה לפי גיל ומשקל

גילמשקלכמות אוכל ליום
יילוד עד 4 שבועותעד 220 גרםהנקה חלב אם
5 - 6 שבועות220 עד 680 גרםהנקה חלב אם + האכלה חופשית אוכל לגורים מעורבב עם יבש
2 - 4 חודשים680 גרם עד 1.4 ק"גהאכלה חופשית 200 קלוריות
5 -9 חודשים1.4 ק"ג עד 2.3 ק"ג +175 - 200 קלוריות פרוש על 3 - 4 ארוחות יומיות

האכלת גור יורקשייר טרייר שרק נולד עד גיל 4 שבועות

גור היורקשייר טרייר עובר שינויים מהירים. שבוע אחד הוא לא יכול לראות או ללכת, ובשבוע הבא הוא כבר גור צעיר וסקרן, מתנדנד בדרכו לחקור את העולם שסביבו.

גידול אינטנסיבי זה צריך להיעשות אך ורק על ידי החלב העשיר בקלוריות וחומרים מזינים שחלב אם חדש מייצר. אין להאכיל יורקי בן יומו במאכלים מוצקים.

יורקשייר טרייר בן 5 עד 6 שבועות ( משקל בין 230 גרם עד 680 גרם)

בסביבות גיל 5 שבועות, אתם עשויים להבחין באמא של הגור מתחילה בשלבים מוקדמים מאוד של הגמילה. היא תגלה בהדרגה פחות סבלנות כלפי הגורים ואולי תאפשר להם פחות זמן להניק.

בשלב זה, מומלץ להתחיל להרגיל את היורקי למזון מוצק. בתחילה, הכינו לו מחית של מזון גורים רטוב באיכות גבוהה וכמות קטנה של אוכל מוצק לכלבים מרוכך במים, והניחו אותה בחלל המחיה של הגור מדי יום.

היו מוכנים להרבה לכלוך. ההבדל בין 'מנת אוכל' ל'מקום משחק 'אינו ברור עדיין, ותצטרכו לנקות הרבה פעמיים את כפות הרגליים והפנים של הגור במהלך שלב זה.

מעניין אם אקבל עוד אוכל אם אצלצל בפעמון…

העניין במזון ישתנה מגור לגור, אך כולם יתייחסו לאוכל החדש במהלך השבוע -שבועיים הקרובים כשהם יחקרו ויתרגלו למקור המזון החדש הזה.

כשהגור מתחיל לצרוך יותר מהאוכל, לאט לאט הגישו לו יותר אוכל יבש כדי לעזור לגור להסתגל למרקמים פריכים וטעמים שונים.

בשבוע 6, הגור צריך לצרוך מזון לכלבים רטוב בקלות ולנשנש אוכל יבש באופן קבוע.

פרסומת אוכל לכלבים מילס

אוכל ליורקשייר טרייר בן 2 עד 4 חודשים (680 גרם עד 1.4 ק"ג)

עם הגעת שבוע 8 לחיי גור היורקשייר טרייר, הוא צריך להיגמל לגמרי או כמעט לגמרי מחלב אמם. בהינתן ההזדמנות, גור עדיין יינק, אך בשלב זה הוא אמור להיות מסוגל לשרוד רק על מזון מוצק. זה גם השלב שרוב גורי היורקי הולכים לגור בביתם החדש, כך שחלב האם אולי אינו אופציה.

כמה כלבים גדולים יותר יסתדרו עם זמני הארוחות שנקבעו בשלב זה. עם זאת, יורקים הם זן כל כך קטן שהם נלחמים לעתים קרובות בתנודות הסוכר בדם ובהיפוגליקמיה בין האכלה, ולכן יש לדאוג שבשלב זה תמיד יהיה לו אוכל זמין באופן חופשי בכלי שלו.

מכיוון שגור היורקשייר עדיין בשלב של צמיחה מהירה אך כבר אינו מניק, תזונתו היומית צריכה להכיל 175 עד 200 קלוריות של אוכל איכותי לגורים.

חשוב להיות במעקב קבוע אצל הוטרינר במהלך השנה הראשונה לחייו של כלב היורקי כדי לוודא שהגדילה שלו תקינה.

אוכל ליורקשייר בן 5 עד 9 חודשים (1.4 ק"ג עד 2.7 ק"ג)

בשלב זה, רוב הגדילה של הגור כבר הושלמה. הם ימשיכו להתמלא בחזה ובמסת השרירים לאט לאט, אך מבחינת גודל הוא יהיה בגודל המלא שלו בגיל 9 חודשים.

זכרו כי כל כלב שונה, והגנטיקה שלו, ולא כמות המזון שהוא אוכל, תקבע כמה מהר ועד כמה הוא יגדל. חלק מהגורים יאכלו יותר מאחרים, והדאגה העיקרית שלך כהורה לכלב היא להימנע מהאכלת יתר, מה שעלול להוביל להשמנה מסכנת חיים.

זמני האכלה צריכים להיות עקביים בשלב זה, ובהנחיית הרופא הווטרינר שלכם – תוכלו להתחיל להעביר את הגור שלכם בהדרגה מגרסה של פורמולה לגורים למזון לכלבים בוגרים.

אם הגור שלך הוא מאלה שלא אוכלים את כל האוכל שבצלחת בבת אחת, סביר להניח שתוכלו להמשיך בשיטת ההאכלה החופשית שבה הכמות היומית שלו תהיה נגישה לו בכלי והוא אוכל כשהוא רוצה.

חשוב לעקוב אחרי כמות האוכל שהוא אוכל ולא למלא מחדש את הכלי שלו אם הוא כבר צרך את כמות המזון היומית שלו.

בשיטת האכלה החופשית שבה משאירים אוכל בצלחת כל היום, אל תוסיפו מזון אם הקערה אינה ריקה; זאת כדי שהאוכל הישן והיבש לא ישאר בתחתית. במקום זאת, השאירו כמות קטנה בצלחת. לפי הצורך, נקו את הקערה והוסיפו אוכל חדש לגמרי.

ייתכן שתצטרכו להזכיר לגור החדש שלכם היכן האוכל והמים שלו נמצאים במשך החודש הראשון אתכם. זה גם יעודד את הגור לאכול במהלך היום.

אם הגור שלכם כבר בגיל 5 חודשים ואוכל כל מה ששמים לו בצלחת בבת אחת המשיכו לקרוא:

באיזו תדירות להאכיל גור יורקשייר טרייר?

עד גיל 5 חודשים שיטת ההאכלה החופשית היא המומלצת תוך הקפדה על הכמויות ולפי הרגלי האכילה של הגור שלכם.

אם יש לך גור שנוטה לאכול כל מה שנראה לעין והשארת כל האוכל בכלי שלו לאכילה חופשית אינה אופציה, זה הזמן להעביר אותו לשלוש עד ארבע ארוחות קטנות ביום.

זמני ארוחה מרובים ימנעו מהם להיות רעבים מדי בין ארוחות וגם ילחמו בהיפוגליקמיה אם הכלב שלכם בסיכון לכך.

לארוחות בזמנים קבועים יש גם את היתרון הנוסף של עזרה בתזמון עשיית הצרכים, כך שתוכל לדעת שאם היורקי אכל אז זמן קצר לאחר מזה אפשר להוציא אותו החוצה לעשיית צרכים.

חלקו את מנת הקלוריות היומית שלו לפי מספר הארוחות היומיות, 3 או 4 ביום, תוך שמירה על זמני הארוחות והכמויות עקביות כדי לבסס ציפיות.

זה ייתן לגור שלכם ביטחון שהארוחה הבאה תמיד נמצאת מעבר לפינה ותפחית מתח בעת המעבר ללוח הזמנים החדש.

תכננו לתת לה או לו את ה- 3-4 ארוחות ביום סביב:

1.      בבוקר כשהגור שלך מתעורר

2.      שעות הצהריים לארוחת צהרים

3.      שעות הערב מוקדמות לארוחה השלישית

4.      שעות הערב המאוחרות כשעתיים לפני השינה

כמה להאכיל יורקשייר טרייר בוגר

יורקשייר טרייר בוגר - האכלה לפי גיל ומשקל

גילמשקלמנה יומית כוללת
בוגר2.3 עד 3.2 ק"ג150 - 170 קלוריות ליום מחולק על 2 - 3 ארוחות
מבוגר / קשיש2.3 עד 3.2 ק"ג135 - 175 קלוריות ליום מחולק על 2 - 3 ארוחות

כאשר הגור שלך מתקרב לבגרות, בין גיל 10 חודשים לגיל שנה וחצי, התיאבון שלו יתייצב לאט לאט.

יורקשייר טרייר בוגר טיפוסי במשקל 2.3 עד 3.2 ק"ג יאכל בערך 150 עד 175 קלוריות ביום. ספירת הקלוריות הזו מתורגמת לכחצי כוס מזון לכלבים יבש מדי יום.

עם זאת,זכרו כי למותגים ולצורות מזון שונות יהיו כמויות קלוריות משתנה, לכן עליכם תמיד לבדוק על גבי האריזה של המזון לכלבים שיש לכם לגבי מידות ההגשה המדויקות.

גם כאן מומלץ לחלק את הכמות היומית לבין 3 ל- 4 ארוחות ביום.

תדירות האכלה של יורקשייר טרייר מבוגר (מעל 8 – 9 שנים)

תחום של בלבול משמעותי הוא כלבים מבוגרים וצרכיהם התזונתיים. אם היורקי שלכם כבר מבוגר ואתם רואים עלייה או ירידה במשקל, יכול להיות שזה בגלל שהחלפתם לו למזון "שמתאים" לכלבים מבוגרים.

אז לפני שמחליטים שעוברים למזון מיוחד כזה,חשוב פשוט להתמקד פשוט במתן מזון למבוגרים באיכות גבוהה ושמירה על טווח משקל בריא. אם אתם מעבירים את כלבכם למזון מיוחד לכלבים מבוגרים, וודאו שאתם לא מתפשרים על רמות החלבון או המרכיבים.

מבחינת הכמויות, אפשר לשמור על הכמויות שנתתם לו עד כה, ולבדוק בהמלצות לגבי הכמות היומית שנמצאת על גבי האריזה, ולחלק אותה לבין 3 ל- 4 ארוחות ביום. זה תלוי כמובן גם בשגרת היום-יום שלכם ובאופי היורקשייר טרייר שלכם ורמת הפעילות שלו.

אם קיימות תנודות משקל ביורקשייר המבוגר שלכם, הצעד הראשון הטוב ביותר הוא להתייעץ עם הווטרינר לפני ביצוע שינויים תזונתיים.

כמה ארוחות לתת ליורקשייר מיני (teacup) והאם הוא צריך אוכל מיוחד?

האכלה של יורקשייר מיניאטורי היא בעצם זהה להאכלת כל יורקי בוגר אחר. עם טיולים יומיים קבועים ובריאות טובה, יורקשייר מיניאטורי צריך לשמור על משקל יציב ככלב בוגר עם כ- 140 עד 160 קלוריות ביום.

עם זאת, בהאכלת כלבים קטנים במיוחד צריך לשמור על כמה אמצעי זהירות.

כלבים בוגרים קטנים מאוד נוטים להיות רגישים יותר לתנודות ברמת הסוכר בדם, והיפוגליקמיה עלולה להוות איום גדול עוד יותר. ארוחות קבועות המחולקות לאורך היום או האכלה חופשית, לפי הרגלי האכילה של היורקי שלכם, יהיו חשובות במיוחד עבור כלבים קטנים יותר אלה ואמורות לסייע בייצוב רמות הסוכר בדם.

בשל גידול לקוי ומצבים בריאותיים אחרים, לעיתים קרובות ליורקי מיניאטורי עלולות להיות בעיות שיניים. אם יש לכם יורקי קטן שאיבד הרבה שיניים, יהיה עליכם להקפיד לבחור אוכל לכלבים בגודל קטן יותר, או אולי מזון מבושל רטוב או טרי, שיהיה קל יותר לכלב לצרוך.

כלבים זעירים עשויים גם להיות רגישים יותר לחסימות מעיים, לכן יש לקחת בחשבון היטב בעת בחירת חטיפים ליורקי שלך. הימנע מכל דבר שיכול להתפצל או להיות קשה לעיכול. חטיפים כאלה יכולים להיות סכנה גדולה עבור יורקים קטנים, במיוחד כאלה הנחשבים לגודל "כוס תה".

טיפים לשמירה על לוח הזמנים של האכלה

לא כולנו יכולים להיות רוב שעות היום בבית, או לקפוץ לבית באמצע העבודה.

במקרה כזה, אם יש אפשרות, כדאי להעזר בשכן או בן משפחה שיוכל להאכיל את כלבכם בצהריים.

לחלופין תוכלו לקנות מתקן אוטומטי שיכול להוציא אוכל יבש שתשימו בו בזמן הרצוי וכמובן תמיד לדאוג שיהיה לכלבכם מים טריים זמינים.

יש גם צעצועי האכלה לכלבים, שיספקו לכלבכם מלבד אוכל גם תעסוקה ויקלו על חרדת נטישה.

הקפידו שהצעצוע יהיה בגודל הנכון, XS לגורים, S למבוגרים.

מה להאכיל יורקשייר טרייר בוגר

אחרי שעשינו סדר לגבי כמה להאכיל כלבלב יורקי ומתי לתת לו ארוחות, איזה סוג מזון עליך לבחור? הנה מה שצריך לדעת על בניית תזונה בריאה ליורקי שלכם.

כיצד לבחור אוכל טוב ליורקשייר טרייר שלכם?

כלבי יורקשייר טרייר רבים יכולים להיות רגישים למדי לגבי מה שהם יאכלו מבחינת הקיבה.

אם אתם בוחרים אוכל יבש לכלב יורקי שלכם, היו סלקטיביים ובחרו מותג איכותי. אוכל ליורקי צריך לעמוד בהנחיות הבאות:

  • חתיכות בגודל קטן שיהיה לה קל לאכילה
  • חומרים משמרים טבעיים אשר עשויים להיות רשומים כטוקופרולים או תערובת ויטמינים
  • ללא טעם או צבע מלאכותיים שעשויים לגרום לבעיות התנהגות
  • בשרים מסורתיים כמו עוף מלא, ברווז, ארנב, אווז, כבש, בקר, הודו או דגים
  • חומצות שומן אומגה 3 לתמיכה במפרקים בריאים מכיוון שהיורקים מועדים לבעיות מפרק הירך והברך
  • עדיפות למזון שמיוצר בקנדה, ארה"ב או ניו זילנד

טיפים שיהפכו את המזון היבש שלהם למושך יותר:

  • השרו בקצרה את האוכל במים חמימים
  • טפטפו מעט אבקת עוף או מרק בקר דל נתרן על האוכל

כמובן שאפשר גם לבחור אוכל טרי ליורקי שלכם, זה אומנם יכול להיות יותר יקר, אך פעמים רבות אפשר לתת לו פחות שכן מדובר באוכל עשיר בקלוריות וערכים תזונתיים וכמו כן אוכל כזה יכול לשמור על בריאותו של כלבכם ולחסוך בהוצאות אצל הוטרינר.

כאן מדובר בשיקול שלכם וכדאי לחקור בנושא ולהגיע למסקנות שלכם.

חשיבותם של חטיפים

עם גזעי טוי וגזעים מיניאטורים כמו היורקי, נשנוש בין הארוחות הוא חובה. לתת לכלב שלך פינוקים קטנים בין הארוחות הרגילות שומר מזון בבטן כדי למנוע הפרעה בקיבה, הקאות והתפרצויות היפוגליקמיה.

תכננו מראש את כמות וזמן נתינת החטיפים לאורך כל היום, במיוחד חטיפים עתירי חלבון ודלי שומן אם הם סובלים מרמת סוכר נמוכה בדם.

הימנעו לחלוטין מחטיפי עור גולמי מכיוון שהם מהווים סכנת חנק ועלולים לפגוע בבטן ובמעיים של היורקי שלכם. התמקדו בפינוקים תזונתיים שעוזרים להשלים את התזונה שלו ולתת לו מספיק אנרגיה לאורך כל היום.

בחרו חטיפים שיהיה מספיק קטנים לגזע זה, ובתקופה שהיורקשייר שלכם עדיין גור, חפשו חטיפים שמתאימים לגורים מגזע טוי.

ליורקשייר טרייר בוגר ניתן לתת מגוון ירקות ופירות כחטיף בריא ודל קלוריות. רובם יהנו מפינוקים כמו:

  • בננה
  • תּוּת
  • בטטה
  • שעועית ירוקה
  • גזר גמדי

אל תפחדו להתנסות כדי לראות כיצד הוא מעדיף פירות וירקות. יש כאלה שאוהבים גזר טרי ופריך; אחרים מעדיפים גזר רך ומבושל. ניתן להקפיא פירות וליהנות מהם בקיץ או לערבב עם מעט יוגורט דל סוכר ולהקפיא לפינוקים קטנים.

אל תשכחו לקרוא על מאכלים שמסוכנים לכלבים, לפני שאתם מחליטים על הפינוק הבא לכלב שלכם, ובכלל מה חשוב ואיך לטפל בכלב יורקשייר טרייר.

כמות מים מומלצת ליורקשייר טרייר

כלל אצבע כללי לכמה מים כלב צריך לשתות הוא 70 מיליליטר נוזלים לכל 1 ק"ג משקל גוף.

לכן, כלב במשקל 3.2 ק"ג צריך לשתות כ – 220 מ"ל ליום;

כמה מים צריך לשתות כלב אם הוא פעיל מאוד, חי באקלים חם או כלבה מניקה? כלבים אלה ישתו יותר מכלבים אחרים וגורים לרוב יצרכו יותר מים מכלבים בוגרים. כלב שאוכל מזון רטוב עשוי לשתות פחות מים מכלב שאוכל בעיקר אוכל יבש.

אלא אם כן הורה הווטרינר שלך, אין צורך למדוד את כמות המים המדויקת שחיית המחמד שלך שותה. רק וודאו שלכלבכם יש מספיק מים נקיים ורעננים מדי יום.

שימוש בקערות המתאימות לאכילה ולשתייה

הכלים המומלצים הם מנירוסטה עם תחתית מונעת החלקה, ורצוי להימנע מפלסטיק בכל מחיר. בין אם אתם מתכננים להביא הביתה גור חדש או שכלי האוכל של כלבכם הנוכחי זקוקים להחלפה, הקפידו לבחור את הקערות הטובות ביותר לגזע השיצו (ובעצם לכל כלב).

שאלות קשורות

האם זה בריא ליורקי לאכול כוס מזון ביום?

לא. הכוס הממוצעת של מזון לכלבים מכילה כ- 375 קלוריות, והכמות הזו היא בערך פי שניים ממספר הקלוריות שיורקי טיפוסי צריך לאכול מדי יום.

הכמויות המדויקות ישתנו מכלב לכלב, אך רוב היורקשייר טרייר בגודל ממוצע יצרוך בין ¼ לחצי כוס מזון יבש ביום.

כמות זאת תשתנה בהתאם למותג, לכן עליכם לשים לב לכמות הקלוריות של המזון שתבחרו עבור היורקי שלכם.

איזה מזון אוכלים גורי יורקשייר טרייר?

רוב יצרני המזון מייצרים מזון שנוצר במיוחד לגידול גורים. במזון מיוחד לגורים יש בממוצע 5% עד 7% יותר קלוריות לכוס כדי לענות על צרכי האנרגיה של כלב צעיר. גור יורקי בשלב הגדילה יצטרך לאכול קצת יותר מאשר כלב בוגר, ולצרוך קרוב ל 200 קלוריות ליום.

מה לעשות אם היורקשייר שלי לא אוכל?

יורקי יכולים להיות מאוד בררנים עם האוכל. יכול להיות שתזדקקו לקצת ניסוי וטעייה כדי למצוא את המותג המתאים לגור שלכם.

תמיד הכניסו מזונות חדשים לאט ובכמויות קטנות. יכול להיות שהיורקשייר שלכם יצטרך קצת זמן לפני שהוא יתרגל למזון חדש וזה יעזור אם תערבבו אותו בהדרגה עם מותג המזון הישן שלו כשאתם מעבירים אותו לתזונה חדשה.

במהלך המעבר למזון חדש הפחית את מספר הפינוקים שאתם נותנים לו למשך כמה ימים, וודא גם שיש לו יותר תיאבון ע"י הפעלתו עם משחקים ופעילות גופנית.

הרטיבו מעט את האוכל היבש שלו או נסו להאכיל אותו ביד
לפעמים הוספת מעט רטיבות לאוכל החדש יכולה לסייע לכלבכם להתגבר על סלידתו ממנו. האכלתו ביד מהמזון החדש בין הארוחות כ'פינוק 'היא עוד דרך מצוינת להכיר אוכל חדש לאכלן בררן.

Similar Posts