ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

האסקי סיבירי

כלב האסקי סיבירי

אם אתם חושבים לאמץ כלב האסקי סיברי בוגר או גור הגעתם למקום הנכון. במאמר זה על הגזע אנו הולכים לפרט הכל על האסקי הסיבירי כולל אופיו, התנהגותו, הקשר החברתי עם בעלי חיים אחרים ובמה כרוך הטיפול בו. בקיצור, כל מה שצריך לדעת על הכלב הנפלא הזה.

לפני שנתחיל, כדאי שתדעו שהאסקי הסיבירי נולד בזכות שבט "צ'וצ'י" במקור מצ'וקוטקה, רוסיה. השבט, שעדיין חי בסביבות קרות ולא מאוכלסות, השתמש בו ככלב לוויה, רועה צבאים, מושך מזחלות ואפילו כדי לחמם ילדים בלילות קפואים. מאוחר יותר הוא שימש למטרות דומות באלסקה, ארה"ב. תכונה מעניינת נוספת שלו היא שלמרות שהוא נובח כשצריך הוא כלב שקט בד"כ ומעדיף לבטא את עצמו בצורת דיבור של יללות.

נכון לעכשיו האסקי הסיבירי הוא כלב לוויה פנטסטי שממש פופולרי בגוון היפה שלו, בגופו החזק ובמראה הדומה לזאב. המשיכו לקרוא וגלו כל מה שקשור להאסקי הסיבירי.

מקורו של ההאסקי הסיבירי

מקורו של האסקי הסיבירי אינו וודאי במאה אחוז, מכיוון שרוסיה וארצות הברית טוענות שמקורו של גזע זה מהם. עם זאת, מקורות שונים מצביעים על כך שהיה זה שבט הצ'וקצ'י, אחד מהעמים שחיו באזור צפון-מזרח סיביר (פליאו-סיביר), שיצר את ההאסקי הסיבירי באמצעות הרבעה קפדנית של צאצאיהם לפני יותר מ -3,000 שנה, מה שהופך את ההאסקי הסיבירי לאחד מגזעי הכלבים העתיקים ביותר בעוֹלָם.

הצ'וקצ'ים נזקקו לכלבי מזחלות שיעזרו להם בחייהם כנוודים, וכדי להגיע לכלב המושלם למטרה זו, הם בררו את הכלבים שנולדו בקפדנות רבה. למעשה, הצ'וקצ'ים הרגו נקבות שלא הראו חיוניות רבה וחיו רק כדי להתרבות. גם הזכרים שלא היו מתאימים סבלו מאותו גורל. לאלה שעברו את הסינון הקפדני התייחסו בצורה יוצאת דופן.

כעבור שנים, בשנת 1905, הגיעו כלבי הצ'וקצ'י לאלסקה להשתתף במירוצי מזחלות כלבים שונים, שם בלטו ככלבים מהירים ועמידים מאוד. עם הזמן, האסקי הסיבירי התבסס כגזע, והיה פופולרי מאוד בכל רחבי העולם.

האסקי סיבירי בשלג
האסקי סיבירי בשלג

מאפייני ההאסקי הסיבירי

כלבי ההאסקי הסיבירי הם כלבים חזקים, שריריים, גדולים ופרופורציונליים המתאימים לאקלים שונה על ידי השרת פרוותם בהתאם לסביבה בה הם חיים. מסיבה זו נשירת השיער של האסקי הסיבירי כבדה יותר בחודשי האביב והסתיו. בתקופה זו רצוי להגדיל את תדירות הברשת הפרווה שלו.

גודלו של האסקי בוגר זכר הוא בין 53 ל- 59 ס"מ בשכמות ולנקבה בין 50 ל- 56 ס"מ. משקלם בין 16 ק"ג ל- 29 ק"ג, כאשר הזכרים שוקלים יותר מן הנקבות.

ההאסקי הסיבירי הוא בעל פרווה בעלת שתי שכבות, אורכה בינוני והיא עבה יחסית. כראוי לשמו הוא מסוגל לעמוד בטמפרטורות של עד מינוס 60 מעלות צלזיוס!

האסקי הסיבירי מזכיר לנו בבירור את הזאב, ולכן אנשים רבים אפילו מכנים אותו "זאב סיבירי". יש להם פנים לבנות, ממוסגרות בכתר אדום, חום, בלונדיני, אפור או שחור. אף מחודד, מעליו נראות שתי אוזניים מחודדות ,משולשות וקטנות יחסית לראש.

באשר לעיניים, הצבע שלהן יכול להיות מצבע חום לוז ועד כחול שמיים, אם כי המינים מראים הטרוכרומיה בהזדמנויות מסוימות, מוטציה שגורמת לכל עין להיות בצבע שונה. בקצה המותן אנו מוצאים זנב עבה וסמיך שנישא ומסתלסל מעל הגב ונופל למטה כשהוא רגוע. מבחינת תוחלת חיים, האסקי בריא יכול לחיות בין 12 ל- 15 שנה.

צבעי האסקי סיבירי

כלבי האסקי סיביריים יכולים להיות בצבעים הבאים:

  • לבן
  • שחור
  • שחור-קינמון
  • אפור כסוף
  • שחור לבן
  • סייבל לבן
  • אפור
  • אפור לבן
  • אדום לבן

מעניין לציין שגורי ההאסקי נולדים עם מסכה כהה על הפנים שנעלמת כאשר הם גדלים ומשאירה את צבע הפרווה בפנים לבן.

גור האסקי סיבירי

בגלל הפרווה השופעת שלהם, חשוב שנתחיל להרגיל את האסקי הסיבירי שלנו להברשת הפרווה, צחצוח שיניים, ניקוי אוזניים וגזירת ציפורניים מהיותו גור.

מכיוון שמדובר בגזע פעיל מאוד, חשוב מאוד שנספק לו צעצועים כדי שיוכל לבדר את עצמו, אך כמובן אסור להסתפק בכך ויש להשקיע זמן ולשחק איתו; וכמובן להניע אותו גם בפעילות גופנית מתונה בהתאם לגילו.

אופיו של האסקי סיבירי

האסקי הסיבירי הוא לא רק אחד מחיות המחמד הפופולריות ביותר בגלל מראהו הגופני, אלא גם בזכות אופיו שהופך את זן הכלבים הזה למיוחד. באופן כללי, הם כלבים מתוקים, שובבים וידידותיים שנהנים להיות באמצע הגרעין המשפחתי. לפעמים ההתנהגות של האסקי הסיבירי יכול להשתנות כאשר הם פוגשים זרים, איתם הם יהיו יותר מרוחקים ורציניים, 180 מעלות מההתנהגות שלהם איתנו: האנשים שהם סומכים עליהם.

הוא לא יהסס להראות לבני משפחתו חיבה ולספר לך כמה הוא התגעגע אליך, למרות שבד"כ מדובר בכלב שקט ולא נבחני.

ההיסטוריה של ההאסקי שזורה בשגרה היומיומית של נשים וילדים, מסיבה זו, אל תדאגו אם ההאסקי שלכם וילדכם משחקים שעות ארוכות כל עוד שניהם מתנהגים היטב. הקטנטנים בבית חייבים ללמוד לשחק עם הכלב בשקט ואילו הכלב חייב לדעת מה הגבולות שעליו לכבד. אם אינך בטוח שהמשחק המשותף בטוח ב 100% לילדך (בגלל הילד או בגלל הכלב) היה תמיד נוכח והימנע ממצב לא רצוי להתרחש.

מצד שני השורשים הקדומים והזאביים שלו גורמים לו לאהוב לרוץ ולחפור.

ההאסקי נהנה מחברת כלבים אחרים בבית ומחוצה לו. מסיבה זו וכדי להימנע מבעיות התנהגות בעתיד עלינו לדאוג לחשיפה מוקדמת של גור ההאסקי שלנו. מבחינה חברתית ההאסקי מסוגל לתקשר עם חיות מחמד אחרות, אנשים וחפצים ללא פחד או תוקפנות. חשוב מאוד שנקדיש זמן לחשיפה שלו לסביבות שונות ולא מוכרות בשבילו, וכך נוכל ליהנות מכלב חברותי, חסר פחד ושמח.

ההאסקי הוא כלב להקה, ורואה במשפחה שמגדלת אותו כלהקה שלו ולכן הוא יכול לסבול מחרדת נטישה אם משאירים אותו לבד רוב הזמן מגדלים אותו בחצר בנפרד ממכם. הוא זקוק לחברה ממש כמו שהוא זקוק למים ואוכל.

טיפול בהאסקי סיבירי

ההאסקי הוא כלב שבדרך כלל דורש מינון גבוה של פעילות גופנית יומית. כמובן שכל כלב הוא שונה, ולכן איננו יכולים לדעת את הצרכים הספציפיים של ההאסקי שלכם, זה יהיה תלוי בכמה גורמים ספציפיים.

אבל בכל מקרה מדובר בכלב שצריך לצאת לטיולים ארוכים ואפילו לבצע פעילות גופנית יותר אינטנסיבית אם למשל אתם מבחינים שהוא לא שקט לאחר שהות ארוכה בבית.

אם אתם אוהבים למשל לרכב על אופניים או לרוץ ההאסקי יהיה פרטנר מושלם.

ההאסקי ידוע ככלב שאוהב ללכת הרבה ואם הוא משוחרר הוא מסוגל ללכת ולשכוח איפה הבית שלו. מסיבה זו מומלץ להשתמש בשבב ולהצמיד לוחית זיהוי עם מספר הטלפון על השרשרת.

כמו כל כלב אחר, הוא צריך דברים בסיסיים כמו מיטה, אוכל ושתייה, צעצועי לעיסה או פינוקים.

המזון של האסקי תמיד צריך להיות איכותי (כמו של כל כלב אחר) והכמות המומלצת בהתאם למשקל הכלב רשומה על השקית. חשוב לשמור על משקלו כדי שיהיה במשקל הרצוי ולא בעודף או תת משקל.

חשוב להתייעץ עם הווטרינר לגבי האפשרות למתן ויטמינים כדי לעזור בשיפור מראהו במיוחד בתקופות הנשירה. ביצה מבושלת או כמה טיפות שמן פעם בשבוע יעזרו לשמור על פרוותו מבריקה ויפה.

יש לזכור שההאסקי פחות מתאים לחום של ארצנו ולכן יש להמנע מחשיפות ארוכות לשמש בקיץ ותמיד לדאוג שתהיה לו קערת מים נקיים.

טיפוח

להאסקי אומנם פרווה עבה ויפה והוא כלב אנרגטי שאוהב להשתולל, אבל זה לא אומר שצריך לקלח אותו הרבה!

חשוב להבריש את פרוותו של ההאסקי באופן קבוע, ולפחות אחת לשבוע אם לא יותר (תלוי כמה שערות אתם רוצים מסתובבות בבית) ולדאוג לרחוץ אותו פעם בכמה חודשים (יותר מכך יחסל את שכבת ההגנה הטבעית של עורו).

ההאסקי הוא כלב מופלא עם תכונה שמייחסים לחתולים: הוא מנקה את עצמו! כך שגם בעלים שעושים אמבטיה להאסקי שלהם אחת לכמה חודשים מדווחים שלא רק שהוא נקי, אלא שאין לו ריח שאופייני לכלבים או בכלל.

בימי הקיץ החמים, אם לוקחים אותו לים, אז כן מומלץ לשטוף אותו לאחר מכן ממי הים המלוחים.

חינוך האסקי סיבירי

אנשים רבים מאמינים שחינוך או אילוף של כלב מורכב מללמד אותו טריקים מהנים, האמת היא שאילוף וחינוך חשובים לחיים המשותפים עם הכלב וגם לבטיחותו. אימון כלב לעמוד במקום כשיש כביש סואן ליד או לבוא אלינו יכולים ממש להציל את חייו, וחינוך ההאסקי להיות בן לוויה נאמן ונוח ימנע מצבים שצריך להתמודד עם כלב שקשה לחיות עמו עד כדי מסירתו.

עם האסקי סיבירי משימת האילוף לא הכי קלה מכיוון שהוא יכול להיות עקשן אבל מצד שני מדובר בכלב נאמן שרוצה לרצות את בעליו. כמובן שכל כלב הוא שונה ולא כל ההאסקים הם חכמים או סקרנים באותה מידה, ולכל אחת ואחד יש את האישיות שלו. מבחינת גזע, ההאסקים ממוקמים במקום 45 בסיווג סטנלי קורן לאינטלגנציה של כלבים, מה שאומר באופן כללי שנצטרך כ 10 – 15 דקות של אימון ביום כדי שילמד את הפקודות. האסקי מגיב נפלא לחיזוק חיובי, איתו נשיג תוצאות טובות מאוד.

בריאות ההאסקי הסיבירי

האסקי הסיבירי הוא כלב בריא בדרך כלל. כלבים מגזע זה עם עיניים בהירות חשופים יותר לבעיות עיניים כגון קטרט, ניוון קרנית וניוון רישתית מתקדם.

כמו כלבים גדולים אחרים האסקי סיברי יכול לסבול מדיספלסיה במרפק או דיספלסיה של מפרק הירך.

ובגיל יותר מתקדם האסקי עלול לחלות בסרטן.

כמו עם כל כלב, חשוב להקפיד על היגיינה הפה, משקל תקין, תזונה בריאה, חיסונים, תילוע וביקורים סדירים אצל הוטרינר או כאשר אתם שמים לב למשהו חריג במראה או בהתנהגות של כלבכם.

אולי יעניין אתכם: כמה שעות שינה צריך האסקי סיבירי?

האם האסקי הוא כלב משפחה טוב?

האסקי הם חיות מחמד משפחתיות נפלאות. הם מתוקים, אמינים בסביבת ילדים, ורגועים בבית (כל עוד הם דואגים להוציא להם אנרגיה כראוי). ילדים מעריצים את הכלבים האלה והם יהיו הבייביסיטר הכי טוב לילדים שלכם (כמובן שיש לאלף אותם כראוי ולא להשאיר לעולם שום כלב עם ילד קטן ללא השגחה).

לסיכום, האם ההאסקי הסיברי הוא הכלב בשבילך?

מדובר בכלב שזקוק להרבה פעילות גופנית, אינטרקציה עם בני אדם וחיות אחרות שלא ניתן להשאיר לבדו שעות רבות. חוסר חברה ופעילות גופנית יהפכו אותו לכלב מרדן, תוקפני ולא מאושר שימצא דרכים להוציא את התסכול שלו בצורה שללא תאהבו.

מצד שני מדובר בכלב חברותי חם ואוהב שיהיה בן הלוויה המושלם גם למשפחות עם ילדים איתם יוכל לבלות שעות רבות במשחקים ופעילויות שונות.

אם אתם אלרגים לכלבים ולא רוצים שיערות כלב בכל הבית אז הגזע הזה פחות מתאים לכם.

מדובר בכלב שדורש אילוף, יחס ופעילות גופנית על בסיס יומי ולא הכלב האידיאלי עם אתם מחפשים שותף לרביצה מול הטלויזיה.

גזע שנראה דומה וגם הוא מגיע מארצות הקור הוא האלסקן מלמוט, אז אם אתם מתלבטים בין האסקי סיבירי לאלסקן מלמוט מוזמנים לקרוא הכל על הדומה והשונה בין גזעים יפים אלה.

Similar Posts

One Comment

Comments are closed.